Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Gek genoeg kan ik hier verder niets over vinden op internet. Niet op hun website oid. Als ik een fotomeeting zou organiseren zou ik van niks weten...
Grit schreef:Ik mag toch aannemen dat als je zoiets regelt, je dit niet in het hondenlosloop gebied doet?
De vlakte en de bossen zijn groot genoeg om ergens een plek te vinden dat niemand er last van heeft. De meeste mensen gaan niet zover de vlakte op zonder reden.
Als de meetings in het drukke gebied werden gehouden, kan ik mij er wel iets bij voorstellen.
Ik vroeg me ook al af waar dit te vinden is, vervelend als iedereen er staat en je weg gestuurd wordt.
droomy schreef:Waaaaat?
Ik keek er zo naar uit om er een keer bij te kunnen zijn, potjandorie!![]()
Dit is overigens het eerste wat ik ervan hoor.. kleinere shoots (1 paard + fotograaf) blijven wel toegestaan dan?
Alja schreef:wat jammer maar er zo toch wel ergens een officiele mededeling komen te staan?
Cynn_x schreef:Ik vind het een prima idee om bijvoorbeeld per locatie max maar 1/2x in de maand een fotomeeting te houden. Snap best dat er klachten komen als er iedere week weer een meeting op dezelfde locatie plaatsvindt. Niet om te verplichten, maar om als richtlijn aan te houden dat het voor zowel ons bokkers leuk blijft als de bezoekers daar. En er zijn over heel Nederland genoeg leuke locaties, dus misschien klinkt het weinig, maar volgens mij valt dat best wel mee..
Daarnaast denk ik dat sommigen gewoon niet doorhebben wat het de natuur doet als je er te laks mee bent. 'Oh, maar ik vind actiefoto's midden in de heide juist zo gaaf.. Ik doe dat gewoon!' en gewoon niet doorhebben dat ze hiermee van alles kapot maken. Dit doen mensen niet expres, dat geloof ik gewoon niet. Ik geloof oprecht dat iedereen wil dat we zo lang mogelijk van deze mooie plekjes mogen genieten. Als we elkaar daarop soms even moeten wijzen.. nou en? Dan blijft de natuur mooi en mogen wij er blijven komen. Win-win. En inderdaad (sowieso al niet..) in het losloopgebied voor honden. (Ik zeg hierbij niet dat dit is gebeurd, ik ben slechts 1x daar geweest en wat en hoe anderen het daar doen daar kan ik niet over spreken. Hier zul je mij dus niet over horen.)
Maar de sfeer op fotomeetings is iets waar ik mij ook zorgen om maak. Vind dat er behoorlijk fel naar elkaar toe wordt gereageerd in fotomeeting topics de laatste tijd. We zijn toch volwassen? Kom op. Als er iemand dan even een opmerking maakt doe dan niet gelijk zo kinderachtig. Gelijk elkaar afsnauwen, trots zijn om je eigen reactie in andere topics tot uitlachen aan toe en locaties 'geheim' willen houden. Waarom zo vijandig naar elkaar toe? Ik dacht dat de fotomeetings waren opgezet om mensen te leren kennen gecombineerd met je leukste hobby's: fotograferen en paarden. Van elkaar leren en plezier hebben. Maar het lijkt tegenwoordig wel een wedstrijd wie er de mooiste locatie heeft, de mooiste modellen en de beste fotografen. Ideeën willen delen, tips & tricks, locaties.. oeeehhh je zou het toch maar doen zeg.![]()
Jammer. Fotomeetings kunnen zo leuk zijn.
murness schreef:Wie heeft dat beslist dan? Kan er niks over vinden hoor. Zijn jullie aangesproken door de boswachter o.i.d.?
Ik kan me wel voorstellen dat ze e.e.a. aan banden gaan leggen hier in de duinen. Het is een nationaal park en dat willen ze zo natuurlijk mogelijk houden denk ik. Hoeveel afval mensen ook achterlatenen dingen beschadigen. Het is op sommige dagen ook vreselijk druk. Dus dat er strengere regels gaan komen kan ik me goed voorstellen.
magda_90 schreef:Het was te verwachten en het verbaasd mij niets dat er meerdere gebieden gaan volgen. De meetings zijn geen zeldzaamheid meer en dat gaat zijn tol eisen.
Cyn, je eerste alinea zou perfect zijn het is de vraag echter of het haalbaar is, gezien velen tegenwoordig maar lukraak een meeting organiseren gezien hun paard nooit wordt gekozen.
Ik ben daarnaast inderdaad ook benieuwd wie dat beslist heeft en of dit openbaar gemaakt gaat worden. Tot die tijd kan iedereen wel wat roepen om het zo te zeggen.
magda_90 schreef:Het was te verwachten en het verbaasd mij niets dat er meerdere gebieden gaan volgen. De meetings zijn geen zeldzaamheid meer en dat gaat zijn tol eisen.
Cyn, je eerste alinea zou perfect zijn het is de vraag echter of het haalbaar is, gezien velen tegenwoordig maar lukraak een meeting organiseren gezien hun paard nooit wordt gekozen.
Ik ben daarnaast inderdaad ook benieuwd wie dat beslist heeft en of dit openbaar gemaakt gaat worden. Tot die tijd kan iedereen wel wat roepen om het zo te zeggen.
Fading schreef:Ik snap best dat er op de LDD te vaak fotomeetings waren, zowat elke week. Ik snap dat ze daar niet op zitten te wachten! & zeker niet in een weekend.
Maar als dit niet meer mag, ja, waar ga je dan heen? Dan ga je natuurlijk richting andere plekken in eventueel Brabant. Als hier nu weer elke week hetzelfde gebeurd, dus elke week een meeting, dan wordt het gebied er natuurlijk ook niet veel beter op... En daarbij mag het daar straks dan waarschijnlijk ook niet meer i.v.m. klachten van recreanten..
En hoezo een wedstrijd met de mooiste modellen? Ik ga juist naar een meeting voor aparte, gave modellen. Als er allemaal standaard warmbloedjes en fjorden komen vind ik het onzin om daar heel veel tijd en moeite in te gaan steken. Ik zoek juist de bijzondere paarden op om die 'gratis' op de foto te zetten voor mijn portfolio!
Fading schreef:Ze zijn op de Appaloosa meeting aangesproken en hierdoor is het via via op bokt terecht gekomen. Anthea en ik hebben beide gemaild met natuurmonumenten, en hierbij het antwoord gekregen dat het niet meer is toegestaan een Meeting te organiseren op de LDD
Citaat:Hierdoor gaat natuurlijk ook de klanditie kapot, ik bedoel mensen kunnen eigenlijk heel simpel gratis fotoreportage's krijgen, waardoor ze er niet meer voor gaan betalen. Tja waarom betalen als het ook gratis kan?!
Femke schreef:Zo lang ze er niets over openbaar maken of regels ophangen in t gebied zelf, kunnen ze je natuurlijk weinig verbieden als je je netjes aan de regels hebt gehouden die wel openbaar zijn.