@ WildWings (en de anderen)
Lipydo schreef:Hier nog even een beschrijving van de dag hoe ik hem voor me zie (dus nog geen schema, maar hebben jullie een idee)
We gaan half 9 beginnen (dus een uur eerder). We hebben 5 uiteindelijke looks, waar vanaf half 9 eerste model wordt opgemaakt/ gestyled aan de hand van voorbeeldfoto en natuurlijk in samenspraak met visagist (en bedenker van idee?). In de tussentijd leg ik uit wat betreft de techniek in de studio, doen we wat belichtingstesten om de uiteindelijk setting te bepalen. Dan kunnen de fotografen gaan shooten als het model en setting klaar is. Tijdens die shoot kan het volgende model opgemaakt worden, als die bijna klaar is gaan we verder met ander licht bepalen, een andere stetting creeëren; als model gereed is gaan we verder met shoot nummero 2. Zo werken we de 5 (of 6) modellen af en kunnen we maximaal gebruik maken van de tijd. Ligt eraan hoe snel het gaat, maar na 2 of 3 modellen houden we een lunchpauze in de kantine (waar je eventueel eten kan halen met alleen een pinpas). Ik zorg voor water en limonade (kan warm worden in de studio), thee en koffie kan in de kantine gehaald worden.
Een half uur rekenen met de boel weer afbouwen. Ik ga nog even navragen over de eindtijd, of die vaststaat.
Ik dacht eerst om met alle fotografen elk idee (en model) aan bod te laten komen, maar ik weet niet of dit goed gaat uitpakken vanwege de tijd. Misschien een idee om de groep te op te splitsen (dus 3 om 3), de ene shoot terwijl de ander meekijkt en/of (daarna) nadenkt over de exacte plaatsing van de lampen? Zou het tofste zijn als we met z'n allen aan de beurt komen, maar dat zou betekenen dat elke fotograaf ongeveer 15 minuten heeft.
Lastig lastig.