Fair schreef:EmmyJoycee schreef:Mijn moeder gaat naar de ikea haha
Wat daar doen
Om strunen omdat wij zo nodig hier heen moesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
heleen06 schreef:Hier ook een zomerjas... Die is namelijk het netste, trek er wel een dikke trui onderaan en misschien met standfoto's toch maar mijn winterjas aan, maar met rijden een zomerjas, want die kleurt beter bij de rest... Ach ja, je moet er wat voor over hebben, maar ik heb er zeker zin in!
Seven schreef:nee 1 accu is niet genoeg zeker niet met zelf instellen en in en uit zoomenik neem er maar 2 mee duimen dat ik genoeg heb en neem 4 kaarten mee hahaha. Doe een dikkere jas aan met dikke trui en sjaal en gewapend met handschoenen gaat het helemaal goed komen zaterdag. 10 uur was het begin toch?
HijadelaLuna schreef:Ik ben zelf geen voorstander van meetings in de winter (ben zelf reumatisch, maar weet nu aardig hoe ermee om te gaan en als het niet vochtig/nat is scheelt al 80%). Ik ben vorig jaar begonnen met fotomeets organiseren, heb er toen een daadwerkelijk gedaan, eind oktober. Besloten een winterstop te houden en dan vanaf april het weer op te pakken. De eerste meeting van mijzelf staat ook gepland eind maart, deze heb ik zoals jullie weten over genomen
In de OP stond iets over februari en voorjaarsvakantie, nou ja, als er animo is, prima. Zag dat veel mensen gewoon het jaar door organiseren, dus waarom niet dacht ik?
Moet zeggen dat ik mn twijfels ook wel heb bij zo lang in de kou. Om het in te korten zouden we het portreteren kunnen opdelen in twee keer 15 min met 4-5 fotografen, of eventueel drie keer 10 min met 3-4 fotografen. Ik heb geen idee of dit teveel is in een keer per model, dat kunnen de fotografen beter inschatten? Daar winnen we dan twee keer een half uur op, dat is mooi.
Rijden heb ik nu 3 kwartier voor staan, daar kunnen we met 20 min ook makkelijk af. Ik heb niet aan de modellen gevraagd of zij wel of niet gaan rijden. Ik kan dat wel even vragen, als wij in beiden groepen ten minste een model hebben wat niet wilt rijden dan doen we die als laatste losgooien waaronder de ruiters alvast kunnen zadelen, dan loopt dat helemaal vlot door.
Ik vind dat de fotografen dit mogen zeggen, ik red me wel, modellen zijn vrij veel in beweging, met rijden en losgooien, lopen met paard, het is vooral de handjes van de fotografen die het zwaar zullen gaan krijgen...
HijadelaLuna schreef:Ik ben zelf geen voorstander van meetings in de winter (ben zelf reumatisch, maar weet nu aardig hoe ermee om te gaan en als het niet vochtig/nat is scheelt al 80%). Ik ben vorig jaar begonnen met fotomeets organiseren, heb er toen een daadwerkelijk gedaan, eind oktober. Besloten een winterstop te houden en dan vanaf april het weer op te pakken. De eerste meeting van mijzelf staat ook gepland eind maart, deze heb ik zoals jullie weten over genomenIn de OP stond iets over februari en voorjaarsvakantie, nou ja, als er animo is, prima. Zag dat veel mensen gewoon het jaar door organiseren, dus waarom niet dacht ik?
Moet zeggen dat ik mn twijfels ook wel heb bij zo lang in de kou. Om het in te korten zouden we het portreteren kunnen opdelen in twee keer 15 min met 4-5 fotografen, of eventueel drie keer 10 min met 3-4 fotografen. Ik heb geen idee of dit teveel is in een keer per model, dat kunnen de fotografen beter inschatten? Daar winnen we dan twee keer een half uur op, dat is mooi.
Rijden heb ik nu 3 kwartier voor staan, daar kunnen we met 20 min ook makkelijk af. Ik heb niet aan de modellen gevraagd of zij wel of niet gaan rijden. Ik kan dat wel even vragen, als wij in beiden groepen ten minste een model hebben wat niet wilt rijden dan doen we die als laatste losgooien waaronder de ruiters alvast kunnen zadelen, dan loopt dat helemaal vlot door.
Ik vind dat de fotografen dit mogen zeggen, ik red me wel, modellen zijn vrij veel in beweging, met rijden en losgooien, lopen met paard, het is vooral de handjes van de fotografen die het zwaar zullen gaan krijgen...
heleen06 schreef:Ik ga dan wel mee als model en niet als fotograaf, maar wil hier graag ook nog wat over zeggen.
Dit is voor mij de eerste paardenmeeting, dus ik heb hier geen ervaring mee, maar wat ik wel weet is dat mijn paard wat ouder is. Hij heeft hierdoor even tijd nodig om los te komen, anders is de kans echt groot dat hij enigzins nukkig en met korte bewegingen op de foto komt en dat is natuurlijk niet zo leuk. In het verleden heb ik meerdere peesblessures bij hem gehad en daardoor ben ik nog voorzichtiger geworden.
Normaal gesproken als ik ga rijden, stap ik eerst zo'n 10 minuten los, waarna ik hem rustig oppak. Maar als ik er 20 minuten op zit hoef je echt nog geen spectaculaire actiefoto's te verwachten. Nu begrijp ik ook wel, dat als hij de hele dag al rond gestapt heeft en al losgegooid is dat ik waarschijnlijk minder lang hoef los te rijden, maar ik wil hem absoluut niet overvragen. En zeker met de kou, heeft hij vaak wat meer tijd nodig. Nu kan ik natuurlijk best losrijden terwijl er geen fotograven zijn of als anderen nog bezig zijn met de losgooifoto's, dat is geen probleem, dus misschien dat ik zo wat tijd kan sparen...