Menselijke modellen fotomeeting 6 januari 2013 - Beilen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:20

Maysie schreef:
Saskiaa_ schreef:
Ik zie modellen in een galajurkje ook niet echt zitten. := Niet echt een mooie combo met het bos lijkt me. Ik dacht meer aan gewone kleren (spijkerbroek, vest, leuke schoenen of een jurkje wat je ook naar school zou dragen zeg maar :+ ). En inderdaad dikke winterjas mutsen, sjaals.. Winters!

Nee dat volgde ik ook niet helemaal :') Wat wellicht wel mooi is zijn lichte of donkere jurken die zo lekker losjes zijn, daar kan je mooie rustige dromerige foto's van maken. Maar van die glimmende gala jurken vind ik er ook niet echt bij passen :=

Jaa, dat vind ik wel heel erg gaaf! :D Ik hou echt van die dromerige sfeer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Menselijke modellen fotomeeting 6 januari 2013 - Beilen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:45

Ik mik wel wat verschillende soorten jurkjes, tops, broeken en jasjes in de kofferbak. En natuurlijk een hele hoop schoenen, ik heb alleen maar schoenen met hakken, pumps, laarsjes en laarzen.

Tevens neem ik wel een aantal sieraden mee, oorbellen, kettingen, armbanden en ringen. Ook heb ik nog een paar leuke mutsen en shawls :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:03

Afbeelding

Even m'n schoenen die in aanmerking komen voor zondag op de foto gezet, het is nogal loos om 12 paar mee te nemen... Dus tijd om te kiezen :7. Ik denk sowieso de laarsjes met (nep)bontrand en de roestrode laarsjes.

Even v.l.n.r. boven: Hoge laarzen, blauwgrijs leer, 8 cm hak, Iron Fist pumps, zwartrood, 10 cm hak, roestrood suède (enkel)laarsjes, 10 cm hak, zwarte (enkel)laarsjes met (nep)bontrand, 8 cm hak, grijssuède (enkel)laarsjes, 10 cm hak.

V.l.n.r. onder: Turquoise pumps, suèdelook, 12 cm hak, rode pumps, suèdelook, 12 cm hak, beige peeptoes, leer, 10 cm hak, zwarte pumps, suèdelook, 12 cm hak, knalroze peeptoes, suèdelook, 12 cm hak, grijze stoflook pumps, 8 cm hak, grijze suèdelook pumps, 12 cm hak (roze binnenkant).

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:06

Die 2 die jij opnoemt vind ik ook de mooist dus die zou ik zeker meenemen :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:21

iron fist pumps, die jij opnoemt en die turquoise zijn mooi

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:30

Zal ik ook een dekzeil meenemen, leek me wel makkelijk om mee te nemen om eventueel spullen droog te leggen of op een boom te binden dan staan we droog mocht er en buitje vallen :) .

Ik heb trouwens geen rookbommetjes meer kunnen vinden -O-

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:53

Traber schreef:
Ik zie nu ook net dat mijn Dochter Romy( Donyramo) is ingedeeld in de ochtend groep.Maar ik lees nergens hoe laat?Ik was zelf uitgegaan van de middag aangezien we al hadden aangegeven een stukje te moeten rijden.Op zijn vroegst rond een uur of 11.00. aanwezig kunnen zijn.

Moeder wees voorbereid (kleding)ik kan je ook bij de shoot betrekken, haha!!
Saskiaa_ schreef:
Ik zie modellen in een galajurkje ook niet echt zitten. := Niet echt een mooie combo met het bos lijkt me. Ik dacht meer aan gewone kleren (spijkerbroek, vest, leuke schoenen of een jurkje wat je ook naar school zou dragen zeg maar :+ ). En inderdaad dikke winterjas mutsen, sjaals.. Winters!

Dames wees creatief, leg je zelf geen beperkingen op.
Modellen lopen eerst met een makkellijke schoen rond en doen hun nette schoen aan op het laatste moment aan.
Onder een dikke winterjas hoort ook kleding onder.
Kan een alledaagse kleding zijn maar ook feest/gala/nette kleding zijn, die tijdens de shoot zichbaar is.
Winterjas dicht, of half open, of gedeeltelijk van de schouders af gegleden enz.
Dat je de combo bos en mooie kleding niet ziet is niet erg, je doet deze shoot om te leren.
Als er modellen zijn die geen feest/nette kleding meenemen is ook goed, wel jammer.
Ben met bokmeeting geweest met 8 modellen en 8 fotografen, vormden steeds groepjes van 2 modellen en 2 fotografen, na 45 minuten fotoshoot liepen we terug naar een centrale punt om de modellen gelegenheid te geven om snel van kleding te wisselen en van fotografen te wisselen.
Zo kregen de modellen foto's met verschillende outfits maar ook omdat het steeds met een andere duo fotografen, een gevarieerde portfolio.
Meeste fotografen waren van jullie niveau, die van te voren niet wisten wat ze met een mensen model moesten doen in het bos.
Ter plekke kregen ze leuke ideeën samen met de modellen die ook onervaren waren.
Het leverde op het einde leuke foto's op en ik geloof dat het bij jullie ( modellen en fotografen) straks ook het geval is.
Het wordt echt een leuke fotoshoot.
Frans.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:00

Ik ben ook onervaren in modelfotografie maar ben wel een out of the box denker. Ik stel me bij gala glittertjes en strak zittende kleding voor en dat plaatje heb ik niet bepaald in me hoofd bij deze shoot :o. Maargoed hoe meer variatie we hebben des te beter :). Ik heb er in ieder geval zin in!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:07

Deze shoot is wel om te leren, maar ik wil wel graag mijn foto's ook met goed fatsoen voor mijn portfolio kunnen gebruiken. En met glittertjes en galajurken in het bos is dat niet echt wat ik in mijn hoofd heb..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:12

Heb je ook al enig idee hoe je het doet qua indeling Claudia? Wie met wie enz? Dan kunnen we misschien onderling eventueel nog ff overleggen op facebook :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:19

Mijn stijl is casual chic, dus daar is imo voor iedereen wat mee te doen :). Of je nu netjes wilt of meer een winters plaatje, ik zal zowel mijn leren jas (cognackleur) als mijn trenchcoat (bruin met roze :+: ) meenemen :).

Een tijdje terug heb ik ook aangegeven dat ik ook brillen heb (ik draag normaal eigenlijk altijd lenzen), die kan ik meenemen voor de fotografen die het leuk vinden ook eens met modellen met brillen te oefenen.

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:25

_San87_ schreef:
Mijn stijl is casual chic, dus daar is imo voor iedereen wat mee te doen :). Of je nu netjes wilt of meer een winters plaatje, ik zal zowel mijn leren jas (cognackleur) als mijn trenchcoat (bruin met roze :+: ) meenemen :).

Een tijdje terug heb ik ook aangegeven dat ik ook brillen heb (ik draag normaal eigenlijk altijd lenzen), die kan ik meenemen voor de fotografen die het leuk vinden ook eens met modellen met brillen te oefenen.

Ja
Saskiaa_ schreef:
Deze shoot is wel om te leren, maar ik wil wel graag mijn foto's ook met goed fatsoen voor mijn portfolio kunnen gebruiken. En met glittertjes en galajurken in het bos is dat niet echt wat ik in mijn hoofd heb..

Als je dat vind is ook goed neem dus aan dat je weet hoe en portfolio uit kan zien.
Ga hier niet uitleggen wat voor type shoot gemaakt kan worden om een portfolio te vullen, doe dat ter plekke voor de model en fotograaf die met mij mee loop en dat interressant vind.
Jouw outfit en ideeën kan ik ook mee overweg.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:44

_San87_ schreef:

Dat zou wel fijn zijn! Brillen zijn echt een kriem. :=

JAZZ4ff, ik zie dat jij in je profiel echte modellenfoto's hebt. Ik heb dan denk ik iets anders in mijn hoofd dan jij hebt. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:56

Wanneer krijgen we het schema te zien? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:31

Saskiaa_ schreef:
_San87_ schreef:

Dat zou wel fijn zijn! Brillen zijn echt een kriem. :=

JAZZ4ff, ik zie dat jij in je profiel echte modellenfoto's hebt. Ik heb dan denk ik iets anders in mijn hoofd dan jij hebt. :)

Dan neem ik m'n brillen gewoon mee (al zijn het er maar twee :+).

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:04

JAZZ4ff schreef:
Traber schreef:
Ik zie nu ook net dat mijn Dochter Romy( Donyramo) is ingedeeld in de ochtend groep.Maar ik lees nergens hoe laat?Ik was zelf uitgegaan van de middag aangezien we al hadden aangegeven een stukje te moeten rijden.Op zijn vroegst rond een uur of 11.00. aanwezig kunnen zijn.

Moeder wees voorbereid (kleding)ik kan je ook bij de shoot betrekken, haha!!][/quote

@ Jazz;Ahum,ik maak me geen illusies,ik zie er niet meer zo appetijtelijk uit na jarenlang chemokuren,maar ik kijk graag mee hoe het er aan toe gaat. :o
Ik maak ook wel eens foto's voor de hobby en ben ook juist erg creatief.
Maar,model.... :') lol,vroegahhhhh misschien. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:07

Een mens hoeft er niet appetijtelijk uit te zien om mooi te zijn :).

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:32

Wat ik nog wel graag zou willen proberen trouwens (maar weet niet of daar tijd voor is.. Zal iig iets van een krukje ofzo mee proberen te nemen, zodat het kan) is levitation. :) Bokker Loontje_ heeft dat vaker gedaan. In dit topic staan een aantal levitation foto's [FK] [FOTO] Een jaar lang Lionique Sowieso vind ik haar stijl onwijs gaaf. :)

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:09

Saskiaa_ schreef:
Wat ik nog wel graag zou willen proberen trouwens (maar weet niet of daar tijd voor is.. Zal iig iets van een krukje ofzo mee proberen te nemen, zodat het kan) is levitation. :) Bokker Loontje_ heeft dat vaker gedaan. In dit topic staan een aantal levitation foto's [FK] [FOTO] Een jaar lang Lionique Sowieso vind ik haar stijl onwijs gaaf. :)

Wauw, dat zijn echt prachtige foto's!
Een aparte stijl, maar inderdaad erg mooi!

Voor de fotograven die zich druk maken om gala jurken, ik heb geen gala jurken :o
Dus ook geen mogelijkheid om ze mee te nemen.

Ik neem voor de rest het grootste gedeelte van mn kast mee, dus er mag gekeken worden naar welke stijl je zelf het mooist vind.

En is er inderdaad een adres die ik kan invullen op de tomtom?
En evt een nummer van iemand die ik bereiken kan indien ik het niet vinden kan?
En had ik nou ergens gelezen dat we om half 11 beginnen?
Beginnen we dan met de foto's, of moet dan de make-up/haar en dergelijke nog gedaan worden?

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:31

Vanuit hier nog een vraag.
Hoe doen we het met de lunch? Wie neemt wat mee?
Of nemen we ieder voor zich ons eigen eten mee?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:46

De lunch bij Claudia thuis geloof ik? Voor de fotografen en voor de modellen die dit leuk vinden. Modellen die niet mee lunchen moeten dan inderdaad voor eigen lunch zorgen en modellen die bij Claudia mee lunchen, ieder wat meenemen (en de fotografen natuurlijk ook), voor zover ik had begrepen. :P Maar Claudia is op dit moment bij de geboorte van een veulentje weet ik uit betrouwbare bronnen (haha), dus dat zullen jullie (ook de planningen enzo) morgen of overmorgen vast allemaal van haar horen :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 02:31

Sodeletuut schreef:
Wie rijden er nou met mij mee? :P

Ik :P

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:41

Is er niemand van de middaggroep die nog vervoer zoekt? Ik rijd vanaf Leeuwarden, dus alles op de route kan ik oppikken.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 15:04

Traber schreef:

Heb eerder al een update in het topic gegeven, we verzamelen om 10.30 :)

Verdere informatie krijgen jullie vandaag, ons uitstapje duurde wat langer als gepland, sorry daarvoor ;)

Qua lunch, heb ik nog niet echt reacties op gehad, wat vinden jullie zelf fijner, allemaal wat meenemen voor een gezamelijke lunch, of allemaal zelf een lunchpakketje meenemen?

De rest lees ik zo eventjes bij...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:06

Ik denk dat het makkelijker is als ieder voor zichzelf eten mee neemt.