Once Upon A Time paarden en Honden fotomeeting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Once Upon A Time paarden en Honden fotomeeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:53

Gaat moeilijk kiezen worden denk ik :=

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:31

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:39

Wauw! Mooi❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:56

Vind hem wel wat aan de dunne kant cimmy..

wel toffe foto :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:08

Fading schreef:
Vind hem wel wat aan de dunne kant cimmy..

wel toffe foto :)

Zoals ik al eerder in het foto topic aangaf is de dierenarts al langsgeweest. Net zoals je dunne en dikke mensen hebt, heb je ook dunnere paarden. Zijn voerschema is top. Ik ga wel overstappen op fibra voer. Maar het ligt meer aan de bespiering. Ik had trouwens contact gehad met de fokker en zijn moeder is ook gewoon dun. Behalve in de zomer dan staat ze vol op gras. Rogan is nooit dik geweest. Mijn hoop op een brede volle Tinker waarin je in de spagaat zit heb ik al opgegeven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:31

Daar heb ik overheen gelezen, geloof best dat er dikke en dunne paarden zijn, maar wat meer vetjes zouden hem niet misstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:35

Fading schreef:
Daar heb ik overheen gelezen, geloof best dat er dikke en dunne paarden zijn, maar wat meer vetjes zouden hem niet misstaan.

Voor het oog misschien wel ja.
Helaas is dat makkelijker gezegd als gedaan. Ben allang blij dat ik zijn ribben niet meer zie.

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:37

Ik kon niet in of uitzoomen met dit lensje (85mm) want mijn zoomlens liet het afweten. Ik denk dat vanuit deze hoek Rogan ook een beetje wordt vertekend.

Ik denk dat het eerder een spierkwestie is. De meeste mensen zeggen zelfs dat ribben zichtbaar mogen zijn in de buitenbocht, dus de ribben aan de buitenkant van de buiging zeg maar, zoals hier te zien. Ik zie geen ribben. (Daarbij zie ik ze liever gewoon nooit)

We zijn gewend dat Tinkers wat dikker zijn, dat toont wat mooier in verhouding omdat ze zo stevig zijn. Maar deze is zeker niet mager of te dun. Er mag wel eerder vet áán dan áf, maar vind het niet zorgwekkend (tenzij hij ineens heel veel is afgevallen de laatste tijd). Wat meer koffer en een ronde bovenlijn zouden wonderen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:42

JMkaaay schreef:
Ik kon niet in of uitzoomen met dit lensje (85mm) want mijn zoomlens liet het afweten. Ik denk dat vanuit deze hoek Rogan ook een beetje wordt vertekend.

Ik denk dat het eerder een spierkwestie is. De meeste mensen zeggen zelfs dat ribben zichtbaar mogen zijn in de buitenbocht, dus de ribben aan de buitenkant van de buiging zeg maar, zoals hier te zien. Ik zie geen ribben. (Daarbij zie ik ze liever gewoon nooit)

We zijn gewend dat Tinkers wat dikker zijn, dat toont wat mooier in verhouding omdat ze zo stevig zijn. Maar deze is zeker niet mager of te dun. Er mag wel eerder vet áán dan áf, maar vind het niet zorgwekkend (tenzij hij ineens heel veel is afgevallen de laatste tijd). Wat meer koffer en een ronde bovenlijn zouden wonderen doen.

Dat denk je goed hoor want dat is het ook en dat gaf ik ook al eerder aan. En we hebben tegenwoordig ook wekelijks les. Maar spieren zitten er niet 1,2,3 op net als vet.

Maargoed ik heb hem al ruim 3 jaar en zie hem dagelijks. Te mager is ie niet en toen hij dat wel was ben ik gelijk verhuisd Femke. Niet om iets anders :)

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:10

Lekker voorwaarts neerwaarts over cavaletti! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:15

Ben ik niet helemaal eens met je cimmy. Ben om dezelfde reden van dezelfde stal naar uh dezelfde stal gewisseld en mo was binnen een maand terug op gewicht.

Edit: waar ik niet mee zeg dat ik Rogan te dun vind, vind hem overigens wel een opgetrokken buik hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:26

Robijntjah schreef:
Ben ik niet helemaal eens met je cimmy. Ben om dezelfde reden van dezelfde stal naar uh dezelfde stal gewisseld en mo was binnen een maand terug op gewicht.

Edit: waar ik niet mee zeg dat ik Rogan te dun vind, vind hem overigens wel een opgetrokken buik hebben.

Jij bent verhuisd in een periode dat er werkelijk voedingswaarde in het gras zat. Maar zoals ik al eerder zei ben ik verhuisd toen je dus werkelijk zijn ribben zag en die zag je na een maand dus niet meer.

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:29

Kwestie van smaak ook denk ik. Dat opgetrokken viel mij ook wel op, misschien had hij een beetje buikpijn of vond hij het galopperen moeilijk/spannend?

We gaan toch niet hele pensionstallen en eigenaren in twijfel trekken door mijn foto? :'( Laten we weer lekker ontopic gezellig gaan doen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:35

JMkaaay schreef:
Kwestie van smaak ook denk ik. Dat opgetrokken viel mij ook wel op, misschien had hij een beetje buikpijn of vond hij het galopperen moeilijk/spannend?

We gaan toch niet hele pensionstallen en eigenaren in twijfel trekken door mijn foto? :'( Laten we weer lekker ontopic gezellig gaan doen. :D

Nee veel simpeler. Hij had nog geen hooi op, en dat wat in de trailer hing vrat ie niet.

Maargoed ik krijg het idee dat ik verantwoording moet gaan afleggen over iets waar ik me zelf al lang bewust van ben. En ik hou er verder dan ook over op.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 11:44

meiden zullen we hier over ophouden, daar is het topic niet voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:49

Geen verantwoording nodig hoor, vond het eigenlijk wel interessant over hoe dat nou verschilt per paard.

En voor de rest puur een waarneming :) en geen waardeoordeel dus!

Overigens ben ik verhuisd toen er sneeuw lag dus geen voedingswaarde in het gras.

Maar wellicht leuk voor in een discussie topic!

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:13

Lijkt me geen leuke discussie :') als het aankomt op voeding, huisvesting, bespiering en conditie is er geen mening dezelfde haha.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:26

Maar dat hoeft toch ook niet? Ik vind dat juist leerzaam.
Wie nooit van mening veranderd heeft nooit iets bijgeleerd zeg ik altijd :)

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:35

Sowieso waar! Maar vaak maken discussies op Bokt van die vicieuze cirkels (door mensen die niet het hele topic lezen) waardoor je nergens komt :') Maar je hebt helemaal gelijk! Tunnelvisie is nooit goed.

Heb trouwens wat mensen op fb toegevoegd waarva ik de voor en achternaam wist. Als je mij wilt toevoegen: Janneke Koekhoven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:53

Maar cimmy, ik kan me foto's herinneren van een vriendinnetje waar rogan er veel beter uitzag.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=53ED76F1

Ik ben ook om een van dezelfde redenen van stal verhuisd, en sindskort na is dinks eerder te dik dan te dun zoals toen :P

Maar dit is het laatste wat ik erover zeg :)

Coole foto van dinks :) en woooow, wat is haar staart wit :+

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:28

Daar is hij lekker gevuld inderdaad!

Als iemand tips heeft voor mijn foto's, zeggen he! Wil ook graag leren..

Ik ga nu OUAT kijken, alles opnieuw! Heb ooit seizoen 1 gekeken maar toen uit het oog verloren. Beetje inspiratie voor deel 2. :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 13:29

ik kan niet wachten tot het weer begint, duurt veel te lang haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:43

Alle foto's wordne nog opgestuurd toch? aangezien ik daarom nog niks opsla :+

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 13:44

Laatst bijgewerkt door chriske op 10-05-14 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:45

Ja, die houd ik bij :+