FM Paarden Zeegse (Z'laren) 28.04.2013 INSCHRIJVINGEN OPEN

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:34

Dat is jammer ja. In overleg met TS meld ik mij af als fotograaf. Het rouwproces neemt zoveel energie in beslag dat ik besloten heb om van aankomende zondag een rustdag te maken. Ik wens jullie dus erg veel plezier en een beetje positief blijven he? :)

welmoed__

Re: FM Paarden Zeegse (Z'laren) 28.04.2013 INSCHRIJVINGEN OPEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:42

Sterkte Magda!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 10:50

nadita schreef:
Wel een slechte communicatie hier in het topic.
Had een vraag gesteld, aan de fotografen, wordt niet op geantwoord.

Had TS een pb gestuurd, wordt ook niet beantwoord.

Topic is ook zo dood als een pier. Weet niet of ik er op deze manier nog wel zoveel zin in heb.... :o

Over parkeren staat gewoon in het topic en telefoonnummer staat onder nagenoeg iedere pb die ik je heb gestuurd. Als je alles zo slecht vindt dan ga je toch lekker niet mee? Ik moet zeggen dat ik jouw gezeur ook een beetje zat begin te worden.

welmoed__ schreef:
Mijn vraag of er nog prikpaaltjes moeten worden geregeld is ook niet beantwoord. Ik wil dat best doen, maar als er niet gereageerd word dan kan ik er niks mee.

Dat vroeg je eerder ook al en ik heb toen gezegd als je tien paaltjes en 200 meter lint zou meenemen dat we al n heel eind zouden komen.

En verder sorry dat ik niet zoveel reageer. Ik werk gewoon fulltime, heb een paard, een vriend, vriendinnen, waarvan eentje ernstig ziek is. Ik ben twee weekenden achter elkaar naar de andere kant van het land geweest, gewoon een normaal leven dus :+ Enige kanttekening is dat ik flink reumatisch ben dus alles kost me tien keer zoveel energie. Zolang ik mn medicijnen slik merk ik er niet zoveel van, behalve dat ik abnormaal veel slaap :o

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:49

@ Hija: ik heb het helemaal niet over parkeren.... En je hoort mij ook niet zeggen dat ik alles slecht vind. Vind alleen de communicatie, zowel via PB als in het topic, wat vaag.
En je hebt mij idd 1 pb gestuurd, waar je telefoonnummer in stond, die heb ik inmiddels gevonden in mijn inbox.

Wil vantevoren graag weten waar ik aan toe ben. Moet (en wil) er veel voor doen om mijn paardje zo mooi mogelijk voor te stellen.
Ben al begonnen met wassen, Mac is afgelopen weekend weer geschoren. Er is echter geen enkel antwoord geweest op mijn vraag of het goed is dat ik Mac meeneem ipv Ken...

Maar als er dan stroeve communicatie is en er niet gereageerd wordt op vragen (niet alleen van mij) dan vind ik dat storend.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:36

Helaas ga ik mijn model ook afmelden ze stond al zo goed als klaar er komt wat tussendoor wat belangrijker is als het plezier van de fotomeeting.
Dus voor mij kan reservermodel ingeschakelt worden!!

Lotte vind het niet zo netjes zoals je soms reageert geeft mij zo af en toe een beetje een bittere nasmaak, je bedoelt het vast goed maar het komt wel anders over. Wie weet tot een volgende meeting

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 12:47

Jammer.

En op de rest van je bericht eigenlijk ook jammer dat je er zo tegenaan kijkt.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:49

Ik heb nog nooit meegedaan als fotograaf
aan een gratis fotomeeting.
Ik ken verder ook niemand, maar ik hoop toch
wel dat het wat gezellig wordt.... :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 12:56

Tuurlijk! Ik vind leuk dat je dan toch mee wilt gaan :D

Ik heb Amarillesx een berichtje gedaan dat ze mee mag als model.
Welmoed__, jij hebt contact met haar? Komen jullie dan samen, beiden in de middaggroep? :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:30

Over de vragen aan fotograven, ik wil best reageren maar sta op twijfel door kapotte camera dus ik vind zelf dat ik niet veel rechten heb. Als jij Ken mee wil nemen Nadita dan moet je dat lekker doen (ben toch verliefd op je beide mannen hihi :o ) en anders was er kans dat je niet mee ging en missen we een model. Verder denk ik dat als je ter plekke even vraagt of je moeder erbij mag op de foto dat daar echt niet moeilijk over wordt gedaan.

Over rijden (zoals sommige vroegen of er erg was als ze niet gingen rijden) dat lijkt me niet een vraag waar een fotograaf op mag zeggen 'nee je moet!' Als jij niet wil rijden doe je dat niet, heel simpel toch we kunnen je nergens toe dwingen. Lijkt me niet dat Nadita ook op Ken gaat zitten omdat er gereden moet worden!

Denk dat het een kwestie is van ter plekke overleggen er vallen genoeg dingen te regelen lijkt me. Zolang je paard er verzorgt uitziet en jou kleding een beetje bij het paard past is het prima toch? Als jij je paard gevlochten wil dat doe je dat maar wil je graag los dan doe je dat. Een fotograaf zal niet alles kunnen zeggen van ik wil dit en dat en zus en zo want dan zullen er geen modellen meer zijn en is er ook niks te fotograven. Hoop dat dit een beetje een uitleg is waarom fotograven niet reageren op vragen!

Edit: schoot me net te binnen als je wel graag rijfoto's wil maar bang bent dat paard gek gaat doen zoals Welmoed kan je altijd hem/haar aan de longe doen en vast laten houden door een groom zo is er misschien iets meer controle tijdens het rijden en vaak kan de longe wel worden weg gewerkt.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:45

HijadelaLuna schreef:
Tuurlijk! Ik vind leuk dat je dan toch mee wilt gaan :D

Ik heb Amarillesx een berichtje gedaan dat ze mee mag als model.
Welmoed__, jij hebt contact met haar? Komen jullie dan samen, beiden in de middaggroep? :)

Wij proberen wat te regelen en hopen dat het gaat lukken. We zitten namelijk met het vervoer. Haar vader is op die dag weg en kan dus niet met de trailer rijden, moeder mag niet met trailer rijden. Onze auto mag geen twee paards trailer trekken, dus we moeten nog even uitzoeken hoe we het gaan doen.
Misschien konden we nog rijdend, maar dan ben ik bang dat die van mij al bezweet is voordat we daar aankomen en dat is natuurlijk niet echt mooi voor de foto's. (paard maakt zich soms nogal druk. := )

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:46

Beau_Myrthe schreef:
Over de vragen aan fotograven, ik wil best reageren maar sta op twijfel door kapotte camera dus ik vind zelf dat ik niet veel rechten heb. Als jij Ken mee wil nemen Nadita dan moet je dat lekker doen (ben toch verliefd op je beide mannen hihi :o ) en anders was er kans dat je niet mee ging en missen we een model. Verder denk ik dat als je ter plekke even vraagt of je moeder erbij mag op de foto dat daar echt niet moeilijk over wordt gedaan.

Over rijden (zoals sommige vroegen of er erg was als ze niet gingen rijden) dat lijkt me niet een vraag waar een fotograaf op mag zeggen 'nee je moet!' Als jij niet wil rijden doe je dat niet, heel simpel toch we kunnen je nergens toe dwingen. Lijkt me niet dat Nadita ook op Ken gaat zitten omdat er gereden moet worden!

Denk dat het een kwestie is van ter plekke overleggen er vallen genoeg dingen te regelen lijkt me. Zolang je paard er verzorgt uitziet en jou kleding een beetje bij het paard past is het prima toch? Als jij je paard gevlochten wil dat doe je dat maar wil je graag los dan doe je dat. Een fotograaf zal niet alles kunnen zeggen van ik wil dit en dat en zus en zo want dan zullen er geen modellen meer zijn en is er ook niks te fotograven. Hoop dat dit een beetje een uitleg is waarom fotograven niet reageren op vragen!

Edit: schoot me net te binnen als je wel graag rijfoto's wil maar bang bent dat paard gek gaat doen zoals Welmoed kan je altijd hem/haar aan de longe doen en vast laten houden door een groom zo is er misschien iets meer controle tijdens het rijden en vaak kan de longe wel worden weg gewerkt.

Bedankt voor je antwoord Myrthe! Ik zal even kijken hoe we het allemaal gaan doen. Longeerlijn gaat iniedergeval mee voor de "los" foto's want die van mij springt denk ik over de draden. :=

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 13:47

Ik kom ook rijdend, wel al vroeg dat paardlief de tijd heeft om op te drogen, misschien een idee? Of twee keer rijden? Of twee keer tot de helft en andere helft samen rijden?

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:49

Haha ik doe die van mij ook aan de longerlijn want ik mevrouw zal zich wel niet laten vangen als ze klaar is en gaat ook geheid over t draadje :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:49

We gaan eens even uitzoeken hoe we het gaan doen! Hopelijk gaat het lukken. Ben ik wel me groom kwijt. :P

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:26

meiden,, ik heb een groot probleem... mijn camera is kapot!!! :O ik denk dat ik me wel af kan melden zo :(

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:33

Ik had Beau_Myrthe ook al aangeboden: ik heb een goedwerkende Canon Eos digitale spiegelreflex.
DIe kan ik meenemen, als men dat wil. Zodat er toch een fotograaf, die een kapotte camera heeft, foto's kan maken.

Heb er twee lenzen bij. Ik gebruik standaard de Tamron 18-200 mm. Het is een Eos 350 D. Niet erg jong meer, maar werkt goed en is weinig gebruikt.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:49

Nadita, je mag je camera wel uitlenen aan poesjes123 als die dat wil! Er is bij mijne goeie hoop alleen de batterij vreet enorm veel waardoor ik denk ik alleen de ochtend kan fotograferen. Maar wie weet houdt die het wel vol, hier ga ik nog even onderzoek naar doen :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:28

Paard er verzorgd uit laten zien wordt hier nog een beetje een issue. :+ Hij is nog altijd ontploft. Ik doe mijn best, maar helemaal onthaard krijg ik hem gewoon niet.

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:06

ik heb hem nu vandaag naar de maker gebracht,, misschien is ie morgen klaar... hopen dan maar!!
ik fotografeer het liefst niet met iemand anders hun camera... dat is iets persoonlijk ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 16:33

Ik duim!

Zal vannacht of morgen ff lijstje updaten en indien nodig mensen Pb sturen. Heb er zin in!
Vandaag Caily gewassen, ze is niet spierwit, maar zeker goed toonbaar.

Meerdere modellen hebben aangegeven graag foto's met water op de achtergrond te willen. In het water kan helaas niet, maar ik wil voorstellen dat we met de hele groep het gebied oversteken (is hooguit 5 min lopen) en dan aan de kant van het water een zgn verzamelplek maken. Ik ga nog even achter zo'n fluitje aan, dat is makkelijker met doordraaien tijdens het portretteren, anders schreeuw ik me kapot en mn stem is daar niet op gemaakt, slaat nogal snel over _O-

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:57

Oke :D

Maar we verzamelen toch bij het steakhouse hè, voordat ik
ergens verkeerd sta en niemand ken :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:12

Denk dat dat het handigste is inderdaad en dan vanaf daar gezamenlijk die kant op lopen.

Helaas kan Kim (amarillesx) niet mee. We hebben geprobeerd trailers en auto's te lenen, maar is helaas niet gelukt. :(

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:46

Onze Mac heeft zich de laatste dagen nog even flink smerig gemaakt. Het was zulk mooi weer, heb ze afgelopen twee dagen zonder deken gehad.
Lekker voor hun velletje. Alleen niet voor de kleur :P Mac is gemeleerd grijs :') Nou ja, des te meer eer van het wassen zaterdag.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:48

Ik neem aan dat de fotografen zondag instructie krijgen van hoe en van wat? :') Er zitten hier volgens mij al mensen met ervaring tussen, maar ik ben een newbie hiermee xD Dus even een instructie stel ik op prijs :'D

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:18

Tigress schreef:
Ik neem aan dat de fotografen zondag instructie krijgen van hoe en van wat? :') Er zitten hier volgens mij al mensen met ervaring tussen, maar ik ben een newbie hiermee xD Dus even een instructie stel ik op prijs :'D

Ik ben er ook totaal niet bekend mee hoor :')