Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eeffii schreef:Ik heb trouwens nog even een vraagje: als ik de foto's op mijn telefoon bekijk is de kleur veel warmer dan als ik de foto's op mijn laptop bekijk. Iemand enig idee hoe dat komt en wat ik eraan kan doen, op de telefoon ogen de kleuren ook veel echter. Weet iemand misschien ook hoe dit zit met nabestellen/afdrukken, hoe de kleuren dan worden?
Eeffii schreef:Ik heb trouwens nog even een vraagje: als ik de foto's op mijn telefoon bekijk is de kleur veel warmer dan als ik de foto's op mijn laptop bekijk. Iemand enig idee hoe dat komt en wat ik eraan kan doen, op de telefoon ogen de kleuren ook veel echter. Weet iemand misschien ook hoe dit zit met nabestellen/afdrukken, hoe de kleuren dan worden?
_Jody_ schreef:ff een vraagje voor de fotografen hier, met welk programma werken jullie de lijnen e.d. mee weg?
SSDesign schreef:Wauw er komen echt weer top foto's voorbijEcht leuk om te zien wat iedereen ervan gemaakt heeft.
Ik werk dingen weg met Photoshop.
Eeffii, ieder beeldscherm is anders helaas... Het is lastig om aan te geven welk van jouw scherm 'de waarheid' geeft als het om afdrukken gaat. Dat kun je alleen oplossen door een scherm te kalibreren met speciale software... Kost alleen een smak geld.
Juliette17 schreef:Ik denk dat ss disign gelijkt heeft. Geen enkel scherm is het zelfde, en de afdruk zou er weer iets anders uit zien. Er zijn wel afbeeldingen waarmee je je scherm goed kan afstellen. Maar verschil in schermen blijf je altijd houden.
Ik werk ook met photoshop