Lieke, wat ben je snel! En dan zijn ze nog eens TOP ook! Bij mij zit er eigenlijk niet echt logica in, ik bewerk ze op volgorde zoals ze voor mijn lens stonden, maar het wegwerken van lijntjes doe ik pas als laatste en daar heb ik niet echt een volgorde in
billionache
Geplaatst: 19-03-14 12:31
Lijntjes wegwerken is zo frustrerend hé doe telkens een stukje maar dan ben ik het weer beu! Jauke was snel af bij mij omdat ik daar het minste moest wegwerken!
Willem staat bij mij als laatste op het lijstje. Wil daar zo graag aan beginnen en dan schiet ik een beetje op met de rest
Bij mij zat er ook geen logica in maar nu doe ik wel per model ik ben ondertussen zo gewend aan lijntjes wegwerken
Hanna_94
Geplaatst: 19-03-14 13:08
Mag ik vragen met wat jullie de lijntjes wegwerken? Ik vermoed photoshop? Ik heb lightroom als bewerkingsprogramma, maar daar kan ik nu eens géén lijntjes mee wegwerken Dus daarvoor gebruik ik pixlr, als iemand dé gouden tip heeft om het ook handig in lightroom te doen...
Ik gebruik de clone tool in photoshop. Op youtube kan je heel veel video's vinden die hierover gaan
Hanna_94
Geplaatst: 19-03-14 13:25
Ik heb al tutorials bekeken om dingen weg te werken in lightroom, en vliegjes etc gaat wel, zolang het maar 1 vlekje is. Maar een ganse lijn lukt me er niet mee...
lijntjes wegwerken zou, denk ik, in theorie ook in LR kunnen, maar dat wordt wel een huzarenstukje. Je zal echt stukje per stukje moeten doen, en ik vrees dat je voor 1 foto snel een uur kwijt zal zijn.
Ik werk ze in Photoshop weg met de Clone Stamp tool. Ik begin trouwens juist met lijntjes wegwerken, ben er meestal ook wel zo mee klaar. Vind het vaak zo fijn als al die storende dingen weg zijn uit je foto, ik moet en zal dat dan gelijk als eerste weghalen haha!
Zal het straks even proberen Ik had hem automatisch staan geloof ik.
Zijn er toevallig nog fotografen in actie shots gemaakt door de anderen ? Ik kan me herinneren dat iemand riep dat ze een foto had van mij met die belachelijke toeter