Fotomeeting omgeving Eindhoven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke datum komt jou het beste uit?

16 juni
20 (20%)
30 juni
22 (22%)
14 juli
30 (30%)
21 juli
27 (27%)

Totaal aantal stemmen: 99

Anoniem

Re: Fotomeeting omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:59

Ik vermoed dat de mijne wel los zou kunnen tussen paaltjes, ligt er even aan hoe ze die dag is maar als ze niet anders is dan normaal dan kan dat gewoon.

Onder het zadel kan ze sowieso :j

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:00

Sofy schreef:
Wat verwachten jullie eigenlijk van de paarden (en paardeneigenaren)? Ik ben nog nooit bij een fotomeeting geweest en weet niet wat ik me er precies bij voor moet stellen.
Bijv: manen/staart paard gevlochten of los, paard ohz/los, indien onder het zadel, wat voor outfit van de berijder, luxe halster of wordt dat weggepoetst, meerdere paarden tegelijk of 1 tegelijk aanwezig, ...

Paarden zijn gewoon netjes getoiletteerd. Bij echte ras paarden zoals Tinkers en Friezen is het mooiste om de manen los te laten, maar de sportpaarden gewoon netjes in de knot! :j
Ik ga groepjes maken van 2 fotografen, ieder kwartier een ander model. Longeren en rijden is gewoon 1 voor 1 waarbij alle fotografen in 1x foto's maken. Met de portret foto's is het het mooiste (althans dat vind ik) als ze een hoofdstel om hebben (of een mooi halster) eventueel vastgemaakt aan een hengstenketting ipv teugels. Dat is voor veel fotografen makkelijker weg te werken dan teugels/halstertouwen!
Heb je die niet, is het geen ramp hoor!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:09

Ik zou persoonlijk graag foto's hebben in het water(samen) en foto's van onze uitgestrekte draf.
Losgooien tussen de paaltjes kan, mits dit past qua begeleiding en opvang indien er iets mis kan gaan.

Ik vlecht hem mooi in met bandages in het wit.

Ik zorg dat we een hengstenketting bij hebben. Ik heb ook beschikking over een longeerlijn met ketting.

Willen jullie een S&T hoofdstel of trens?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-13 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:10

Ik denk dat die van mij ook los kan tussen paaltjes.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:55

hayka schreef:
Ik zou persoonlijk graag foto's hebben in het water(samen) en foto's van onze uitgestrekte draf.
Losgooien tussen de paaltjes kan, mits dit past qua begeleiding en opvang indien er iets mis kan gaan.

Ik vlecht hem mooi in met bandages in het wit.

Ik zorg dat we een hengstenketting bij hebben. Ik heb ook beschikking over een longeerlijn met ketting.

Willen jullie een S&T hoofdstel of trens?

Als het kan S&T,

Verder is inderdaad ketting makkelijker dan teugels/touw.
Teugels weer iets makkelijker als touw (bv, teugel aan een kant vast ;) )

Verder prikpaaltjes beter dan longeerlijn, gezien je dan de 'buiging' ziet van de volte ;)

En eerst portret in koppels en daarna los/ohz in een keer is een prima indeling :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:01

Timo_040 schreef:
Paarden zijn gewoon netjes getoiletteerd. Bij echte ras paarden zoals Tinkers en Friezen is het mooiste om de manen los te laten, maar de sportpaarden gewoon netjes in de knot! :j
Ik ga groepjes maken van 2 fotografen, ieder kwartier een ander model. Longeren en rijden is gewoon 1 voor 1 waarbij alle fotografen in 1x foto's maken. Met de portret foto's is het het mooiste (althans dat vind ik) als ze een hoofdstel om hebben (of een mooi halster) eventueel vastgemaakt aan een hengstenketting ipv teugels. Dat is voor veel fotografen makkelijker weg te werken dan teugels/halstertouwen!

vraagje,
hoeveel fotograven hebben we nu?
als het kan heb ik nog wel iemand ( die gaat zowiezo als hulp mee )
maar kan altijd als fotograaf fungeren

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:29

Ik neem waarschijnlijk ook iemand mee voor reflectiescherm en dergelijke, maar die zou ook alles mee in de gate kunnen hhouden in de paddock :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:30

Timo_040 schreef:
Sofy schreef:
Wat verwachten jullie eigenlijk van de paarden (en paardeneigenaren)? Ik ben nog nooit bij een fotomeeting geweest en weet niet wat ik me er precies bij voor moet stellen.
Bijv: manen/staart paard gevlochten of los, paard ohz/los, indien onder het zadel, wat voor outfit van de berijder, luxe halster of wordt dat weggepoetst, meerdere paarden tegelijk of 1 tegelijk aanwezig, ...

Lange manen los, korte koppies knotjes! Hoewel ik het zelf persoonlijk ook erg mooi vind als sportpaarden hun haren los hebben :Y)

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 14:39

Citaat:
Ochtendgroep:
Sandra, Claire, Renske, Linda, Kim

Middaggroep:
Desiree, Sofy, Zalona, Maya, Booster

Fotografen groepjes:
Timo en Kim
Obelix en Astrid
Lonneke en Ylvy
Femke en Sanne
Karlijn en Plonie

Dit zijn de ochtend- en middaggroepen tot nu toe!
Zijn er dingen die niet bevallen, geef het maar aan!

Ik heb ook gelijk de fotografen in groepjes gezet, gewoon random door elkaar gezet! :)
Wil je echt graag met iemand anders werken, geef dat dan aan en dan verander ik het.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:44

Wanneer krijgen we een tijdschema?
Ivm volgorde, portret, losgooi en rijfoto's

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:15

Milord kan prima los tussen de paaltjes. Moeten we alleen uitkijken dat er niet te veel te knabbelen is, anders komt ie niet meer met z'n koppie uit het gras :D.
Qua rijfoto's: ik zou het wel leuk vinden zelf met dressuurzadel er op, en de eigenaar (die waarschijnlijk ook mee komt) met westernzadel er op. Maar kan me voorstellen dat dit te veel is? Dan wordt het waarschijnlijk eigenaar met westernzadel.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:24

deviltjh schreef:
Wanneer krijgen we een tijdschema?
Ivm volgorde, portret, losgooi en rijfoto's

Daar ben ik nu mee bezig! Dus die komen er ook vandaag op! :)

Sofy schreef:
Milord kan prima los tussen de paaltjes. Moeten we alleen uitkijken dat er niet te veel te knabbelen is, anders komt ie niet meer met z'n koppie uit het gras .
Qua rijfoto's: ik zou het wel leuk vinden zelf met dressuurzadel er op, en de eigenaar (die waarschijnlijk ook mee komt) met westernzadel er op. Maar kan me voorstellen dat dit te veel is? Dan wordt het waarschijnlijk eigenaar met westernzadel.

Ik zal Milord dat als in het midden en als laatste inplannen voor de rijfoto's. Dan kunnen jullie allebei met eigen zadel op de foto! Als de fotografen dat tenminste ook goed vinden!!
En Milord dat volhoudt natuurlijk haha! :')
Laatst bijgewerkt door Timo op 26-06-13 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:34

Is er iemand die prikpaaltjes en touw kan regelen?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:35

Lijkt mij juist leuk, ook met westernzadel, en denk dat je dan beter naar Milord dan kijken dan naar mij als fotograaf, ik vind het prima zolang het tuig er netjes uitziet :j

Ik kan helaas geen prikpaaltjes regelen

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:59

Zijn jullie eventueel nog op zoek naar een fotograaf? Dan zou ik graag mee willen;)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:04

Hier helaas ook geen prikpaaltjes. En leuk dat jullie zo positief zijn over allebei, ik wilde het niet nog langer/zwaarder voor jullie maken maar als het geen probleem is dan graag natuurlijk!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:21

Ik vind western erg leuk! Keertje afwisseling :)

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:32

Kunnen we heb van 2 kanten bewonderen! :)

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:33

Hoe plaats je ook alweer een foto? *schaam* :o

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:35

Leverage schreef:
Ik vind western erg leuk! Keertje afwisseling :)

Haha, ik vind western leuk *punt*

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:56

Het is al gelukt! :Y)

Hierbij alvast de ochtendgroep!
Ik ben druk bezig met de middaggroep, zodat die er vananvond ook nog op kan! :)

Afbeelding

Afbeelding

(Ik hoop dat het nog goed te lezen is..)

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:11

erg overzichtelijk Timo !,

Ik heb bij baloe in de weide wel +/- 12 paaltjes en een draad staan die ik evt kan meenemen,
maar dan zou ik het wel weer aan het einde mee terug willen nemen of iemand zou ze bij me af kunnen geven thuis of op stal..

afgelopen weekend zijn we voor het eerst M1 gestart en een winstpuntje :)
dit was vorige week in Geldrop :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:15

Is het niet handiger om gewoon met z'n allen tegelijk op paard te gaan? Dan ben je met een halfuurtje klaar met rijfoto's?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:16

Nee dat is juist lastiger,dan rijd je gauw elkaar in de weg en is het voor de fotografen niet te volgen ;)

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:30

sandranbr schreef:
erg overzichtelijk Timo !

Het duurt even voor dat je ziet hoe het in elkaar zit.. Maar als je het eenmaal snapt (vind ik dan) is het erg fijn te lezen! :)