Animo fotomeeting kop NH? Strand, bos, gras?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:02

Bij ons niet, ik heb altijd zoiets van maak ze niet al te gek door opjagen....en zorg dat er andere paarden achter de fotografen staan zodat de paarden in de paddock zich niet alleen voelen :) dan is de kans daarop erg klein :)

Het weer wordt al wat beter...windkracht 3 ipv 4 en 0mm i.p.v. 1mm :)

Goldie

Re: Animo fotomeeting kop NH? Strand, bos, gras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:29

Hihi daar ben ik ook bang voor, het blijft wel een springpaard :')
Zit ook nog een beetje te dubben welk zadel ik pak. Dressuurzadel staat wat netter, maarja we zijn eigenlijk meer van het springen :P

Hoop dat mijn moeder mee gaat, en dat ik dan ook der zadelkarretje mag lenen :P

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:37

Ik heb ook een springpaard en ik ben vermoed dat hij totaal geen zin in dressuur heeft met allemaal nieuwe prikkels om zich heen. De tijd is zo kort dat ik denk dat we maar beter voor plezier met elkaar kunnen gaan.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:01

@Tamara, zou het niet handig zijn als we jouw mobiele nummer mogen (via pb).
Er kan onderweg natuurlijk iets anders lopen dan gepland. Ik hoop het natuurlijk niet, maar een lekke band bijv. kan iedereen zomaar krijgen. Dan is het wel handig als we je kunnen bereiken. Of heb jij een beter idee?

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:41

Ik heb me via pb bij Tamara afgemeld voor de meeting. Ik moet helaas ook 's middags invallen op mijn werk ;(
Jullie heel veel plezier zaterdag en ik blijf het topic nog even volgen.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:13

Jammer Aniek!

Er is zeker geen reservefotograaf?

(ik heb even een fotograaf pb gestuurd of ze eventueel interesse heeft)
Laatst bijgewerkt door Fantabulouss op 24-04-13 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:15

Wat jammer zeg! -O-

Qua kleuren dekjes zou ik idd niet voor wit gaan, verder kan eigenlijk alles wel. :j
Verder kun je het zelf zo gek maken als je wilt met poseren? :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:04

Jammer Aniek, werkse zaterdag.

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:13

Haha springpaarden die over de draden gaan, pony's die er onderdoor kruipen. Wordt nog wat :=

Is wel handig misschien om iedereen even mijn nummer te sturen. Ga ik doen.

We hebben helaas (nog) niemand om Aniek's plaats op te vullen

Gelukkig worden de weersverwachtingen beter :)

Wat is trouwens handiger voor de paddock, smal wit lint (±1,5 cm) of gekleurd draad (± 1,5 cm) ivm het wegwerken van de draadjes? Of maakt dat niet zoveel uit? Moet even kijken wat ik regelen kan, anders wordt het een allegaartje van verschillende soorten draad/lint/koort :P

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:19

Toen ik Twister net gekocht had was hij zo groen als gras. Ik nam hem mee naar onze stal en binnen 5 minuten sprong hij 3x over het hek heen. De laatste keer had ik het hek nog niet eens helemaal dicht gedaan en hij stond alweer aan de andere kant.

Wat Fantabulouss aangaf (andere paarden achter de fotografen) lijkt me wel een goed idee. Het blijven ook kuddedieren, maar ik kijk te plekke wel of ik hem helemaal zonder halster los durf te laten.

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:29

Ja inderdaad dan blijven ze wel bij elkaar denk ik, mocht er een uitbreken zal die er niet zomaar vandoor gaan zegt mijn gevoel.
Jeetje dat is wel heel erg haha. Binkie sprong ook regelmatig over de hekken heen, nu nog soms wel. Is niet echt handig, gelukkig gaat het hem om het gras en springt hij niet over de hekken naar de weg maar alleen naar de weide of het pad naast de bak.

Nog even een oproepje, is er iemand die weet hoeveel meter draad we nodig hebben en hoeveel paaltjes ik ongeveer mee moet nemen?

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:31

Wie wilden er trouwens ook alweer met mij meerijden vanaf station Schagen? Alleen Joey en Equi toch?

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:36

Tamara1991 schreef:
Ja inderdaad dan blijven ze wel bij elkaar denk ik, mocht er een uitbreken zal die er niet zomaar vandoor gaan zegt mijn gevoel.
Jeetje dat is wel heel erg haha. Binkie sprong ook regelmatig over de hekken heen, nu nog soms wel. Is niet echt handig, gelukkig gaat het hem om het gras en springt hij niet over de hekken naar de weg maar alleen naar de weide of het pad naast de bak.

Nog even een oproepje, is er iemand die weet hoeveel meter draad we nodig hebben en hoeveel paaltjes ik ongeveer mee moet nemen?

Ik heb geen idee sorry!

En ja ik graag van station Schagen ja :j
Ik zocht even het schema etc, maar kon niet vinden := Waar kon ik dat ookalweer vinden :)

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:38

haha op: tulpenfotomeet.forum2go.nl

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:47

Thanks! +:)+

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:47

Hoe meer draad en paaltjes hoe beter dus kijk maar hoeveel je mee kunt nemen :)

En anders neem je de afmetingen van een halve dressuurbak ofzo :) ? zeg ook maar wat hoor :o

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:51

Laten we maar 9:37 in Schagen afspreken, anders komen we wat laat. Nu zijn we mooi op tijd, beetje vroeg misschien

Is goed, heb een grote auto te leen dus past genoeg in haha

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:01

Een halve dressuurbak is 20 x 20m, 80 m draad dus. Kan je daar aan komen Tamara?
Ik heb wel een rol met 100m oranje draad, maar dat is geen lint en ik weet niet hoe goed ze dat zien.

Vandaag heb ik alles gepoetst. Het ruikt hier in huis heerlijk naar zadelzeep en leervet.
Ik meende dat ik vandaag al een zomervacht tevoorschijn zag komen onder het winterhaar.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:02

En dat dus 2x want neem aan dat je boven en onder een draadje wilt doen! :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:05

Ik ga alles vrijdag even goed oppoetsen, en mijn paard wassen en overtollige haren scheren.
Ik was vandaag nog even in een ruitersportwinkel om te kijken of ik nog een leuk nieuw setje kon vinden of zo. Maar ik vond niks leuks. Ik denk dat ik een donkerblauw dekje op doe en zelf een donkerblauw truitje. Willen jullie dan een leuke grijze rijbroek daarbij zien?
Ik kan ook een witte rijbroek aan doen met witte bandages eronder? Of willen jullie helemaal geen wit?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:07

Niet scheren hoor zo vlak voor een shoot! Een beetje dikke vacht maakt me echt niet uit hoor. Maar scheren zie je vaak nog de eerste paar dagen! :o

Doe maar een grijze rijbroek ja :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:11

Twister heeft geen onderdraadje nodig, die krijg ik nog niet eens onder 2,5 meter door _O-
Afbeelding

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:13

Haha ja maar 2 draadjes is wel veiliger om uitbreken te voorkomen...paarden zien het beter. Maar als jullie 1 draadje willen vind ik t ook goed hoor...scheelt mij weer photoshoppen :o hihi

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:14

Fantabulouss schreef:
Niet scheren hoor zo vlak voor een shoot! Een beetje dikke vacht maakt me echt niet uit hoor. Maar scheren zie je vaak nog de eerste paar dagen! :o

Doe maar een grijze rijbroek ja :)

Ik ga zijn vacht niet wegscheren hoor := , maar hij heeft nogal een lelijke baard en sokken momenteel. Die gaan echt wel weg, dat wil je niet zien nu :+

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:16

Ooooh zo bedoel je heleen! Dan heb ik t verkeerd begrepen :o ik denk je gaat em nog ff scheren voor de meeting :p haha

De plek die op de kanoroute is uitgezocht kun je daar aan beide kanten van het pad een bollenveld als achtergrond nemen? Ivm de zon die smiddags aan de andere kant staat als smorgens :o
Laatst bijgewerkt door Fantabulouss op 24-04-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt