Fotomeeting Lunters Zandgat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welke datum komt het beste uit?

zondag 30 september
13 (18%)
zondag 7 oktober
10 (13%)
zondag 14 oktober
14 (19%)
zondag 21 oktober
10 (13%)
zondag 28 oktober
13 (18%)
zondag 4 november
12 (16%)

Totaal aantal stemmen: 72

Vealosz

Re: Fotomeeting Lunters Zandgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:23

Nee dat klopt. Daar geef ik je ook absoluut gelijk in. Maar ik vind haar reactie gewoon respectloos tegenover andere fotografen. Zij denkt dat het hop, klik, klik, klik, foto's op pc, en klaar is.. Maar zoals jij dan zelf wel weet, is dat het verre weg van. En precies zoals je zegt, waar het paard op stal weer staat begint het pas voor de fotograaf. Het zij uren, het zij dagen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:36

Die vorige shoots waar je het over hebt was ook gewoon een meeting, weet ik toevallig. Maar goed snap jullie punt wel. Nu waren wij ook wel aan de late kant omdat de reis etc wat langer duurde dan verwacht, ook niet helemaal netjes, hebben het wel laten weten, maar konden er toen ook vrij weinig aan veranderen. En dat het een tijdje duurt voor ik foto's heb vind ik ook niet erg, maar 2 maanden later nog steeds maar 3 foto's vind ik jammer. Overigens vond ik dat Admireshots nog best snel was, zeker gezien haar situatie. En dat je druk bent kan ik ook inkomen, ben ik ook, maar probeer dan idd af en toe een keer ergens een paar foto's te doen of laat even wat horen :)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:52

Nou laat dat dan het zelfde zijn. Ik kan je vertellen, voor een normale shoot ben ik zeker wel een week bezig. Kleuren moeten goed zijn, storende dingen moeten weg. En nu heb je gemiddeld 5 tot 10 paarden! Nou heb je dan wel een stuk minder foto's, maar ik ben zeker paar weken bezig om alles erop te krijgen. Sommige mensen werken ook gewoon, en hebben daarna echt niet de behoefte om "even" foto's te bewerken. Je kan niet van een persoon eisen het binnen een bepaalde tijd er op te zetten.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:59

Nee hehe, dat snap ik ook wel. Maar 2 maanden is al best een tijd, laat dan gewoon een keer wat horen ofzo.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:23

Vealosz schreef:
mandylfmarca schreef:
Wij nemen de moeite en tijd om ons paard net te maken terwijl ik het geen lekker weer vond om te wassen.
De tijd nemen er heen te rijden, wij ook nog eens onder het zadel.. en onze hele middag de tijd nemen ervoor, terwijl het weer ook niet meezat voor ons.. (bezweet en de kou gaat niet best)

Sorry maar het dik gedrukte gedeelte viel bij mij even in het verkeerde keelgat. Ik denk, of nja weet vrijwel zeker dat in het fotograferen, en nabewerken meer tijd zit, dan voor jullie het netjes maken. Tenslotte kiezen jullie er zelf voor om erheen te gaan. Je kan dit op 2 manieren zien, of jij wilt foto's en profiteert van een gratis fotoshoot, maar je kan het ook zien als een oefening voor de fotografen. Al was dit in mijn geval absoluut geen oefening geweest, en had ik het op de 1ste manier gezien. Dat ze niks plaatst in het topic is indd niet netjes. Maar jou opmerking vind ik ook niet bepaald netjes! Als jij al een hele middag veel vind, nou dan moet jij absoluut geen fotograaf worden want bij ons neemt het dagen in beslag! Dat jou paard bezweet was, is niet ons probleem!

Plus jou andere shoots is absoluut niet te vergelijken met een fotomeeting. Ik vind dat je aardig respectloos over komt!

Nee dat klopt. Daar geef ik je ook absoluut gelijk in. Maar ik vind haar reactie gewoon respectloos tegenover andere fotografen. Zij denkt dat het hop, klik, klik, klik, foto's op pc, en klaar is.. Maar zoals jij dan zelf wel weet, is dat het verre weg van. En precies zoals je zegt, waar het paard op stal weer staat begint het pas voor de fotograaf. Het zij uren, het zij dagen.

Sorry hoor, maar heb jij toevallig tijdens de shoot mijn pony gezien? daar gaat echt wel tijd in zitten die netjes te krijgen, of ik had haar vies mee moeten nemen.. wil ik haar helemaal net krijgen gaat daar makkelijk 4/5 uur inzitten.
ik hoef ook zeker geen fotograaf te worden, heb er het geduld niet voor. Maar zoals je al terug leest in het topic, vragen wij vaak zat of er alweer foto's zijn, ik snap ook echt wel dat het niet klikklak klaar foto is zeker niet, ken genoeg mensen die foto's maken en mijn paard was niet bezweet wij waren bezweet en met de kou is dat niet erg handig.

mijn vorige shoot was een fotomeeting met meerdere paarden dan nu, en die waren binnen 1 maand klaar met alle foto's posten en stuurde gewoon een bericht wegens omstandigheden kan het langer duren in plaats van niks meer te laten horen, dus dat vind ik niet respectloos over komen hoor. :) ik heb dit ook niet tegen een bepaalde fotograaf maar nu gewoon in het algemeen, kan altijd wegens omstandigheden langer duren, maar wel online komen op bokt en niks plaatsen van het duurt langer? dat vind ik niet netjes en lijkt me ook geen handige reclame voor de fotograaf zelf.

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:08

Hey, btw mandylfmarca, je hebt echt een super mooi paard _/-\o_

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:21

xMiinh schreef:
Hey, btw mandylfmarca, je hebt echt een super mooi paard _/-\o_

Dankje dankje! :o heb net een topicje gemaakt over mn andere lelijk eendje bailey. :')

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:27

Ik merk dat fotograaf zijn absoluut niks voor jou is. Ik blijf je respectloos vinden overkomen tegenover fotografen. 4/5 Uur stelt niks voor, vergeleken met wat voor'n tijd er bij nabewerken komt kijken. Je kan het veel vinden wat je er in gestoken heb, maar geloof me serieus nabewerken kost veel meer tijd dan dat. Je kan geen enkele fotomeeting met elkaar vergelijken. Ik snap jou punt, maar snap mijn punt alsjeblieft ook. 2 Maanden tijd, en niks laten horen is inderdaad niet netjes. Maar het gaat mij gewoon erom dat ik niet echt bepaald leuk vind dat je zegt dat jullie moeite doen, en alsof wij dan geen enkele moeite doen. Wij komen speciaal voor jullie daarheen, staan net zo goed in de kou, proberen wat te doen met jullie wensen, proberen zoveel mogelijk mooie foto's te maken. Dat lijkt wel niet gewaardeerd te worden. Dat jullie bezweet zijn, is alsnog niet onze probleem. Jullie willen foto's, wij willen die maken, maar op onze eigen voorwaarde. En nogmaals, 2 maanden niks laten horen is inderdaad niet netjes.

De reactie van; Nee hehe, dat snap ik ook wel. Maar 2 maanden is al best een tijd, laat dan gewoon een keer wat horen ofzo. vind ik ook niet bepaald leuk. Niet doen alsof ik jullie alleen maar in het negatieve beeld zet, of alsof ik doe alsof jullie dom zijn. Maar dit soort mensen zijn juist dé mensen die voor bepaalde fotografen (oa. ikzelf) verpesten om te fotograferen!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:55

Vealosz schreef:
De reactie van; Nee hehe, dat snap ik ook wel. Maar 2 maanden is al best een tijd, laat dan gewoon een keer wat horen ofzo. vind ik ook niet bepaald leuk. Niet doen alsof ik jullie alleen maar in het negatieve beeld zet, of alsof ik doe alsof jullie dom zijn. Maar dit soort mensen zijn juist dé mensen die voor bepaalde fotografen (oa. ikzelf) verpesten om te fotograferen!

Heb je wel door hoe aanvallend jij overkomt? Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik jouw punt snap en het helemaal niet erg vind om op de foto's te wachten.

Via PB heb ik ook contact met Arianne en Laura. Arianne heeft me verteld wat er aan de hand is en ook met Laura ben ik in gesprek. Bij beide heb ik, ook weer, aangegeven dat ik nog prima wil wachten, en dat ze best rustig aan mogen doen. Laura vertelde me dat ik niet te veel van haar foto's moest verwachten en dat ze graag met kleuren wilde experimenteren. Ik heb ook gezegd dat ze moet doen wat haar leuk lijkt, ik zie het allemaal wel. Wat dat betreft ben ik vrij makkelijk, en heb ik ook 1 op 1 twee keer een shoot gehad voor portfolio. Ik maak het paard netjes en voor de rest mogen de fotograven bijna zelf bepalen wat ze willen zien aangezien het voor hun portfolio is. Wat voor foto's er uit komen zie ik dan wel en alles is mooi mee genomen natuurlijk.

Ik, en niet ik alleen, vind het dan een beetje jammer dat we 2 maanden later nauwelijks nog iets horen. Wij doen ook moeite voor jullie, en dat vind ik helemaal niet erg, maar dan zou ik het ook leuk vinden om een paar foto's terug te zien, of iig nog iets te horen. Dat het dan wat langer duurt maakt mij dan verder ook helemaal niet uit, maar door jouw reacties krijg ik bijna het gevoel alsof wij ook nauwelijks iets goed kunnen doen en jullie alleen maar zitten af te zeiken omdat het voor jullie ook veel werk is en wij dat onderschatten en geen respect voor hebben. Ik heb zelf ''vroeger'' ook aardig wat gedaan aan bewerken, dus ik weet hoeveel tijd het in beslag kan nemen. En zoals ik inmiddels al wel twintig keer gezegd heb (en het gevoel blijf houden dat ik me daar voor moet verdedigen) vind ik het niet erg om te wachten. Maar om dan allemaal nieuwe dingen voorbij te zien komen op Facebook en Bokt, terwijl wij niks meer horen, is jammer. Dat een betaalde shoot ''voorrang'' heeft kan ik ook nog in komen. Diegene betaald jou en verwacht dan ook ''snel'' foto's. Allemaal prima, vind ik het nog steeds niet erg om te wachten, maar heb ook al weer verschillende meetings voorbij zien komen. Ieder moet doen wat hij leuk vindt, absoluut, maar als de foto's van een meeting van 2 maanden geleden nog niet af zijn, hoe kan je dan in de tussentijd al wel weer, bij wijze van, 3 andere meetings plannen en foto's van maken? Als het bij deze meetings ook twee maanden of langer duurt voor er foto's verschijnen, dan denkt op een gegeven moment half Bokt toch ook een keer ''goh, dat is die en die, daar zien we 2 foto's van en vervolgens horen we niks meer'' dus gaan daar niet naartoe. En dat zal inderdaad geen goede reclame zijn voor de fotograaf, en dat is ook jammer voor henzelf.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:10

Foto's op het forum :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:24

Gave foto's Laura! Nogmaals dankjewel! :D

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:57

Ben het helemaal eens met Blacky94 ;)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 04:56

Vealosz schreef:
Ik merk dat fotograaf zijn absoluut niks voor jou is. Ik blijf je respectloos vinden overkomen tegenover fotografen. 4/5 Uur stelt niks voor, vergeleken met wat voor'n tijd er bij nabewerken komt kijken. Je kan het veel vinden wat je er in gestoken heb, maar geloof me serieus nabewerken kost veel meer tijd dan dat. Je kan geen enkele fotomeeting met elkaar vergelijken. Ik snap jou punt, maar snap mijn punt alsjeblieft ook. 2 Maanden tijd, en niks laten horen is inderdaad niet netjes. Maar het gaat mij gewoon erom dat ik niet echt bepaald leuk vind dat je zegt dat jullie moeite doen, en alsof wij dan geen enkele moeite doen. Wij komen speciaal voor jullie daarheen, staan net zo goed in de kou, proberen wat te doen met jullie wensen, proberen zoveel mogelijk mooie foto's te maken. Dat lijkt wel niet gewaardeerd te worden. Dat jullie bezweet zijn, is alsnog niet onze probleem. Jullie willen foto's, wij willen die maken, maar op onze eigen voorwaarde. En nogmaals, 2 maanden niks laten horen is inderdaad niet netjes.

Hier ben ik het ook wel voor een groot deel mee eens. Ik heb in het voorjaar 3 shoots gehad op 1 dag, en daar gaat al behoorlijk wat tijd in zitten om alle foto's netjes na te bewerken. Neem aan dat de meeste hier wel een fulltime baan hebben of naar school gaan dus dan ben je niet zomaar in een paar dagen / weken klaar met alles bewerken. Moet zelf ook eerlijk toegeven dat ik wel eens de neiging heb om weer ergens anders foto's van te maken terwijl ik nog wat andere foto's heb die nog bewerkt moeten worden :o. Zulk werk doe ik altijd met slecht weer :P. Heb al zo vaak afspraken moeten verzetten omdat het weer niet mee werkt dus dan ben je blij als je eindelijk een shoot tussendoor hebt met de zon erbij.

Snap wel dat jullie er van balen zou ik ook doen als het mijn paard was geweest die op de foto's stond. Dat is het risico van een meeting dat het gratis is, en vooral voor fotografen is om te oefenen of als portfolio materiaal. Dus ze zijn ook niet verplicht om foto's te plaatsen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:24

Elmars_Floor een pb gestuurd met de foto's van Karin.
Mandy en Ellen hebben de foto's via fb gehad aangezien ik nog steeds ruzie heb met het forum wat ervoor is gemaakt. :)
Nogmaals bedankt voor het geduld dames!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:17

Ik had het gezien :) zitten onwijs mooie foto's tussen, onwijs bedankt! :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:16

Super bedankt! vind het echt hele gave foto's! :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:23

Zitten zeker gave foto's tussen :D
zijn er ook rijfoto's van mij? :o