Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vealosz schreef:mandylfmarca schreef:Wij nemen de moeite en tijd om ons paard net te maken terwijl ik het geen lekker weer vond om te wassen.
De tijd nemen er heen te rijden, wij ook nog eens onder het zadel.. en onze hele middag de tijd nemen ervoor, terwijl het weer ook niet meezat voor ons.. (bezweet en de kou gaat niet best)
Sorry maar het dik gedrukte gedeelte viel bij mij even in het verkeerde keelgat. Ik denk, of nja weet vrijwel zeker dat in het fotograferen, en nabewerken meer tijd zit, dan voor jullie het netjes maken. Tenslotte kiezen jullie er zelf voor om erheen te gaan. Je kan dit op 2 manieren zien, of jij wilt foto's en profiteert van een gratis fotoshoot, maar je kan het ook zien als een oefening voor de fotografen. Al was dit in mijn geval absoluut geen oefening geweest, en had ik het op de 1ste manier gezien. Dat ze niks plaatst in het topic is indd niet netjes. Maar jou opmerking vind ik ook niet bepaald netjes! Als jij al een hele middag veel vind, nou dan moet jij absoluut geen fotograaf worden want bij ons neemt het dagen in beslag! Dat jou paard bezweet was, is niet ons probleem!
Plus jou andere shoots is absoluut niet te vergelijken met een fotomeeting. Ik vind dat je aardig respectloos over komt!
Nee dat klopt. Daar geef ik je ook absoluut gelijk in. Maar ik vind haar reactie gewoon respectloos tegenover andere fotografen. Zij denkt dat het hop, klik, klik, klik, foto's op pc, en klaar is.. Maar zoals jij dan zelf wel weet, is dat het verre weg van. En precies zoals je zegt, waar het paard op stal weer staat begint het pas voor de fotograaf. Het zij uren, het zij dagen.
Vealosz schreef:De reactie van; Nee hehe, dat snap ik ook wel. Maar 2 maanden is al best een tijd, laat dan gewoon een keer wat horen ofzo. vind ik ook niet bepaald leuk. Niet doen alsof ik jullie alleen maar in het negatieve beeld zet, of alsof ik doe alsof jullie dom zijn. Maar dit soort mensen zijn juist dé mensen die voor bepaalde fotografen (oa. ikzelf) verpesten om te fotograferen!
Vealosz schreef:Ik merk dat fotograaf zijn absoluut niks voor jou is. Ik blijf je respectloos vinden overkomen tegenover fotografen. 4/5 Uur stelt niks voor, vergeleken met wat voor'n tijd er bij nabewerken komt kijken. Je kan het veel vinden wat je er in gestoken heb, maar geloof me serieus nabewerken kost veel meer tijd dan dat. Je kan geen enkele fotomeeting met elkaar vergelijken. Ik snap jou punt, maar snap mijn punt alsjeblieft ook. 2 Maanden tijd, en niks laten horen is inderdaad niet netjes. Maar het gaat mij gewoon erom dat ik niet echt bepaald leuk vind dat je zegt dat jullie moeite doen, en alsof wij dan geen enkele moeite doen. Wij komen speciaal voor jullie daarheen, staan net zo goed in de kou, proberen wat te doen met jullie wensen, proberen zoveel mogelijk mooie foto's te maken. Dat lijkt wel niet gewaardeerd te worden. Dat jullie bezweet zijn, is alsnog niet onze probleem. Jullie willen foto's, wij willen die maken, maar op onze eigen voorwaarde. En nogmaals, 2 maanden niks laten horen is inderdaad niet netjes.
De reactie van; Nee hehe, dat snap ik ook wel. Maar 2 maanden is al best een tijd, laat dan gewoon een keer wat horen ofzo. vind ik ook niet bepaald leuk. Niet doen alsof ik jullie alleen maar in het negatieve beeld zet, of alsof ik doe alsof jullie dom zijn. Maar dit soort mensen zijn juist dé mensen die voor bepaalde fotografen (oa. ikzelf) verpesten om te fotograferen!