Fotomeeting paarden Drenthe (Havelterberg) in de zomer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:24

sorry voor de spam :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 16:15

Ik heb even alles op een rijtje gezet.

Modellen:
Afbeelding

Fotografen:
1. Monster_tos http://sannherskamp.weebly.com/
2. KirstenVosje
3. Seven , Marjolein, http://marjoleinphotography.weebly.com/
4. Nobbie91 √
5. Emmyjoyce √
6. Maysie | Maysoon | Maysoon Rashid Photography √
7. _Daniella √
8. Lovelanga (nog geen website, fotografienaam: H.C.O. Photography) √
9. daniquexx l danique l http://daniquedevriesfotografie.weebly.com/
10. magda_90 - http://www.makwafotos.nl - √

Reserves:
11. Nadineex - http://www.nadinefotografie.tk - ovb
12. x_spirit_x - http://www.oypo.nl/yavannafotografie - ovb

en √ is voor de mensen die bevestigd hebben dat ze komen!

Afbeelding

Afbeelding

Ik neem paaltjes + lint mee, maar ik heb alleen maar 1 m. Dus als er mensen zijn die hoger willen moet dat even aangegeven worden, dan kunnen we misschien nog wat anders verzinnen.

Ik ga er vanuit/hoop dat er geen/weinig mensen meer afmelden :P
Het is volgende week al dus ik wil ook graag een schema gaan maken.
De fotografen worden verdeeld in 2 groepjes van 2 en 2 groepjes van 3.
Als fotografen nog voorkeur hebben om met iemand in een groepje te zitten misschien even aangeven in pb of hier in het topic.
Misschien ook handig als de minder ervaren fotografen met een ervaren fotograaf zitten, dus ook handig om aan te geven of je ervaren om minder ervaren bent. Dan kan ik daar rekening mee houden!

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:21

nobbie91 schreef:
Ik zie net dat ik dat weekend ook paragliden gepland heb staan.. was ik helemaal vergeten! Nou gaat het paragliden wel alleen door als het weer goed genoeg is (wat ik 1 week-paar dagen van te voren pas zeker weet), maar ik kan dus waarschijnlijk toch niet mee als fotograaf naar deze meeting :(..

Ik zie dat ik nog in het lijstje sta, maar ik kan dus pas een paar dagen van te voren zekerheid geven of ik mee kan of niet.. denk dat je me dus beter voor de zekerheid al van het lijstje af kunt halen. -O-

finnens

Re: Fotomeeting paarden Drenthe (Havelterberg) in de zomer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 16:23

o nee hoor, als je toch niet mee blijkt te gaan dan gaat gewoon de volgende mee (als die dan kan) en dan komt die naam op jou plek.
En anders doe ik jou in een groepje van 3, zodat het niet erg is als er een fotograaf weg valt :)

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:25

ooh zo :) oke! toppie

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 20:58

Het leek mij trouwens ook handig om de middag en ochtend groep verschillende groepjes te hebben, dat je niet de hele tijd bij dezelfde zit.
Dan kun je ook weer meer leren van verschillende fotografen :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:33

finnens schreef:
Het leek mij trouwens ook handig om de middag en ochtend groep verschillende groepjes te hebben, dat je niet de hele tijd bij dezelfde zit.
Dan kun je ook weer meer leren van verschillende fotografen :)

Ja leuk :).

Is er ook een water moment dat we gaan fotograferen want dat zie ik niet terug komen in het schema zie ik nu :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:06

Nee dat staat er niet in, maar met de rij foto's kun je ook gewoon door het water rijden, met stand foto's voor het water staan en ik dacht dat het misschien leuk is als we met de losgooi foto's ook een stukje paddock in het water zetten, zodat de paarden ook een stukje het water in kunnen dan :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:18

Let er dan wel op dat je dan dikkere sterke palen mee moet nemen anders vallen ze om in het water :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:24

Bedankt had ik niet aan gedacht, ik heb van die metalen (?) en plastic. Maar even kijken wat het beste werkt dan, ik neem ze gewoon beide mee. :)

*Spam* Hier nog een andere foto meeting van mij, nog wat modellen en misschien wat reserve fotografen zou leuk zijn :D
[FM] FM paarden/pony's Genieput Havelte jul/sept/aug

Edit; als ik geen pb krijg of berichtje in het topic over de groepjes, ga ik er van uit dat het voor jullie niet uit maakt :)
Ik heb van 2 mensen voorkeur voor iemand gekregen :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:50

Kwa mensen heb ik wel voorkeuren omdat je sommige wel kent en anderen niet maar ik laat me liever verassen :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 11:05

Dat is ook goed natuurlijk, ook leuk misschien om weer met nieuwe mensen te zitten :D

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:21

finnens schreef:
Nee dat staat er niet in, maar met de rij foto's kun je ook gewoon door het water rijden, met stand foto's voor het water staan en ik dacht dat het misschien leuk is als we met de losgooi foto's ook een stukje paddock in het water zetten, zodat de paarden ook een stukje het water in kunnen dan :)

Maar dan lijkt het me wel handig als er schema;s zijn. Want dan zet bijvoorbeeld de eerste groep fotografen het paard in het water voor standfoto's of iets dergelijks en dan zitten de andere fotografen met een nat paard ;).

Net als het losgooien als je dan met alle fotografen om een paddock gaat staan dan heb je allemaal dezelfde foto's. Buiten het feit om dat veel elkaar in de weg staan.

Hoeveel paaltjes en lint heb je ? Althans voor hoeveel paddocks :) ?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:24

Mij maakt het niet uit met wie ik samen fotografeer, ik zie het wel ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 15:17

Goed dat je het zegd Maysie, dat is inderdaad een goeie! Bedankt voor het meedenken :)
Ik zal even kijken hoe we dat gaan doen, het rijden kan sowiezo door het water want dat is op het laatst.

Ik heb zelf genoeg lint en paaltjes voor twee paddocks, dus dat komt wel goed. Dan zou het paard dat aan de beurt is eigenlijk halverwege (dus na 5 minuten) van paddock moeten verwisselen zodat de fotografen alle paarden op twee verschillende plekken hebben en de modellen foto's van hun paard op twee verschillende plekken.

Dan zou je dus ook één paddock half in het water kunnen zetten en één paddock op het 'strandje', dan kan het paard eerst op het droge stuk losgegooid worden en later in het water. Dan heb je droog en nat foto's.
Ik denk trouwens niet dat mijn paard zelf het water in zou gaan :+

De stand foto's, 'moeten' die ook echt in het water? of is daarvoor ook goed? ik denk namenlijk dat dat een beetje moeilijk gaat worden..
We hebben dan namenlijk ook al losgooi en rij foto's in het water.

Ik zit nu wat te brainstormen, zou het zo goed zijn? en is dat genoeg water? :+

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:08

Jaa, ik vind het prima! Misschien als een paar fotografen tijden het losgooien in het water van de paarden een paard misschien nog wel eventjes in een stukje water kan zetten en paar foto's kan maken als portet? Dat fotograaf gewoon eventjes vraagt als model even in water wil gaan staan en paar foto's schiet? Is dat handig.?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 16:19

Ik vindt dat prima hoor, dan zijn die paarden toch al nat ;)
Er moet wel even rekening mee gehouden worden dat er voor elk paard maar 10 minuten losgooi is, dus heel lang ernaast gaan staan kan dan niet.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:21

Daarom ook voor eventjes :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:26

Ik zou persoonlijk gewoon eerste de portret rondes doen (paarden niet in het water), dan beweging in een paddock en dan waterpret en rijfoto's. Zowel stand in water als beweging.

Mijn ervaring is dat van het rijden zelf vaak de minste foto's gemaakt worden. Hiermee bedoel ik het gewoon op en neer rijden zeg maar.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 16:33

Ja precies, en het hoofd ook niet allemaal op de minuut in schema's te staan, met het rijden. Dan is er genoeg tijd om ook nog het water in te gaan bijvoorbeeld :P
Ik had al bedacht dat stand sowiezo niet in het water is, dat is ook niet handig voor het mens dat er naast staat. voor het water kan wel natuurlijk.
Een paddock door een stukje water kan wel, dan kun je zelf kiezen of ze er in gaan of niet.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:41

finnens schreef:
Ja precies, en het hoofd ook niet allemaal op de minuut in schema's te staan, met het rijden. Dan is er genoeg tijd om ook nog het water in te gaan bijvoorbeeld :P
Ik had al bedacht dat stand sowiezo niet in het water is, dat is ook niet handig voor het mens dat er naast staat. voor het water kan wel natuurlijk.
Een paddock door een stukje water kan wel, dan kun je zelf kiezen of ze er in gaan of niet.

Vorige keer heb ik echter wel standfoto's in het water gemaakt :o.
Maak je ook schema's wie met wie gaat en welk paard eerst enz. Kookwekker erbij en je hebt een begin van een straks schema. Want dat is vaak waar het verkeerd loopt in de meetings waardoor alles uitloopt en mensen lang moeten wachten.

Ik zal nu eerst ff richting stal :wave:

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 17:09

Dat heb ik al gedaan Maysie, ik heb schema voor stand en voor de volgorde losgooi :+

edit; ik print die schema's ook uit voor iedereen en neem ze mee volgende week.
Ik organiseer met Anouk, die zit in de middag groep dus in de middag sta ik met de kookwekker en in de ochtend zei :+

Ik heb het zo, maar dan ook nog een word bestandje voor de middag groep.
Middag groep heeft andere groepjes fotografen bij elkaar. EN ik heb geprobeerd om de fotografen die hier in groepjes van 3 zitten in de middag in groepjes van 2 te zetten en andersom. Kwam alleen niet helemaal uit, dus sommige zitten altijd met 3 ;)
rijden staat er ook bij, maar dat paste niet meer op mijn screenshot :)

Afbeelding

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:27

Te paard kan ik niet het water in, met het spaanse zadel. Dan zit ik nog weken op een natte, stinkende schapenvacht...
Ik heb trouwens wel even tijd nodig om dat hele gevaarte op dat paard te krijgen, en ook om die leren chaps aan te doen. Kan/mag Taranto misschien als eerste los?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 20:33

Hij staat als eerst nu! :)

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:54

Beetje blond denk ik maar dit is de ochtend groep?