Fotomeeting Paarden, Ter heijde aan zee bij zonsondergang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:27

steP schreef:
Heb zin in morgen! Ben super benieuwd, voor mij de eerste keer zoiets :-) Denk dat ik moed ga verzamelen om op mn hypere pony zonder zadel te gaan zitten.. vind ik wel mooi voor rijfotos! Eens of niet? Haha

En anders bij portret fotos wil ik hem wel aan een lijn vast houden!
Deze dames kunnen toch zo goed bewerken dat ze dat lijntje vast wel willen weg halen!

Erna_

Re: Fotomeeting Paarden, Ter heijde aan zee bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:34

Is dat zo? :D

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:44

Dames ik volg jullie stiekem nog....baal nog steeds dat ik niet mee kan maar gezondheid paard gaat voor.
Een stalgenootje doet mee en misschien kom ik kijken. Ik had het er echter met babootje over maar hebben jullie het getij in de gaten gehouden? Ik kijk net en om 19.15 is het hartstikke vloed. Dat betekent zwaar, mul strand..... zie http://live.getij.nl en dan waterstanden, of watersportalmanak.nl.....sorry, maar wilde het wel meegeven.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 22:06

Je gezondheid gaat inderdaad voor okhannes!
Kan je mij die getij dingen uitleggen ik snap het niet haha sorry xd

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 22:17

Ik ga slapem, morgen vroeg op en gister veelste laat gemaakt dus best moe haha.
Morgen ochtend vroeg kijk ik nog even hier en naar het weer en plaats ik nog een bericht over savonds

Truste!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:20

Uhm de gezondheid van paard, niet van mij.,.....zoals eerder gezegd staat paard met blessure (zij het heel klein) op wei....
Het is simpel. Je klikt op de eerste site die ik aanhaal met pull down menu hoek van holland aan en haalt getij info op en dan zie je dat het om 19.19 hoog water is.....dat is vloed met smal, mul strand. Laag water geeft eb met mooi breed strand
Zelfde resultaat geeft het getijdentabel op de watersportalmanak voor hoek van holland.....Ik wil geen roet in eten gooien, maar een mooi begaanbaar strand is ook belangrijk, denk ik.....?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:35

Nou dat vind ik wel Claire. (Bedankt dat je er ff naar gekeken hebt) Maar het strand moet wel begaanbaar zijn, anders heb je niks aan rijfoto's. En dan wordt het weer heel erg laat eer het weer eb is....

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:41

Aan d ene kant vond ik me bemoeizuchtig door het te melden, aan de andere kant komen er aantal mensen van verder en dan is het zonde dat strand niet is zoals verwacht...
.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:49

Hmm, voel wel aankomen dat het verzet gaat worden dus. Wat is 'mul' precies? Ik zie het probleem namelijk zelf niet in een kort strand.

Iig ik hoop dat het nog door gaat. Als ik vervoer had kon ik zo met mn pony komen maar helaas heb ik dat niet, en anders hadden we toch weer een fotograaf minder haha :+

Lees morgen wel of het doorgaat of niet.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:51

mul =zwaar diep zand, waar ze tot over kogels inzakken. Hier zullen ze goed mogen ploegen.....

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:48

Het s juist goed dat je je er in verdiept hebt :). Over de getijden. Want t zak inderdaad zonde zijn al kunnen we bijv geen rijfitis maken ( en t natuurlijk ook niet goed voor de paarden) inderdaad ff in de gaten houden morgen. We blijven positief :)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 07:26

He dames,
t weer ziet er super goed uit hier af en toe een wolkje maar verder zon.
en lekker droog.
Met de getij dingen dankjewel okhannes en ik bedoelde inderdaad gezondheid van je paard.

Wat mij betreft gaat het wel gewoon door.. iedereen heeft zich er op verheugd en dan maar wat minder strand.. Dan doen we wat minder rij foto's en meer portret foto's?
Ik ben vanmiddag rond half 1 nog 1 keer online en dan beslis ik zeggen jullie dan ook even wat jullie willen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:31

Lisa, om half 8 s avonds staat het water op zijn hoogst. Dan heb je echt geen strand, precies om de tijd dat wij foto's willen gaan maken. Ik ga de benen van mijn paard er niet aan wagen. Ik ga ook echt voor de rijfoto's en vind het zonde van het gesleep met trailer etc als dat niet kan.
Als je 1 week zou opschuiven naar vrijdag 21 juni dan zit je goed met de getijden. Maar dan is het weer wisselvallig (wolkje druppeltje zon 17 graden).

Afbeelding

Maandag 24 juni is het om half 5 hoog water (dus dan zit je beter op de avond en zou je nog eerst portret en losgooifoto's kunnen doen en de rijfoto's wat later. Het wordt dan mooi weer (20 graden zonnetje). Is vrijdagavond een must?

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:32

Hier best wel bewolkt, maar ik zag net dat het savonds weer onbewolkt werd, van mij betreft mag het doorgaan hoor :)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:02

Kan ik met iemand anders meerijden? Eventueel kan ik naar een station ofzo hihi

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:35

Ik haal zowieso iemand op vanaf zuidplein

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:39

Hoe willen jullie Wise Guy hebben. Ik doe zowiezo mijn zwarte BR kappen om (zodat het niet zo opvalt voor jullie) en dan heb ik nog een verwassen grijs dekje die daardoor een beetje legergroen is geworden. Is dat goed? En willen jullie knotten of losse manen. Hij heet nu wat aan de langere kant manen dus ze gaan dan wel zo heel leuk dansen in de wind.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:52

Kom er ook net achter dat er nog een bijna nieuw dekje in mijn kast ligt. Bruine met blauw en goude stiksels. Kan ik eventueel bruine bandages bij doen en als we door de zee gaan rijden die bandages omwisselen voor de BR kappen. Aangezien dat denk ik niet zo goed gaat met bandages.
Zal even een foto opzoeken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:05

Mmmm, ik heb me er even in verdiept......
We hebben te maken met de 2e hoog water in het etmaal. De eerste om 06.00 uur s ochtends is het hoogste, de tweede minder hoog om half 8 en daarna zakt het weer. Kan zijn dat het allemaal nog meevalt en dat de rijfoto's als laatste kunnen. Kent iemand het strand ter plaatse?

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:07

Ja, heb daar vaker gereden. Maar het zal vast wel meevallen. En anders kunnen we altijd nog naar een ander strand verkassen een eindje verderop met de fotograven in 1 auto en de paarden onder de man.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:26

Ik ben benieuwd want hier is t ook zeer bewolkt :#. Erg jammer... T zal zonde zijn al blijft t dit weer. Dan s er natúúrlijk geen Zondsondergang :(.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:38

Het is hier niet helemaal bewolkt, maar er zijn wel aardig wat wolken. Maar er zijn echt veel gaten in die wolken (ik zit vlakbij het strand)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:52

mavantos schreef:
Ja, heb daar vaker gereden. Maar het zal vast wel meevallen. En anders kunnen we altijd nog naar een ander strand verkassen een eindje verderop met de fotograven in 1 auto en de paarden onder de man.

Dat zal niet helpen, het is overal hoog water :D :D :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:57

Ach, dan moeten de paarden maar door de zee. Ligt daar het verharde onder. No problemo!

Ik neem overigens allebei mijn hoofdstellen mee aangezien als hij erg sterk is ik geen zin heb om aan mijn stang te blijven hangen en ik dan beter een trenshoofdstel in kan doen.

Maar nog even voor de fotograven:
Willen jullie nu knotten (Naald en draad) of geen knotten?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:18

Ik rij daar heel veel en ik zou het zelf dus niet doen. Zou niet de benen van mijn paard er aan willen wagen voor fotoshoot en zou dus om deze reden afgehaakt zijn. Er komen zat dagen met eb op de juiste tijden. Maar ieder zijn eigen keuze en snap dat het lastig is om iedereen weer voor andere dag te mobiliseren. Voor de mensen die desondanks wel gaan, veel plezier en ik hoop dat het weer enigszins aan jullie kant is.

Ik wil wel een waarschuwing meegeven. Denk niet te makkelijk "oh ik rij wel door water"
Zeker als alles een stuk naar zandmotor opschuift, krijg je vlak na hoogwater (wat in dit geval aan orde is) te maken met meer drijfzand! Er zijn al de nodige ongelukken gebeurd. Ook heeft een paard van onze stal het leven moeten laten (verdronken) omdat hij in zee in gat stapte en onder de wagen vast kwam te zitten. Wees heel erg op je hoede. het strand is er sinds de zandmotor er is, niet beter op geworden.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 14-06-13 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt