Snap dat mensen het druk hebben,maar de modellen willen ook graag resultaten hebben
Thanx !!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thanx !!
obelix schreef:Ik zou het leuk vinden als iedereen voor het einde vd maand zn foto's erop zet,aangezien het nu toch wel erg lang duurt![]()
Snap dat mensen het druk hebben,maar de modellen willen ook graag resultaten hebbenThanx !!
Ik kan daar nl. moeilijk door heen kijken omdat ik dus echt geen idee heb wat er allemaal kan gezien bewerken (en dan heb ik het niet alleen over een teugeltje oid wegwerken maar ook kleurbewerking oid)
. Vind dat persoonlijk erg jammer
. Door de drukte (sorry, in mijn ogen een kwestie van plannen
Doe dan niet aan zoiets mee als je weet dat je het druk met school / werk / betaalde shoots; kortom: je eigen leven
hebt) wordt het nu afgeraffeld in mijn ogen en dat was toch niet de "opzet" , conform visie TS?
topics tegenkomen
Ik ben als eigenaar (solly
) ook trots op onze horsies
. Zou het in 1e instantie geweldig vinden om ook een tof topic aan te maken
Zodat julie als fotograven ook weer extra beloond worden voor jullie inzet
Maar dat ga ik dus niet doen met teugels of weet ik wat; is mijns inziens niet echt reclame
En de onbewerkte
gaan het zowieso niet worden
. Wij hebben immers niet het talent / kunde om te weten wat er allemaal mee kan
) niet voor alle fotograven
Gelukkih geft het gros erg goed z'n best gedaan

Ik heb het echt wel wat verkeerd ingeschat wat betreft de tijd die in de nabewerking zou kruipen, dit was voor mij dan ook wel de eerste keer dat ik dit gedaan heb
weet ik dan ook voor de volgende keer! En ik wil idd geen onbewerkte foto's online zetten, dat afraffelen wil ik absoluut niet doen, dus ik hoop dat jullie het een beetje 'door de vingers' kunnen zien dat het langer duurt ivm met onze reis nu ook nog...een beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar goed, het is nu zo...Wat betreft de foto's nabestellen, dat kan altijd nog toch? dan kan je nog gewoon even afwachten als je liever alles eerst gezien hebt
of hetgene bestellen wat je zeker weten al wil hebben en eventueel later nog andere...ik zeg maar wat
En er zit zeker weten portfolio materiaal bij, echt toppie!
callychanel schreef:Nou dames en heren mijn foto's staan NU allemaal op internet;)
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben..
?
tussen enne ...die laatste foto van mij
!!!!!!!
Vermoedelijk was dat dé sec. na waterplets
niets opgeleverd?
)
?
?
lieke123 schreef:Hallo allemaal!
Zit weer midden in mijn tentamenweek, dus drukdrukdruk!
Even een reactie op Evelienepien;
Ik zou nooit foto's afraffelen. Ik bewerk foto's altijd netjes na: Ik kijk naar het contrast, de compositie en de kleuren.
De keuze om een teugel wel of niet weg te werken is eigenlijk een extra optie. Lang niet alle fotografen doen dit omdat er veel extra (onbetaalde) tijd in gaat zitten.
Normaliteit vind ik dit geen probleem maar ik wil het liefst de foto's zo snel mogelijk online hebben staan. Als ik bij elke foto de teugels weg moet werken waarbij ik +/- 10 minuten per foto besteed aan het wegwerken van teugels dan ben ik nog: 10 (minuten) x 15 (foto's per paard) x 5 (aantal paarden) = 750 minuten = 12,5 uur mee bezig.
Nu is dit grof gezegd want niet op iedere foto zal het nodig zijn (foto's samen)
Dan krijg je een beetje een idee van de tijdsdruk die erop komt te liggen...
Het is niet dat ik het niet wil, het is meer dat er gewoon veel tijd in gaat zitten die ik momenteel niet heb.
callychanel schreef:Nou dames en heren mijn foto's staan NU allemaal op internet;)
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben..
ik ben eindelijk klaar met mijn tentamens dus de foto's zullen spoedig online komen ^^
heb in iedergeval al 2 voldoendes, maar vooral de praktijk opdrachten ben ik benieuwd naar.