[H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dafness

Berichten: 813
Geregistreerd: 05-02-10

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:00

Locatie al definitief??

CastaMickey

Berichten: 7262
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:18


Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:59

Dan hoef je mij niet op de lijst te zetten, mijn hond waardeert het niet zo als ie belaagt word. Volg x beter. Veel plezier

Flowq

Berichten: 2804
Geregistreerd: 12-11-08

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 16:37

Dafnes, alles staat duidelijk beschreven.

Castamickey, wellicht dat je kan aansluiten bij een groepje fotografen. Alleen weet ik niet of mijn huidige idee gewaardeerd wordt dus dat is even afwachten.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:40

Mij maakt t niet uit, mijn hond vind ook alles best

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78632
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:42

Ik ben gewend aan ochtend en middag groep, maar dit ziet er ook goed uit. Zou dan wel misschien mooi zijn als er nog wat meer fotografen zijn, zodat het ook de moeite waard wordt qua foto's. Weet niet of er ook iets afgesproken wordt over hoeveel foto's? Heb namelijk ook shoots gehad waarbij er maar 1 of 2 foto's van een fotograaf kwamen, of zelfs een shoot waarvan een kwart van de fotografen niets lieten zien van foto's. Moet 1,5 uur rijden, en hond wordt van top tot teen gesopt, wil ook wel iets daarvan terugzien. :)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:47

Hier gaat hond ook in bad, en ben ik al gauw 3 uur mee bezig, dus zal indd wel fijn zijn als er een minimum aan geleverde foto’s wordt gesteld

Flowq

Berichten: 2804
Geregistreerd: 12-11-08

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 18:24

Daar hebben jullie een punt. Ik wacht even de fotografen af.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:40

Ik kan nog steeds, ziet er voor nu goed uit.
Er vallen meestal nog wel last-minute mensen af, dus hou er rekening mee dat er misschien nog wat gehusseld moet worden.

Ik probeer zelf 2-3 fotos per hond binnen een week af te leveren, en 10-15 binnen 3 weken (moet ook nog gewoon 36 uur werken doordeweeks en een eigen hond die ook aandacht wilt natuurlijk ;) ).

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:00

Ik doe niet aan een minimum of maximaal aantal foto’s. Ik lever wat ik leveren kan. :j

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:19

Vealosz schreef:
Ik doe niet aan een minimum of maximaal aantal foto’s. Ik lever wat ik leveren kan. :j


Zeker waar, wat ik eerder zei ik ook meer een richtlijn waar ik me aan probeer te houden, maar als ik maar 8 echt goede foto's heb, dan lever ik die aan :)

Flowq

Berichten: 2804
Geregistreerd: 12-11-08

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 20:21

Ik verwacht dat we dan met 11/12 fotografen een heel eind komen.

Wat vinden jullie mossel en neonlicht?

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:23

Ik vind dat minimaal 5 toch wel haalbaar moet zijn, ik ga mijn hond niet in bad doen voor 2 foto’s bij wijze van spreken

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:26

Mossel schreef:
Ik vind dat minimaal 5 toch wel haalbaar moet zijn, ik ga mijn hond niet in bad doen voor 2 foto’s bij wijze van spreken

Per fotograaf?

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:31

Voordat je gaat steigeren := ik vind alleen dat, dat haalbaar moet kunnen zijn. Geen idee hoe andere er over denken.

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:36

Nou nou, niet gelijk oordelen he met je steigeren. Ik vraag gewoon normaal iets.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78632
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:13

Bij 6 fotografen zou ik toch graag 4 a 5 foto's per fotograaf willen zien, bij 11 a 12 al wat minder, hoewel voorkeur altijd zoveel mogelijk foto's is want ik vind het gewoon leuk om de foto's te zien maar ook de verschillende stijlen van de fotografen.
Maar een 25 tot 30 foto's zou ik wel graag willen zien in totaal van 1 meeting (meer mag uiteraard altijd :)) ).

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:15

Ik zeg het af. Ik heb geen behoefte aan eisen. Modellen steken er tijd in, maar fotografen steken er toch net iets meer tijd in. Gezien het een gratis iets is, heb ik geen zin om me aan eisen te houden.

Flowq

Berichten: 2804
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 21:16

Ik ga er geen minimum aan foto's aan hangen. 5 foto's lijkt mij prima, heeft een fotograaf er minder lijkt mij dat geen ramp met zoveel fotografen. Als je zoals Neonlight 1,5 uur moet reizen snap ik inderdaad dat je niet voor niks wilt komen. Met zoveel fotografen kom je dan gemiddeld al snel op 50 foto's. Als enkele fotografen nog 10 foto's sturen heb je er nog meer. Moet genoeg zijn lijkt me.

Ik weet niet wat jullie eerdere professionele ervaringen zijn met een soortgelijke meeting. Mijn idee is echt er een gezellige ochtend van de maken met leermomenten voor honden en fotografen. Waar iedereen iets leuks aan overhoudt.

Edith: Vealosz, we hebben gelijk gepost zie ik nu. Ik zou het onwijs jammer vinden dat je af zou zeggen wegens eisen. Van mij hangen er geen eisen aan en ik wil, nogmaals, een leuke gezellige leerzame ochtend voor allen. Ik heb een witte hond en ga hem niet douche, dat doe ik nooit. Ieder zijn ding...
Met zoveel fotografen krijg je zat foto's. Veel foto's zijn altijd leuk, tuurlijk anders ga je niet naar een meeting of wil je geen foto's. Maar eisen gaan we er zeker niet aan stellen!

Ik hoop van harte dat je toch meewilt :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:21

Neonlight schreef:
Bij 6 fotografen zou ik toch graag 4 a 5 foto's per fotograaf willen zien, bij 11 a 12 al wat minder, hoewel voorkeur altijd zoveel mogelijk foto's is want ik vind het gewoon leuk om de foto's te zien maar ook de verschillende stijlen van de fotografen.
Maar een 25 tot 30 foto's zou ik wel graag willen zien in totaal van 1 meeting (meer mag uiteraard altijd :)) ).


Ik kom als reserve ook binnen vallen, maar ik ben het hier wel mee eens :) Misschien is mn mening niet handig en misschien voegtie wat toe. Je weet t maar nooit ^-^

En mocht je als fotograaf echt niet bij 4 foto's per model komen kan je dat altijd even bespreken. Soms is het even net niet t moment geweest, dat kan altijd. Maar een richtlijn is wel handig :)

Wat ik bij de vorige (paarden)meetings fijn vond was dat een paar van de fotografen alle foto's die ze mooi genoeg vonden onbewerkt met groot logo op een pagina plaatste en het model de keuze gaven om daaruit de top 4 (in de paardenmeeting was het 6 maar dat waren ook losgooi, rij en portret) uitkiezen welke dan door de fotograaf nabewerkt met logo werden geleverd. :D Was van wat ik heb gelezen/gezien en gehoord voor alle fotografen en modellen fijn werken. Ik had het nog niet eerder meegemaakt maar vond het geweldig werken. :)

Op die meetings die ik zelf heb georganiseerd heb ik een richtlijn van 2 foto's per fotograaf per soort ronde gehangen (dus portret 2 en actie 2). Dat was bij alle meetings voor alle fotografen goed te doen en zo niet hebben ze even prive contact gezocht om t uit te leggen. Ook geen probleem dan :)

Zo had ik last minute nog een groepje reservefotografen, deze heb ik laten komen voor de rij en actierondes. Voor hun was de richtlijn dus 4 fotos. :)
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 30-12-18 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:22

Vealosz schreef:
Ik zeg het af. Ik heb geen behoefte aan eisen. Modellen steken er tijd in, maar fotografen steken er toch net iets meer tijd in. Gezien het een gratis iets is, heb ik geen zin om me aan eisen te houden.

Over gelijk oordelen gesproken :+ Flowq is degene die de beslissing neemt niet ik of neonlight. We hebben alleen maar aangegeven wat onze gedachten hier bij is.

Ik weet alleen niet of ik mijn hond dan wel uitgebreid ga wassen en/of kammen als ik toch niet zeker weet of er fotos geleverd worden

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [H] Fotomeeting (middel)grote honden Arnhem/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:24

En oh over dat t gezellig moet zijn, das altijd nummer 1 natuurlijk! :D Ook de sfeer op de meeting doet een berg voor je gevoel bij de foto's :)

Flowq

Berichten: 2804
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 21:27

Er wordt niet gesproken of er wel of geen foto's geleverd worden?

Het lijkt mij enigszins 'logisch' dat de fotograaf foto's deelt met het model. Daarvoor kom je als model, maar ook als fotograaf. Maar of dat er nou 4 zijn omdat het model de concentratie kwijt was, of 10 omdat het model echt net perfect keek zal mij niks uitmaken. Daar moet het volgens mij ook helemaal niet om gaan.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:27

Ik ga ook vooral voor een gezellige meeting en leermomenten. Ik, persoonlijk, vindt het wel zo eerlijk naar de modellen toe om in ieder geval iets aan te leveren qua fotos. Ik bedoel, je wilt natuurlijk ook laten zien wat je ervan hebt gemaakt, toch?

Maar bedenk je dat er inderdaad voor fotografen best wat werk in zit, ook afhankelijk van de fotos.

Moeten er halsbanden/lijnen weggewerkt worden? Mensen die op de achtergrond lopen?
Andere nabewerking qua lichtbalans, kleur, contrast e.d. Iedere foto is weer anders, dus het is niet lukraar een effect toepassen op alle fotos in één keer.

Voor goede nabewerking reken echt maar 15 minuten per foto, sommige zijn in paar minuten klaar, anderen 30 minuten als er flink wat weggewerkt moet worden.

En per fotograaf verschilt het ook nog natuurlijk.

8 modellen, 5 fotos per model, 1/4 uur (15 min.) per foto is 8 x 5 x 1/4 is alweer 10 uur aan werk, en veel mensen hebben een fulltime baan oid.

Ik snap dat modellen resultaten willen, maar er zit voor fotografen echt veel tijd is als ze iets moois willen afleveren, leg er niet teveel druk of stress op.

Ik blijf wel bij mijn eerder genoemde richtlijn persoonlijk.

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:30

Volgens mij zie je mij verder toch nergens oordelen? Ik zeg alleen dat ik geen zin heb in eisen en me daardoor ook afmeld. En inderdaad, de sfeer moet goed zijn. Ik weet nu al dat ik me ga ergeren. Dus bij deze, ik meld me definitief af.

Ik heb nog een fulltime baan, huis, en gezin. Als ik dan 50 foto’s moet gaan bewerken ben ik over 2 weken nog niet klaar.