[FM] Snowshoot Kootwijkerzand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 18:26

REYNIR schreef:
Uiteraard kan ik alleen op Reynir rijden (mocht hij gekozen worden), want Finley (mocht hij gekozen worden) is een beetje te klein en te jong ;-)

Niet?? Flauw hoor ;)

Bindt er een slee achter _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:26

Amber_ schreef:
Marjoow schreef:
Kan ie nog niet steigeren Amber?? :P

Die kans zit er wel in trouwens haha
Staat wel in planning :j

Tof!! :D

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:55

Anoli schreef:
REYNIR schreef:
Uiteraard kan ik alleen op Reynir rijden (mocht hij gekozen worden), want Finley (mocht hij gekozen worden) is een beetje te klein en te jong ;-)

Niet?? Flauw hoor ;)

Bindt er een slee achter _O-

Haha ja, dat zal ie nog niet eens erg vinden. Die pony is wel zo makkelijk!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:45

REYNIR schreef:
Ik wil op zich wel rijfoto's, lijkt mij wel leuk! Bij het volgende bezoekje van de smid zal ik sneeuwringen meebestellen, dus voor uit glijden ben ik niet bang.
Maar stand foto's zonder zadel is ook prima.

Jeeeej! IJsjes in de sneeuwfoto's! :D

Story

Re: [FM] Snowshoot Kootwijkerzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:08

Als er tijd voor is zou ik ook graag rijfoto's willen.
Maar indien het niet kan ben ik allang blij met foto's van m'n haffie in de sneeuw op de vlakte :)

Heb al zoveel foto's van de verstuiving maar nog nooit met sneeuw erop geweest. Lijkt me super gaaf!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:38

Story schreef:
Als er tijd voor is zou ik ook graag rijfoto's willen.
Maar indien het niet kan ben ik allang blij met foto's van m'n haffie in de sneeuw op de vlakte :)

Heb al zoveel foto's van de verstuiving maar nog nooit met sneeuw erop geweest. Lijkt me super gaaf!

Gewoon zorgen dat ze dan zonder ijzers staat.

En weet niet of het een fabel is maar de hoeven aan de onderkant insmeren met Vaseline, zo blijft de sneeuw niet plakken.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:43

Vaseline werkt maar heel kort, heb het ook eens geprobeerd. Maar sneeuwbeslag of zonder ijzers is het beste

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:24

Rijfoto's weet ik pas als we er zijn. De ene sneeuw is de andere niet, en wil geen onnodig risico lopen. Tijdens het los in de paddock zal blijken hoe goed zijn hou-vast is, en dus ook of we kunnen rijden. Ik denk van wel, maar het zou kunnen dat ik op dat moment toch moet zeggen van niet. Hij staat niet op ijzers, dus sneeuw moet niet aan de blote voeten gaan zitten als een ijsklomp.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:49

Volgensmij hebben we (nog) geen paaltjes..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:58

REYNIR schreef:
Vaseline werkt maar heel kort, heb het ook eens geprobeerd. Maar sneeuwbeslag of zonder ijzers is het beste

Stom fabeltje dus :P

Zonder ijzers rijden wij ook altijd ja

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 22:01

Ilona schreef:
Volgensmij hebben we (nog) geen paaltjes..

Nee ik heb helaas niet de beschikking over draad en paaltjes. Als iemand anders van de fotografen of (in december bekende) modellen dat wel heeft is dat fijn.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:17

Mochten wij mee mogen dan kan ik paaltjes en draad meenemen :j Ze zijn al eerder op het Kootwijkerzand geweest :+

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:47

Oh met sneeuw rijden ben ik wel mee bekend. Ik rijd veel buiten en ook als er sneeuw ligt dus dat moet geen probleem zijn. Geen ijzers hier dus dat moet goedkomen.
Ik heb eventueel 5 prikpaaltjes waar je op meerdere hoogtes lint kan bevestigen en een stuk of 6 met alleen zo'n ring aan de bovenkant. Die kan ik eventueel ook meenemen mocht ik uitgekozen worden als model.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:53

Ik zal morgen even een update plaatsen. Dan zal ik ook gelijk even de inventarisatie opmaken van de modellen die willen/durven te rijden of eventueel in een paddock willen.

Paddock is geen garantie aangezien ik zelf niet beschik over prikpaaltjes en lint. Mensen die dit wel hebben of aan kunnen komen houdt er rekening mee dat de paddock groot genoeg en hoog genoeg moet zijn voor bewegingsruimte en ontsnappingsmogelijkheden te voorkomen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 21:32

Sorry update komt eraan maar mn toetsweken komen er ook aan en die gaan momenteel eventjes voor. (iets met afstudeerjaar enzo O:) )

Uiteraard probeer ik de update zo snel mogelijk te plaatsen :j

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:55

Zoek je nog honden modellen?? Ik heb anders nog een witte herder in de aanbieding :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:04

Ik denk dat ik Sunny beter af kan melden. Sunny zweet me toch echt te veel. Ik moet elke keer na het rijden m'n tuig poetsen :') Dus ik ga Sunny in een streepmodel scheren zodat ze wat warmte kwijt kan maar geen deken op hoeft. Niet echt mooi voor een fotomeeting dus :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:11

MadelonSunny schreef:
Ik denk dat ik Sunny beter af kan melden. Sunny zweet me toch echt te veel. Ik moet elke keer na het rijden m'n tuig poetsen :') Dus ik ga Sunny in een streepmodel scheren zodat ze wat warmte kwijt kan maar geen deken op hoeft. Niet echt mooi voor een fotomeeting dus :+

Het is ook echt belachelijk warm voor ze.
Ik begrijp je punt helemaal, straks word ze ziek.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:10

Ik begrijp je volkomen Madelon :j
Het is absurd weer, mag hopen dat het nog even heel snel omslaat naar koud weer.
(donderdagnacht hier vorst aan de grond zeggen ze :D )

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:52

MadelonSunny schreef:

Jammer, maar ik heb er alle begrip voor!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 20:37

Zo als eerste excuses dat het zo lang duurde, mn toetsen kosten veel tijd en vanavond eindelijk eventjes niks (woensdag pas weer toets O:) )

Bij deze dus weer een update :)

Paarden

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Honden

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Citaat:
Reservefotografen (volgorde van aanmelding via pb)
1. Leo
2. Hamsterfan
3. Marjoow
4. Jikkeee
5. Lisette1987
6. Cchanny
7. astriidj
8. Unleash

Opgeven van model of reservefotograaf graag via pb!!

Omdat meerdere ruiters aangeven dat ze (afhankelijk van de ondergrond) wel een stukje willen rijden, wil ik hen hiervoor de mogelijkheid geven. Ivm tijd/kou/niet in bezit van prikpaaltjes en draad heb ik daarom besloten om het "paddock-stukje" te schrappen uit het schema. Als je liever je paard even aan de longe wil hebben in plaats van rijden dan is dit mogelijk maar vergeet niet om zelf materiaal mee te nemen (longe, zweep)

In de tijd dat de paarden eventueel gezadeld worden, gaan we de honden fotograferen.

De inschrijfdatum sluit op 23 november en een week later zullen de modellen bekend worden gemaakt.
Er gaan uiteindelijk 6 paarden en 4 honden mee. Meer ruimte is er helaas niet in het tijdschema (het is nu al krap met 10 modellen)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:54

Oh wat een geweldige modellen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 20:59

Ja gaaf he, we mogen in onze handjes knijpen :j

En misschien moet ik nog wat verder gaan met wensen om koud weer, want hier hebben we vanavond kans op nachtvorst :oo

Laten we hopen dat dit soort weer doorzet in een dalende lijn en dan ook nog sneeuw in januari, dan ben ik happy hoor :j

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:58

die zwart witte hond heet kaj en is een straatschoffie. Kan los lopen, luistert goed :)

Ik zie net ook dat de foto voor de helft is afgesneden.