(Portret)foto's jaren 30 stijl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: (Portret)foto's jaren 30 stijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 10:47

Ik hoop vandaag of morgen een overzichtje te maken!

Ik begin te twijfelen aan mijn rol en kwaliteiten haha...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:50

Als er plek is zou ik graag mijzelf als model willen opgeven.
Hangt een klein beetje van de regio af, make up ben ik zelf erg goed in :j

Als men foto's wil, let me know :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:14

Afhankelijk van de regio (het moet niet zuidelijker of oostelijker dan Utrecht worden) wil ik me wel opgeven als model en fotograaf. Ik weet alleen niet van hoeveel nut ik ben aangezien ik als model alleen maar heel veel zelfportretten heb gemaakt en onzeker ben, en als fotograaf weinig ervaring heb met modellen. Met nabewerking kan ik wel goed overweg (effecten e.d) en ik ben gescout bij een modellenbureau waar ze nog aan het wachten zijn of ik lang en dun genoeg wordt. Wat betreft make-up kan ik eigenlijk alleen een beetje oogschaduw en schmink ik regelmatig mijn gezicht met zwarte en witte schmink (zie mijn profiel). Maar ik weet niet hoeveel jullie daar aan hebben haha :') Ik ben ook nog maar 14 dus heb nog niet een heel volwassen gezicht (oordeel zelf, zie profiel). Ik heb weinig kleren/kostuum.

Sorry voor dit lange verhaal ipv gewoon het lijstje in te vullen, maar ik wil het even duidelijk hebben en weten of ik een kans kan wagen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:23

PocoGaucha schreef:
Ben ik de enige die groningen niet ziet zitten? Een locatie in midden nederland moet ook goed te vinden zijn en is allemaal wat makkelijker.

What about een klein historisch dorpje ergens?

Ik kom zo even binnen vallen, leuk concept. . . helaas zelf weinig toe te voegen, enkel een mannelijk model :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:30

Ik heb eventueel ook wel een mannelijk model in de aanbieding die hier zeer geschikt voor zou kunnen zijn :j
Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:35

Beschikbaar als model en fotograaf (liefste voornamelijk fotograaf), ligt wel aan de datum :) Ik werk als fotograaf voor een groot bedrijf, werk daarnaast op TFP basis met modellen en heb 3 jaar fotografie gestudeerd. Mijn werk is te vinden op www.facebook.com/ThirsaNijweningPhotography, echter heb ik momenteel geen tijd voor shoots en staat er enkel recent werk op. In september ben ik een week in Tsjechie aan het fotograferen met modellen :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:37

_Zoe schreef:
Citaat:
Om e.e.a even op een rijtje te zetten is het handig dat iedereen even deze quote overneemt en in/aanvult.
Ik begin even met 3 zondagmiddagen, en dan komt dan één datum uit dat een leuk clubje mensen kan.

Om het geheel overzichtelijk te houden en niet te overdonderend voor evt. een mooie accommodatie waar we te gast zijn max. 10 personen. Een reservelijstje in het geval van uit alles kan worden bijgehouden.

1.
Wie: Kelly
Wat: Fotograaf/Kleding&accessoires/model/evt. make-up.
Datum: 17-08, 24-08, 07-09
Voorstel locatie: Midden NL, bereikbaar per trein. Utrecht klinkt prima!

2.
Wie: Sylvana
Wat: Fotograaf (Kan niet veel met haar en make up en ook geen model staan, kan ik dan alsnog mijn kansje wagen?)
Datum: Tot nu toe alle 3 de data.

3
Wie: JAZZ4ff - Frans
Wat: Fotograaf

4.
Wie: Agossie
Wat: Fotograaf (http://www.belletibbe.com)
Datum: Alle drie kan prima
Voorstel locatie: Ik heb thuis (in de buurt van Utrecht) een kleine studio met 2 strobe-flitslampen en softboxen, maar geen achtergronden. Kan ik wel voor zorgen, eventueel. Of een locatie liefst in de omgeving van Utrecht.

5.

Wie: Nobel1 (34)
Wat:model, vroeger (lang lang geleden) professioneel model (mode, commercieel) geweest onder andere margriet, flair, viva, libelle.
Datum: 07-09
Voorstel locatie:midden/oost nederland

6.
Wie: _Zoë
Wat: model (https://www.facebook.com/zoeblankenstein.modelpage) en kan een muah meevragen
Datum: Allemaal wel

7.

Wie: Courses/Thirsa
Wat: Fotograaf / Model
Datum: Pas na 7 september beschikbaar.
Locatie: Woonachtig in Utrecht, studenten OV tot beschikking.

.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:53

Toch het verzoek met wat beeldmateriaal, bij deze. Niet echt veel ervaring, wat shows gelopen, af en toe op tv en veel shoots.

Afbeelding

Afbeelding

Begin dit jaar

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:04

Bovenste, is dat Mark van Velsen geweest?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:06

*knip*
Laatst bijgewerkt door Aroha op 02-08-25 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:12

Courses schreef:
Bovenste, is dat Mark van Velsen geweest?

Je bedoelt als fotograaf?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:30

Si.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:37

No. Ramon Heinhuis, vriend en opkomend talent. Hij heeft zulke toffe ideeën, de clip is ook door hem gemaakt.

Nog enkele foto's van die shoot:

Afbeelding

Deze is twee maanden terug gebruikt in het blad zoom.nl
Afbeelding

* kwaliteit gaat door het uploaden hard achteruit.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:23

Ailill schreef:
PocoGaucha schreef:
Ben ik de enige die groningen niet ziet zitten? Een locatie in midden nederland moet ook goed te vinden zijn en is allemaal wat makkelijker.

Ik kom zo even binnen vallen, leuk concept. . . helaas zelf weinig toe te voegen, enkel een mannelijk model :D

ja, dat lijkt mij ook het beste omdat je dan op verschillende plekken kan fotograferen en toch altijd dicht bij elkaar bent.

oude vestingdorpjes/steden als heusden, geertruidenberg, woudrichem en zaltbommel bv.

als er genoeg animo is is het misschien een idee om gewoon twee meetings te organiseren. eentje in het noorden, en eentje in het midden van Nederland?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:07

TammyVN schreef:
Als dit op 7 sept plaats gaat vinden wil ik mij wel aanmelden :j.

Citaat:
Om e.e.a even op een rijtje te zetten is het handig dat iedereen even deze quote overneemt en in/aanvult.
Ik begin even met 3 zondagmiddagen, en dan komt dan één datum uit dat een leuk clubje mensen kan.

Om het geheel overzichtelijk te houden en niet te overdonderend voor evt. een mooie accommodatie waar we te gast zijn max. 10 personen. Een reservelijstje in het geval van uit alles kan worden bijgehouden.

1.
Wie: Kelly
Wat: Fotograaf/Kleding&accessoires/model/evt. make-up.
Datum: 17-08, 24-08, 07-09

2.
Wie: Sylvana
Wat: Fotograaf (Kan niet veel met haar en make up en ook geen model staan, kan ik dan alsnog mijn kansje wagen?)

3
Wie: JAZZ4ff - Frans
Wat: Fotograaf

4.
Wie: Agossie
Wat: Fotograaf (http://www.belletibbe.com)
Datum: Alle drie kan prima
Voorstel locatie: Ik heb thuis (in de buurt van Utrecht) een kleine studio met 2 strobe-flitslampen en softboxen, maar geen achtergronden. Kan ik wel voor zorgen, eventueel. Of een locatie liefst in de omgeving van Utrecht.

5.

Wie: Nobel1 (34)
Wat:model, vroeger (lang lang geleden) professioneel model (mode, commercieel) geweest onder andere margriet, flair, viva, libelle.
Datum: 07-09
Voorstel locatie:midden/oost nederland

6.
Wie: _Zoë
Wat: model (https://www.facebook.com/zoeblankenstein.modelpage) en kan een muah meevragen
Datum: Allemaal wel

7.

Wie: Courses/Thirsa
Wat: Fotograaf / Model
Datum: Pas na 7 september beschikbaar.
Locatie: Woonachtig in Utrecht, studenten OV tot beschikking.

8.

Wie: TammyVN/Tammy
Wat: Fotograaf / Model (Fotografeer al van kinds af aan, en studeer nu sinds een jaar fotografie aan de kunstacademie, heb enkele jaren model gestaan voor hobby fotografen. http://www.[naam].nl .. Foto van mij in mijn profiel te vinden, kan evt nog wat meer opzoeken).
Datum: 7 sept (of andere zondagen na 7 sept)
Locatie: In de weekenden vlakbij Amsterdam, doordeweeks Breda. Studenten OV tot beschikking en evt auto. Liefst wel een beetje rond de omgeving Amsterdam/Breda.

Wie: inge korver (nefertarie)
Wat: fotograaf en model (heb al eens een '30 shoot gedaan, heb veel leuke spullen en kleren voor de shoot)
Datum: 7 sept.
Ingekorver.nl

Ik sta er nog niet tussen!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:47

PocoGaucha schreef:
Ailill schreef:

ja, dat lijkt mij ook het beste omdat je dan op verschillende plekken kan fotograferen en toch altijd dicht bij elkaar bent.

oude vestingdorpjes/steden als heusden, geertruidenberg, woudrichem en zaltbommel bv.

als er genoeg animo is is het misschien een idee om gewoon twee meetings te organiseren. eentje in het noorden, en eentje in het midden van Nederland?

Zoiets bedoel ik inderdaad, Buren is ook ontzettend mooi (rijk aan historie) zo is er een authentieke heksenweegschaal, veel oude huizen en bestrating. Wijk bij Duurstede is ook erg mooi.

Woon zelf in het midden van het land en heb ov, dus kom overal :)

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:01

Jammer dat ik zo uit de route woon (twente) anders was alleen mijn huis al (1928) geschikt geweest ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:11

Wel een leuk idee, in iedere provincie een shoot in ouderwetse (boeren/arbeiders/visser) klederdracht :D

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:48

Supergaaf idee!
Kan ik mij nog aanmelden als model?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:03

Goedemorgen!

Ik heb geprobeerd om e.e.a. op een rijtje te zetten.
Agossie, ontzettend tof dat jij je huisje/studio ter beschikking wil stellen!
Zoë, onze hoop ligt in jouw handen betreft haar en make-up!

Uitgaande van maximaal 10 personen hebben we zo wel een mooie verdeling. De dames en heren tussen te haakjes stonden niet in de lijst maar hebben wel aangegeven mee te willen doen, die zijn nu reserve ;-)

Wie van onze modellen kan nog zorgen dat er wat te drinken en snacken wordt meegebracht?
Wie komt met de auto en kan rijden naar onze eventuele buiten locatie?

Citaat:
Datum: Zondag 7 september 2014
Tijd: Modellen v.a. 12.00, fotografen 13.00. Afsluiting rond 17.00 uur
Bij voldoende weer en gelegenheid ook op buitenlocatie Vleuten of kasteel en cafés Haarzuilens

Fotografen:
1. Sylvana
2. Agossie
3. Tammy,
4. Inge
(MichieldeM, Faatxhorse)
Making of: Kelly

Modellen:
1. Kelly
2. Zoë
3. Tammy
4. Inge
5. Nobel
(Ladylay, faatxhorse, Ailil, Fira)

Benodigdheden:
Kleding/accessoires: Kelly en Inge
Make-up en haar: Zoë
Catering:
Vervoer naar buitenlocatie:

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:04

Ik twijfel trouwens enorm aan mijn vaardigheden als fotograaf, dus ik zet wel een making off op de foto ;-)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:10

Bij jaren 30 denk ik trouwens niet aan een kasteel? Meer aan een oude stad oid:
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:17

Haarzuilens is een oud dorp. :j Geen stad en niet "fancy". Dus misschien nog maar even overdenken we daar wel echt willen gaan fotograferen. In huisstudio kun je natuurlijk gewoon doen wat je moet doen om aan te passen. Ik ga even op zoek naar mooie achtergronden. Misschien iets met een oude foto van NY?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:21

Ah oke! Jaren 30 is imo wel redelijk fancy.. Of tenminste, zo zie ik het voor me, ook als ik de foto's zie in de openingspost :D.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:15

Kelly_ann schreef:
Ik twijfel trouwens enorm aan mijn vaardigheden als fotograaf, dus ik zet wel een making off op de foto ;-)

Zoiets als dit is toch juist om je skills te verbeteren? Het is juist minder zwaar, omdat je geen betalende klanten hebt toch?
En de fotografen kunnen elkaar juist helpen, lijkt mij. Ik heb weinig ervaring met een studio, maar dit is juist een ideale kans om dat te oefenen.

Ik neem aan dat ik 'Inge' ben? (Voor het geval er nog een inge zich aan heeft gemeld en je het niet over mij had?)