[FM] Friesland paarden 5/6 juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 09:30

Helaas, maar vakantie is natuurlijk veel leuker met je paardje! Veel plezier!

Citaat:
Modellen
1. Coronalime - Linda - Sterre - Haflinger - L1 dressuur, vrijheidsdressuur, kan in thema Trouwjurk, bohemian etc
Hoofdfoto Rijfoto Actiefoto -ovb locatie-
2. xLillith - Janine - Collin - Haflinger - western gereden, vrijheidsdressuur oa steigeren & Spaanse pas, thema kan worden gekozen in overleg met fotografen. - 1, 2, 3
3. NadjaNadja - Nadja - Elfina - KWPN - Eerste fotomeeting, chique uitstraling, sterke draf
Hoofdfoto Standfoto Rijfoto
4. Lisaapee - Lisa - Freule - Fries x KWPN - B dressuur bijna L, aparte verschijning -
Hoofdfoto - Standfoto - Rijfoto
5. Ikke_pony - Tjarda - Ypke - Fries (foto's in het profiel van Ikke_pony)
6. FunkyMistiC -Roel - Friesch (Z1 dressuur) Hoofdfoto
7.magdabouwma - Magda - Jordy - welsh x hackney
8. Jildau - Jildau - Oran - Welsh Cob -http://i395.photobucket.com/albums/pp36/Jildau91/Oran_zps1d412477.jpg
9. Donja - Lotte - Goodie NAS/KWPN
http://www.axiomas-stallen.nl/good%20vibrations/8-6%202013%20(2).jpg
10. Julia Witteveen - Monty - Welsh Arabier - https://www.youtube.com/watch?v=WIRyOy4528c
11. _Furbie - Fenna - Polly - Welsh Cob - [ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Jolliej

Re: [FM] Friesland paarden 5/6 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 10:27

Laatste week voor de aanmeldingen!!!

Ik ben trouwens bij Drents-Friese Wold geweest en om eerlijk te zijn, zijn de mogelijkheden daar heel erg beperkt... Het heeft niet echt meer mijn voorkeur. Er is een groot veld, waar wel veel mogelijkheden zijn, maar das alleen gras met bomen. En tussen de bomen kan nog wat. Echter gaan de ruiterpaden niet naar open plekken, wat er jammer is. Voor wat meer variatie is het denk ik beter om naar een andere plek te gaan. Lauwersoog is ook al eens gevallen, maar ik weet niet hoe het daar is. Degene die mij die tip gaf, zou die wat foto's kunnen plaatsen met het idee welke plek?

Daarnaast ligt onder het drents-friese wold nog een plekje met veel zandverstuiving etc, dat leek me erg cool. Maar ik ben er nog niet achter of paarden daar toegestaan zijn. En dan is het eigenlijk niet meer in Friesland, maar in Drente.
Ook Havelte is erg leuk, maar alsnog geen Friesland meer. Maar volgens mij ligt het niet zo ver van Drents-Friese Wold af.

Dus iemand nog ideeën hierover?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:40

Drents friese wold heeft juist heel veel mogelijkheden vind ik zelf, als je goed kijkt. Er is ook net een paardenpoel aangelegd, lijkt me ook leuk om daar heen te gaan. Aangezien het canadameer niet mag.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 10:45

Okay, waar zit dat dan? Want ik was bij bezoekerscentrum, daarnaast heb je dan zo'n groot veld, maar we zijn geen meren tegen gekomen. Het enige meer wat er was, was eigenlijk een paadje eromheen, maar niet ergens waar je even leuk kon fotograferen zeg maar. Heb je daar misschien een foto van?
Want het leukste is inderdaad om gewoon bij het Drents-Friese Wold te blijven :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:45

En evt. is het bos in roodkerk er ook nog. Ook een prachtige locatie.

Ik heb me aangemeld als fotograaf, maar twijfel of ik ook één van mijn paarden op geef.. :o

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 10:48

Hihi, je hebt tot 7 juni om te beslissen haha :P

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:51

ketly neem beau mee, die wil ik nog een keer op de foto zetten _o-

http://drentsfriesewold.wordpress.com/2 ... anadameer/?

Het ligt vlak naast het canadameer op een redelijk open veld, en is open voor honden en paarden.
http://drentsfriesewold.files.wordpress ... vijver.jpg

Als we bijv foto's in het water hebben gehad, kunnen we altijd nog naar de hei daar tegenover lopen, daar moet je uiteraard op de paden blijven, maar het is wel een erg leuk stukje. :D
En het open veld bij de vijver is nu nog wat kaal, maar ze laten daar de natuur hun eigen ding doen dus tegen die tijd is het daar denk ik ook wel een mooi gebied om foto's te maken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:55

Citaat:
Modellen
1. Coronalime - Linda - Sterre - Haflinger - L1 dressuur, vrijheidsdressuur, kan in thema Trouwjurk, bohemian etc
Hoofdfoto Rijfoto Actiefoto -ovb locatie-
2. xLillith - Janine - Collin - Haflinger - western gereden, vrijheidsdressuur oa steigeren & Spaanse pas, thema kan worden gekozen in overleg met fotografen. - 1, 2, 3
3. NadjaNadja - Nadja - Elfina - KWPN - Eerste fotomeeting, chique uitstraling, sterke draf
Hoofdfoto Standfoto Rijfoto
4. Lisaapee - Lisa - Freule - Fries x KWPN - B dressuur bijna L, aparte verschijning -
Hoofdfoto - Standfoto - Rijfoto
5. Ikke_pony - Tjarda - Ypke - Fries (foto's in het profiel van Ikke_pony)
6. FunkyMistiC -Roel - Friesch (Z1 dressuur) Hoofdfoto
7.magdabouwma - Magda - Jordy - welsh x hackney
8. Jildau - Jildau - Oran - Welsh Cob -http://i395.photobucket.com/albums/pp36/Jildau91/Oran_zps1d412477.jpg
9. Donja - Lotte - Goodie NAS/KWPN
http://www.axiomas-stallen.nl/good%20vibrations/8-6%202013%20(2).jpg
10. Julia Witteveen - Monty - Welsh Arabier - https://www.youtube.com/watch?v=WIRyOy4528c
11. _Furbie - Fenna - Polly - Welsh Cob - [ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
12. Ketly - Marianne - Alanda - KWPN - Foto Foto

Heb ze beide opgegeven, als het in roodkerk zou zijn kunnen ze beide mee, anders maar eentje. Ik wacht de stemmen wel gewoon af. :Y)

Edit: Beau eraf gehaald, ga liever met Alanda mee.. :o
Laatst bijgewerkt door Ketly op 31-05-14 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 11:02

Fair schreef:
ketly neem beau mee, die wil ik nog een keer op de foto zetten _o-

http://drentsfriesewold.wordpress.com/2 ... anadameer/?

Het ligt vlak naast het canadameer op een redelijk open veld, en is open voor honden en paarden.
http://drentsfriesewold.files.wordpress ... vijver.jpg

Als we bijv foto's in het water hebben gehad, kunnen we altijd nog naar de hei daar tegenover lopen, daar moet je uiteraard op de paden blijven, maar het is wel een erg leuk stukje. :D
En het open veld bij de vijver is nu nog wat kaal, maar ze laten daar de natuur hun eigen ding doen dus tegen die tijd is het daar denk ik ook wel een mooi gebied om foto's te maken.

Wauw, het is daar inderdaad schitterend! Dat lijkt me een hele leuke plek inderdaad, ook mooi het water in enzo! Super leuk! Is dat vanaf een parkeerplaats makkelijk te bereiken?

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:27

Bij het Canadameer is een parkeerplaats op loopafstand. Ik weet niet hoe die parkeerplaats ligt ten opzichte van de nieuwe spartelvijver?

De weg heet "Canada" die er langs loopt. Makkelijk met auto en trailer te bereiken.
Laatst bijgewerkt door christina75 op 31-05-14 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:29

De spartelvijver zit achter het canadameer. Ik ga zelf pas eind juni weer naar zorgvlied, dus dan kan ik evt wel even kijken hoe het ligt. Tenzei iemand eerder die kant op gaat natuurlijk om te kijken.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 12:48

Ja lijkt me erg leuk, ben benieuwd! Lijkt me wel een leuke locatie inderdaad!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:55

Mooie locatie inderdaad!

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:58

Het is inderdaad een erg mooie locatie, laastst mee geweest met mensen die hem al hebben ingewijd! Het is nog wel een beetje kaal maar zeker een mooie plaats!

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:04

Canadameer en omgeving zijn inderdaad prachtig. Je mag dan wel niet met de paarden in het Canadameer maar in het gebied er om heen kun je ook prachtige foto's maken.

Alle beelden uit het filmpje zijn in het Drents Friesewold gemaakt en met name in het Canadameer!
We gingen een aantal jaren geleden elke zondag een mentocht maken. Een prachtige tijd in een prachtig bos!
Laatst bijgewerkt door christina75 op 31-05-14 13:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 13:05

Fair schreef:

We zouden op die heide dan de portret foto's kunnen maken, op de vlakte losgooi foto's en als laatste rijfoto's in het water en eventueel ook gewoon in het zand. Vind opwaaiend zand altijd wel een mooi effect geven.

christina75 schreef:
Canadameer en omgeving zijn inderdaad prachtig. Je mag dan wel niet met de paarden in het Canadameer maar in het gebied er om heen kun je ook prachtige foto's maken.

Maar op de foto van Fair zitten ze toch ook in het water? Of is dat nu niet meer toegestaan?
Dan is er inderdaad nog genoeg met zandvlakte en de heide te doen denk ik.

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:09

Een sfeer impressie kun je vinden in mijn bovenstaande filmpje in eerdere reactie.
De zandvlakte Kalen Duinen mag je niet betreden met paarden helaas!

De nieuwe spartelvijver mag je wel met de paarden in! Die spartelvijver is speciaal aangelegd voor honden en paarden om overlast in het Canadameer te voorkomen.
Ik zou heel graag in de Kale Duinen een fotoshoot doen maar dat zou stiekem moeten haha, ik denk niet dat we daar toestemming voor krijgen. 1 of 2 keer peer jaar organiseert Staatsbosbeheer de Dessert Trail. Hier kun je je voor opgeven en de bedoeling is, dat je met een hele groep paarden het zand los trapt. Dus lekker galopperen over de zandvlakte!

Wat leuk trouwens, dat zoveel modellen zich hebben aangemeld! :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:21

Mijn paard is gek op water.. :Y)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 19:11

De spartelvijver ligt daar dan ook bij in de buurt? Want dat zou ook nog kunnen dan inderdaad! Het is een beetje zoeken, maar zo komen we wel ergens :)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 19:12

Schitterend filmpje trouwens Christina! Hele mooie omgeving, wil er erg graag heen, ben er helemaal enthousiast door geworden!

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:39

Jolliej schreef:
Schitterend filmpje trouwens Christina! Hele mooie omgeving, wil er erg graag heen, ben er helemaal enthousiast door geworden!

Dank je Jolanda!

Als ik het goed begrepen heb, ligt de spartelvijver scheef achter het Canadameer.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:48

Ja de spartelvijver ligt er idd shuin achter

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:32

Lijkt mij ook een top locatie!
Zou een mooi leermomentje voor mijn paardje zijn. Ze heeft nog nooit water gezien (op de regen na haha).

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 13:25

Goed, houden we die eerst vast, moet ik alleen nog even goed kijken naar parkeren etc, maar genoeg experts hier haha!
Is het ook een leuk idee om met een thema te gaan? Ieder met zijn eigen paard, western style, of in jurk, sprookjes thema weet ik veel, wat maar net bij jouw en je paard past? Leek mij wel leuk toe, maar hoeft natuurlijk niet als je er geen behoefte aan hebt.

NOG 6 DAGEN OPGEVEN!! :P 7 juni om 00:00 sluiten :P

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:22

Jolliej schreef:
Goed, houden we die eerst vast, moet ik alleen nog even goed kijken naar parkeren etc, maar genoeg experts hier haha!
Is het ook een leuk idee om met een thema te gaan? Ieder met zijn eigen paard, western style, of in jurk, sprookjes thema weet ik veel, wat maar net bij jouw en je paard past? Leek mij wel leuk toe, maar hoeft natuurlijk niet als je er geen behoefte aan hebt.

NOG 6 DAGEN OPGEVEN!! :P 7 juni om 00:00 sluiten :P

Lijkt me wel gaaf als mensen echt komen met een bepaald thema! Western en jurkjes enzo vind ik helemaal leuk :D:D