Fotomeeting paarden Noorderbos Stadskanaal [GR]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:21

Gydja schreef:
Dat vind ik dus ook. Ik had al zo iets getypte alleen heb het weer weg gehaald. Bang voor een belediging x'D KWPNers kan je ook leuk op de foto krijgen alleen paarden met een bijzonder kleurtje, leuke kruising of een opgetutte Arabier vind ik specialer voor een foto en voor een portfolio dan een 'gewoon' paard.

Nouja, daarom dacht ik ik zeg het maar met no offense :+

Een arabier is toch net even wat anders fotograferen...hun typische houding vastleggen, hun loopje die je vaak ziet. net even wat specialer voor je portfolio :j
Daarom vond ik deze shet ook bijzonder, het is wat anders dan het ''gewone'' bruine wat je vaak tegenkomt :)

Edit:
We hebben dus wel een foto ontvangen van de paarden, die is jammer genoeg niet bij de quote gezet.
Afbeelding
Dit zijn de andere 2 kwpn'ers. Tuurlijk, leuke paarden! Maar een model extra juist omdat het een ander ras is, is wel zo leuk erbij :j

Daarbij (sorry even lekker brutaal foto's uit profielen etc geplukt _O- )
behalve dat de arab een ander ras is om erbij te hebben, heeft deze als groot voordeel zat ze VD kan
Afbeelding
Afbeelding
Toch ook wel een leuk extraatje voor de fotograaf :+

Dan zoek ik het paardje van Murosch op, en vind ik die toch stiekem eigenlijk meer extra hebben door de aftekeningen. Dit is eerder iets wat interessant zou zijn voor portfolio bijvoorbeeld :j
Afbeelding
Qua vraagteken over het ras:
Citaat:
Ze is ons eigen fokproduct uit een half groninger (kwpn) merrie en we hebben haar als veulen bij het KWPN laten registreren. Nu zijn we bijna 11 jaar verder en ik heb besloten om haar te laten overschrijven naar het Groninger Stamboek

En onze reserve shet:
Afbeelding

Hoop dat ik voor de fotografen zo een beetje aanvullende info (afbeeldingen) heb kunnen vinden :)
Laatst bijgewerkt door Tigress op 13-05-14 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:40

ik begrijp goed wat jullie bedoelen, maar ik vind de mijne geen standaard kwpner eigenlijk, door haar kleur en aftekeningen kan ze denk ik misschien juist wel interessant zijn voor fotografen.

edit: oeps, zie dat je dit al had gezien :o
Laatst bijgewerkt door Muronia op 13-05-14 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:42

Daarom heb ik de jouwe ook erbij gezet als zijnde veel interessanter voor de fotografen.
No offense voor de gene die al bij de gegarandeerde modellen staan, maar ik zie bovenstaande liever voor mijn lens dan bijvoorbeeld een van de twee paarden in het eerste plaatje :j
Puur al vanwege de bijzondere looks die dit paard heeft :)

eerder hadden we geen idee van hoe jouw paard eruit zag, vandaar dat ik zelf maar even op onderzoek uit ben gegaan. Dit is het soort KWPN wat ik juist wél graag voor mijn lens zie verschijnen ;)

Edit: Typo :+
Laatst bijgewerkt door Tigress op 13-05-14 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:52

Tigress schreef:
Daarom heb ik de jouwe ook erbij gezet als zijnde veel interessanter voor de fotografen.
No offense voor de gene die al bij de gegarandeerde modellen staan, maar ik zie bovenstaande liever voor mijn lens dan bijvoorbeeld een van de twee paarden in het eerste plaatje :j
Puur al vanwege de bijzondere looks die dit paard heeft :)

eerder hadden we geen idee van hoe jouw paard eruit zag, vandaag dat ik zelf maar even op onderzoek uit ben gegaan. Dit is het soort KWPN wat ik juist wél graag voor mijn lens zie verschijnen ;)

Ik ben het helemaal met je eens en ik zou die arabier en die kwpner met de bijzondere aftekeningen super graag voor mijn lens willen hebben!

anniekasaur

Re: Fotomeeting paarden Noorderbos Stadskanaal [GR]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:09

Sorry ik kan nog steeds geen foto's uploaden, computer stuk.. :=

Moet wel zeggen dat mijn shetje nu een stuk dunner is en geschoren (en langere manen)

Vind het trouwens wel zo eerlijk om het rijtje af te werken of iedereen dan maar toe te laten, ik bedoel zo is de meeting ontstaan (als jullie snappen wat ik bedoel) en de Reserve modellen hebben zich ook op gegeven wetende dat ze Reserve zouden zijn..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:15

daarvoor heb ik zeker ook begrip, maar ik was bewust op de datum aan het wachten, omdat ik al 2x eerder had opgegeven voor een meeting op deze locatie en beide keren bleek ik te moeten werken toen de datum bekend werd en daar zou niemand wat aan hebben als dat een derde keer weer zo zou zijn. Maar het zou wel eerlijk zijn zoals je het zegt, dus ik hoor het verder wel. Tis jullie feestje ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:19

anniekasaur schreef:

Moet wel zeggen dat mijn shetje nu een stuk dunner is en geschoren (en langere manen)

Vind het trouwens wel zo eerlijk om het rijtje af te werken of iedereen dan maar toe te laten, ik bedoel zo is de meeting ontstaan (als jullie snappen wat ik bedoel) en de Reserve modellen hebben zich ook op gegeven wetende dat ze Reserve zouden zijn..

Ik had al een foto gevonden tussen je berichten :)

Het rijtje afwerken wordt normaal gesproken nooit gedaan...als er een meeting is stemmen over het algemeen de fotografen. Zij doen het behalve voor de leuk vaak ook nog eens als oefenmateriaal. Vergeet niet, de shoot van een meeting is natuurlijk gratis, maar ondanks dat zit er veel werk in (voor zowel fotograaf (nabewerking, het klaarmaken van alles etc) als voor het model (voorbereiding paard, vervoer etc). Dan is het ook zo leuk dat de fotograaf ook iets aan de foto's heeft voor portfoliomateriaal :j

We hebben nu niet te veel modellen om een dag te vullen, dus de complete lijst kan nog te doen zijn (mocht iedereen het daar mee eens zijn)
Want juist de reservemodellen vind ik ook érg interessant, eigenlijk té interessant om ze puur reserve te houden.

Een arabier die VD kan (en het mooiste trucje vind ik nog altijd steigeren :j )
een KWPN met een speciale aftekening
een shetlander met mooie volle manen

In de ochtend hebben de natuurlijk ook al mooie modellen :j Niet om hen weg te cijferen, absoluut niet! Ook deze zullen opgetut (dus gepoetst, knotjes eventueel etc) er prachtig uit zien!
Maar misschien is het dan wel leuk om ook de reservemodellen mee te pakken die dag. 7 op een dag zijn prima te doen, de meetings waar ik normaal gesproken naar toe ga hebben er 8 (4 s'morgens, 4 s'middags)
Ik zie dat de TS het liefste 4 modellen had, maar misschien kan dit met hulp worden uitgebreid (ik weet natuurlijk niet de aanleiding tot maar 4 modellen :) )

Maar nogmaals, dit is mijn point of view met de ervaring die ik momenteel al heb met meetings, fotografie etc :)
Mocht de TS het niet lukken om 's middags ook mee te pakken, wil ik de middag wel tot me nemen om te helpen :)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:28

Persoonlijk ben ik het met Tigress eens, ik vind het ook niet erg als die laatste drie modellen er ook nog bij komen. Omdat er dan toch wat meer afwisseling is en meer mogelijkheden voor ons als fotograaf in onze portfolio's. Ik zou het ook wel leuk vinden om de middag mee te nemen, maar dat is idd aan TS of die dat erbij kan passen.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:33

Tigress schreef:
anniekasaur schreef:

Ik had al een foto gevonden tussen je berichten :)

Het rijtje afwerken wordt normaal gesproken nooit gedaan...als er een meeting is stemmen over het algemeen de fotografen. Zij doen het behalve voor de leuk vaak ook nog eens als oefenmateriaal. Vergeet niet, de shoot van een meeting is natuurlijk gratis, maar ondanks dat zit er veel werk in (voor zowel fotograaf (nabewerking, het klaarmaken van alles etc) als voor het model (voorbereiding paard, vervoer etc). Dan is het ook zo leuk dat de fotograaf ook iets aan de foto's heeft voor portfoliomateriaal :j

We hebben nu niet te veel modellen om een dag te vullen, dus de complete lijst kan nog te doen zijn (mocht iedereen het daar mee eens zijn)
Want juist de reservemodellen vind ik ook érg interessant, eigenlijk té interessant om ze puur reserve te houden.

Een arabier die VD kan (en het mooiste trucje vind ik nog altijd steigeren :j )
een KWPN met een speciale aftekening
een shetlander met mooie volle manen

In de ochtend hebben de natuurlijk ook al mooie modellen :j Niet om hen weg te cijferen, absoluut niet! Ook deze zullen opgetut (dus gepoetst, knotjes eventueel etc) er prachtig uit zien!
Maar misschien is het dan wel leuk om ook de reservemodellen mee te pakken die dag. 7 op een dag zijn prima te doen, de meetings waar ik normaal gesproken naar toe ga hebben er 8 (4 s'morgens, 4 s'middags)
Ik zie dat de TS het liefste 4 modellen had, maar misschien kan dit met hulp worden uitgebreid (ik weet natuurlijk niet de aanleiding tot maar 4 modellen :) )

Maar nogmaals, dit is mijn point of view met de ervaring die ik momenteel al heb met meetings, fotografie etc :)
Mocht de TS het niet lukken om 's middags ook mee te pakken, wil ik de middag wel tot me nemen om te helpen :)

Oh begrijp me ook zeker niet verkeerd hoor! Bedoel het goed en heb ook dondersveel respect voor de fotografen die dit zomaar doen uit goeie wil (en misschien hun Portfolio uitbreiden etc.)! :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:34

Hihi ja snap ik maar ik bedoelde het even als goede uitleg van wat ik nou precies bedoelde, voordat ik maar half begrepen word :+
Daar kunnen grote misverstanden van komen :')

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:42

Inderdaad Marinda!

Het lijkt mij een goed idee om alle 7 modellen te laten komen. Iedereen mee eens?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:53

Ik ben het er helemaal mee eens! Dus een ochtend ploeg en een middag ploeg. Word er nog een tijd schema voor aan gemaakt?

En hoe zit het eigenlijk met het fotograferen? Zitten er dan alle fotograven op ene rijtje voor 1 paard ( :') ) of word het steeds afgewisseld?

Ik zou ook heel graag het steigeren van de Arabier op de foto willen zetten. Nog nooit een steigerend paard op de foto gehad.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:02

Ik ben het er natuurlijk ook mee eens :+ Maar om het even netjes te houden, wachten we natuurlijk even het oordeel van de TS af.

TS, mocht de middag niet lukken, dan wil ik wel meehelpen :j

@Gydja
De portretfoto's zijn vaak een kwartier/20 minuten. Je zit dan alleen of in een klein groepje te fotograferen, en wisselt na de aantal minuten door naar het volgende model. Actiefoto's en rijfoto's worden over wel gezamelijk gemaakt (beetje sneu om het paard helemaal af te matten om leuke foto's te krijgen, en dat vervolgens de laatste fotograaf dan een bezweet, moe paard zou krijgen _O- )

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:07

Tigress schreef:
Ik ben het er natuurlijk ook mee eens :+ Maar om het even netjes te houden, wachten we natuurlijk even het oordeel van de TS af.

TS, mocht de middag niet lukken, dan wil ik wel meehelpen :j

@Gydja
De portretfoto's zijn vaak een kwartier/20 minuten. Je zit dan alleen of in een klein groepje te fotograferen, en wisselt na de aantal minuten door naar het volgende model. Actiefoto's en rijfoto's worden over wel gezamelijk gemaakt (beetje sneu om het paard helemaal af te matten om leuke foto's te krijgen, en dat vervolgens de laatste fotograaf dan een bezweet, moe paard zou krijgen _O- )

Ah heel erg bedankt voor de informatie. Ik heb wel fotoshoots gedaan gewoon privé maar nog nooit op een fotomeeting. Als je privé doet neem je gewoon alle tijd en zit je niet met meerdere mensen voor 1 paard. Het zou idd zielig zijn als bij de laatste fotograaf helemaal bezweet zou zijn :') je kan het ook positief op vatten: het paard glimt extra :Y)

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:18

Ik kan niet met Romy komen ivm vervoer.
Eventueel wel met Britt als jullie dat interessant vinden. foto's staan in mijn profiel.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:24

britt ziet er prachtig uit :j als we de complete lijst kunnen doen lijkt het me geen probleem

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:48

Britt is de haflinger (z2)? VET! Mij lijkt het heel leuk als je die mee zou kunnen nemen!

Mocht het allemaal niet lukken met de planning van de ts, misschien kan iemand die vaker een meeting heeft georganiseerd/meegemaakt eentje maken. Ik zou het best willen doen, als ik een duidelijk overzicht met modellen en fotografen kan krijgen. Misschien kan iemand die even quoten? Ik heb nu een rekentoets namelijk :+

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:53

uhm bijna goed, ze is een fjord haha

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:37

Och fjord, sukkel dat ik ben hahaha. Ik heb de foto's toch overduidelijk gezien op je profiel :+ Hoe ik bij haflinger kom weet ik dan ook niet :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:54

sannerocky schreef:
Britt is de haflinger (z2)? VET! Mij lijkt het heel leuk als je die mee zou kunnen nemen!

Mocht het allemaal niet lukken met de planning van de ts, misschien kan iemand die vaker een meeting heeft georganiseerd/meegemaakt eentje maken. Ik zou het best willen doen, als ik een duidelijk overzicht met modellen en fotografen kan krijgen. Misschien kan iemand die even quoten? Ik heb nu een rekentoets namelijk :+

Ik wil het anders ook wel doen :j Mooie oefening voor mijn meeting in augustus _O-

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:19

Ohh, mag ook.

Welke meeting Marinda? :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:25

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:52

Leuk!!

Ik heb echt weer zin in een paardenmeeting! Ik heb er nog maar eentje meegemaakt als fotograaf zijnde, en vond het echt heeel leuk haha, zeker nu ik ook weet hoe ik moet bewerken :+ De foto's van Zeegse Duinen waren helaas nog met een verkeerd programma -_-

Maar om niet af te dwalen, is iedereen het er dan ook mee eens om de meetin te vervroegen naar 10 uur?

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:57

Laten we eerst nog maar eens antwoord van ts afwachten :)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:08

Ja idd, eerst even afwachten wat TS er van vind, want die heeft uiteindelijk de regie in handen!