FM paarden in Borssele (zeeland) april/mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_SamanthaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:11

Ik wil wel helpen met eventueel een schema op te stellen. Ik heb er toevallig nog een aantal op me laptop staan van vorige fotomeetings misschien dat we er wat aan hebben.

Ik zet mijn foto's altijd per model in een map op mijn website (met merk). En daar kunnen de foto's dan wel eventueel uit besteld worden. Ik ga ze niet gratis doormailen omdat er zoals mkr_78 al zegt er behoorlijk veel werk in zit om de foto's te maken, uit te zoeken, eventueel bewerken en online te zetten.

Op dit moment vraag ik ook geen grote bedragen voor mijn foto's. Wanneer iemand eventueel bij mij foto's wil bestellen na afloop, gelden de tarieven die op mijn website staan vermeld op dat moment. ;)

En ik heb het dat weekend ook erg druk dus ik weet nu al dat ik ze idd niet binnen 48 uur allemaal af heb. Ik denk dat elke fotograaf gewoon zelf moet bepalen hoe lang hij/zij er over doet om ze online te hebben. En bij de een zal dat wat langer duren als bij de ander. :D

Anoniem

Re: FM paarden in Borssele (zeeland) april/mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:02

Ik weet ook niet of ik de foto's binnen 48 uur online kan hebben. Maar ik denk inderdaad dat elke fotograaf dat een beetje zelf moet bekijken hoeveel tijd ze nodig heeft. Ik kan wel beloven dat van elk model aan het einde van de dag een foto online staat, maar dus niet alles.

Nabestellingen kosten bij mij wel geld. De tarieven staan op mijn Facebookpagina. Dit omdat het maken van de foto's tijd kost en eventuele nabewerkingen ook (kleuren net iets mooier, storende dingen wegwerken, soms zelfs hele hoofden/lichamen vervangen :+ )

http://www.facebook.com/Kayridfotografie (liken? :Y) )

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 09:09

Ik zal vanavond even verder reageren. Maar ik zie het schema van Samantha graag tegemoet om te kunnen kijken hoe ze daar hebben gespeeld met de indeling. Ik krijg van vrijwel alle fotografen te horen min 14 min per paard, dus zit nu te denken aan 3 achtergronden voor stand en dan nog 1 of 2 voor losgooi/rijden. Ook denk ik dat ik eerst 1 ronde stand doe, dan losgooi en dan nog 2x stand? Zodat de fotografen de eerste ronde hun camera goed ingesteld kunnen krijgen en de paarden toch nog fris zijn. (Zie op veel meetings dat ze dit als laatste doen, maar lijkt mij juist mooiere foto's opleveren in het begin als de paarden nog fris zijn?)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 09:11

Ik vind overigens 48 uur ook wel eg kort, wellicht dat het wel haalbaar is om van iedereen 1 'sneak peak' aan te kunnen leveren binnen 48 uur? En dan de rest vd foto's na ong een a twee weken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:12

Sowieso loop ik liever nooit het risico dat je bij het maken van standfoto's een bezweet paard hebt... Dus ik doe liever stand/portret en daarna pas actie (in welke zin van het woord dan ook) :)

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:38

Kayleigh_ hoe ga jij er heen? Misschien kunnen we in terneuzen bij het busstation afspreken en samen verder rijden? Komen er nog meer van onze kant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:00

Ja, wilde ik ook al voorstellen inderdaad! Ik heb dat weekend de auto dus dacht gewoon met de auto te gaan. Daphne komt ook van onze kant. Voor de rest weet ik het niet?

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:28

OK, spreken we dat tegen die tijd nog even verder af!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 21:11

Ok dus eerst de standfotos en dan pas los, geen probleem.

Izzy; qua parkeren kunnen er wel 3 trailers op het erf, maar dat is idd wel achteruit. De boer naast ons heeft nog wel een inham waar een auto met trailer kan staan, die zal op zondag niet komen dus dar zou je eventueel hem ook kunnen zetten (bij voorkeur op eigen erf uiteraard maar als je idd niet achteruit kan dan maar zo :) )
En begin maart ontwormd is natuurlijk goed, zoals ik al schreef maart/april, en zal wrs overbodig zijn om te plaatsen maar het dan weet ik iig zeker dat de mensen er zorg voor dragen :)

Wat ik tot nu toe in gedachte heb;
Fotografen in groepjes van 2 = 3 groepen
3 paarden per dagdeel.
Eerst 3x standfoto met 3 achtergronden. 15 min per shoot. Met dan dus steeds een andere achtergrond, dus zowel paard als locatie word veranderd. Totaal dus 3X15 min = 45 minuten.
Of wisselen jullie liever minder van locatie en laten we de paarden achter elkaar wisselen van plek? En dan evt 2 locaties 10 minuten per paard? Totaal dan 6x10 min = 1 uur
Daarna losgooi foto's per paard en met alle fotografen tegelijk 15-20 min?
En dan voor de liefhebber nog rijfotos, locatie naar keuze en max 30 min?

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:12

Boeflover; ik heb beetje t zelfde probleem als Izzy, ik rijd nog maar net met mn trailer, en achteruit is nog heeeel moeilijk, maar int ergste geval zet ik m er vooruit in, en na de shoot koppel ik mn trailer af en draai m met de hand om :D (zonder paard erin natuurlijk anders ist niet te doen).
Aangezien Samantha met mij meerijdt kom ik smorgens en ga pas de middag weer weg.
Mischien is het dna een mogelijkheid om mijn fries en de haflinger van Cindyrella smorgens te zetten , dan kan ik na dat dagdeel met haar mee teruglopen en zo mn paard nog bezig houden terwijl de fotograven de paarden van de middag fotograveren.
Als ik dan daarna terug kom weer naar jullie erf, kan ik alles gereed maken, indien nodig trailer draaien, laden en zodra Samantha dan gereed is rijden wij terug.
Of red je dat niet met de ruimte op jullie erf/terrein?

Qua schema heb ik echt geen idee wat handig is, dit voor mij ook de eerste keer om dit te doen, dus ik vetrouw helemaal op (ervaring en voorkeur van) de fotograven :)

En ontworming wordt deze week geregeld, idd goed om dat nogmaals even te melden. Zo kan nietmand het vergeten ;)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 18:14

Ik zal even kijken hoe het uitkomt met plannen, wilde Cindy eigenlijk s middags plannen, omdat zij geen trailer bij heeft en dat dan iets beter uit komt. Ik denk dat jou paard evt wel op stal kan, wei zal niet gaan ben ik bang want moet m'n eigen pony's een plek geven en rhoda blijft ook de hele dag (op stal of ms wei als ik dat rond gepland krijg) ik zal even kijken of ze ms toch in de wei kan ergens. Zou ze bij Cindy dan wel in de wei kunnen, of loop je dan enkel heen en weer?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:47

Voor mij maakt het niet uit, ochtend of middag. Ik rijd al enkele jaren met de trailer, achteruit is voor mij geen probleem. Ook parkeren langs de weg is geen probleem (flint is makkelijk te laden).
Welke opties van omgeving had je ook al weer precies? Ik raak het overzicht een beetje kwijt geloof ik....

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 17:48

Dit is het schema wat mij het makkelijkste lijkt, maar ideeën/tips/opmerkingen zijn zeker welkom.
De keuze voor de ochtendploeg is omdat deze paarden er als eerste (moeten) zijn, Simone komt 1 dagdeel fotograferen en 1 dagdeel met paard, is dus niet handig als die pas 's middags moet, Samantha rijd mee met Leun dus die moet er ook 's ochtends al zijn en mijn pony wil ik ook niet nog klaar moeten maken als de meeting al bezig is.. wil dan wat tijd hebben voor organisatie/opruimen etc.
Locaties heb ik er nu nog niet bijgezet, maar ik ga in dit schema uit van 3 verschillende achtergronden (dus 20 min per paard) indien de voorkeur toch uitgaat naar 4 achtergronden moet ik het nog aanpassen (en moeten we iets vroeger beginnen).
Ik heb 's middags emma nog ingedeeld bij de losgooifoto's, maar deze heeft artrose dus zal wrs niet los kunnen, maar is ms nog leuk om voor haar dan nog een extra keer stand te doen met een andere achtergrond oid? (als je wilt, er zit toch even tijd tussen de losgooi en rijfoto's om op te zadelen/in te rijden).

Ochtend:

Modellen: Fotografen:
A Rhoda Groep 1 Samantha Margot
B Fries Groep 2 Balou-K
C Aila Groep 3 Martina Kayleigh

Tijd
9.40 A/1 B/3 C/2
10.00 B/2 C/1 A/3
10.20 C/3 A/2 B/1
10.40 A/123 los
10.55 B/123 los
11.10 C/123 los
11.30 onder het zadel

12-13 lunchtijd

Modellen: Fotografen:
A Casper Groep 1 Simone Balou-K
B Emma Groep 2 Samantha Martina
C Flint Groep 3 Kayleigh Margot

13.00 A/1 B/3 C/2
13.20 B/2 C/1 A/3
13.40 C/3 A/2 B/1
14.00 A/123 los
14.15 C/123 los
14.30 B/123 los of extra keer stand?
14.45 onder het zadel

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 21:46

O en wbt locaties; hier nog een keer de foto's maar dan met nummers erbij:
Afbeelding
nr 1: wei met 2 oude appelbomen in het midden
nr 2: wei
nr 3: bak (20x60)
nr 4: plek met bos/water
nr 5: wei (grasstrook voor bos ongeveer 70 mtr lang, 15 mtr breed)
nr 6: nieuw aangelegd stuk, links naast pad hoge berg, rechts watergang.
nr 7: moeilijk te bereiken plek (langs water en prikkeldraad, wandelpaadje, zie streepjes), maar wel de moeite waard ms? open plek in het bos. niet geschikt om te rijden, gras staat hoog en ondergrond is niet super vlak. enkel het minder groene stuk op deze foto is bereikbaar, het groene stuk is een wei waar koeien staan.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 21:48

ik hoop overigens wel dat het gras op nr 6 nog is wat gaat groeien deze maand, is vorig jaar pas ingezaaid maar moet eerlijk zeggen dat het gras me tot nu toe wat tegenvalt.. (maarja, in april groeit gras het hardste dus hopelijk 4 mei wel gewoon mooi groen gras)

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:59

Leuk schema! Helemaal super dat jullie om ouwe Emmetje denken!

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:14

Top, mooi en duidelijk schema!

Hoop inderdaad dat het gras lekker gaat groeien, nummer 6 lijkt me een mooie locatie.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:00

Boeflover: nr 6, is dat bij dat schelpenpad? Want dat is inderdaad een heeeeel gaaf stukje voor rijfoto's!

Mooi schema! Ik zal zorgen dat ik er ben!

Fotografen, hebben jullie nog wensen voor mij en Cas? Of tips, wat ik mee moet nemen? Ik kom onder 't zadel, dus zal zorgen dat ik ruim optijd ben, dat ie weer kan drogen en wat borstels e.d mee nemen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 07:08

Ja klopt dat is het fietspad naar de tunnel.
Zijn er btw nog mensen die met het OV komen en die ik daar dus moet ophalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:44

Ik heb geen speciale wensen verder. Wel fotografeer ik een paard het liefst 'naturel', dus geen bandages, knotjes o.i.d. Maar goed, als de paardeigenaren dat graag hebben dan ga je mij verder niet horen miepen :D

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:16

Hallo! Zal ook nog wat van mij laten horen :) Ik ben Margo (overigens zonder t haha,) en fotografeer nu al een aantal jaar. Ik heb er iig al veel zin in! Zelf ben ik wat minder actief op bokt momenteel, omdat ik het kort gezecht even druk heb. Maar als jullie vragen hebben hoor ik het! :) op een pb reageer ik vlotter als op dit topic. Voor de rest heb ik geen speciale wensen, als de paarden maar goed gepoetst zijn!

_SamanthaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:23

Hee sorry dat ik het schema niet meer had gestuurd. had het erg druk maar zie dat er al een schema is gemaakt. Ziet er goed uit!! :D

Ik heb ook niet echt speciale wensen. Als het paard en tuig netjes gepoetst zijn vind ik het al goed :Y)
En ik denk dat de eigenaar zelf maar moet bepalen wat zij graag wil. Voor rijfoto's is een setje altijd wel leuk vind ik :o

_SamanthaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:18

Aangezien jullie uit Zeeland komen *\o/* hebben jullie vast iets mee gekregen van het evenement CDI Zeeland Outdoor bij De Kroo.
Ik heb wat foto's geschoten en er een topic overgemaakt :)
[EV-ITP] CDI Zeeland Outdoor International 2014

Dit is de link voor degene die het leuk vinden om de foto's te zien :Y) ;)

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:16

_SamanthaV schreef:
Hee sorry dat ik het schema niet meer had gestuurd. had het erg druk maar zie dat er al een schema is gemaakt. Ziet er goed uit!! :D

Ik heb ook niet echt speciale wensen. Als het paard en tuig netjes gepoetst zijn vind ik het al goed :Y)
En ik denk dat de eigenaar zelf maar moet bepalen wat zij graag wil. Voor rijfoto's is een setje altijd wel leuk vind ik :o

Ik sluit me aan :') Setjes zijn Inderdaad erg leuk! Zelf heb ik nog gele, oranje, blauwe en witte bandages liggen, oranje peesjes en ook nog verschillende dekjes, mocht iemand dus evt nog iets nodig hebben? Laat het me even weten!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:57

Mooie foto's Samantha! Ik heb ook nog een nieuw halster gehaald dus pony is weer in het nieuw op de foto straks :)