Animo voor fotomeeting op pension stalling Zeeland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyloe

Re: Animo voor fotomeeting op pension stalling Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 18:49

Gelukkig vatten de fotograven dit niet zo op en hebben hun er wel zin in!
Als je het hele topic had doorgelezen had je ook de reden kunnen lezen waarom het bij ons op stal is.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 18:50

Sorry Samantha dat ik je vergeten was haha! :o

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:55

Elk model zal toch wel bij iedere fotograaf een nabestelling plaatsen? :D

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 19:02

Dat lijkt me wel ja!

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:04

Dat verwacht ik wel hoor stefanie :-)

Zal straks wel even een korte uitleg geven van hoe ik het zie, nu eerst even dessert eten bij;-)

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:55

xTammyy schreef:
Hmm ik hoopte op een open inschrijving bij dit topic maar zo te zien is het besloten voor de modellen.. :D
Ik wil hier niemand mee beledigen maar dit topic komt op mij over alsof jullie een gratis fotoshoot willen van je paard..
Een fotomeeting is toch bedoeld voor fotografen om hun portfolio uit te breiden met exclusieve modellen op mooie locaties?
Kan aan mijn liggen natuurlijk maar deze indruk krijg ik na het lezen van dit topic en vind dat een beetje uitbuiting van de fotografen om eerlijk te wezen.

Zoals eerder beloofd...

De open inschrijving is hierbij geen mogelijkheid. Er zijn in totaal ongeveer 18 paarden door de eigenaren aangeboden. Door de grote verscheidenheid aan rassen, leeftijden e.d. hadden Ladyloe en ik het vermoeden dat er voldoende exclusiviteit werd geboden.

De mooie locaties worden ons inziens aangeboden bij ons op stal. Er zijn meerdere weides waar vanuit gefotografeerd kan worden, doodlopende wegen, een bak, een viaduct, een trampoline, een schuur, een huis er is vanalles aanwezig en vanalles mogelijk.

Wanneer je naar de titel kijkt van dit forum, is onze vraag: "Animo voor fotomeeting op pension stalling Zeeland". Hierdoor is het voor de fotograven duidelijk aangegeven dat het om een fotomeeting op een pension stalling gaat.

De reden hierachter is vrij simpel. Het merendeel van de paardeneigenaren bij ons op stal beschikken niet over een trailer, geschikte auto of e-rijbewijs. De mogelijkheid om naar een georganiseerde fotomeeting te gaan is hierom dus vrij lastig.

Ladyloe en ik zaten op een woensdagavond bij elkaar en hierdoor is dit idee ontstaan. Wij hadden het vermoeden, en dit is dus ook bevestigd dat meerdere van onze stalgenoten animo zouden hebben hun paard aan te bieden voor een fotomeeting. En zo is van het een het ander gekomen en is deze meeting tot stand gekomen.

Alle paarden bij ons op stal zijn gewend aan dagelijks contact met elkaar, lopen in groepsverband, staan samen op een paddock, samen op een poetsplaats en ga zo maar door. Hierom leek het ons wijselijk en verstandig er geen paarden van buitenaf bij uit te nodigen zodat de risico's laag blijven en de fotograven op een leuke ontspannen manier in een veilige omgeving hun foto's kunnen maken.

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:03

Fotograven tot nu toe:
1. _SamanthaV - top 10 bekend bij Ladyloe
2. steefvicky - top 10 bekend bij Ladyloe
3. monnikendijk - top 10 bekend bij Ladyloe
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

De paarden die worden aangeboden staan op pagina 2, mocht de foto twijfels oproepen... Kunnen er extra foto's worden gevraagd bij mij of bij Ladyloe.

(Ik ben niet zo heel erg goed op bokt, dus ik hoop dat ik het allemaal goed doe)

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:29

Met dank aan steefvicky !!!

Fotomeeting zondag 22 September om 10.00 uur

Adres van onze pensionstal:
Oostmolenweg 47a
4481 PK Kloetinge
(parkeermogelijkheid achter het witte huis)

Om 10.00 uur staan alle eigenaren klaar met hun paard. Wij zorgen ervoor dat ze hun paarden schoon hebben ;-), een geschikt halster of halstertouw voor een foto, hoofdstel, longeerlijn en een assistent (deze kan bij meerdere paarden helpen...)

Het lijkt ons een leuk idee om de fotograven dan een mogelijkheid te geven een groepsfoto te maken, en wellicht willen de fotograven ook met zijn allen op de foto. Dan kan één van ons dat doen...

Een schema voor de rest van de dag, moet helaas nog even uitblijven. Want wij hopen dat er nog een paar fotograven zich gaan melden.

Het lijkt mij een goed idee dat Ladyloe en ik van de week wat foto's maken van onze omgeving. De fotograven kunnen dan ook aangeven waar zij graag een foto willen maken. Willen de fotograven even aangeven wat zij van dit idee vinden ?
- Denk persoonlijk dat dit wijselijk is omdat Ladyloe en ik dan ook eventueel gebieden kunnen afzetten -

Willen de fotograven alleen portretfoto's maken of ook rijfoto's ?

Bijna alle top 10s die er tot nu toe doorgegeven zijn, bevatten paarden die op iedere locatie van onze pensionstal kunnen. Hierbij maak ik wel even de kanttekening dat dit helaas ook een beetje met het moment van doen heeft ...

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:37

Rijfoto's hoeft voor mij niet perse, maar losgooifoto's zou ik persoonlijk wel leuk vinden en blackfoto's.
Het zou ook handig zijn om sowieso twee personen bij één paard te hebben voor vast houden en afleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:46

Het lijkt me leuk om als fotograaf leuk om te komen (die Tinker op pagina 2, super!), maar ik zit een beetje met de reiskosten. Het kost voor mij met de auto al snel €25,- retour. Met de bus zou ik niet weten hoeveel het kost maar dan moet de pensionstal makkelijk te bereiken zijn per bus (is dit het geval? Dat scheelt namelijk wel in reiskosten).

Ik zou dus alleen mee willen doen als ik zeker weet dat er ook voldoende nabestellingen zullen volgen, anders wordt het mij een beetje duur persoonlijk. :o

Het zou voor mij namelijk vooral voor de leuk zijn, niet omdat ik zo dringend opzoek ben naar nieuw portfoliomateriaal, haha. Het lijkt me gewoon een heel leuke ervaring en een gezellige dag!

Mijn pagina met foto's is www.facebook.com/Kayridfotografie

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 21:51

Kayleigh_ misschien kunnen we als deelnemers ook wel even kijken wat we eventueel met je reiskosten kunnen doen hoor? En nabestelling verwacht ik zo i zo! En welke Tinker bedoel je? Doen er namelijk nog al wat mee hihi..

steefvicky; blackfoto's kunnen super gemaakt worden in onze stal!

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:58

ik zou niet alle 10 de modellen om 10 uur klaar laten staan. Ervaring wijst uit dat de paarden het snel beu zijn dus ik zou gewoon een ochtend en een middag groep maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:00

De Tinker op de eerste foto bedoelde ik! Keek ook in jouw profiel en die Tinker vind ik ook super! Lijkt me heel leuk om te fotograferen. Als je met je stalgenoten iets kan regelen dat we de reiskosten delen, kom ik 100% zeker!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:05

monnikenburg schreef:
ik zou niet alle 10 de modellen om 10 uur klaar laten staan. Ervaring wijst uit dat de paarden het snel beu zijn dus ik zou gewoon een ochtend en een middag groep maken

Dat ben ik met je eens! Is ook wat overzichtelijker.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:06

Kayleigh_ schreef:
De Tinker op de eerste foto bedoelde ik! Keek ook in jouw profiel en die Tinker vind ik ook super! Lijkt me heel leuk om te fotograferen. Als je met je stalgenoten iets kan regelen dat we de reiskosten delen, kom ik 100% zeker!

Ik ga je dit zo snel mogelijk laten weten! Zou je eventueel jou top-10 al kunnen sturen?

edit; stalgenoten zijn bereid je reiskosten te vergoeden!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:09

Gero_Justine schreef:
Fotograven tot nu toe:
4. Kayleigh_ - top 10 nog bekend maken
5.
6.
7.
8.
9.
10.

De paarden die worden aangeboden staan op pagina 2, mocht de foto twijfels oproepen... Kunnen er extra foto's worden gevraagd bij mij of bij Ladyloe.

(Ik ben niet zo heel erg goed op bokt, dus ik hoop dat ik het allemaal goed doe)

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:19

Bedankt voor de reacties en het meedenken!

Is inderdaad beter de groep in tweeën te delen. Een eventuele groepsfoto zou dan aan het eind van de ene groep en het begin van de andere groep kunnen.

Nog even een vervelende vraag... Maar altijd fijn om te weten ! Aan welke kosten moeten we denken bij een nabestelling ?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:25

mijn nabestellingen zijn 5 euro per stuk voor origineel formaat

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:40

Ik wil me ook graag melden als fotograaf :)
Zal ik mijn top 10 meteen maar via pb versturen aan Ladyloe?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:41

Helemaal super Evelyne!!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 23:16

Ladyloe schreef:
Gero_Justine schreef:
Fotograven tot nu toe:
4. Kayleigh_ - top 10 nog bekend maken
5. Evelyne - Top 10 bekend
6.
7.
8.
9.
10.

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:28

Mijn nabestellingen staan op mijn Oypo pagina en gaan vanaf 2 euro per foto op een formaat van 10x15 per afdruk.
De foto's zijn dan zonder logo en op origineel formaat zodat je ze ook op 60x90 cm kunt laten afdrukken :)
De foto's die je op internet mag gebruiken zijn gewoon gratis maar dan staat wel mijn logo erop.
Voor een impressie van mijn werk kun je kijken op mijn facebook pagina,website komt eraan,linkje staat in mijn onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 00:10

Bij mij zijn nabestellingen €2,- per stuk. Deze ontvang je dan via de mail op origineel formaat, zonder logo. Je ontvangt daarbij ook een klein formaat mét logo voor op internet. Maar daarvan ontvang je er sowieso na de shoot een hoop van! :D

Je kunt ook een hele cd nabestellen met alle goed gelukte, originele bestanden (zonder logo dus) voor €25,- inclusief verzending.

Ik ga nu even een top 10 maken en pb'en Ladyloe!

En Eef, leuk dat je ook komt! :D

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 00:38

En leuk dat jij ook komt Kay! :D
Zo zien we elkaar ineens 2 keer in korte tijd :D

_SamanthaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 01:04

Bij mij kosten de nabestellingen 1 euro per stuk. Ik stuur de foto dan zonder logo en in origineel formaat. Eventuele afdrukken kan natuurlijk ook, maar ik denk dat het makkelijker is als dat bij een eventuele nabestelling wordt aangegeven of gevraagd. ;)

Mijn website is: http://www.samanthafotografie.nl
Mijn facebook pagina: https://www.facebook.com/SamanthaVFotografie

Op mijn facebook pagina staan al diverse voorbeelden en op de website in de map 'paardensport' staan ook een heleboel foto's van al een aantal fotoshoots. :)