Fotomeeting Borgerswold 21 Juli Veendam, vervolg op 2012?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:56

Ik geef me graag op..
og even in twijfel of ik mijn oudje dan meeneem of mijn shet hengst..
Als iemand nog kleine plek heeft, neem ik de shet mee..

kan iemand mij op de lijst zetten?

Seven

Re: Fotomeeting Borgerswold Veendam 2013, vervolg op 2012?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:57

Je kan je zelf zo bij de quote in zetten wij weten jou gegevens en die van het paard niet dus dat is dan lastig :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 00:09

Seven schreef:
:D als die word gekozen O:)

Gekozen????? ik heb nergens iets van kiezen gelezen. En het lijkt me dat er nog niet zoveel modellen zijn dat er gekozen zou moeten worden. Meestal vallen er toch nog wel een paar af.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 00:11

Normaal gesproken word er gekozen door de fotografen welke modellen meegaan :j
Kwa aanmeldingen word er dus normaliter wel voor gezorgd dat er als er 5 worden gekozen minimaal 10 zijn om uit te kiezen

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:39

rina schreef:
Citaat:
MODELLEN
boktnaam/naam paard/leeftijd paard/ras/foto's
- Caily / Caily / 13 jaar / Tinker Foto1 Foto2 Foto3 Foto4 Foto5
- Van / Wolf / 4 jaar / Konik foto
- Leorah / Topanga / 13 jaar / KWPN-er / [RT-HAW] Topanga en ik, opnieuw vanaf punt nul
- Evito_06 / Evito of Annelie / 7 - 5 / NRPS of Fries Foto
crazycactus/Ace of Cody/ 8 jarige quarter ruinen.
Rina/ CA Tracy Jae/ 21 jaar ruin, Quarter. Western optoming. foto
sannerocky - Anna - 4 - Fries x Quarter Horse x KWPN (bont!) - [RT-HAW] Anna, eerste keer in haw!
Sodeletuut - Misty - 9 jaar - Merrie - Kruising onbekend - FOTO
Seven - Bloem - 7 jaar- merrie- kwpner v special D- [ Afbeelding ]
moralian-kim-2 jaar-merrie-shet

ik zet mezelf er ook weer even tussen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:40

Citaat:
MODELLEN
- Leorah / Topanga / 13 jaar / KWPN-er / [RT-HAW] Topanga en ik, opnieuw vanaf punt nul
sannerocky - Anna - 4 - Fries x Quarter Horse x KWPN (bont!) - [RT-HAW] Anna, eerste keer in haw!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:03

Seven schreef:
Normaal gesproken word er gekozen door de fotografen welke modellen meegaan :j
Kwa aanmeldingen word er dus normaliter wel voor gezorgd dat er als er 5 worden gekozen minimaal 10 zijn om uit te kiezen

Normaal gesproken, grinnik, en als normaal gesproken bokt zegt spring in het kanaal doe je het ook??? ;)

Kijk als je een meeting hebt waar zich 30 of 40 modellen voor aanmelden, zeg ik ja dan kan je zeggen we laten de fotograven kiezen wat ze als voorkeur hebben. Maar voor deze meeting hebben zich nu 10 modellen in principe opgegeven. Dan moeten die 10 ook nog op die gekozen datum kunnen, en zover ik heb gezien is dat al niet het geval, dan wil je ook nog dat de fotograven gaan zeggen die wil ik wel en die niet?????? Blijft er denk ik niet veel meer over ;) Waarbij dan ook nog eens veelal de mensen die een wat "gewoner" paardje hebben afvallen. Waar doen die het dan voor?? Aanmelden, en dan maar hopen dat je bij gods gratie een keer mag??
Zolang er geen 30 modellen zich aanmelden zeg ik, niks kiezen. Is helemaal niet nodig, er vallen toch altijd nog wel wat af en de fotograven zullen blij zijn als ze uberhaupt nog wat voor de lens krijgen.

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:43

Ik kijk net even naar de data, ik ben op 3 augustus veel van de andere data een ponykamp aan het begeleiden, dus kan dan helaas niet. Ik zal voor de volledigheid wanneer ik wel en niet kan even het datalijstje quoten:
Sodeletuut schreef:
Citaat:
Mischien zo handig om hiervoor ook een lijstje te maken?
13 Juli - Yara , Naaoommii, Rina, moralian, ladyrosa
14 Juli - Yara, Rina, moralian,
20 Juli - Leorah, Naaoommii, Caily, Rina, moralian
21 Juli- Leorah, Caily, Rina, moralian, Sodeletuut
27 Juli - Leorah, Naaoommii, Rina, moralian, Sodeletuut, ladyrosa(na 11 uur)
28 Juli - Leorah, Rina, moralian, Sodeletuut
3 aug - Leorah, Naaoommii, Caily, Rina, moralian, crazycactus, Sodeletuut
4 aug - Leorah, Caily, moralian, Sodeletuut
10 aug - Leorah, Naaoommii Caily, moralian, Sodeletuut, ladyrosa(na 11 uur)
11 aug - Leorah, Caily, moralian, Sodeletuut, ladyrosa

edit: ik bedenk me opeens dat ik tussendoor op zaterdag naar huis ga, dus ik zou na +- 11 uur dan kunnen op sommige zaterdagen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:49

Ik snap jou kant best Rina, maar de meetingen zijn eigenlijk voor de fotografen die maken gratis foto's besteden hier zeer veel tijd aan begrijpelijk dat we dan wel modellen willen die aanvulling geven op het portfolio.

Ik ga normaal altijd als fotograaf nu zou ik het ook wel eens leuk vinden fotos van mn paard te krijgen gaan de fotografen echter niet voor mijn paard wil ik als fotograaf wel graag de keuze in modellen. Ik ga dan ook zeer regelmatig mee met meetings en nog nooit hebben we zonder modellen gezeten het zijn eerder de fotografen die ineens niet meer kunnen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 10:03

Seven, je hebt zeker gelijk, zo werkt het eigenlijk altijd. Maar eerlijk gezegd.. hebben we dat vorig jaar ook niet gedaan. Uiteindelijk waren we met een leuke en heel gevarieerde groep en ik denk dat zowel de fotografen als de modellen erg tevreden waren. Als ik nu de lijst bekijk... dan denk ik dat we weer zoveel variatie tegemoed mogen gaan zien en dat is natuurlijk ook erg leuk.

Wat ik nu zie in de lijst: een tinker, een konik, een fries, een witte kwpner, 2 quarters, een bonte van-alles-en-nog-wat kruising, een leuke bruine kruising, een shetlander en een zwarte kwpner.

Ik denk voor elke fotograaf leuk port-folio en oefenmateriaal of niet?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:08

Ik vind van wel maar als mn merrie mee gaat ben ik geen fotograaf :)
Ik zou het dan gewoon even afwachten wat de fotografen zeggen maar ik zelf vond het inderdaad al een goed gevarieerde groep.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:12

O ik zal wel mn camera meenemen voor de middag groep als iedereen dat goed vind kan ik evt wel als middag fotograaf mee of als carmen smorgens gaat kan ik dan foto's maken. Moeten maar even zien wat het makkelijkste is ik kan er in ieder geval zonder paard wel komen

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:15

Ik wil me graag als fotograaf opgeven.
Ik ga zo even op zoek naar de laatste lijst om te quoten, zie alleen modellen langskomen :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:20

Nee stop maar daar ga je dus fout. Deze meeting is niet georganiseerd voor of door de fotograven. Dat heb ik de TS nl nergens zien schrijven. Juist eerder dat ze zelf als model wilde. Die draai wordt er nu aan gegeven, omdat dat volgens "bokt" zo is, maar dat staat nergens.

Als dat daadwerkelijk zo zou zijn, dan moet je echt alleen nog maar topics openen als fotograaf zijnde. Waarin dan ook letterlijk in de openingspost staat wat er gezocht wordt voor het portfolio, dat de fotograven gaan beslissen wie ze willen, en dat je er mss voor kan worden gekozen. En niet zoals het nu gaat van ja ik wil een fotomeeting organiseren, wie heeft er zin, iedereen mag zich opgeven, en dan op de 3e pagina, ja maar het is aan de fotograven wat en wie ze willen. En alles lief leuk en aardig, zonder de modellen ben je als fotograaf ook nergens. It works both ways he ;) De modellen steken er ook werk in, komen ook naar een lokatie, hebben daarvoor ook kosten. Als zulke topics echt alleen maar zijn om de fotograven de kans te geven hun portfolio aan te vullen/uit te breiden, moet dat ook gewoon duidelijk in de openingspost staan. De fotograven hebben met zon shoot de kans om meerdere modellen op 1 dag voor de lens te krijgen zonder dat ze steeds weer van hot naar her moeten rijden. Maar als er dan niet zo heel veel modellen zich aanmelden moet er niet ook nog eens gekozen moeten gaan worden. Imo moet je dan blij zijn dat je wat voor je lens krijgt, en daar het beste van maken (of gewoon niet gaan) :D

Maar dat is dus mijn mening he :D Kijk voor mij is het simpel. Het paard is niet van mij, dus voor mij is een shoot eigenlijk helemaal niet interessant. En als ik expliciet een shoot wil, zet ik wel een advertentie op markt (wat ik overigens ook gedaan heb voor 1 van mijn eigen paarden) en laat de fotograaf gewoon komen. Zo duur is dat nu ook weer niet, en als je alles rekent (tijd, brandstof, werk en alles) ben je gok ik zomaar nog goedkoper uit ook een fotograaf thuis te laten komen ipv naar zon fotomeeting te gaan. Een meeting is voor mij de kans om andere mensen (bokkers) te leren kennen.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:28

Sodeletuut schreef:
Citaat:
MODELLEN
- Karin92 - Surprice - Haflinger van 2,5 (dan bijna 3 jaar) -[ Surprice ] Inmiddels is hij al zijn puppy en wintervacht kwijt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 10:31

En kijk aan, nog meer variatie! Een haflinger was er ook nog niet bij :D

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:33

Sodeletuut schreef:
21 Juli- Leorah, Caily, Rina, moralian, Sodeletuut, Karin92
28 Juli - Leorah, Rina, moralian, Sodeletuut, Karin92
3 aug - Leorah, Naaoommii, Caily, Rina, moralian, crazycactus, Sodeletuut, Karin92
4 aug - Leorah, Caily, moralian, Sodeletuut, Karin92
10 aug - Leorah, Naaoommii Caily, moralian, Sodeletuut, ladyrosa(na 11 uur), Karin92
11 aug - Leorah, Caily, moralian, Sodeletuut, ladyrosa, Karin92
[/quote]
Laatst bijgewerkt door Karin92 op 19-06-13 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:34

Leorah schreef:
En kijk aan, nog meer variatie! Een haflinger was er ook nog niet bij :D

Ja meestal ga ik zelf ook als fotograaf maar zou ook graag wat foto's van mijn mannetje willen hebben. :D
Hij kan alleen niet los gegooid worden. Dit durf ik niet aan met hem omdat hij door het draad heen gaat en daar nog te jong en te fris voor is.

Ik moet het alleen wel op tijd weten welke datum het wordt. Dit inverband met het regelen van een trailer.
Heb namelijk zelf geen trailer dus die zal ik moeten lenen of huren.. :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:38

Ik ben het met je eens :)
het werkt zeker van 2 kanten, mij zelf maakt het weinig uit welke modellen er zijn mits ik ze maar niet al eerder voor de lens heb gehad.

Ik ging van de '' normale'' regels uit dat deze meeting anders is vind ik geen probleem. Ik was de vorige meeting er niet bij dus wist ook niet dat het zo geregeld was :j

Kwa los gooien moet ik ook kijken wat bloem doet hier blijft ze goed achter een draadje maar ze kan ook goed springen dus dat is even aankijken

Edit
hoeveel modellen komen er?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:42

ovb van datum wil ik graag mijn minimannen opgeven:

WMM Thriller's Making White Magic - AMH - 84 cm., bruin en blauw oog Foto Foto Foto

Sonic Ken van de D&D Hoeve - AMH - 80 cm., aparte ogen, showbinkie Foto Foto Foto
Laatst bijgewerkt door nadita op 19-06-13 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:45

nadita schreef:
ovb van datum wil ik graag mijn minimannen opgeven:

WMM Thriller's Making White Magic - AMH - 84 cm., bruin en blauw oog Foto Foto Foto

Sonic Ken van de D&D Hoeve - AMH - 80 cm., aparte ogen, showbinkie Foto Foto Foto

Misschien even handig om het lijstje aan te vullen. Dan houden we het overzicht erin ;)

Wat een knapperds trouwens <3

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:48

MODELLEN
- Karin92 - Surprice - Haflinger van 2,5 (dan bijna 3 jaar) -[ Surprice ] Inmiddels is hij al zijn puppy en wintervacht kwijt.
Nadita: WMM Thriller's Making White Magic - AMH - 84 cm., bruin en blauw oog Foto Foto Foto
Nadita: Sonic Ken van de D&D Hoeve - AMH - 80 cm., aparte ogen, showbinkie Foto Foto Foto

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:04

Citaat:
FOTOGRAFEN
- ladyrosa
- Naaoommii | http://nludershots.weebly.com/
- Essy87 | http://www.2impresz.nl
- Ma_ris_ka http://mdcfotografie.jimdo.com

nadita schreef:
MODELLEN
Nadita: WMM Thriller's Making White Magic - AMH - 84 cm., bruin en blauw oog Foto Foto Foto
Nadita: Sonic Ken van de D&D Hoeve - AMH - 80 cm., aparte ogen, showbinkie Foto Foto Foto

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:15

Seven schreef:
Ik ben het met je eens :)
het werkt zeker van 2 kanten, mij zelf maakt het weinig uit welke modellen er zijn mits ik ze maar niet al eerder voor de lens heb gehad.

Ik ging van de '' normale'' regels uit dat deze meeting anders is vind ik geen probleem. Ik was de vorige meeting er niet bij dus wist ook niet dat het zo geregeld was :j

Kwa los gooien moet ik ook kijken wat bloem doet hier blijft ze goed achter een draadje maar ze kan ook goed springen dus dat is even aankijken

Edit
hoeveel modellen komen er?

Grinnik mij heb je zeker nog niet voor de lens gehad, zou voor mij de eerste fotomeeting zijn :+ En verder ja ik snap ook wel de instelling van de fotograven, ik fotografeer zelf ook (amateurtje hoor ;) ) en dan is iemand een 10e keer voor de lens krijgen idd overkill, maar zoals ik al zei als je geen stapels modellen hebt waaruit je kan kiezen is het roeien met de riemen die je hebt.

Losgooien is bij Jae geloof ik niet zon punt, of je er dan nog beweging in krijgt (met gras in zicht) is een ander verhaal :')

Ik heb nu net alleen even de laatste lijstjes gekeken in totaal hebben zich 13 modellen opgegeven, en op de datalijst staan er voor 3 augustus (wat meende ik de vookeur van Leorah was :D ) staan er 8. Kan me alleen niet heugen of de fotograven zich ook in die lijst hebben gezet welke data ze wel of niet kunnen. Mss is ook dat wel handig.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:15

Citaat:
FOTOGRAFEN
- ladyrosa
- Naaoommii | http://nludershots.weebly.com/
- Essy87 | http://www.2impresz.nl
-Seven - marjolein - Marjolein Photography
-Ma_ris_ka - http://www.mdcfotografie.jimdo.com
- Daisyree - http://purrfectpicture.weebly.com/

Citaat:
MODELLEN
- crazycactus/Ace of Cody/ 8 jarige quarter ruinen. [WN-ITP] Westernshoot by Fien Fotografie
- Rina/ CA Tracy Jae/ 21 jaar ruin, Quarter. Western optoming. foto
- sannerocky - Anna - 4 - Fries x Quarter Horse x KWPN (bont!) - [RT-HAW] Anna, eerste keer in haw!
- Sodeletuut - Misty - 9 jaar - Merrie - Kruising onbekend - FOTO
- Seven - Bloem - 7 jaar- merrie- kwpner v special D- [ Afbeelding ]
- moralian-kim-2 jaar-merrie-shet
- Nadita: WMM Thriller's Making White Magic - AMH - 84 cm., bruin en blauw oog Foto Foto Foto
- Nadita: Sonic Ken van de D&D Hoeve - AMH - 80 cm., aparte ogen, showbinkie Foto Foto Foto

Citaat:
21 Juli- Leorah, Caily, Rina, moralian, Sodeletuut, Karin92
28 Juli - Leorah, Rina, moralian, Sodeletuut, Karin92
3 aug - Leorah, Naaoommii, Caily, Rina, moralian, crazycactus, Sodeletuut, Karin92
4 aug - Leorah, Caily, moralian, Sodeletuut, Karin92
10 aug - Leorah, Naaoommii Caily, moralian, Sodeletuut, ladyrosa(na 11 uur), Karin92
11 aug - Leorah, Caily, moralian, Sodeletuut, ladyrosa, Karin92

Qua datum kijk ik gewoon even wat het word.
Ik kan op zaterdagen en zondagen ingepland worden, dus ik kijk wel of ik de gekozen datum vrij gepland sta.

Volgens mij kloppen de lijsten zo toch?
Ik mis dan alleen foto's van crazycactus en moralian
Laatst bijgewerkt door Daisyree op 19-06-13 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt