Foto meeting Limburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Foto meeting Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:40

Ashley ik ken je zelfs persoonlijk. ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:40

Oh leuk kim, kunnen we dat doen op een zondag? _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:41

xSlvna schreef:
Oh leuk kim, kunnen we dat doen op een zondag? _O-

Dan komt het stoomtreintje zelfs ieder half uur langs als ik me niet vergis. :+ Nee even alle gekheid op een stokje, het gaat me erom dat het wel veilig en realistisch moet blijven.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:45

Ja, maar 5 paarden VERDEELD over Erestein, afwisselend van plek (doorschuiven...) en rekening houden met omstaanders, lijkt me geen big deal? Realistisch en veilig.
Heb het ook nergens over paarden losgooien in het stuwemeer, maar stand en stapfoto's kunnen daar zeker mooi gemaakt worden (water, brug, die hang-boom)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:50

Verdelen over heel Erenstein? Dan ben je langer bezig met het doorschuiven als dat je foto's kunt maken, dat is voor de fotografen ook niet prettig, tenminste ik vind dat persoonlijk helemaal niet prettig. :n En losgooien lijkt me wel een must, ten eerste voor de foto's, ten tweede om de paarden wat beweging te gunnen voor de weer de trailer op moeten of iets dergelijks.

Maar op Erenstein is echt onmogelijk... dan is Brunssummerheide in het bos bij wijze van nog beter. :o

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:19

KimD schreef:
Weet je wat je me kunt? Keer op keer zoeken jullie locaties uit waar het onmogelijk is. ;) Ik probeer jullie hier van te behouden, weet je uberhaupt wat voor geldboetes je kunt krijgen hier in de buurt als je ergens rijdt of bent met het paard waar je niet hoort? En er zijn altijd muggenzifters die het beheer of boswachter bellen.

Nogmaals het is allemaal goed bedoeld maar ik word als aanvallend bedoeld, het gaat mij om het feit dat mensen dan van ver komen die wel met de trailer komen maar vervolgens weer rechts om keert kunnen maken omdat het niet gaat. En ik ken nu eenmaal veel mensen met bedrijven hier in de buurt en ook veel van de reglementen en dergelijke, maar het lijkt niet van harte te worden genomen.
& Ashley van een paard maken ze niet zo'n probleem maar wel als daar 5 tot 8 paarden staan te schijten met bijbehorende eigenaren en de hele mikmak. ;)

Midden en Noord Limburg zijn veel mooiere locaties waar je wel makkelijk met het paard terecht kan en ook een fijne fotomeeting kunt houden tot in de puntjes. De Meinweg is daar een van bijvoorbeeld. ;)

Ik snap ook dat het een probleem is om een trailer en de hele mikmak te regelen als je 12/13/14 bent mar toch, hier in de buurt is het vrijwel niet mogelijk. :n Ja bij mij in de wei kun je foto's maken, dan heb je zelfs de stoomtrein op de achtergrond. :Y)

Edit: Zo naïef was ik in het begin inderdaad ook, dus ik heb het op de harde manier moeten leren qua meetings. ;) Maar verderop in Limburg is het gewoon makkelijker. Organiseer dan een meeting op de Meinweg of in Nieuw Bergen of weet ik waar daar. Bokker Zhippo komt van die kanten, vraag haar eens naar locaties. ;) Op FB plaatst zij vaak leuke maar ook prachtige buitenrij foto's, dan moet je er inderdaad een stukje voor rijden maar dan heb je geen gezeik en geen beheer of boswachter die je iets maken kan.

hahaha SIMPELVEEEEELD!! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:02

Nee Eys, Hahaha :Y)

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:05

KimD schreef:
Ashley ik ken je zelfs persoonlijk. ;)

Oh ja?

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:10

wat betreft de meinweg en nieuwe bergen.
Dan zou ik al met iemand mee moeten gaan rijden want ben daar niet bekend en lange stukken rijden durf ik niet met me auto. Tot geleen ga ik nog wel maar verder niet. Dan kan je me bij elkaar rapen.. zelfs naar maastricht rijd ik niet

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:28

Bij mij maakt het niet uit waar het is, als het maar in limburg blijft.
Woont er hier iemand in de buurt bij de meinweg / nieuwe bergen?
Wij zouden je dan niet mee kunnen nemen Ashley, ik neem waarschijnlijk Jenthe mee, maar die staat op de reservelijst dus dat is niet zeker.

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:32

Ik zag net foto's voorbij komen van iemand bij het VenMeer. Geen idee waar het ligt en of het wat is hoor, maar op de foto's zag het er wel leuk uit. In zit nu op mobiel dus kan even niet kijken op google maps.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:55

KimD schreef:
Weet je wat je me kunt? Keer op keer zoeken jullie locaties uit waar het onmogelijk is. ;) Ik probeer jullie hier van te behouden, weet je uberhaupt wat voor geldboetes je kunt krijgen hier in de buurt als je ergens rijdt of bent met het paard waar je niet hoort? En er zijn altijd muggenzifters die het beheer of boswachter bellen.

Nogmaals het is allemaal goed bedoeld maar ik word als aanvallend bedoeld, het gaat mij om het feit dat mensen dan van ver komen die wel met de trailer komen maar vervolgens weer rechts om keert kunnen maken omdat het niet gaat. En ik ken nu eenmaal veel mensen met bedrijven hier in de buurt en ook veel van de reglementen en dergelijke, maar het lijkt niet van harte te worden genomen.
& Ashley van een paard maken ze niet zo'n probleem maar wel als daar 5 tot 8 paarden staan te schijten met bijbehorende eigenaren en de hele mikmak. ;)

Midden en Noord Limburg zijn veel mooiere locaties waar je wel makkelijk met het paard terecht kan en ook een fijne fotomeeting kunt houden tot in de puntjes. De Meinweg is daar een van bijvoorbeeld. ;)

Ik snap ook dat het een probleem is om een trailer en de hele mikmak te regelen als je 12/13/14 bent mar toch, hier in de buurt is het vrijwel niet mogelijk. :n Ja bij mij in de wei kun je foto's maken, dan heb je zelfs de stoomtrein op de achtergrond. :Y)

Edit: Zo naïef was ik in het begin inderdaad ook, dus ik heb het op de harde manier moeten leren qua meetings. ;) Maar verderop in Limburg is het gewoon makkelijker. Organiseer dan een meeting op de Meinweg of in Nieuw Bergen of weet ik waar daar. Bokker Zhippo komt van die kanten, vraag haar eens naar locaties. ;) Op FB plaatst zij vaak leuke maar ook prachtige buitenrij foto's, dan moet je er inderdaad een stukje voor rijden maar dan heb je geen gezeik en geen beheer of boswachter die je iets maken kan.

Die locaties die we uitzoeken dat zijn nog maar voorstellen ;) Er is nog niks definitief, ook geen regio of datum. Ik denk dat je alles verkeerd interpreteert. Het zijn allemaal voorstellen, ik denk dat we het op deze manier gaan relegen; we zoeken een aantal locaties uit, stemmen en gaan dan kijken wat me met die locatie kunnen regelen.

Je keurt bij voorbaat al alles af terwijl het nog maar voorstellen waren :') Of keurt dingen af die we zelf al hadden afgekeurd om verschillende redenen.

Ga er maar vanuit dat als we definitieve locatie hebben gekozen of gaan kiezen, dat we eerst locatie onderzoek doen en niet zeggen van "Jongens kom we gaan daarnaar toe" als 'n stel kippen zonder kop ;) Zo slecht regelen we het nog niet, sterker nog; er is nog niks geregeld!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:58

Ik zal van de week opa en oma eens bellen, kijken of die nog natuurgebieden weten in de omgeving van Zuid Limburg (wonen zelf in Hoensbroek). :)

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 21:11

Leverage schreef:
Ik zal van de week opa en oma eens bellen, kijken of die nog natuurgebieden weten in de omgeving van Zuid Limburg (wonen zelf in Hoensbroek). :)

ja is goed zou super zijn!

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 21:13

xBeauuu schreef:
Ik zag net foto's voorbij komen van iemand bij het VenMeer. Geen idee waar het ligt en of het wat is hoor, maar op de foto's zag het er wel leuk uit. In zit nu op mobiel dus kan even niet kijken op google maps.

op google maps vind ik niks..
Ben benieuwd wie weet waar het ligt
Ben namelijk ook momenteel op me mobiel

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:14

Super! Ik zal morgen ook eens aan mijn opa en oma vragen, die wandelen en fietsen graag dus misschien weten hun ook nog wel iets.

Ik zal morgen ook wel eens even zoeken daarvoor.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:42

ik vind dat in noord en midden limburg veel meetings
worden gehouden , ik wil eens iets in het zuiden !
zodat wij een naar een meeting kunnen gaan zonder
een lange trailerrit :j

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:04

romyloverrr schreef:
ik vind dat in noord en midden limburg veel meetings
worden gehouden , ik wil eens iets in het zuiden !
zodat wij een naar een meeting kunnen gaan zonder
een lange trailerrit :j

We vinden vast iets! :) Zuid Limburg is prachtig, daar moet zeker wel n mooie locatie tussen zitten. Ik vind bijv. N mooi landweggetje uit kijkend over heuvels al prachtig voor portretten en stand foto's!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:08

inderdaad !

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:12

Ik ga wel eens op onderzoek uit naar een mooie en geschikte locatie, waar het veilig is en we welkom zijn met trailers en paarden.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:19

Of we moeten 2/3 fotografen op 1 paard zetten.. dan blijft het allemaal qat compacter en overrzichtelijker. Dan zou het mischen kunnen dat we naar een kleinere locatievkunnen. Bijv landhuis of kasteeltje. Nadeel is wel je krijgt veel foto's die op elkaar lijken..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:24

Hier heb je Kasteel Wolfrath liggen, achter de Katsbek. Dr ligt een groot open parkeerterrein naast de NedCar en dan zit je meteen aan de laantjes rondom het kasteel. Er zit een bedrijf in, maar dr komen daar veel ruiters. Als de poort in het weekend dicht is heb je alsnog wel een mooie achtergrond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:27

Dan kun je ook naar de Vrouweheide gaan, bos en veld waar je wel makkelijk trailers kwijt komt. Of boven in Eys op de karstraat. ;) Fromberg op de mosterdvelden. Ik zou wel contact kunnen leggen met de ZLSM in Simpelveld voor een foto locatie, dan kun je een oud station bijvoorbeeld. Als het niks grootst hoeft te zijn.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:31

Nee ik had n heel bericht getypt en nu is ie weg... -O-

klinken als beide erg mooie locaties! Ga ze morgen even opzoeken! Dat station klinkt ook heel mooi, vooral als t echt oud oud is en niet vernieuwd oud :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:32

Nee echt oud, geld voor opknappen hebben ze niet. _O- Kan wel zijn dat hun graag een aantal foto's willen hebben als reclame.