HULPBRIGADE schreef:Marjoow
HijadelaLuna
Overigens heb ik voor Noord Nederland ook een overzichtstopic gemaakt dat mensen elkaar onderling misschien makkelijker vinden;
[FM] Overzicht fotomeetings Noord Nederland
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HULPBRIGADE schreef:Marjoow
HijadelaLuna
HijadelaLuna schreef:Marjoow schreef:Dat begint al met de motivatie om een meeting te organiseren. In mijn ogen is dat voor modellen puur om gratis foto's te krijgen van fotografen.
Inderdaad om foto's te krijgen, maar of ze gratis moeten zijn? Als fotograaf ben je nog altijd afhankelijk van het animo vd modellen. Bij mij is het zo dat de fotografen ook kiezen welke modellen er mee mogen, juist om uit te sluiten dat de fotografen modellen voor de lens krijgen die ze zelf niks waard vinden. Als je dat als fotograaf geen systeem vind, geef je dan gewoon niet op. Zie het anders gewoon als een kans om te laten zien dat je ook van een minder mooi (getoiletteerd) paard een mooi plaatje kan maken.
HijadelaLuna schreef:Marjoow schreef:En er zijn vast fotografen die daar aan mee willen werken, maar ik niet. Het uitkiezen van modellen/fotografen zal vaak of op snelheid gaan, of op selectie. Modellen wordt vaak op gestemd maar hoe selecteer je fotografen? Ik selecteer fotografen altijd op stijl, ervaring en dergelijke. Om zo veel mogelijk variëteit te krijgen in stijl maar ook beginnende fotografen een kans geven vind ik erg belangrijk.
Daar heb je gelijk in, maar wat als het animo fotografen én modellen beperkt is? Hier heb ik altijd ruimte voor 12 fotografen, ik heb het nog nooit vol gehad, dus iedereen mag mee als fotograaf. Kwaliteit van de foto's wisselt enorm, maar iedereen heeft een kans. Dit is wel iets wat ik nav deze post voortaan ga veranderen; fotografen stemmen op de modellen en, mochten er 12+ fotografen op de lijst staan, stemmen de modellen op de fotografen.
HijadelaLuna schreef:Marjoow schreef:Het feit dat je tijdens een meeting logischerwijs bezig bent met je paard in plaats van met de meeting. Er word geen overzicht gehouden, en vaak word de tijd dus ook niet lekker in de gaten gehouden. Bij 1 modellen groep is dat niet zo'n punt, maar als je 2 dagdelen vol hebt is dat minder fijn.
Ik denk dat deze inmiddels wel duidelijk is. Snap dat niet met ieder paard en ieder persoon haalbaar is. Ik kan tien dingen tegelijk en ben ervaren in leiding geven, dankzij mn werk in de fastfood, ik heb een paard wat alles prima vind, dus dan kan dat. Denk dat dat ook vrij uniek is. En das helemaal niet arrogant bedoeld, maar gewoon realistisch.
HijadelaLuna schreef:Marjoow schreef:Ook dat modellen vaak maar 1 dagdeel aanwezig zijn, daardoor is dus vaak de organisatie ook maar 1 dagdeel aanwezig. Je kunt immers niet van alle paarden vragen om even een paar uurtjes op de trailer te blijven staan, en persoonlijk vind ik dit ook niet eerlijk tegenover de paarden.
Dat zou ik ook zeer triest vinden; paard halve dag op de trailerEn een halve dag maar aanwezig als organisatie zijnde? Dát zou idd gewoon niet mogelijk mogen zijn.
HijadelaLuna schreef:Marjoow schreef:Daarbij, er worden zó veel meetings georganiseerd tegenwoordig. Ik zou het liefst elke maand wel een paar meetings afgaan, maar ik kies voor mezelf om dit beperkt te houden. Zelf organiseer ik besloten meetings met een bekend groepje of meetings waar iets speciaals is, een thema.
Ik vind de frequentie inderdaad ook vrij hoog, en daardoor is denk ik het animo ook steeds verder aan het dalen "er komt er volgende maand wel weer een". Jammer...
HijadelaLuna schreef:Marjoow schreef:Wat mij vooral tegenstaat (en dat is overigens niet enkel modellen, maar ook vaak zat bij fotografen zo) dat er geen rekening gehouden word met zaken als de boswachter, vergunningen, bereikbaarheid van de locatie, bereikbaarheid van de deelnemers enzo. Dat weerhoud mij al heel gauw om mee te doen met een meeting als het georganiseerd word door een model of een fotograaf die zelf nog nooit bij een meeting is geweest.
Dit is iets waar je mensen op kan wijzen, sommigen denken daar gewoon niet aan. De eerste keer ben ik ook door iemand erop gewezen en ben daar ook erg dankbaar voor geweest. Misschien een toevoeging voor de OP?
HijadelaLuna schreef:Marjoow schreef:Ik heb laatst bij een meeting geholpen met de organisatie, TS wist zelf gewoon nog niet goed hoe alles in elkaar stak en ik vind het dan geen probleem om te helpen.
Maar niet iedereen krijgt/vraagt die hulp, en dat is mijn idee al een grote gedeelte van de oorzaak waar het mis gaat; organisatoren die niet weten hoe en motivatie die vervolgens zowel bij hun als bij deelnemers daalt tot onder het vriespunt.
Bellatrix schreef:Zo makkelijk zijn modellen anders niet te vervangen hoor...lees wel eens dat ze er al 3 van de reservelijst hebben benaderd en geen van allen kunnen ze.
unihorses schreef:Bellatrix schreef:Zo makkelijk zijn modellen anders niet te vervangen hoor...lees wel eens dat ze er al 3 van de reservelijst hebben benaderd en geen van allen kunnen ze.
ik kom niet eens op reservelijst.... maken ze een lijst, en dan nog een x paarden die het mooist zijn... dan vind ik dit soort verhalen toch jammer, want ik zou er wel alles aan hebben gedaan
Cynn_x schreef:unihorses schreef:
ik kom niet eens op reservelijst.... maken ze een lijst, en dan nog een x paarden die het mooist zijn... dan vind ik dit soort verhalen toch jammer, want ik zou er wel alles aan hebben gedaan
Echt? Wat raar..
Ik doe alles op de reservelijst die min 1 stem heeft gehad..
Femke_Tweety schreef:Ik geloof wel zoiets. In ieder geval redelijk strak georganiseerde meetings, waarbij -volgens mij- van zowel de modellen als de fotografen een kleine bijdrage wordt gevraagd. (Paar euro of zoiets) daar wordt dan de locatie van geregeld, en nog wat extra's.
Maar precies weet ik het niet, ik ben er zelf nooit geweest.
Marjoow schreef:Nou Susan, die tweede meeting viel enorm mee. Dat ging zeker niet hoe jij het schetst. De modellen hadden wel vergunningen, deze hadden zij zelf allemaal al. Iedereen, behalve het ene indianenmodel was op tijd. En op een gegevemoment dat jij de groep kwijt was, misschien kwam dat omdat jij met 1 model ergens anders heen liep zonder ook maar iemand iets te laten weten?
unihorses schreef:was wel van plan om in de zomer eens een meeting ( proberen ) te organiseren in Havelte. dan zou ik eerst daarheen gaan, vragen of / wat er mag. je mag er wel rijden . prikpaaltjes regelen, enzo dit allemaal van te voren. dan 3 datums kiezen.
dan zou ik van tevoren al een schema maken voor de dag, met wanneer paard 1,2,3,4 etc wat moet doen, ook met fotograaf 1,2,3,4,5 etc en als dan de modellen en fotograven bekent zijn die (eventueel in overleg, als iemand van wat verder moet komen ) bij een nummer zetten. op de dag zelf zou ik meerdere mensen regenen als hulp ( eventueel ook een aanvraag voor bokkers ) om zo alles georganiseerd te laten verlopen. maar het is dus wat ingewikkelder? ( o ja, wou het organiseren omdat je toch wat moet doen om poon mee te laten mogen)