Was in onderhandeling met een fotograaf voor de begeleiding. Nu puntje bij paaltje komt wil hij 50 euro per uur.. Dat wordt hm dus niet... Helaas! Blijf doorzoeken!
MerleSimone
Geplaatst: 08-05-13 15:28
Maar hoe lang wil je het laten duren dan? En met hoeveel mensen zijn we ondertussen? Als je het door ons allen deelt valt dat toch wel mee?
Edit; Heb even het topic doorgekeken en een lijstje gemaakt van de aanmeldingen, dit zijn: 1. pluisje88 2. Sandra 3. martina1 4. Yvonne_V 5. Rubber_Duck 6. xxitsmexx 7. BArts17 8. Anoli 9. Eefke85
Voor zover ik zag staan was iedereen ongeveer bereid 10 euro te betalen, dus als er nog 1 fotograaf mee wil gaan of misschien zelfs meerdere, zou jouw fotograaf voor 2 uur 'gehuurd' kunnen worden toch? Tuurlijk is het mooi als het goedkoper kan maar toch Gewoon interesse hoor
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 08-05-13 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt
stel dat we 6 uur doen op een dag (bijvoorbeeld smorgens landschappen, smiddags gebouwen ofzo) dan kost dat 300,-. stel dat we met 10 mensen zijn, dan kost het nog 30,- p.p.
Tja.. wil op zich ook wel kleiner, maar dan vraag ik me af of je er zo veel aan hebt. Stel dat we met 10 mensen zijn, en je hebt hem 2 uur, leer je dan in die 2 uur echt wat?
Jaa precies dat is dan de vraag. Maar als je het 6 uur lang doet, kan het zijn dat je er de helft van de tijd 'voor niets' bij loopt zeg maar. Omdat hij dan iedereen individueel wel meer aandacht kan geven, maar als hij met de een bezig is, kan de ander niets aan hem vragen.
Misschien is het daarom een idee om eerst een keer een middag te doen voor de 'basis' informatie, dat hij ons verschillende standaard dingen uitlegt in anderhalf uur oid, daarna kunnen we dan misschien nog anderhalf uur foto's maken om het in de praktijk te oefenen? Ik stel maar wat voor, maar het lijkt me best lastig om voor een hele dag iets goedkoops én goeds te vinden.
pluisje88
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-13 15:41
Dat zou op zich ook prima kunnen denk ik. Die 3 uur samen. alleen zit je dan nog met het budget. Dat zou dan grofgezegd op 15,- p.p. uitkomen, terwijl de meesten maar bereid zijn om 5 a 10 euro neer te tellen..
en dan zal er denk ik ook een keuze gemaakt moeten worden voor 1 onderwerp.
Of je zou de basis moeten doen en de rest losse "modules" waardoor je zelf kunt bepalen waar je wel of niet naar toe wilt..
Dank je trouwens voor het meedenken. Dat waardeer ik
MerleSimone
Geplaatst: 08-05-13 15:47
Jupp dat klopt. Het hoeft natuurlijk ook nog niet nu direct, je kan ook nog even rustig doorzoeken, geen probleem. Mocht je dan niks kunnen vinden dan kunnen we altijd nog zien wat we doen. Want volgens mij gaat het bij een aantal ook nog om de locatie qua vervoer (kost ook geld haha), ik ben ook afhankelijk van het OV vanaf Winterswijk, tenzij ik met iemand mee kan rijden. Heb je al een idee waar je het ongeveer wil doen?
Over die modules, dan moet je al vaker iets organiseren en zullen er meer fotografen afvallen dan nodig denk ik, dat zou jammer zijn. Maar ik denk dat we vast met zn allen wel overeen kunnen komen over een onderwerp?
Fijn in ieder geval dat je er mee bezig bent, ik denk ook mee of ik niet toevallig iemand weet die met fotografie bezig is
pluisje88
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-13 15:53
Rubber_Duck schreef:
ik denk ook mee of ik niet toevallig iemand weet die met fotografie bezig is
Graag
Had hem eigenlijk benaderd omdat ik vind dat hij erg leuke, mooie en sfeervolle plaatjes heeft
Gothico
Geplaatst: 08-05-13 19:48
Ik probeer even mee te denken. Ik weet niets van kosten over mijn oom. Maar hier is zijn site. vooral actief als fotograaf in de liefers en achterhoek.
Ik zou mij ook nog graag aan willen melden als fotograaf. Eventueel heb ik al model ook nog een hele leuke bouvier puppy van nu 6.5 maand in de aanbieding.
1 Natasja, 36 kom uit varsseveld 2 Nikon D3100 met een nikon 18-55 lens en een tamron 70-300 lens. 3 Weet er wel iets van maar zo graag nog veel meer willen leren. 4 Alles vind ik wel leuk. 5 ik zou zeker wel een vergoeding willen betalen. En vind een reeel bedrag ook zeker wel rond de 100 euro voor bv alle meetings bij mekaar als er dan iedere keer een fotograaf bij is voor een korte workshop/uitleg.
Ik heb zelf via vakantieveilingen een workshop gehad in arnhem deze duurde 3 uur en daar heb ik best wel het een en ander opgedaan was voor mij gevoel ook lang genoeg kon daarna heerlijk aan de slag met me camera.
Leuk dat je mee wilt doen mamamika. Bedankt voor je PB ook.
Ik heb net een heel aantal fotografen gemaild om info op te vragen. Ik ben nog steeds bezig met zaken te regelen, maar helaas moet ik mijn aandacht verdelen omdat ik ook met mijn studie (scriptie onderandere) bezig ben.
Begrijpen we hoor En voor buiten foto's is het toch nog geen mooi weer want de zomer is de weg kwijt Ik hou mijn oren en ogen ook open, jammer dat ik weinig mensen ken met verstand van fotografie
@ Yvonne, Tuurlijk! Iedereen die op de lijst stond en zich niet heeft afgemeld is gewoon welkom! @ mamamika idd. Dat bedoelde ik. Had ik duidelijker kunnen omschrijven. Sorry @anoli jammer! Maarja eigen keuze heel veel plezier met je meetings!
Mnon1994
Geplaatst: 22-05-13 17:19
is er nog plek?
1 Manon 18 apeldoorn 2. Canon EOS 1000D kitlens 18-55 en canon EF 70 200 f4 is usm 3. weet me goed te redden, maar zou graag nog meer kneepjes van het vak willen leren 4. paarden,mensen,natuur 5. 10-15 euro
Even een vraagje. Ik wilde wel menselijk model zijn. Maar moeten modellen eigenlijk ook betalen? Als dat zou moeten vind ik het ook niet echt een probleem.
pluisje88
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-13 09:39
Goedemorgen allemaal!
Hier even een update. Ik ben druk aan het regelen, informatie aan het inwinnen en aan het nadenken hoe alles geregeld zou kunnen worden. Ik ben bezig om wat fotografen te benaderen, en een aantal hebben hierop al gereageerd. Ik heb ervoor gekozen om professionele fotografen te benaderen. Allereerst heb ik dit gedaan met het oog op de kwaliteit en de kosten daarvan. De gemiddelde hobbyist vraagt een vergoeding die bijna net zo hoog is als een professioneel fotograaf. Voor dit (best hoge) bedrag heb ik dan liever de kwaliteit van iemand van de fotoacademie of met heel veel ervaring. Een tweede reden is om te komen tot andere inzichten. Iedere fotograaf heeft zijn/haar eigen stijl. Als je dan iemand uitnodigt die bijvoorbeeld erg actief is op de fototopics van bokt, dan loop je de kans dat je een soort tweede ... wordt. Dit wil ik graag voorkomen..
Mede om de tweede reden heb ik de opzet bedacht zoals ik deze nu in mijn hoofd heb;
We beginnen met een theoretisch deel, welke voor iedereen verplicht is die mee wil doen aan 1 of meerdere modules. Door deze theorie kunnen we ongeveer op hetzelfde niveau beginnen, wat erg fijn is voor de cursisten, maar ook voor de fotografen die de cursus leiden.
Wat betreft de modules; Ik stel voor om de fotografie onderwerpen op te delen in modules. Alle cursisten mogen vooraf aangeven welke modules zij mee willen doen.
1. Natuurfotografie/landschappenKlikKlik 2. Gebouwen/objecten KlikKlikKlik 3. Dierlijke modellen Honden/overige dierenKlik 4. Dierlijke modellen Paarden 5. Menselijke modellen (volwassenen)KlikKlikKlik 6. Menselijke modellen (kinderen) KlikKlikKlik 7. Sportfotografie (Paardensport, BMX of andere onderwerpen die snel bewegen) 8. Nabewerking (digitale nabewerking. Wat kun je met je foto, waarom wel/niet, wat versterkt de foto of wat juist niet?)
Om van verschillende stijlen iets mee te snoepen wil ik verschillende fotografen, verschillende modules laten geven. Hierdoor krijg je de verschillende kijk mee en de verschillende inzichten. Dit heeft voor mijn gevoel een toegevoegde waarde. De voorbeeld foto's zijn van fotografen die ik benaderd heb..
Over de kosten kan ik nog niet helemaal uitsluitsel geven. Het is natuurlijk zo dat hoe meer mensen er mee doen, hoe goedkoper het wordt. willen jullie bij mij aangeven welke modules je mee zou willen doen? (via PB) dan kan ik kijken hoeveel mensen er zijn en wat de kosten uiteindelijk zullen zijn. Ik probeer zo veel mogelijk te regelen voor een zo laag mogelijk bedrag.
Als er mensen zijn die nog graag een andere module willen dan kun je dit uiteraard aangeven!
Willen jullie laten weten wat jullie hiervan vinden?
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 23-05-13 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Es_ther
Geplaatst: 23-05-13 09:40
Ik wil wel evt. mee als model met hond en/of paard . Heb een Draver en een kruising, en hond is een Border Collie x Whippet (zoekt even foto)
Yvonne_V
Geplaatst: 23-05-13 09:45
Wow pluis goed bezig maar als dat betekend dat ik straks nog moet kiezen wordt het lastig