Fotomeeting Dijkgatbos (Wieringerwerf NH) 7 april '13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 20:44

Myca schreef:
Renskesanne, ik denk dat je aan Fantabulouss een superhulp hebt, met wat meer ervaring en lekker dichtbij.
Als jullie de lijntjes kort houden wordt het vast een geslaagde dag.

Het is ook niet niets om zoiets op jouw leeftijd te organiseren.
Geef maar aan als je meer hulp nodig hebt. Wel een leuk initiatief!

maar was vandaag naar de paarden gegaan om half 10 vertrok ik en was om 5 uur thuis en opeens heel veel berichten in het topic. en iemand zij dat ie mij ging helpen en had al een paar pb's naar mensen gestuurd en regels veranderd en toen snapte ik er helemaal niks van (heb pdd nos) en soms heb ik een beetje meer uitleg nodig en er was opeens zoveel veranderd dat ik er helemaal niks meer van snapte. en zit ook met een paar andere dingen aan me hoofd onder andere huiswerk een zeurende moeder en een paar dingen op orde brengen dat ik een beetje verward ben.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:47

Ja dat weet dat er meerdere mensen rijden, ik rij er ook wel, net als op het Vooroever, maar nogmaals (zoals ik al schreef) het is niet handig om zoiets te organiseren met veel paarden op een plaats waar het niet mag. Dat ben je toch wel met mij eens lijkt mij.
Als je dat wel zonodig doet dan trek ik mij terug. Overigens is daar ook weinig parkeerplaats voor trailers....

Het lijkt er nu al wel op dat de organisatie een rommeltje wordt. Als je zoiets wil organiseren zal je er strak in moeten zitten. Mocht dat niet lukken dan is dat zonde van zo'n dag en van de energie die de mensen er in steken. Het lijkt mij dat Fantabulouss je prima kan helpen (of de organisatie van je kan overnemen zodat je er zelf ook van kan genieten) en dat ze al een prima opzet heeft gemaakt in haar post.

Marit

Re: fotomeeting omgeving hoorn/medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:48

Het lijkt me wel het handigst als er dan één iemand organiseert. Want nu krijg je meerdere dingen door elkaar heen :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:48

Ik denk dat iedereen die in dit topic heeft gereageerd het een leuk idee vindt.
Als je het overzicht kwijt raakt of hulp nodig hebt, trek dan maar aan de bel.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 20:51

Marit schreef:
Het lijkt me wel het handigst als er dan één iemand organiseert. Want nu krijg je meerdere dingen door elkaar heen :)

REYNIR schreef:
Ja dat weet dat er meerdere mensen rijden, ik rij er ook wel, net als op het Vooroever, maar nogmaals (zoals ik al schreef) het is niet handig om zoiets te organiseren met veel paarden op een plaats waar het niet mag. Dat ben je toch wel met mij eens lijkt mij.
Als je dat wel zonodig doet dan trek ik mij terug. Overigens is daar ook weinig parkeerplaats voor trailers....

Het lijkt er nu al wel op dat de organisatie een rommeltje wordt. Als je zoiets wil organiseren zal je er strak in moeten zitten. Mocht dat niet lukken dan is dat zonde van zo'n dag en van de energie die de mensen er in steken. Het lijkt mij dat Fantabulouss je prima kan helpen (of de organisatie van je kan overnemen zodat je er zelf ook van kan genieten) en dat ze al een prima opzet heeft gemaakt in haar post.

ik vraag even aan Fantabulouss wat haar ideeen zijn en of ze me even wil uitleggen wat ze allemaal heeft veranderd en denk dat het gewoon het dijkgatsbos wordt maar andere sugestie's zijn altijd welkom! en ongeveer rond februari/maart volgend jaar.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:53

Jullie moeten maar kijken welke van de genoemde pony's er mee moeten hoor. Ik kan ze niet allemaal mee nemen (en ook niet allemaal stralend hebben omdat mijn witte/gele pluisjes allemaal dag en nacht buiten staan, dus 'even' ze allemaal wassen is onbegonnen werk ;) ). Een paar zijn nu deels geschoren, dus moet ook kijken wat er tegen de tijd van de meeting het mooist in zijn vacht zit.
2 zou het mooist zijn, dan kan ik m'n aandacht goed verdelen. 4 zou ook kunnen (dan moet ik op en neer rijden om meer pony's te halen).

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 20:57

Dennis schreef:
Jullie moeten maar kijken welke van de genoemde pony's er mee moeten hoor. Ik kan ze niet allemaal mee nemen (en ook niet allemaal stralend hebben omdat mijn witte/gele pluisjes allemaal dag en nacht buiten staan, dus 'even' ze allemaal wassen is onbegonnen werk ;) ). Een paar zijn nu deels geschoren, dus moet ook kijken wat er tegen de tijd van de meeting het mooist in zijn vacht zit.
2 zou het mooist zijn, dan kan ik m'n aandacht goed verdelen. 4 zou ook kunnen (dan moet ik op en neer rijden om meer pony's te halen).

heb je ook shetlanders met aparte kleuren? vindt ik zelf wel heel erg mooi :))

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:58

Ik heb van alles wat, zie mijn profiel.
Bruin, vos met kol (en ook zonder), vos-roan, schimmeltjes, palomino's.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 21:02

Dennis schreef:
Ik heb van alles wat, zie mijn profiel.
Bruin, vos met kol (en ook zonder), vos-roan, schimmeltjes, palomino's.

vind zelf Rosy van Marssum, Whitney van de Vogelenzang en Benno van stal Denci het mooist...

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:09

[/quote]ik vraag even aan Fantabulouss wat haar ideeen zijn en of ze me even wil uitleggen wat ze allemaal heeft veranderd en denk dat het gewoon het dijkgatsbos wordt maar andere sugestie's zijn altijd welkom! en ongeveer rond februari/maart volgend jaar.[/quote]

Super toch!
Ik lees het wel. Misschien kun je het naar april verschuiven? Ik zit ook met een half geschoren pony :o ziet er niet zo mooi uit. Ik denk ook dat het bos dan wat mooier in blad zit.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 21:11

REYNIR schreef:

ik vraag even aan Fantabulouss wat haar ideeen zijn en of ze me even wil uitleggen wat ze allemaal heeft veranderd en denk dat het gewoon het dijkgatsbos wordt maar andere sugestie's zijn altijd welkom! en ongeveer rond februari/maart volgend jaar.[/quote]

Super toch!
Ik lees het wel. Misschien kun je het naar april verschuiven? Ik zit ook met een half geschoren pony :o ziet er niet zo mooi uit. Ik denk ook dat het bos dan wat mooier in blad zit.[/quote]
ja we zien tegen die tijd wel ong februarie zetten we wel een datum.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:41

maart/april is idd een beter idee, sneeuw is of vrieskou is niets als je moet fotograferen of model bent met je paard. Zeker niet op zon hele dag.

In dat bosje mag je inderdaad nog steeds niet rijden, het is nog altijd niet de bedoeling dat je daar komt met een paard maar het klopt dat er op een paar plekken geen bordjes staan. Dijkgatsbos is ook een veel mooiere plek om te fotograferen :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:48

Heb de lijst weer even bijgewerkt. Ik wacht nu even op pb reactie van de TS. Als mijn hulp niet gewaardeerd word ga ik namelijk zelf een meeting in het dijkgatbos organiseren met de modellen en fotografen die ik tot nu toe benaderd heb :)

Fantabulouss schreef:
Datum: Voorjaar 2013

Fotografen:
1. Iris (Fantabulouss) *website*
2. Joey (Joey)
3. Nathalie (lovey_ou)
4. Robin (heidiLOVER) *website*
5. Richard (Bagheera_206) *website*
6. Nina (Ninaa_) *website*
7. Marit
8.

Modellen:
1. Renskesanne - Sanne *foto*
2. DaraBariton - Dara *foto*
3. Myca - Twister *foto*
4. Lailapri - Evy *foto* & Delano *foto* & Daninka *foto* & Kymora *foto* & Goldy *foto*
5. Thyra(geen bokker) - Belle *foto1* *foto2* *foto3*
6. LePapillon - Evy *foto*
7. Rijsa - Nickie *foto* & Rijsa *foto*
8. Dennis - Judith *foto* & L-Dennis *foto* & Rosy *foto* & Whitney *foto* & Benno *foto* & Caya *foto*
9. REYNIR - Reynir *foto1* *foto2*
10. Silmitan - Toscana *foto*
11.
12.

Regels:
- Als er zich meer dan 8 fotografen aanmelden, komen de laatst aangemelde fotografen op de reservelijst.
- Als er zich meer dan 8 modellen aanmelden, kiezen de fotografen welke modellen zij het liefst voor hun lens willen hebben.
- Modellen krijgen de beste foto's van elke fotograaf toegestuurd in klein formaat (640x480pix), met klein logo van de fotograaf, zonder watermerk.
- Foto's kunnen door de modellen bij de desbetreffende fotograaf worden nabesteld in groot formaat tegen betaling van de tarieven voor nabestellen van de desbetreffende fotograaf.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:49

Dames, lief zijn voor elkaar. ;) Jullie komen er vast wel samen uit.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:49

Ik heb wel intresse om me paard voor model op te geven, alleen dan wel als het wat warmer is en de datum moet ik optijd weten ivm vrij vragen. Voor foto´s zie profiel

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:35

**De TS heeft me toestemming gegeven om de organisatie op te nemen :) Graag dus pb'tjes etc graag richting mij!**

Datum: Voorjaar 2013

Fotografen:
1. Iris (Fantabulouss) *website*
2. Joey (Joey)
3. Nathalie (lovey_ou)
4. Robin (heidiLOVER) *website*
5. Richard (Bagheera_206) *website*
6. Nina (Ninaa_) *website*
7. Marit
8.

Modellen:
1. Renskesanne - Sanne *foto* & Replay *foto* & Las *foto*
2. DaraBariton - Dara *foto*
3. Myca - Twister *foto*
4. Lailapri - Evy *foto* & Delano *foto* & Daninka *foto* & Kymora *foto* & Goldy *foto*
5. Thyra(geen bokker) - Belle *foto1* *foto2* *foto3*
6. LePapillon - Evy *foto*
7. Rijsa - Nickie *foto* & Rijsa *foto*
8. Dennis - Judith *foto* & L-Dennis *foto* & Rosy *foto* & Whitney *foto* & Benno *foto* & Caya *foto*
9. REYNIR - Reynir *foto1* *foto2*
10. Silmitan - Toscana *foto*
11. Paardjes123 - Peru *foto1* *foto2*
12.

Regels:
- Als er zich meer dan 8 fotografen aanmelden, komen de laatst aangemelde fotografen op de reservelijst.
- Als er zich meer dan 8 modellen aanmelden, kiezen de fotografen welke modellen zij het liefst voor hun lens willen hebben.
- Modellen krijgen de beste foto's van elke fotograaf toegestuurd in klein formaat (640x480pix), met klein logo van de fotograaf, zonder watermerk.
- Foto's kunnen door de modellen bij de desbetreffende fotograaf worden nabesteld in groot formaat tegen betaling van de tarieven voor nabestellen van de desbetreffende fotograaf.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:58

Myca schreef:
TS Ik heb geen hengst, maar als iemand dat wel zou hebben en die heeft hem goed in de hand, wat is dan het probleem?
Reynir Er staat nu toch Dijkgatbos? Misschien wel voorlopig, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat we ergens naar toe gaan waar het niet mag.

Snap ook het probleem van een hengst niet .. Die zijn vaak gaver .. Het is geen stalling maar een fotoshoot en als hij goed opgevoed is merk je niet eens dat hij hengst is.. Sommige ruinen zijn erger

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:59

Hengsten zijn welkom hoor :) geen probleem :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:01

Dijksgatbos ga ik sowieso niet mee .. Het barst daar van de muggen wat en voor jezelf niet fijn is en mijn paard is er allergies voor.. GeZien er ook geen duidelijke datum is kom ik ook niet als fotograaf..

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:11

Lindy1982 schreef:
Dijksgatbos ga ik sowieso niet mee .. Het barst daar van de muggen wat en voor jezelf niet fijn is en mijn paard is er allergies voor.. GeZien er ook geen duidelijke datum is kom ik ook niet als fotograaf..

Vroeg in het voorjaar zijn daar nog geen muggen.

Misschien is het handig om de titel aan te passen in fotomeeting Dijkgatbos.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:12

De datum word rond half april :) dan heb je minder kans op koud weer :)
En ik kom regelmatig in het dijkgatbos, maar d'r zijn niet altijd heel veel muggen hoor....ligt heel erg aan de dag....
Maar weet jij eventueel nog een andere mooie locatie hier in de omgeving dan :) ?

REYNIR schreef:
Misschien is het handig om de titel aan te passen in fotomeeting Dijkgatbos.

Ik wacht nog even of ik nog suggesties voor andere locaties krijg, maar denk wel dat het Dijkgatbos wordt hoor :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:18

Dijkgatbos lijkt me juist een mooie plek, niet alleen qua uitzicht ook praktisch, goede parkeergelegenheid een waterbak en een paar hindernissen.
Half april is ook goed, dan zijn de wollige wintervachten weer een stuk dunner geworden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:34

Nou ik gok het niet op de muggen je wil niet weten hoe mijn paard er uit zag was gewoon een maanlandschap was echt bizar ..
Maar ik ben dan net 4 tot 6 weken bevallen dus ik sla over

Overgens vind ik in een bos erg beroerd fotograferen .. Op open plekken gaat het wel maar in het bos zelf moet je je iso vrij omhoog gooien en je diafragma omlaag om redelijk scherpe foto 's te krijgen

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:41

Weet ik :) ik wil ook met name de open plekken gebruiken :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:43

Jij wel maar de beginnende fotografen waarschijnlijk niet dan is het bij thuiskomst erg teleurstellend als ze het op de pc terug kijken :)