Fotomeeting Hatertse/Overasseltse vennen, 18 nov.'12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizaa01

Re: Fotomeeting Hatertse/Overasseltse vennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:35

Ik vroeg me eigenlijk af wat de bedoeling is van de foto's die gemaakt worden,
Worden die hier geplaatst zodat je ze gratis over kan nemen?
Of kan je ze bij de desbetreffende fotograaf bestellen?

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:47

Vealosz schreef:
Lizaa, dat vind ik een goede. En wel zo eerlijk tegenover andere mensen die ook willen gaan, maar daardoor eigenlijk geen kans zouden krijgen. +:)+

Als jullie liever hebben dat ik maar met een paard kom, dan moeten jullie het gewoon zeggen! :j
Maar dan word het wel mn paard waar ik binnenkort afscheid van moet nemen, en die door een blessure niet meer gereden kan worden. (daar zou ik nog graag mooie foto's van hebben)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:13

Oh nee, dat moet je zelf weten hoor. Maar dat is mijn manier van denken. Niks aanvallends bedoeld.

Ik plaats altijd 6 foto's per paard online, die ze gratis over mogen nemen. De rest van de foto's kunnen jullie nabestellen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:46

Hetzelfde geld hier; ik plaats een aantal foto's online op kleine resolutie. Willen jullie afdrukken of grote foto's kan kunnen die worden nabesteld.

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:05

xxNANDOxx schreef:
Vealosz schreef:
Lizaa, dat vind ik een goede. En wel zo eerlijk tegenover andere mensen die ook willen gaan, maar daardoor eigenlijk geen kans zouden krijgen. +:)+

Als jullie liever hebben dat ik maar met een paard kom, dan moeten jullie het gewoon zeggen! :j
Maar dan word het wel mn paard waar ik binnenkort afscheid van moet nemen, en die door een blessure niet meer gereden kan worden. (daar zou ik nog graag mooie foto's van hebben)

Oh nee hoor! Voor mij maakt het niks uit!
Was totaal niet aanvallend bedoeld!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:12

Ik was afgelopen maandag met mijn hondje in het bos.
Hopelijk is het over een klein maandje ook zo mooi daar..

Afbeelding

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:31

Ik ben er vorige week ook (voor het eerst) met de hond geweest! Ik weet niet precies welk stuk, maar het is inderdaad prachtig daar!!

Dafness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:21

Als ik mee ga maak ik een kleine selectie deze plaats ik op webformaat lage resolutie hier (gratis).
Tegen betaling kan je de foto's is grote resolutie krijgen of afgedrukt zonder logo.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:28

Zullen we een datum aan prikken?

Dafness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:30

als het goed is is de datum 18 november

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:32

Oh pardon, ik wist niet dat die datum al vast stond.
Misschien kan iemand even een modje aanspreken dat die de datum in de titel van het topic zet? Wel zo overzichtelijk!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 21:48

Modje had ik gevraagd, deze heeft het in OP gezet ipv titel.

Misschien moeten we even de groepen verdelen in ochtend en middag? Zou zelf graag middag willen omdat ik sochtends waarschijnlijk nog uit overijssel moet komen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:52

ik wil ook graag in de middag
ivm werk

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:53

Ja lijkt me goed. Hoelaat wil je beginnen met de ochtendgroep en hoelaat met de middaggroep?
Is er ook een reservelijst of mogelijkheid tot het samenvoegen van de 2 groepen als er veel afmeldingen komen?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 21:56

Reservelijst is er op dit moment nog niet, volgens mij hebben we precies tien modellen en nog wat minder fotografen.
Ik stel voor dat iedereen even kijkt of hij/zij op de laatst geposte lijst staat en zo niet even aanvullen.

Qua tijden weet ik niet precies omdat ik nog nooit een fotomeeting heb gehouden, weet dus niet hoe lang bepaalde dingen duren. Suggesties?

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:01

Oke. Ik heb nog een reservemodel, shetlandertje, mocht dat nodig zijn.

Euhm even denken, misschien ochtend om 10u beginnen, 1u pauze, half 2 middaggroep tot half 5? Daarna word t ook snel donker.. Of is 3u per groep (5 paarden) te lang?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:11

10-15 minuten portretfoto's per paard. Losgooi 10 minuten meer dan zat, zelfde geld voor rijfoto's.
Hou er wel rekining meevdat er altijd extra tijd ingeroosterd moet worden voor het geval dat.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:23

Bugger, ik moet gewoon voetballen de 18e. Wel al om 10 uur, maar dan is het ook 12 uur voordat je klaar bent, dus ik ben bang dat het hem niet wordt.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 11:06

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:17

Verdeel de modellen in over 2 groepen, dus 5 in de ochtend 5 in de middag.
De data naderd al best snel; tijd om wat te gaan regelen TS! Locatie, planning, routebeschrijving enzovoorts!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 11:30

Ik doe de organisatie samen met Veolosz. Ik zal zelf alleen bij de ochtend of middaggroep aanwezig zijn omdat ik mijn paard niet de hele dag daar laat staan. Evt kan ik per fiets wel bij de andere groep komen om op te starten.

Ik stel voor dat eerst alle modellen even aangeven of ze de ochtend of middaggroep willen. Als we uitgaan van +/- een half uur per paard en er 10 modellen zijn dan hebben we dus 2,5 uur per groep. Laten we dit even ruim nemen en zeggen 3 uur.
Dan kunnen we starten om bijv 10 uur, deze groep gaat tot 1 uur. Dan even pauze en tweede groep van half 2 tot half 5. Lijkt me het beste om niet later te beginnen omdat sommigen nog te paard naar huis moeten, en het om half 6 dan zo ongeveer wel donker zal zijn.

Dus:
Ochtendgroep 10:00-13:00
1.
2.
3.
4.
5.

Middaggroep 13:30-16:30
1. Undefined
2. Undefined
3.
4.
5.

Locatie om naar toe te rijden is dus de diervoort. Adres is Staddijk 17. Parkeerplaats ligt iets verder dan dit adres, hiervoor ga je de oude nijmeegseweg op wat een bospad is. Als je die volgt kom je bij de parkeerplaats. Even een plaatje van googlemaps:
Afbeelding

Als het goed is mag mijn paard vanaf volgende week weer normaal gereden worden, dan zal ik met camera even naar de locatie gaan. Evt nog even bellen met het beheer.

Ben nog nooit bij een fotomeeting geweest dus tips zijn welkom :)

edit: routebeschrijving kan iedereen nu zelf zoeken via googlemaps.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:34

Goed bezig TS! Even kortsluiten met Vealosz hoe jullie het precies gaan doen dan.
Als groep 1 eindigd om 1 uur zou ik de aanvang van groep 2 ook om 1 uur doen, niet om half 2. Niet iedereen is op tijd (zoeken, paard dat niet wil laden enz) en de paarden moeten nog even klaar gemaakt worden als ze zijn aangekomen (beschermers eraf, zadels meeslepen, borstel eroverheen) dus voordat je eenmaal echt kan beginnen is het toch al half 2, en hebben de fotografen genoeg tijd gehad om even pauze te nemen. :) Half 5 is qua licht wel echt de max namellijk! Daarna gaat het schemeren en heb je prút foto's.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 11:53

Ja dat is waar, lijkt mij sowieso een goed idee om een half uur voor aanvang van de foto's maken aanwezig te zijn!
Ik wil graag aan de middaggroep meedoen, omdat ik dus uit overijssel moet komen en anders wel errug vroeg moet komen om met een mooi
glimmend paard aan te komen. Wat ik wel kan doen is bij de ochtengroep even een half uur aanwezig zijn voor de locatie ed.

Ik weet niet wie de omgeving kent, maar voor de losgooifoto's dacht ik prikpaaltjes te zetten bij die zandverstuiving.
De rijfoto's en portretfoto's kunnen dan op het pad ervoor of eentje die achter het ven ligt. Die achter het ven is wel een stuk breder dus misschien een betere optie, maar zoals ik al zei zal ik nog even gaan kijken deze of volgende week om te kijken wat haalbaar is. Evt kunnen portret of rijfoto's ook op het pad om het ven heen, is nog mooier.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:56

Neem jij prikpaaltjes en draad mee?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 11:57

Wij hebben prikpaaltjes en draad zat, dus dat zou ik dan evt 's ochtends kunnen brengen.
Ik kan niet te veel materiaal meenemen omdat ik het te paard of fiets moet doen.