Fotomeeting Loonse & Drunense duinen zaterdag 31 augustus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Fotomeeting Loonse & Drunense duinen zaterdag 31 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:22

Voor mij is het wel definitief, ook als het naar een andere locatie gaat.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:39

Goed nieuws!!! De boswachter heeft ons toestemming verleend!!!!

edit: Zojuist heb ik de boswachter gesproken, hij vindt het geen probleem, zolang we niet met auto's de bossen in gaan (duh!), niets afzetten en de hei niet betreden. Aangezien ik me nu wel verantwoordelijk voel, vraag ik dan ook hierbij jullie medewerking om niemand tot last te zijn, de heide niet te betreden en geen stuk gaan afzetten.
Laatst bijgewerkt door _Dune_ op 05-07-13 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:41

_Dune_ schreef:

Ik mag hopen dat hij dan overleg heeft gehad met Staatsbosbeheer daarover...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:44

Femke_L schreef:
_Dune_ schreef:

Ik mag hopen dat hij dan overleg heeft gehad met Staatsbosbeheer daarover...

Hij haalde de meeting aan waarbij problemen zijn ontstaan. Daarnaast is hij in dienst van Staatsbosbeheer. Mochten er problemen zijn, dan bel ik de boswachter of bij controle laat ik de betreffende boswachter bellen, hij kan aangeven dat hij toestemming heeft verleend hiervoor. De boswachter kent mij, heeft geloof ik ook mijn telefoonnummer, kent mijn paard, dus ik vertrouw erop dat het goed komt.
Voor andere meetings lijkt het mij verstandig om dit ook in overleg te doen met Staatsbosbeheer.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:47

Heel banketstaaf dit, maar dit gaat niet alleen om jouw paard... we hebben het over een groep van 10 paarden oid

filou

_Dune_ schreef:

_Dune_ schreef:
Hij haalde de meeting aan waarbij problemen zijn ontstaan. Daarnaast is hij in dienst van Staatsbosbeheer. Mochten er problemen zijn, dan bel ik de boswachter of bij controle laat ik de betreffende boswachter bellen, hij kan aangeven dat hij toestemming heeft verleend hiervoor. De boswachter kent mij, heeft geloof ik ook mijn telefoonnummer, kent mijn paard, dus ik vertrouw erop dat het goed komt.
Voor andere meetings lijkt het mij verstandig om dit ook in overleg te doen met Staatsbosbeheer.

Top! +:)+
Laatst bijgewerkt door filou op 05-07-13 09:48, in het totaal 3 keer bewerkt

_Dune_

Jikkeee schreef:
Heel banketstaaf dit, maar dit gaat niet alleen om jouw paard... we hebben het over een groep van 10 paarden oid

Dat heb ik ook aangegeven. Het was geen probleem, mits er aan de genoemde voorwaarden wordt voldaan.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:49

Dan lees ik over de voorwaarden heen....
Edit; je hebt een Edit gedaan
Laatst bijgewerkt door Loeky01 op 05-07-13 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:50

_Dune_ schreef:
edit: Zojuist heb ik de boswachter gesproken, hij vindt het geen probleem, zolang we niet met auto's de bossen in gaan (duh!), niets afzetten en de hei niet betreden. Aangezien ik me nu wel verantwoordelijk voel, vraag ik dan ook hierbij jullie medewerking om niemand tot last te zijn, de heide niet te betreden en geen stuk gaan afzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:51

Zou toch even naar het staatsbosbeheer mailen... :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:52

Hmm, ik blijf het vreemd vinden..
Gewoon het feit dat Staatsbosbeheer aangeeft dat er geen fotomeetings gehouden meer mogen worden met paarden omdat de duinen daar niet voor bestemd zijn.
En dan neem jij contact op met de boswachter, omdat je hem kent, en dan mag het opeens wel..
Ergens is het hartstikke tof dat de meeting kan doorgaan.. Maar aan de andere kant denk ik, het is toch wel een beetje vreemd.. Staatsbosbeheer trekt dus geen duidelijke lijn en verleend dus wel toestemming aan mensen die ze kennen...

Maar een andere kwestie dan.
Jij komt met je paard toch, of kom jij als fotograaf?
Want als jij als model komt, dan ben je er maar een dagdeel, wat als de boswachter in het andere dagdeel komt kijken.

Overigens..
Toen de boswachter bij mij kwam, moest ik een vergunning voor het evenement laten zien..
Krijgt de organisator van deze meeting dan ook een vergunning op papier?

Overigens kwam de boswachter wel bij mij kijken, was niet blij, maar er waren geen problemen, dus voel me niet aangesproken over het bovenstaande.. Wel gaf hij aan dat er áltijd sporen achterblijven van die losgooipaddocks en vertrapte hei en dat we de heide écht niet mogen betreden..

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:54

Fading schreef:
Zou toch even naar het staatsbosbeheer mailen... :)

Why? We hebben toestemming. Ook gevraagd naar het gerucht over het feit dat je een vergunning nodig zou hebben, hoeft niet.
En jeez... wat een enthousiaste reacties van sommigen zeg :\ Kom dan niet, dan gaat er toch een fotograaf mee van de reservelijst?

Femke, ik heb er een goed gesprek over gehad. Als je het niet vertrouwt, dan trek je eigen conclusie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:55

_Dune_ schreef:

Oh geweldig!!
Vind het ook jammer van de negatieve reacties.

Edit: niets afzetten. Dit houdt dus in geen losgooi foto's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-13 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:56

Femke_L schreef:
Hmm, ik blijf het vreemd vinden..
Gewoon het feit dat Staatsbosbeheer aangeeft dat er geen fotomeetings gehouden meer mogen worden met paarden omdat de duinen daar niet voor bestemd zijn.
En dan neem jij contact op met de boswachter, omdat je hem kent, en dan mag het opeens wel..
Ergens is het hartstikke tof dat de meeting kan doorgaan.. Maar aan de andere kant denk ik, het is toch wel een beetje vreemd.. Staatsbosbeheer trekt dus geen duidelijke lijn en verleend dus wel toestemming aan mensen die ze kennen...

Want als jij als model komt, dan ben je er maar een dagdeel, wat als de boswachter in het andere dagdeel komt kijken.

Overigens..
Toen de boswachter bij mij kwam, moest ik een vergunning voor het evenement laten zien..

Overigens kwam de boswachter wel bij mij kijken, was niet blij, maar er waren geen problemen, dus voel me niet aangesproken over het bovenstaande.. Wel gaf hij aan dat er áltijd sporen achterblijven van die losgooipaddocks en vertrapte hei en dat we de heide écht niet mogen betreden..

+1 _/-\o_

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:58

De negatieve reacties had je kunnen verwachten. Mijn eerste gedachte is heel eerlijk toch vriendjespolitiek. Ik zou staatsbosbeheer WEL mailen ivm eventuele problemen. Je wil dat niet op je meeting. Weet jij veel tot waar hun toe in staat zijn. Staatsbosbeheer heeft het laatste woord, niet de boswachter

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:59

Ik trek geen conclusie...
Ik plaats de feiten onder elkaar..
WAAROM heeft die beste man dan aan mij een vergunning gevraagd die desbetreffende dag als het niet nodig zou zijn?

Ik geef ook aan dat ik blij ben dat de meeting door kan gaan, maar dat ik het gewoon niet snap.
Het is geen nette gang van zaken om mensen te vertellen dat meetings niet meer mogen (terwijl die mensen dus wel de moeite nemen om het te melden en niet zomaar het natuurgebied in trekken) en er vervolgens tegen (in dit geval) jou wordt gezegd dat het wel mag.
Dat komt op mij een beetje over als; 'Jou ken ik, dus dan mag het wel'.
Misschien is dat niet het geval, maar dan moeten ze gewoon een rechte lijn trekken en niet tegen Pietje zeggen dat er geen meetings meer mogen en tegen Jaapie dat het wel mag.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:59

Femke_L schreef:

Dan noteer mijn nummer.

Femke_L schreef:
Overigens..

Dat zeg ik, geen probleem als er niets wordt afgezet en de heide niet wordt betreden. Vergunning is niet nodig.
Een boswachter is een beheerder, die heeft nu toestemming verleend onder voorbehoud van het accepteren en reguleren van de regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:00

Misschien moet je dan de boswachter bellen en het aan hem vragen Femke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:01

Ik kan best de mails met Staatsbosbeheer hier neerzetten.

Vind die vriendjespolitiek ook niet helemaal netjes,

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:02

Femke, ik kan je zijn nummer wel sturen hoor, mocht je dat echt willen. Ik zit hier geen onzin te verkondigen, dit is mij verteld.
Bij alle meetings die ik tot nu toe heb gezien (en dat zijn er veel, rijd vaak langs als er een meeting is), werd de heide betreden, stonden er losgooipaddocks en werd er flink gegaloppeerd door het losloopgebied voor de honden. Ja dat is overlast. Als je dat voorkomt, is er niets aan de hand.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:04

Waarom zou ik de boswachter moeten bellen? Ik bedoel, ik hoef geen meeting meer te organiseren in de duinen en dat zal ik ook niet meer doen, althans geen paardenmeeting.

Ik hoef niet mijn gelijk te behalen. Ik wil alleen aangeven dat ik vind dat er met ongelijke maten wordt gemeten..

@ Fading: Als ik jou was zou ik staatsbosbeheer mailen met het feit dat deze meeting wel door mag gaan en dat je graag wil weten waarom jou meeting dan niet door mag gaan..

@ Dune: Nee, ik geloof echt dat jij contact met de boswachter hebt gehad en ik geloof ook echt dat jou gesprek zo verlopen is.
Maar ik blijf er gewoon bij dat het raar is dat de ene een JA krijgt en de ander een NEE.
Ik bedoel, als ze de voorwaarden doorgeven dan zou het met alle meeting goed kunnen verlopen toch?
En je hebt gelijk.. De rust wordt vrijwel altijd verstoord bij paardenmeetings door het galopperen en de losgooipaddocks en dan ook nog de heide betreden..

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:06

Femke_L schreef:
Waarom zou ik de boswachter moeten bellen? Ik bedoel, ik hoef geen meeting meer te organiseren in de duinen en dat zal ik ook niet meer doen, althans geen paardenmeeting.

Ik hoef niet mijn gelijk te behalen. Ik wil alleen aangeven dat ik vind dat er met ongelijke maten wordt gemeten..

Waarom ben je dan zo aanvallend naar mij toe? Don't shoot the messenger! Ik bied aan om iets te regelen, ik krijg het geregeld en dan krijg ik vervolgens dit soort reacties!! Niet netjes :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:06

Ga ik ook zeker doen [***] :D

Dit vind ik echt de grootste onzin die er is _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:07

Lastig 2 Femke's. Maar Femke (fading)
Ik geloof je heus wel dat je geen toestemming heb gekregen. Staatsbosbeheer is eindverantwoordelijk en de boswachter verantwoordelijk op dat moment dat hij toezicht houd. Hij geeft toestemming, hij loopt rond in het bos en is diegene die boetes uitdeelt. Waarna hij weer verantwoording moet afgeven aan staatsbosbeheer.

Ik ben alleen maar blij dat het nu mag doorgaan en dat je ons hebt gewaarschuwd. Maar met een toestemming vind deze gewoon plaats in LDD

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:09

_Dune_ schreef:
Femke_L schreef:

Waarom ben je dan zo aanvallend naar mij toe? Don't shoot the messenger! Ik bied aan om iets te regelen, ik krijg het geregeld en dan krijg ik vervolgens dit soort reacties!! Niet netjes :n

Ik val jou niet persoonlijk aan, misschien vat je dat zo op, maar dat is niet de bedoeling.
Als je mijn andere stukje aan jou zou lezen dan zou je zien dat ik echt wel geloof dat het zo gelopen is zoals je zegt.

Ik wil alleen maar aangeven dat ik het niet eerlijk vind gaan. En dat jij in dit geval de persoon bent die de boswachter kent en heeft gebeld, tja, het had ook iemand anders kunnen zijn, maar in dit geval ben jij het.
Hiermee geef ik aan dat het dus blijkbaar makkelijker gaat als je de boswachter kent.
En dat is niet bepaald eerlijk.. Maar dat is dus niet persoonlijk naar jou, maar eerder een aanmerking naar Staatsbosbeheer..