FM paarden, Jonkersgat, Gieten(DR), 7-4 (Fotografen gezocht)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: FM paarden, Jonkersgat, Gieten(DR), 7-4 (Fotografen gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:37

Jammer, was erg benieuwd naar mijn blooper-in het zand-foto :D

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:56

set_elkol schreef:
Volgens mij heet hij Gzhabor :D Stond eerder ergens in het topic, lang geleden :)

Klopt helemaal.
Maar er zijn veel mensen die de stamboeknaam niet gebruiken.
Ik vind de " vossenman " wel een erg lieve naam voor een paard met zo
Een lieve aandoenlijke gezichts uidrukking <3
Iemand schreef " lekker ding " ....
... Mee eens :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:01

Ja ik net :D Ik vind Set Elkol haar naam ook erg onhandig, mensen vragen altijd, HOEEE heet ze? haha. Dus Setel/Set/Schimmel is allemaal goed, of haar nieuwe naam Slettel. :+

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:18

Ik vind het ook niet raar hoor :D ik vroeg me gewoon af wat zijn echte naam was :)

Mijn grote zwarte Rhodium heet eigenlijk altijd Frommel :')

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:52

Wauw, dat is mooi geworden. Wat een geweldige foto's. En ik was nog wel zo zenuwachtig. Dat hij niet goed stond. Of zijn haartjes niet zo glimmend waren. Het schrammetje op zijn achterkant door het spelen in de wei. Hij is echt af en toe zo vlammend roodharig.
Lalunamyo, hij heeft een naam die wat lastig is uit te spreken, dus hij krijgt van mij altijd bij naampjes. Soms maak ik er gewoon spaans van, dus dan wordt het Sabor (vertaling: smaak, smaakwaarneming, specerijen, smaakstoffen, ziel)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:59

Nou dames, ik was bijna alle foto's kwijt geweest.
Kon ze met geen mogelijkheid op de pc krijgen vanaf mijn spiegelreflex.
Schrok me dood!

Gelukkig heb ik het voor elkaar gekregen & zijn ze nu eindelijk aan het uploaden op de pc..

Wat een gave foto's zijn er al weer voorbij gekomen!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:07

Heel gave foto's. Ik ben er zo blij mee. Ben een (volgens de kinderen) erge digibeet. Bovendien maak ik altijd een foto als meneer Vosseman de andere kant op kijkt, of zijn neus in het gras stopt. Dan kan er ook nog wel eens een onderdeel ontbreken, zoals oren of benen. Krijg ik commentaar van thuis 'zijn benen staan er niet op'. Of paard staat bergaf, of raar schuin. Heel vaak staan de oren op 'mwa, ben niet zo geboeid door je wapperende plastic zakje'.

Ik vind het ook heel mooi dat je het beetje witte haar in de manenkam ziet. Zijn vader is schimmel en er zitten wat lichte, witte haartjes tussen het roodbruin.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:11

Gelukkig Karin, dat zou echt jammer zijn geweest := Mooi inderdaad van Vosseman, die blonde manenkam. Waar komt je gebruikersnaam 'zoute nootjes' dan eigenlijk vandaan? Dat vind ik ook grappig :D Ik was ook bang hoor, dat mijn paard niet goed deed voor de foto(grafen) :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:13

Het waren stuk voor stuk echt ontzettend leuke modellen!
Er zit eigenlijk altijd wel één gladiool paard tussen, maar ze waren allemaal erg braaf en jullie waren ook allemaal erg makkelijk :D :D Mijn complimenten!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:21

Mijn gebruikersnaam is door zoonlief verzonnen, want makkelijk voor digibeten. In de regels op bokt stond ook ergens dat het een beetje makkelijk en logisch moest zijn, dus vandaar de naam. Iedereen onthoudt het ook.

Helaas liep hij bij het rijden erg hard weg, maar ik zit nog niet zo lang op Vosseman. Heb een schouderblessure gehad en toen mocht ik niks van de dokter. Dus nu ben ik ook wel wat voorzichtig. Maar we gaan lekker lessen en trainen, dan komt het helemaal goed. Ik kan thuis ook altijd wat doen, want (luxe) we hebben twee binnen bakken, een stuk bos bij de hand, springweitje, stukjes weides voor de paarden, en er wordt vaak wat georganiseerd.

Edit: dank je wel muurp, het was een genoegen. Schitterende foto's, echt geweldig. *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:24

Dat vond ik juist wel grappig toen we aankwamen, zoef kwam er een vos arabier langs :D zo de heuvel op! Ik heb het soms ook met Set hoor, dat ze te hard onder me wegloopt. Maar ik train nauwelijks daarop, ben echt een beetje een plezier-ruiter. Er zijn veel dingen die ik misschien anders zou moeten doen maar niet doe :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:27

En ik had al zo iets van: o, o, blunder. Maar hij is wel lief en ik blijf altijd wel zitten. Dekje was splinternieuw en schoof ook nog wat. Zoef de haas is wat groter tegenwoordig. :o

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:30

haha set_elkol. Dat idee had ik al ja. Die capriolen die jij uithaalde... Stond ik soms echt even van te kijken hoor :P Dat zou ik nooit durven! Ben veel te bang als een paard te hard gaat haha.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:33

Oh hard durf ik wel, en ik vertrouw pony ook. De eerste keer dat ze in rengalop ging (dus echt hard, rechtuit, vlak) schrok ik me ook dood, dat had ik nog nooit meegemaakt met een paard en ik vond het echt fantastisch, ben nog vele malen wel expres hard gegaan :)
Ze is erg makkelijk met slechte bodems, volgens mij heeft ze hele goeie benen ofzo :D Ik ben soms wel bang wat andere paardenmensen denken, maar trek me er maar niks van aan :P Ik heb liever veel lol met haar dan dat ik super saai en voorzichtig rijd (niet dat anderen zo rijden ofzo hoor :+ ) Zo rijd ik eigenlijk altijd al, ook met mijn oude pony. We hadden in het dorp echt een groepje meiden die de buurt onveilig maakten _O- met onze ponies

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:51

haha nou leuk toch. Zolang je maar lol hebt met je knol.
Ik zag je ook omhoog racen en zei tegen iemand... Weet even niet meer wie.
"Volgens mij doet ze altijd zo :P" Vind het wel super gaaf om te zien, maar zou het zelf niet zo snel doen denk ik...
Maarja heb ook nog nooit echt de kans gekregen om zo'n goede vertrouwensband met een paard op te bouwen.
Hopelijk komt dat nu met mijn eigen mannetje wel :D

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:53

Haha ik wilde ook hard de bult op maar stippel kon het niet aan :')
Mijn ouders die even langs kwamen vroegen al waarom ik in een handgelopje de bult op ging... :')

Ach, mijn zwarte heeft een goed gaspedaal :) die gaat de volgende keer mee! *wanneer ik hem goed en wel alle knopjes geleerd heb*

Set_Elkol, je moet je ook niets van anderen aantrekken. Ik vond jullie een leuke combie! Een beetje hard moet kunnen!
Al helemaal op bosritten, wij laten de paarden dan altijd helemaal gaan, en dat gaat echt hard..

Nou, ik neem vanavond nog een paar keer een kijkje in het topic hopend op nieuwe fotos :D

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:15

Hier ook alvast een aantal foto's van mij.
Vond het heel leuk om te doen en ben ook zeker wel tevreden met de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:17

Wat komen er al een mooie foto's voorbij! Modellen bedankt voor het geduld en poetswerk. :) Heb even 'snel' wat foto's bewerkt, omdat jullie anders zo lang moeten wachten (heb 2 drukke trainingsweken nog). Hele kleine selectie van de vele foto's; (in omgekeerde tijdsvolgorde zie ik nu)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding
[Edit: Zie dat ik 2 foto's ben vergeten... :o ]

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:27

Super Marielle en Femke! <3 die van Femke dat Set omkijkt is ook mooi qua kleuren zeg, en haar oogje is mooi.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:39

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:11

set_elkol schreef:
Super Marielle en Femke! <3 die van Femke dat Set omkijkt is ook mooi qua kleuren zeg, en haar oogje is mooi.

Ik sluit me er helemaal bij aan.....
Ik geniet nog na.... de foto's van alle paarden zijn zoooo mooi.
Ik heb er toch al wel een paar gezien die me erg hebberig maken :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:18

Vinden de fotografen het goed als foto's voor mijn bokt-profiel worden gebruikt? gewoon met de watermerken erop natuurlijk :)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:44

Jaaaaa! Ik zie mooie stippel foto's! Ik ga zeker wat foto's bij een of meerdere van jullie bestellen wanneer ik alles gezien heb :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:45

Ik ga ook bestellen, ben nu al blij met de dingen die ik zie :)

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:54

De ene wauw na de andere, wat gaaf!

Hard gaan durf ik alleen op een vlak pad tussen het boerenland zodat ik zeker weet dat ik niet iets over het hoofd zie. Ben niet zo'n held 1 van de redenen dat ik een fjordje heb hihi.