Fotomeeting Mini's+ : Veluwe (Kootwijk)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:03

Ik geef ook altijd wel aanwijzingen, maar volgensmij ervaren de modellen mij niet als irritant :')
Dus dan zijn we een goed trio; verlegen, middelmatig en assertief :D

Als mijn zusje mee wilt dan neem ik mijn kleine reflectiescherm ook wel mee, moet toch een keer uitproberen hoe dat werkt!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:04

Is goed gezellig :D
Dat is ook wel logisch :) Ik vind het ook vervelend als modellen totaal niet stil kunnen staan, maar hé daar zijn het ook dieren voor :D Dus ik heb gelukkig wel een hoop geduld. Wel loop ik de laatste tijd naar mijn idee beetje tegen het punt aan dat ik teveel van dezelfde soort foto's schiet kwa composities enzo (of teveel dezelfde achtergrond en het scherpstellen wil ook nooit meer zo goed bij losgooi foto's := etc.).. Komt vast goed, ik heb er in ieder geval heel veel zin in :D!
Ik kreeg vorige week helaas wel een error van een van mijn batterijen (heb er 2), daarna deed hij het wel weer, maar zou zonde zijn als hij het morgen opeens niet meer doet en ik heb wel echt nodig heb. Dus wie heeft er nog een Canon batterij die (stel dat het gebeurd) ik kan gebruiken?

Een reflectie scherm is echt super fijn _/-\o_

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 14:04

Haha naja, ik heb altijd het idee dat modellen me irritant vinden maar kan net zo goed van niet zijn hoor :')
Ik heb een groot reflectiescherm dus wij hebben er dan iig 1 :)

Laurahh

Re: Fotomeeting Mini's+ : Veluwe (Kootwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:06

@Hamsterfan, ligt eraan welke camera je hebt? ;)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:08

Canon 10D :) Een oudje, maar denk niet dat dat echt een probleem is (misschien ook wel :=)

Ah top :) Ik vind fotograferen met een reflectiescherm soms echt een verschil maken (zowel positief als negatief, kan altijd teveel :=)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:13

Iedere camera heeft een ander soort accu he, ik vrees dat de mijne (canon 1100D) niet in jouw camera passen..

Ik heb er wel 3 :') Ik had 1 accu maar heb onlangs een nieuwe bij besteld, toen heb ik 2x toe de verkeerde accu opgestuurd gekregen en uiteindelijk hebben ze mij als goedmaker 2x de goede accu gestuurd :D

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:17

Dat is waar, ik zou zo even kijken welke batterij ik heb :)
Ik hoop dat hij het gewoon doet hoor, maar als hij het niet doet en de ander is leeg dan heb ik toch wel een beetje een probleem :=

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 14:26

Definitief schema, modellen en fotografen!

Verzamelen
Ik wil iedereen vriendelijk doch dringend verzoeken om op tijd te komen! Dus de ochtendgroep tussen 10.15 en 10.30. Houdt 10.15 aan voor het geval je het niet kan vinden ofso. Om 10.30 gaan we echt richting de fotoplek lopen. Dit is namelijk ook nog een stukje lopen. Heb ik niks van je gehoord en je bent er om 10.30 niet dan ga ik er vanuit dat je niet op komt dagen of je onverwachts verhinderd bent of dergelijk.
De middaggroep moet tussen 13:00 en 13:15 verzamelen. Om13:00 kom ik jullie kant opgelopen. En om 13:15 gaan we richting de fotoplek. Zorg dus ook dat je er uiterlijk 13:15 bent!

Schema
Ik print het schema voor de fotografen uit. Ik wil jullie verzoeken om je echt aan het schema te houden. Ik gil elk kwartier dat we gaan wisselen. Ga niet naar een ander model dan op je schema staat want dan loopt heel het schema in de war en kunnen we zeker op uitlooptijd rekenen.

Het weer *\o/*
Afbeelding Afbeelding

Zaterdag 13 april op de Veluwe in Kootwijk

Modellen
1. Sappos met Nelson en Blaze
2. Letsdunit met 2 mini's
3. Maydine met Sueno
4. mvdbijl met Storm
5. LS_fotos met naam paard
6. sasjaaa met Benji, Zipper en Djinty
7. Jody87 met Diva
8. Mucho met Tim
9 + 10. Verrassing!

Fotografen schreef:
1. MadelonSunny | Madelon | http://www.revima-pictures.nl
2. saskiakefie | Saskia| http://www.dierfotek.nl
3. Ilona | Ilona | http://ilonavanbaalenfotografie.weebly.com
4. Lottjxx | Lotte | http://unleashphotography.weebly.com/
5. Kkkaren | Karen | http://www.karenfotografie.nl
6. Yvettee | Yvette http://www.ybfotografie.nl
7. Juliette17| Juliette | http://www.juliettefotografie.nl
8. JorisDy | Dyanna
9. Hamsterfan | Sylvana |
10. Astor | Melissa | http://www.brichel-fotografie.nl
11. Laurahh

Citaat:
10:15 - 10:30 Verzamelen

10:45 - 12:00 Portret/standfoto's
12:00 - 13:00 Actiefoto's + uitlooptijd

13:00 - 13:30 Pauze + verzamelen groep 2 (uiterlijk 1u er zijn!)

13:30 - 14:45 Portret/standfoto's
14:45 - 15:45 Actiefoto's

Ochtend 10:15 - 10:30 verzamelen
- mvdbijl met storm
- sasjaa met benji djinty en zipper
- Mucho met Tim
- LS_fotos
- letsdunit

Middag Tussen 13:00 - 13:15 verzamelen
- Sappos met Nelson en Blaze
- Maydine met Sueno
- jody87 met Diva
- Verrassing!
- Verrassing!

Adres: Houtvester van het Hoffweg, Kootwijk (Vlakbij de uitkijktoren)
Meestal vindt de TomTom het wel maar toch nog even een omschrijving.
Vanuit het oosten neem je afslag 18, je rijdt door Kootwijk heen en na een paar kilometers zie je aan de linkerkant een weg die naar de uitkijktoren loopt. Daar is het.
Afbeelding
Vanuit het westen neem je afslag 17. Na de afslag richting Harskamp. Een paar kilometer doorrijden totdat je bij een rotonde komt. Deze 3/4 rond richting Kootwijk. Je komt dan op een slingerende weg door het bos (Heetweg) en moet na een paar kilometer rechtsaf de Houtvester van het Hoffweg op.
Afbeelding

En wat printscreens ingezoomd. A is vanaf West, C is vanuit Oost. Het rode is de parkeerplaats, het groene is de weg die we gaan lopen.
Afbeelding Afbeelding

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:31

Zijn de fotografe groepjes al bekent? Of doe je dat morgen :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:31

Google stuurt mij binnendoor, via de N310 :D Schijnt even lang te duren maar is 20 km korter, dus dan ga ik voor die optie denk ik!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 14:37

JorisDy schreef:
Zijn de fotografe groepjes al bekent? Of doe je dat morgen :)

De duo's laat ik iedereen ter plekke beslissen :) Elk duo krijgt dan een nummer en dat nummer staat in het schema dat jullie krijgen.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:57

Ik heb ook maar 1 accu, dus hopen dat die én het een hele dag volhoudt én niet kapot gaat! :D

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:58

LS_fotos schreef:
Ik zal vanmiddag eens kijken hoe madam eruit ziet.. ik ga niet wassen vind het nog te koud en ze is van zichzelf wel schoon eigenlijk. Ik zal wel even het 3e oortje bij scheren, sokjes opscheren en het baartje. Voor de rest zit ze mooi in zomervacht. <3

Leuk Lot! Dat Lizzy ook mee gaat! Kan ik haar eindelijk eens in het echt bewonderen! ;)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:27

Ik heb er zin in! Vanavond even de accu's opladen en ik ben er klaar voor :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:28

Pfff nr 1 is geschoren en gewassen, die had lelijke lange haren dus scheermachine er maar overheen gehaald. Ze heeft wel paar streepjes maar dat photoshoppen jullie maar weg.
Nr 2 is zo aan de beurt, nu maar hopen dat die niet zoveel werk kost.

Leuk om de middaggroep ook even te zien dan zie ik jullie ook weer eens en ik ben heel erg benieuwd naar Diva van Jody !

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:14

Letsdunit schreef:
Pfff nr 1 is geschoren en gewassen, die had lelijke lange haren dus scheermachine er maar overheen gehaald. Ze heeft wel paar streepjes maar dat photoshoppen jullie maar weg.
Nr 2 is zo aan de beurt, nu maar hopen dat die niet zoveel werk kost.

Leuk om de middaggroep ook even te zien dan zie ik jullie ook weer eens en ik ben heel erg benieuwd naar Diva van Jody !

Gezellig Tamara! :j

Wordt een slapeloze nacht voor ons denk ik.. Hoogdrachtige merrie zit op dag 342 en harst ontzettend. Melktest gaf al de een na hoogste waarde aan. Bij vrienden van ons die dat ook hadden, lag er 6u later een veulentje. Ben benieuwd! :):)
Maar goed, als ik morgen met wallen rondloop en wat slaperig ben en wat traag van begrip ben dan weten jullie waar het door komt. Haha

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:19

Oeh spannend Maydine! :D

Mijn zusje komt morgen mee, dus als mensen hulp nodig hebben met pony's vasthouden/aandacht trekken enzo kan zij wel helpen :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 18:26

Ik wil toch even een tijd afspreken voor als we morgenochtend uit bed komen en het ineens heel de dag slecht weer blijkt te worden. Ik kom zelf om een uur of 8 uit bed, zijn er mensen die eerder dan 8u vertrekken? Dan kijk ik om 8u voor de zekerheid even op buienradar :)

Spannend Tina!
Okee, dat is erg handig voor reflectiescherm Laura! :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:28

Ik rij kwart voor tien weg dus ga 9 uur pas me bed uit :).

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:30

Ik vertrek om 7 uur, ik moet eerst in Nijkerk nog mijn sulky halen. Ik haal om 8:15 Lieselotte op.

Spannend Tina, neem je het veulen meteen mee haha

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:32

Nou pony haar staart is gewassen, baartharen zover ze die had (niet) bijgeschoren, en sokjes ook iets maar ze heeft losse beentjes met scheren dus niet te veel gedaan.

MadelonSunny schreef:
hamsterfan schreef:
@Madelon; Ik ben wat afwachtender dus heb het liefst iemand die het model wilt sturen als het kan, ben nog niet zo 'stoer' dat ik echt aanwijzingen etc nog kan(durf) geven aan het model :=. Composities etc kan ik dan weer wel een beetje als het model eenmaal goed staat zegmaar..
Maakt mij niet uit bij wie ik in een groepje kom (liefst wel iemand die dan kan aansturen, maar als dat niet kan hoor je me ook niet zeuren :) ), misschien wel handig als ieder groepje 1 reflectiescherm heeft? (Ik wil er ook nog steeds eentje :=)

Ben wat verlegen :Y)

Dan gaan wij samen met Laurahh. Ik geef altijd aanwijzingen, ben wat dat betreft soms echt een zeur en irritant voor de modellen :Y) Maar we willen natuurlijk mooie foto's :)

heartbeat999 heeft helaas moeten afmelden omdat der rijbewijs nog niet binnen is.
Dit betekent dat LS_fotos haar plek in neemt :)

*\o/*

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 18:33

Letsdunit schreef:
Ik vertrek om 7 uur, ik moet eerst in Nijkerk nog mijn sulky halen. Ik haal om 8:15 Lieselotte op.

Spannend Tina, neem je het veulen meteen mee haha

Maar jullie pony's moeten sowieso mee toch, of niet? Anders moet je zelf morgenochtend vroeg even kijken mocht het ineens heel hard gaan regenen dan bel je mij?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:35

Komt goed ik moet toch die kant op dus als het niet door gaat dan vermaak ik me wel.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:43

Maar het gaat niet regenen het zonnetje gaat schijnen. :D O:)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:48

MadelonSunny schreef:
Ik wil toch even een tijd afspreken voor als we morgenochtend uit bed komen en het ineens heel de dag slecht weer blijkt te worden. Ik kom zelf om een uur of 8 uit bed, zijn er mensen die eerder dan 8u vertrekken? Dan kijk ik om 8u voor de zekerheid even op buienradar :)

Spannend Tina!
Okee, dat is erg handig voor reflectiescherm Laura! :D

Ik ga kwart voor 8uur de deur uit, mocht het toch niet door blijken te gaan wil je mij wel thuis brengen he Melis? :P