Fotomeeting Veluwe sept/okt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StephanieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:42

Super! Ben heel nieuwschierig! :D

fotac

Re: Fotomeeting Veluwe sept/okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:39

Ik ook!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:01

De foto's van Cookie staan erop.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:09

Gaaaaf ! <3

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:21

Thanks, ga nu aan de slag met de foto's van Quinty <3

Hoop ze er morgen op te hebben.

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:23

Jeeej, ben benieuwt!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:56

Quinty staat erop ;)

(wat staan daar eigenlijk weinig foto's van op :oo )

StephanieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:27

Saskiaefie .. ik vind je foto's echt super goed van wat ik al gezien heb, super tof!

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:40

Ja klopt, Quint heeft weinig foto's vergeleken met de rest..

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:42

Wauw, hele mooie foto's ben er echt blij mee dankjewel!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:05

Dankjullie. :)

De foto's van Bo staan erop.

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:13

Ik heb van sommige fotografen maar 1 of 2 foto's erg jammer..

Ik heb 5 foto's van 3 fotografen bij elkaar.. Dat zou je toch per fotograaf krijgen? :)

Van een paar heb ik wel gewoon normaal aantal foto's hoor!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 22:18

Jammer Margje, maar ik zie dat er wel hele mooie tussen zitten!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:35

Zeker jammer Margje.

En nu ga ik even wat schrijven wat ik al een tijdje wil doen, maar twijfelde, maar doe het hierbij toch.

Sommige fotografen hebben sowieso weinig geplaatst, iets wat ik op andere meetings nog niet heb zien gebeuren.
Van de foto's vind ik de kwaliteit ook tegenvallen (niet van alle!) het komt ook slordig op mij over. Niet de halstertouwen weggewerkt maar ook fotografiefouten die imo niet nodig waren geweest en niks te maken had met de situatie en context.
Er is veel geklaagd door fotografen zowel op de dag zelf als nog in dit topic. (en zelfs in een ander topic wat ts organiseerde :x )
Misschien omdat ze zelf teleurgesteld waren met wat ze gepresteerd hebben? Het is altijd makkelijker om iemand anders daar de schuld van te geven. Het weer bijvoorbeeld, het was erg gaaf weer vwb de wolken en de donkere lucht. Het kan veel sfeer in je foto geven en volgens mij hebben fotografen dit niet eens gezien? Ik had er zelf ook wat meer uit kunnen halen, geef ik toe achteraf. Het was een plek waar je best leuke dingen kon doen, zonde als je dat niet gedaan hebt. Het kan namelijk ook eens anders als 'standaard'.

Dus wil ik een tip geven om een volgende keer wat minder te klagen en wat beter te presteren, maar vooral; denk creatief en doe wat met de mogelijkheden die je hebt in plaats van te balen van de mogelijkheden die je niet hebt.

StephanieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:12

Saskiaefie, Dankjewel! ben er super blij mee. Er zitten echt leuke tussen.. En die laatste, ik vind hem geweldig.. écht Bo!

Over je reactie, ik heb al lange tijd hetzelfde gedacht, maar twijfelde ook of ik het moest posten of niet. Ik sluit me daar dan ook helemaal bij aan!

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:38

saskiakefie schreef:
Zeker jammer Margje.

En nu ga ik even wat schrijven wat ik al een tijdje wil doen, maar twijfelde, maar doe het hierbij toch.

Sommige fotografen hebben sowieso weinig geplaatst, iets wat ik op andere meetings nog niet heb zien gebeuren.
Van de foto's vind ik de kwaliteit ook tegenvallen (niet van alle!) het komt ook slordig op mij over. Niet de halstertouwen weggewerkt maar ook fotografiefouten die imo niet nodig waren geweest en niks te maken had met de situatie en context.
Er is veel geklaagd door fotografen zowel op de dag zelf als nog in dit topic. (en zelfs in een ander topic wat ts organiseerde :x )
Misschien omdat ze zelf teleurgesteld waren met wat ze gepresteerd hebben? Het is altijd makkelijker om iemand anders daar de schuld van te geven. Het weer bijvoorbeeld, het was erg gaaf weer vwb de wolken en de donkere lucht. Het kan veel sfeer in je foto geven en volgens mij hebben fotografen dit niet eens gezien? Ik had er zelf ook wat meer uit kunnen halen, geef ik toe achteraf. Het was een plek waar je best leuke dingen kon doen, zonde als je dat niet gedaan hebt. Het kan namelijk ook eens anders als 'standaard'.

Dus wil ik een tip geven om een volgende keer wat minder te klagen en wat beter te presteren, maar vooral; denk creatief en doe wat met de mogelijkheden die je hebt in plaats van te balen van de mogelijkheden die je niet hebt.

Ik snap wat je bedoeld maar vind dit berichtje dan ook weer een beetje het uiterste. Ik weet natuurlijk niet op wie je doelt, maar ik spreek voor mezelf dat ik er wel heb uit gehaald wat er op dat moment in zat, ik weet natuurlijk niet hoe dit voor andere is, maar ik neem aan hun ook. Ik heb bij veel mensen de meeste foto's geleverd en snel. Daarnaast was het voor veel mensen het alleen al een oefening om goede foto's te maken met het weer, het is dan ook een leermoment voor veel fotografen (en daar gaan de meetings toch ook om, en niet alleen om het eindresultaat) en vind dat je dan niet kan zeggen dat de kwaliteit vind tegen vallen. Daarnaast is het denk ik vooral belangrijk dat iedereen zelf op zijn eigen werk terug kijkt, want als je slecht gepresteerd hebt weet je dit zelf ook wel.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:32

@Juliette: Het geldt niet voor jou. En natuurlijk is het een leermoment en ga je naar meetings toe om je te ontwikkelen en kan het eens gebeuren dat het niet gaat zoals je wilt. Maar dan vind ik dat als het niet goed gaat, je dit heel anders kunt formuleren en bijvoorbeeld aangeven dat je het nog lastig vind om in dit soort situaties goede foto's te maken. Dan betrek je het al naar jezelf toe ipv iedereen en alles de schuld te geven ipv jezelf. Als ik slechte foto's maak baal ik van mezelf, ik zeg niet dat andere mensen zo moeten denken, je kunt natuurlijk ook denken: jammer kan een keer gebeuren, volgende keer beter. Is denk ik zelfs een betere instelling haha. Wel vind ik als je al weinig foto's aflevert dat je dan wel de tijd moet nemen om die foto's goed na te bewerken en af te leveren als 'klaar'. (in uiteraard klein/webformaat met logo) Ik heb een beetje het idee gekregen dat mensen zoiets hadden als: slechte omstandigheden, foto's zijn niet geweldig, maar ach dat weet iedereen en houdt iedereen rekening mee, ik ga ze zelf niet toch niet gebruiken dus ga ik er ook geen moeite meer voor doen.
Ik zeg niet dat het zo is, want ik kan niet voor anderen denken, maar ik die indruk krijg ik een beetje.
Dat vind ik niet eerlijk tegenover de modellen, het is immers normaal gesproken een win-win situatie en dat valt hier toch wel wat tegen.

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:40

Saskia: Oké nee dat begrijp ik wat je daar mee bedoeld. Ik vond het idd ook niet helemaal eerlijk tegen over dr modellen, daarom heb ik me best er nog op gedaan en ben ik zelf bij 1 model privé nog langs geweest. Ik vind het idd een goede opmerking dat al is het fotograferen niet goed gegaan je zeker dan proberen het beste er nog van te maken. Dit lijkt me ook voor jezelf een fijn gevoel. Het klopt ook dat er erg weinig foto zijn geleverd misschien dat de fotografen nog een keer de moeite willen nemen nog eens te kijken voor de modellen? Ik denk wel dat dit gewaardeerd word.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:06

Ik ben nog niet klaar met bewerken :)
Heb alleen nog niet de tijd gehad. Net als alle andere foto's die ik heb liggen.

Dit weekend wil ik het afmaken.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 01:03

Wat betreft mijn foto's muurp: ik ben tevreden hoor! Wil van jou en juliette er graag een nabestellen! Zal van de week even een pbtje doen naar jullie beiden.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:46

Ik ben ook niet ontevreden, alleen had graag wat meer (goede) foto's gehad.
Daar kan ik alleen mezelf de schuld van geven haha ;+

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:42

Loetie84 schreef:
Wat betreft mijn foto's muurp: ik ben tevreden hoor! Wil van juliette er graag een nabestellen! Zal van de week even een pbtje doen naar jullie beiden.

leuk! benieuwd welke het wordt.

Muurp schreef:
Ik ben ook niet ontevreden, alleen had graag wat meer (goede) foto's gehad.
Daar kan ik alleen mezelf de schuld van geven haha ;+

leuk dat er nog foto's aankomen hier zullen de modellen vast blij mee zijn!
Je moet je zelf niet de schuld geven, je hebt toch je best erop gedaan! en je probeerd er nog wat uit te halen, ik vind dat er hele geslaagde foto's bij zitten.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:55

Ik was ook sowieso nog niet klaar met bewerken... Dat had ik al eerder gezegd :j
Heb geloof ik een paar mensen maar 1 of 2 foto's aangeleverd. Dus die krijgen er sowieso nog wat extra bij.

En natuurlijk heb ik mijn best gedaan, maar ik had graag meer foto's kunnen leveren.
Er zitten ook wel goede foto's bij. :j Ben over het algemeen best tevreden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:48

@juliette, die waar mn paard in t bos staat! <3

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:50

Muurp schreef:
Ik was ook sowieso nog niet klaar met bewerken... Dat had ik al eerder gezegd :j
Heb geloof ik een paar mensen maar 1 of 2 foto's aangeleverd. Dus die krijgen er sowieso nog wat extra bij.

En natuurlijk heb ik mijn best gedaan, maar ik had graag meer foto's kunnen leveren.
Er zitten ook wel goede foto's bij. :j Ben over het algemeen best tevreden.

daar heb je gelijk in, een goede instelling

Loetie84 schreef:
@juliette, die waar mn paard in t bos staat! <3

oke leuk! stuur tegen die tijd de foto maar even mee in je pb'je of het nummer. Dan weet ik zeker dat we de zelfde bedoelen:P