Gezellige Sahara, Ommen najaarsfotomeeting!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:43

loes-freke schreef:
Jets schreef:
Omdat ik beginnend fotograaf ben doe ik dan ook mee aan dit soort fotomeetings, om te oefenen ;) Jammer dat je mijn twee voorbeeldfoto's niet mooi vindt. Wat valt je precies tegen? Eerlijk gezegd vind ik je reactie niet heel fijn overkomen. Mocht je opbouwende kritiek voor mij hebben, dan hoor ik het graag! Daar kan ik namelijk wel wat mee ;)

Te gewoontjes moet meer op achtergrond Letten.
En zoals ik al zei ze zijn wel mooi maar niet als beroeps.

Hint.
Bv je ziet een regen boog mooi van kleur.
Zet paard midden in de regenboog.
Zak door je knieën en pak je duimen en wijsvingers zet in vierkant kijk wat je dan ziet.
Als je paard en regen boog goed ziet en lijkt net of paard echt helemaal onder de regen boog staat dan ga je foto schieten.
En meer spelen met achtergrond.
Bv je ziet een dikke tak laat persoon op zitten en paard komt bv net lijkend achter boom vandaan komt.
Gewoon eerst je fantasieën ontwikkelen in de omgeving en dan op plaats zetten.
Blijven oefenen dan komt het vast goed.
En vooral op licht inval Letten.
Ik hoop dat je hier wat aan heb.
En anders kom je maar een dagje zal ik je meenemen.

Bedankt voor je reactie. De Sahara bestaat nou eenmaal vooral uit zand en bosjes. Ik focus mij liever eerst op het fotograferen zelf, zodat ik daarna andere dingen uit kan gaan proberen ;) Eerlijk gezegd begrijp ik je regenboogverhaal niet helemaal in verband met deze meeting, maar evengoed bedankt. Ik hoop dat ik de rest wel blij kan maken met mijn foto's ;)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:46

Jets schreef:
Ik hoop dat ik de rest wel blij kan maken met mijn foto's ;)

Mij in elk geval wel !!! Ik hoef geen regenboog boven mijn paard. Hij is zo al knap genoeg. :j

kirsten4

Re: Gezellige Sahara, Ommen najaarsfotomeeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:54

Mooie foto's Simone !! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:57

*komt uit meelees modus*

Ik vind alle geplaatste foto's tot nu toe prachtig! Jets, ik vind jou foto's erg mooi hoor! Het enige puntje is die schaduw (vlekkenpaard) op de hals. Vind de eerder gegeven opmerking dan ook zeker niet terecht. Alle fotografen doen hartstikke hun best op zo'n meeting. Vind je de foto's niet mooi zeg dat dan via PB en omschrijf het even op een andere manier. Persoonlijk, als ik model was geweest zou ik het helemaal niet zeggen als de foto's van een fotograaf mij niet zo aanspreken, genoeg fotograferen waarvan ik de foto's wel mooi vind dus waarom iets opmerken?

*gaat terug in meelees modus*

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:00

Bellatrix schreef:
*komt uit meelees modus*

Ik vind alle geplaatste foto's tot nu toe prachtig! Jets, ik vind jou foto's erg mooi hoor! Het enige puntje is die schaduw (vlekkenpaard) op de hals. Vind de eerder gegeven opmerking dan ook zeker niet terecht. Alle fotografen doen hartstikke hun best op zo'n meeting. Vind je de foto's niet mooi zeg dat dan via PB en omschrijf het even op een andere manier. Persoonlijk, als ik model was geweest zou ik het helemaal niet zeggen als de foto's van een fotograaf mij niet zo aanspreken, genoeg fotograferen waarvan ik de foto's wel mooi vind dus waarom iets opmerken?

*gaat terug in meelees modus*

_/-\o_

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 13:03

Bedankt, ben er zelf nog niet zo kapot van :')

Wat de reactie betreft, ben ik het met Marlies eens. Iedereen doet zo zijn best, zowel fotografen als modellen. Het is puur voor het oefenen, nieuwe foto's van jou en je paard en vooral de gezelligheid tijdens de meeting.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:05

Hier nog een verbaasde meelezer... Zou niet eens in me opkomen zoiets te zeggen (+ dat het niet eens waar is).. Vindt het ronduit onbeschoft!

En als je beroepsfotografen wilde.. Waarom heb je niet gewoon betaald voor een fotoreportage??

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:31

Precies! Dit is gratis en het gaat om het oefenen en de gezelligheid. Ik ben tot nu toe erg blij met de foto's en stel, als er wat op aan te merken valt, dat maakt nog niet veel uit want het gaat mij er om dat ik dierbare herinneringen heb aan mijn pony :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:38

Zolang je er niet voor betaald wordt moet je gewoon je mond houden en dankje zeggen, opbouwende kritiek is natuurlijk een andere zaak.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:38

Ik kwam even in het topic gluren omdat ik benieuwd was naar de foto's die Jetske had gemaakt en de foto's van Pino. Ze zijn erg gaaf geworden!

Ik vind de opmerking richting Jetske ook echt belachelijk. Elke fotograaf doet erg z'n best om mooie foto's af te leveren. Daar kunnen uiteraard ook wat foto's tussen zitten die je niet super mooi vindt, maar om dat op zo'n rottige manier te zeggen... Denk dat het plezier voor de fotografen er zo ook wel af gaat, een pbtje of een netjes onderbouwde opmerking is veel handiger. En over achtergronden spreken die niet eens "beschikbaar" zijn? Euh? Daar heeft niemand wat aan. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat Jetske wél hele mooie foto's maakt.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 13:42

Goed, laten we erover ophouden. Denk dat het nu wel duidelijk is dat het niet echt handig was op te zeggen. Houd het nu weer gezellig. Ik wil graag een goede herinnering aan mijn eerste georganiseerde meeting overhouden.

Foto's voor Marlinde heb ik klaar, dus ik kan een start gaan maken aan de meeting foto's.

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:56

Goed idee Simone! De meeting was top georganiseerd, mooi weer én niet geheel onbelangrijk; de resultaten zijn tot nu toe stuk voor stuk super!

Vanavond ook weer foto's van mij. Heb nu 2 modellen klaar en ga vanavond na mijn werk beginnen aan de stippelpony en de bonte. Dus die hoop ik vanavond ook te sturen. Heb al wel een paar pb'tjes gehad met e-mailadres, maar volgens mij nog niet allemaal. Zou je daar ook even bij willen zetten hoe je pony eruit ziet? Dan weet ik wie bij welke boktnaam hoort :p

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:02

Ik ben van de bonte ;) Bram en Ellen

Maar doe maar rustig aan hoor met mijn foto's! Tuurlijk vind het super leuk om ze te krijgen, maar als het jullie stress of iets oplevert, mag je van mij rustig aan doen ;)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:54

elwinfield schreef:

Maar doe maar rustig aan hoor met mijn foto's! Tuurlijk vind het super leuk om ze te krijgen, maar als het jullie stress of iets oplevert, mag je van mij rustig aan doen ;)

Ik heb nog wel even staan gniffelen van de weg-ren-move van Bram aan het begin :D
Prachtig paard!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 14:55

Hier nog een. Wat een grappig gezicht was dat :')

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:04

MarlindeRooz schreef:
Zolang je er niet voor betaald wordt moet je gewoon je mond houden en dankje zeggen, opbouwende kritiek is natuurlijk een andere zaak.

Als je over mij heb ik was er niet bij, idd mij moet je betalen.
En zeg eens ze zijn leuk alleen voor professionals niet.
Ik geef alleen hoe je het beter kan doen.

De regenboog verhaal doel ik als voorbeeld op als regen boog is.
Die van as nog simone is mooi alleen zelf zal ik sharon tussen de twee schuine stammen zetten en lieza er omheen van achteren om boom heen kijken naar sharon.
Speelse zo als sharon haar moeder vanmorgen zei.
Standaard foto's kan iedereen maken, dat bedoel ik als gewoon.
Maar meer recreatie in foto maken.
Of sharon voor die schuine boon laten c intensief en lieza met hoofd tussen de twee stammen laten kijken.

En dit is alleen maar ideeën voor jullie voor volgende keer.
Eerst omgeving verkennen, dan je fantasieën laten gaan en dan de modellen op de plek zetten.

En wat jullie er mee doen moeten jullie zelf weten, in iedere geval ze zijn mooi en scherp alleen nu nog recreatie in verwerken en dan op als echte fotograaf.
In iedere geval blijf oefenen.

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:06

Cleo_ schreef:
elwinfield schreef:

Ik heb nog wel even staan gniffelen van de weg-ren-move van Bram aan het begin :D
Prachtig paard!

hahaha, ja oepsie.. |o

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:17

Ik hoop dat je niet zo fotografeert als je schrijft.

Hier is werkelijk geen touw aan vast te knopen.

davinci2412

loes-freke schreef:
Als je over mij heb ik was er niet bij, idd mij moet je betalen.
En zeg eens ze zijn leuk alleen voor professionals niet.
Ik geef alleen hoe je het beter kan doen.

Het feit dat je zo'n reactie plaats vind ik niet echt professioneel.. Dus misschien moet je niet zulke reacties plaatsen als je een professionele fotografe zou moeten zijn..
Laatst bijgewerkt door davinci2412 op 24-11-14 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xCynthiaVos

Even een tussendoor foto van Bram (:

Afbeelding

xPearl

Hahhaa Ellen, het was zo ineens, ZOEF. Weg was Bram :').

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:19

Hahaha ja, ik had verwacht dat hij wel braaf genoeg was. Nooit weer doen dus ..

Thanks voor de mooie foto's!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:21

elwinfield schreef:
Hahaha ja, ik had verwacht dat hij wel braaf genoeg was. Nooit weer doen dus ..

Thanks voor de mooie foto's!

Hij gedroeg zich keurig hoor! Kwam netjes in een handgalopje aan en hield netjes afstand :')
Nee geweldig !

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:21

Mooie foto's komen er al voorbij. :)
Vond het netjes geregeld allemaal dus een geslaagde dag, en wat een geluk met het weer!
Bedankt iedereen!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:47

S_imonee schreef:
Goed, laten we erover ophouden. Denk dat het nu wel duidelijk is dat het niet echt handig was op te zeggen. Houd het nu weer gezellig. Ik wil graag een goede herinnering aan mijn eerste georganiseerde meeting overhouden.

.

Ik denk dat Simone helemaal gelijk heeft, verder per PB.
En ik vond dat de meeting top georganiseerd was, en ik zag ontzettend veel mooie foto's
voorbij komen.
Ik hoop dat jullie er nog meer plaatsen voor de mee lezers zoals ik :j {:}