Animo fotomeeting oudere paarden noord nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: Animo fotomeeting oudere paarden noord nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:47

Volgens mij niet ;)

Tot zo dames!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:30

Gewoon aan de longeerlijn doen dan ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:18

Ik ben er haha. Waar is de rest?
Of sta ik toch verkeerd?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:20

Kom eraan

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:46

Was gezellig!!! Nu de foto's afwachten! :o

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:47

Ik ben al druk bezig hahaha

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:35

Overigens na aanvang van het gesprek dat net gevoerd werd; Devica en Maaike hebben al een pb over een mogelijke aflevering van foto's.

Wil ik ook toch even terugkomen op het idee fotomeeting. Bovenal dat het een gezellige dag was, zijn dit soort dagen vooral om het portfolio te vullen van de fotografen en modellen krijgen zo gratis digitale foto's.

Maar ik kreeg de indruk dat eigenlijk de foto's niet echt openbaar gemaakt mochten worden. Op deze foto's berust namelijk géén portretrecht en de fotografen zijn vrij om deze te gebruiken voor ieder doel (vanuit gaande dat het hier om representatieve foto's gaat). Het is daarom zelfs dikwijls in de algemene voorwaarden opgenomen om dit nog even te onderstrepen (van mij: http://makwafotos.nl/Algemene_voorwaarden.html punt 7.6). En dit vind ik niet meer dan logisch, want de fotografen staan daar wel een dag gratis te fotograferen voor onder andere het doel om het portfolio aan te vullen. Niet om thuis te komen met foto's waar eigenlijk nog niets mee gedaan kan worden.

M.a.w. mochten de modellen dit écht niet willen, dan was het fijn geweest dat dit vooraf kenbaar was gemaakt. Dus ook een leerpunt voor de volgende keer, informeer hier even goed naar om achteraf misstanden te voorkomen.

En dan nog even over TFP, in principe is dit niet zo tijdens meetings (had van te voren wellicht even gevraagd/vermeld kunnen worden). Het is zo dat de modellen gratis digitale exemplaren krijgen (al dan niet concreet vooraf afgesproken door de organisatie) maar dat de nabestellingen niet gratis zijn.

En dan tot slot, iedereen heeft er veel werk in gestopt en dat is helemaal top en allen bedankt daarvoor *\o/* . Maar ik vond persoonlijk dat de organisatie wel strakker kon, onder andere vanwege de grijze gebieden die er nu zijn m.b.t. bovenstaande. Maar gebeurd is gebeurd en ik hoop nu dat we er met zijn allen alsnog uitkomen en dat de grijze gebieden opgehelderd worden. :j

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:37

Komt goed :j

Je mag ze van mij plaatsen. :D

Ik vond het een leuke dag en hoop op mooie foto's.
Maar dat zal wel geen probleem zijn.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:42

Oh mijn foto's mogen natuurlijk gebruikt worden hoor! Maar ik begrijp dat we als modellen dus niet zomaar die foto's op bv facebook mogen plaatsen? Er zitten immers wel watermerken op toch?

Over de over de organisatie ben ik het helemaal met je eens. Alleen heb ik het niet georganiseerd oorspronkelijk, en aangezien ik nog nooit zo'n meeting meegemaakt had was het voor mij lastig om al die voorwaardes te bedenken.. :)
Laatst bijgewerkt door fientje80 op 14-07-13 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:43

Ja die mogen we wel op facebook plaatsen en je mag ze ook in een topic op bokt doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:44

Bedankt, begrijp mij nu niet verkeerd hoor, ik wil nu alleen de misstanden uit de weg ruimen zodat iedereen tevreden is. :j

Mijn foto's mogen voor particulier gebruik gebruikt worden op het internet, dus pagina's als sociale media en fora zijn geen probleem (als ze maar in de staat blijven zoals ik ze lever). Ik weet niet hoe de andere fotografen hierover denken.

[edit], het watermerk is enerzijds puur reclame en anderzijds de boodschap dat de foto's niet gebruikt mogen worden voor andere doeleinden (bijvoorbeeld fotomanipulaties waar geen toestemming voor gevraagd is).

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:54

Iedereen erg bedankt! Mijn afspraak om 3 uur heb ik laten schieten, dat ging ik echt niet redden... Sorry van het wat chaotische einde door mijn zeer optimistische maar onrealistisch strakke planning :o Vond het leuk om een keertje met een meeting mee te doen. Qua organisatie kan het idd strakker. Voor de meerderheid van de deelnemers was het geloof ik de 1e keer. Zelf wist ik totaal niet wat ik kon verwachten en heb het een beetje op mij af laten komen. Ik heb er totaal geen problemen mee dat de foto's door de fotografen worden gebruikt. Ik vond het top dat jullie er met z'n drietjes waren en zo enthousiast aan het plaatjes schieten zijn geweest. Zelf zal ik er absoluut geen gekke dingen mee doen. Ben toch niet zo'n social media mens en snap al helemaal niets van bewerken. Ik vind het vooral leuk de mogelijkheid te hebben een mooie foto van mijn toffe oudje na te kunnen bestellen bij jullie voor mezelf, de vorige eigenaar, en/of bijrijdsters. Nu ben ik héél benieuwd naar het resultaat!!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:20

Bedankt, ach iedereen is wel eens chaotisch toch haha, voel je daar niet schuldig om. :)

Ik was er zelf ook niet bij helemaal, gezien het overlijden van mijn vader in maart dit jaar met vlagen hard aankomt. :o

In ieder geval, het eerste resultaat ziet er veelbelovend uit maar ik ga eerst aan de koffie. :9k

Voor de volgende keer in ieder geval een stevig leerpunt, dat dit soort dingen glashard genoteerd worden. :j

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:23

Neem eerst je koffie maar even.
Zit zelf ook net aan de thee.
We wachten met smart op foto's :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:24

Ik drink koffie en doe gelijk de foto's haha. :P

*gaat Nora ontvoeren, wat een aanzienlijke dotje op die foto's <3 *

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:44

You know the feeling when you're in too deep
And then you make it out the taste so sweet
Dave Matthews Band - Sweet

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:03

De touwtjes worden bij nabestellingen weggewerkt. :)

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:17

Leuke foto's Magda!
Ik ga zo bezig, eerst al mijn foto's overzetten van RAW naar JPG, stond verkeerd ingesteld ..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:22

Bedatnkt! Je fotografeert normaal niet in RAW? Ik weet niet of je Adobe Lightroom hebt? Want dan kun je alles in één keer overzetten namelijk. :j

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:23

magda_90 schreef:
Bedatnkt! Je fotografeert normaal niet in RAW? Ik weet niet of je Adobe Lightroom hebt? Want dan kun je alles in één keer overzetten namelijk. :j

Adobe Lightroom? Ik wou hem daar mee fotograferen, alleen kom er achter dat mijn computer dat niet zo kan openen..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:26

Wat is Kalisco toch nog jeugdig ondanks zijn leeftijd, prachtig!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Likemaaike schreef:
magda_90 schreef:

Adobe Lightroom? Ik wou hem daar mee fotograferen, alleen kom er achter dat mijn computer dat niet zo kan openen..

Dan heb ik niets gezegd. :o Ik gebruik zelf inderdaad dat programma, heel ideaal. Je laadt alles in één keer en kan dan diverse dingen doen:
- Eén voor één de foto's bewerken en omzetten naar .JPG;
- Eén bewerken en deze bewerking doortrekken naar alle foto's en dan omzetten naar .JPG;
- Alles onbewerkt overzetten naar .JPG en alleen een individuele foto bewerken bijvoorbeeld;
- Direct verkleinen kan er ook mee.

Bij Photoshop gaat het alleen per stuk en dat vind ik zelf niet heel handig.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:31

Wederom mooie foto's ! Waar kan ik Adobe Lightroom downloaden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:37

Ik heb hem toen die tijd gekocht samen met nog een paar kennissen (meerdere licenties zaten er toen bij). Maar waar je dat zo kunt downloaden? De gratis proefversie vast via Adobe zelf.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:37

<3 <3 <3 ooohh ik ben nu al zo blij met deze foto's! Kan niet wachten tot de rest! :o mijn lieve bejaarde!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:39

Echt zo'n dotje! Ik mag haar alleen niet in de tuin zetten van mijn moeder, flauw he. -O-