appaloosa fotomeeting loonse drunense duinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:04

En ik zit te denken aan de eerste combi. :+ :')
Probleem bij de laatste is dat ik niet echt iets passends als bovenkleding denk ik heb. Moet ik nog even de kast in, en ligt ook wel wat aan het weer. Donkerblauwe sweaters heb ik wel, jas ook. :)
En bij de 2de combi, moet er weer een andere sweater op. Nou ja, neem de hele kleerkast wel mee. :')

Beige rijbroek is waarschijnlijk wel wat makkelijker als ik ook op Dev stap, iets neutraler.

Paarse teveel voor je Urielle? Goh, hoe zou dat nu komen. :+ Het staat Dev nog wel zo goed. _O-

Urielle

Re: appaloosa fotomeeting loonse drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:07

Die paarse deken ligt er nu op, heb vandaag gewassen :o Maar hij is niet mietje hoor :D Future staat hengstig dus Dev is deze week weer helemaal op en top vent :+
Ik heb een wit shirt bij de Action gekocht en ga het proberen te verven, met de nadruk op proberen hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:08

Ik vond juist de tweede combi het mooiste, om de meningen nog verder uiteen te doen lopen :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:10

2de combi past ook heel mooi, alleen is het hopen dan op goed weer en dat de rijbroek niet bij de keuze van Urielle vloekt, want die staat erop dat ik ook op Devdan kruip voor foto's. :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:13

Hoe doen jullie het trouwens qua bescherming, bandages, peesjes, blote benen?
Heb vandaag de beentjes en oortjes nog even bijgeschoren maar na het rijden zag ik dat hij zichzelf wel een keer aangetikt had op de binnenachterkogel, gelukkig maar een klein plekje.

Neon: ik ga voor zand met bruin iig, moet alleen even het minst voddige dekje uitkiezen O:)
Maar blauw past toch ook mooi erbij?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:24

Daar past blauw met creme shirtje/sweater goed bij. :j

Bescherming doe ik alleen om als we zeker niet in het water gaan. Hoewel Neon zichzelf ook wel aan wil tikken, en zeker op wat zwaarder terrein, omdat ze totaal geen balans heeft. Peesbeschermers moet ik nog even uitwassen bedenk ik me nu. :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:09

liefst blote beentjes dat is het mooist. maar als jij dat persee niet wilt moet je het omdoen. maar het is wel afbreuk voor de foto`s ;) bij losgooifoto`s dan

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:11

Denk dat het meer om de rijfoto's gaat, bij mij in ieder geval. Neon los is wel verantwoord, maar als ik er op zit is ze zo in onbalans (amper ingereden) dat ze zich nog wel eens aan wil tikken, zeker met los zand. Doorgaans niet ernstig, dus als we water in gaan ga ik zeker gewoon bloot, risico loop ik wel (alsmede het risico dat ik een nat pak krijg _O- ).

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:22

Neonlight schreef:
Denk dat het meer om de rijfoto's gaat, bij mij in ieder geval. Neon los is wel verantwoord, maar als ik er op zit is ze zo in onbalans (amper ingereden) dat ze zich nog wel eens aan wil tikken, zeker met los zand. Doorgaans niet ernstig, dus als we water in gaan ga ik zeker gewoon bloot, risico loop ik wel (alsmede het risico dat ik een nat pak krijg _O- ).

:)) :Y) <<)
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:25

O jee..... :+

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:29

Ik fotografeer gewoon door hoor :Y) :P

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 05:24

haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 06:56

Daar was ik al bang voor..... :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 07:45

Ben benieuwd hoeveel water er staat in het vennetje. De vorige keer dat ik daar was (begin april) was het bijna droog...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:14

Gezien de regenval van de laatste dagen dus zwembandjes meenemen. :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:24

Neonlight schreef:
Gezien de regenval van de laatste dagen dus zwembandjes meenemen. :')

Kom maar hier wonen, hier is gister geen drupje gevallen :D.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:34

Geen drup??? Waar is hier, Wageningen of Uden?
Hier heeft het gisteren praktisch de hele dag geregend, tot half 5 zeker. Ook toen het droog was volgens buienradar regende het nog. -:(-
Ik was dus van plan om op Neon te kruipen (november voor het laatst op gezeten, en ze is al amper ingereden) maar vanwege het weer niet meer gedaan. Het goot, en daar houden Neon en ik beiden niet van. :D
Nu eens kijken of er morgen iemand is op stal, om er dan op te kruipen, en zaterdag. Dan is vriendje mee, dus dan kan het zeker. Maar ik ga er niet op als ik helemaal alleen ben. :)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:44

Wat ik ook zou kunnen doen is in spijkerbroek met bloesje en gewoon rijschoenen eronder. Hoef ik ook niet te doen alsof ik dressuur rij! Heb wel leuke foto's uit de oude doos dat ik zo op ouwie zit, die was ook vos als basiskleur en het blauw van de jeans stond wel leuk. En dan een totaal onopvallend zadelvormig dekje eronder. Heb toch niet zo veel met setjes, paard heeft al kleur genoeg zeg maar.
@Neon: ik vind die tweede combi wel mooi, vind niet-effen dekjes wat schreeuwerig. Een biesje of een logo'tje is meer dan genoeg.
Als het helder water is hoop ik dat Abra erin gaat, op het strand deed ze het wel, maar laatst de waterbak was echt een no-go. Best een groot paard om mee te ponyworstelen!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:52

Neonlight schreef:
Geen drup??? Waar is hier, Wageningen of Uden?
Hier heeft het gisteren praktisch de hele dag geregend, tot half 5 zeker. Ook toen het droog was volgens buienradar regende het nog. -:(-
Ik was dus van plan om op Neon te kruipen (november voor het laatst op gezeten, en ze is al amper ingereden) maar vanwege het weer niet meer gedaan. Het goot, en daar houden Neon en ik beiden niet van. :D
Nu eens kijken of er morgen iemand is op stal, om er dan op te kruipen, en zaterdag. Dan is vriendje mee, dus dan kan het zeker. Maar ik ga er niet op als ik helemaal alleen ben. :)

Wageningen :D Bij mijn ouders in Uden heeft het ook een groot deel van de dag geregend heb ik begrepen. Ik ging net even kijken hoe laat ik op moest zondag, had niet door dat we al zo vroeg begonnen :P. Is geen probleem hoor, maar had het gewoon niet door :P

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:12

Jah is ook leuk wittepit

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:31

Neon: Ik vind de tweede ook het leukste! :)
Heb alles weer een beetje bijgelezen, lijkt me gaaf als we ook foto's in het water maken :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:15

Die foto was ik ook al tegengekomen, normaal gaat Dev het water wel in (bak is nu ook een zwembad, ook hier incl. gisteren al weken elke dag regen met bakken uit de lucht, hij geeft geen kik, gaat overal door) maar als ik ernaast lig verwacht ik ook wel foto's van hoe ik het water invlieg hoor :D

Ik rij wel af en toe met blote (paarden)benen en moet normaal geen probleem zijn. Qua los of niet tussen de prikpaaltjes laat ik het even aan Neonlight over, zij is de eigenares tenslotte. Dev is de laatste tijd weer heel braaf buiten en komt als ik roep in volle galop aanzetten, maar heb hem in het verleden ook al wel eens ergens uit de buurt op kunnen vissen na het loskappen van de spandraad, gaas oprollen, over sloten en prikkeldraden van de koeieweides (1.20) springen, en een hoop andere avonturen. Stond ie doodleuk ergens verderop in een wei te grazen, en wij maar in paniek zoeken :=
Het levert natuurlijk fantastische foto's op maar we willen ook niet met zijn allen op zoek naar een loslopende hengst 'ergens in de L&D duinen' :P

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:21

Ik heb eventueel wel 2 extra hengtenkettingen :)
(nja 1 hengstenketting en 1 leadline)

Hoe zitten mensen qua hoofdstellen? Weet iedereen al wat 'ie wil gebruiken voor tuig?
Zal ik nog extra touwhalster meenemen voor zij die niet los kunnen ?

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:36

Pres gaat normaal het water wel in maar spettert iedereen
Nat daar haha

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:44

wat of hoe willen de fotografen mijn sproetje graag zien?