Fotomeeting Dijkgatbos (Wieringerwerf NH) 7 april '13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

borrie01

Re: Fotomeeting Dijkgatbos (Wieringerwerf NH) 7 april '13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:08

Nox blijkt opeens toch wel heel erg leergierig te zijn en vele aanleg te hebben voor vrijheidsdressuur.
Met zijn 9 maanden kan meneer de Spaanse pas al een beetje en hij kan stijgeren.

Wel allemaal op heel speelse wijze hij is tenslotte nog echt baby maar alles wat hij zelf aangeeft stimuleer ik.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:11

Leuk joh Sharon :) ben benieuwd wat hij in april allemaal kan :) liggen zou ook wel lief zijn voor op de foto's ;)

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 21:15

ja jmmr dat het heel lastig is om dat sanne allemaal te leren ze kan nu de jambette beetje de spagaat en achteruit en de basisdingen en verder niet.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:19

borrie01 schreef:
Wel allemaal op heel speelse wijze hij is tenslotte nog echt baby maar alles wat hij zelf aangeeft stimuleer ik.

Ooh, dat zou ik echt niet doen met die jonkies he. := Bright mag dat echt allemaal niet van mij, met zijn 2,5. Over een tijdje ga ik beginnen met VD, maar hij moet eerst maar de normale omgangsdingen weten, en niet alles wat eigenlijk "fout" is, stimuleren als goed gedrag. (Nu is Bright perfect opgevoed hoor, don't worries!)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:22

Ik doe al langer aan vrijheidsdressuur met mijn Kwpn merrie.
Die kan stijgeren,jambette, compliment,buiging,Spaanse pas,kusje, nee schudden, flemen, spagaat
Volgen, achteruit op commando, turn around en we zijn nu bezig met liggen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:23

Doet nox je kwpner dan na? Dat hoor ik wel vaker dat er op die manier al jong van zulke dingen in gaan zitten :)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:26

O maar Josca het is echt allemaal op speelse wijze hoor ik vraag gene mega Spaanse passen van hem.
Begrijp me niet verkeerd hoor het is geen fout gedrag wat ik beloon.
En het stijgeren is meer een huppeltje met z'n voorbenen.

Maargoed ieder z'n eigen ding ik weet zeker dat ik nox goed opvoed hij luisterd super goed.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:29

heidiLOVER schreef:
Doet nox je kwpner dan na? Dat hoor ik wel vaker dat er op die manier al jong van zulke dingen in gaan zitten :)

Nee want nox staat niet bij haar en kan het dus ook niet zien.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:42

Ik vind dat vrijheids dressuur altijd super leuk en zou graag mijn PRE al dat soort dingen leren.
Ik heb er alleen zelf vaak het geduld niet voor :o .
Ik ben zelf eigenlijk iemand die echt zorgt dat ze goed luisteren en dat ze goed getraint worden...
De meiden bij mij op stal doen wel wat kunstjes hoor met de pony's, op de vorige open dag hebben ze zelfs zelf een show in elkaar gezet en dat was echt super leuk!

@ renske ik ben totaal niet bezig met de meeting haha, hengsten keuringen staan hier op het moment op nr. 1 dus waar het kan word er elke dag hard getraint!
Het is zo ver voor ik het weet en de keuringen zijn voor mij de belangrijkste dagen van het jaar.
Ik heb van de kampioenschappen geproefd en wil nu niks anders meer, dat is niet aroggant bedoeld want ik weet dat het ook zomaar eens niet zo kan zijn maar het is wel waar ik VOOR ga!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:47

Tuurlijk, je moet doen wat je paarden in zich hebben, mooi knallen en lekker weer naar de kampioenschappen! +:)+ Je paarden zijn dr knap zat voor, haha, klinkt niet arrogant. Ze zijn nu eenmaal mooi.
Ik ben Bright ook vooral voor de keuring aan het voorbereiden, vd week wezen scheren, deze week nog even afmaken, morgen of overmorgen, want hij loopt voor paal nu. Helaas valt het trainen nu even niet mee met de harde ondergrond en mijn enkel.

Nu is zijn keuring een dag voor de fotoshoot, dus ziet hij er sowieso tiptop uit dan, haha.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:54

Ik ben er ook niet mee bezig, zou niet weten hoe ik der verder op moet voor bereiden. Wel gewoon lekker aan het rijden en af en toe een wedstrijdje. 3 maart voor de eerste keer met haar oefen cross, vorige week hebben we onze eerste springles gehad :D

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 21:58

devon04 schreef:
De meiden bij mij op stal doen wel wat kunstjes hoor met de pony's, op de vorige open dag hebben ze zelfs zelf een show in elkaar gezet en dat was echt super leuk!

dat had ik gehoord van een paar klasgenoten vorig jaar dat ze dat gingen doen. ze hadden ook gevraagd hoe ik de jambette had geleerd XD

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:01

paardjes123 schreef:
3 maart voor de eerste keer met haar oefen cross, vorige week hebben we onze eerste springles gehad :D

Oh stoeer! :D

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:03

@ Josca Thanx! Mini hengsten keuring heb ik ook al zin in, en idd trainen valt niet mee met de vorst.
Ik moet zeggen de laatste dagen was de bak bij ons nog vrij aardig te rijden en de wegen hier zijn super goed begaanbaar dus anders maar de weg op...
Snap dat dat bij jou niet zo goed gaat met je enkel... is fietsen geen optie?
Doe ik ook met die kleintjes daar worden ze mooi ruim van en is goed voor de pezen!

@ paardjes 123 leuk lijkt me dat crossen, ik heb wel eens een soort van gecrost in het dijkgatsbos maar dat is niet te vergelijken haha.

@ renske ja dat hebben die meiden toen leuk gedaan hoor!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:05

Ik kan nog niet zo goed op en afstappen met fietsen, en gezien Bright nog moet leren naast de fiets te lopen (al zie ik geen problemen, hij doet alles alsof hij het al kent), vind ik het wel fijn als ik er af kan springen als het nodig is. :)) Bij Bright is geen rijbak, alleen een paddock, maar die's niet vlak nu natuurlijk doordat ze er in spelen en rennen, dus dat is vragen om kreupel worden als ik er in ga longeren. Gelukkig speelt hij veel met zijn maatje, dus spieren bouwt hij vanzelf ook wel wat op. Hopelijk over een week kunnen we weer trainen!
Heb er ook veel zin in!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:07

Van mij mag die vorst nu ook wel weg

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 22:08

borrie01 schreef:
Van mij mag die vorst nu ook wel weg

ja heel graag ja! al is sanne al behoorlijk aan het verharen. vandaag met poetsen blijf je maar bezig en telkes hele pluken uit de borstels halen.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:09

@ Joscaa ik snap het, dat schiet dan niet op nee kan je dan ook beter niet doen.
Met mijn Fell pony's durf ik ook niet te fietsen hoor haha.
Dat trainen komt straks wel goed, we hebben gelukkig nog ff!

@ Sharon JAAA van mij ook haha, ik ben het zo zat!

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 22:11

@devon04 jullie hebben ook een bak bij mij gelukkig ook :D alleen staan een aantal paarden er s'winters altijd een paar uurtjes in en dan maar buiten rijden. al schrikt het paard waar ik op rij echt overal van. van dat ene grasprietje wat er gister niet was en van zijn eigen schaduw enzo

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:14

Ja de paarden zijn met dit weer wel altijd iets frisser dan normaal, zelf mijn Fell pony's... haha

@ joscaa mag je ook weer fotograferen bij vd Kroon 1 juni?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:17

Oh, nog niks van gehoord, als het zo is, zal ik het binnenkort wel horen denk ik, haha! Zou wel leuk zijn, gezellig met al die kindjes etc. Jullie staan er dus wel weer bij met de paardjes? :)

Zelfs Bright is wild }:)
Afbeelding

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:20

Ja wij zijn er sowieso weer met de pony's... Lars vroeg het vd week al, naja vragen hij zei: hou je 1 Juni vrij? haha.
Je foto's van vorig jaar waren leuk!

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 22:20

wat een leuke foto! van bright!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:25

Oh, dan zal ik t binnenkort ook wel horen, haha. Of niet. _O- We zullen zien!

Op 't moment loopt Bright er zo bij;
Afbeelding
Alleen hier staat hij echt knullig alsof hij misvorm is, hij was krap om zijn achterhand naar mij aan het draaien :))

Afbeelding
En lekker met twee warme dekentjes op, genieten van het winterse zonnetje.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:26

Bright is knap!
Ik heb een merrietje van nu een jaar in zijn kleur!
Ook met het raadsel welke kleur ze nou is...

je zal het dan ook vast wel horen!