Studiofotomeeting | Mensenmodellen | Aalsmeer | 22 Juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: STUDIOFOTOMEETING | mensen *VOL*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:14

Strakke poses? sterke poses :P :=

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 15:17

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 15:20

Haha oke, dat noem ik strak poseren :P sterke blikken. Nice! Daar ben ik sowieso voor in. Ik zet je linkjes in het lijstje :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:21

Ideëenpot van Laura (ik dus)

Het lijkt mij erg gaaf om wat met spinnen/reptielen te doen, in combinatie met veel makeup. Een mix tussen dit: http://data.whicdn.com/images/4493291/0 ... _thumb.jpg en dit http://www.marshu.com/articles/images-w ... -snake.jpg

En dan oeeeee, nu kiezen tussen twee... Wordt het de rook/meel, of het gedumpte poppetje, uhm...uhm...
Ja dan ga ik toch voor het gedumpte poppetje. Waarbij de model zo veel mogelijk als pop gaat. Dus, jurkje, haartjes in een krul + strik, poppen make-up, touwtjes aan de handen en voeten. En dan een beetje verlaten/leeg ergens op/tegenaan zitten. Zoiets als dit:
http://2.bp.blogspot.com/_BUWERsI3ztc/T ... l_01_F.jpg
http://www.marshu.com/articles/images-w ... oshoot.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:21

Haha t is idd maar net hoe je t ziet :P

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 15:27

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 15:31

Citaat:
IDEËENPOT

Oke, het is weer lijstjestijd.
Misschien dat iedereen (fotografen en modellen) kiezen twee voorkeuren (om dubbele eruit te halen) uit zijn eigen moodboard of die van een ander wellicht haalt? En wellicht wat meer toelichten hoe je het voor je ziet wat betreft styling inclusief voorbeeldfoto('s) uit de moodboards. Wees zo duidelijk mogelijk, zie echt een beeld voor je. Dan moeten er 5 à 6 overblijven en dan misschien stemmen? En kijken welke modellen bij welke ideëen passen, daarom dat de modellen ook zelf hun inbreng hebben op de ideeën.

FOTOGRAFEN

Gianti
Bagheera_206
hazira
WildWings
borrie01
Lipydo
  • Donkere omgeving, ruwe ondergrond met rook (meel of rookmachine) en tegenlicht plus een invullicht schuin van voren. - voorbeeld
  • Witte achtergonddoek, 1 lamp van schuin/voren, windmachina en doeken om lichaam, wellicht twee modellen - voorbeeld

MODELLEN

Joolien
  • Met slang, evt naakt met de slang voor mijn borst
  • Heftige makeup, sterke poses/ blik - voorbeeld
Myrthee_
Noasky
Solarpleure
  • Spinnen/reptielen, in combinatie met veel makeup. Een mix tussen dit: voorbeeld en voorbeeld
  • Het gedumpte poppetje. Waarbij de model zo veel mogelijk als pop gaat. Dus, jurkje, haartjes in een krul + strik, poppen make-up, touwtjes aan de handen en voeten. En dan een beetje verlaten/leeg ergens op/tegenaan zitten. - voorbeeld en voorbeeld

MIDDAG

Fiffill
sMieke

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:33

Nou ben ik toch benieuwt he...Hoe zet je dat nou in *voorbeeld* ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:33

Ja dat wil ik ook weten :P

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 15:39

[url = link] tekst [/url] heel makkelijk haha :P het is alleen nogal onoverzichtelijk om het te maken in zo'n lijstje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:40

voorbeeld

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D O nee.... Jaaa nu wel :')

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:42

Ooh, dat is best makkelijk :oo Dank je!!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 15:45

Haha :') niet te danken.

Ook gaaf in het poppenidee:

Afbeelding

Afbeelding

Heeft er iemand toevallig nog veel tule stof liggen? :=
Afbeelding

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:19

Jezus jullie gaan hard!! Ik heb 2/3 écht favorieten in mijn moodboard maar weet niet of mijn lijf erbij past (onzeker over mijn buik)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:23

OOooooh die laatste pop vind ik gaaf!!! Tule is niet zo heel duur, heb hier nog wel iets liggen, maar is denk ik niet genoeg. Geen idee hoe ik dat op die manier zou moeten spelden though.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:24

solarpleure schreef:
OOooooh die laatste pop vind ik gaaf!!! Tule is niet zo heel duur, heb hier nog wel iets liggen, maar is denk ik niet genoeg. Geen idee hoe ik dat op die manier zou moeten spelden though.

Misschien met nietjes in een soort roosjes bij elkaar nieten.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:43

Iets met een slang lijkt me vet. Ik weet niet hoe groot de slang is die dan mee komt. Maar ik vind een burlesque thema heel gaaf en dan de slang als boa gebruiken bv. iets als deze foto

En voor de rest weet ik 't niet echt. Ik hou van kleurtjes en ben eigenlijk vrijwel overal voor in.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:53

Ik ben vanavond aan het werk kan wel posten vanaf m'n telefoon maar voorbeelden plaatsen wordt lastiger

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:02

Mij lijkt het pinup idee nog steeds heel leuk maar snap dat het heel lastig is.
Heftige make up in combinatie met de reptielen lijkt me ook heel gaaf

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:39

Lipydo schreef:
Citaat:
IDEËENPOT

Oke, het is weer lijstjestijd.
Misschien dat iedereen (fotografen en modellen) kiezen twee voorkeuren (om dubbele eruit te halen) uit zijn eigen moodboard of die van een ander wellicht haalt? En wellicht wat meer toelichten hoe je het voor je ziet wat betreft styling inclusief voorbeeldfoto('s) uit de moodboards. Wees zo duidelijk mogelijk, zie echt een beeld voor je. Dan moeten er 5 à 6 overblijven en dan misschien stemmen? En kijken welke modellen bij welke ideëen passen, daarom dat de modellen ook zelf hun inbreng hebben op de ideeën.

FOTOGRAFEN

Gianti
Bagheera_206
  • Light Painting Dress
hazira
WildWings
borrie01
Lipydo
  • Donkere omgeving, ruwe ondergrond met rook (meel of rookmachine) en tegenlicht plus een invullicht schuin van voren. - voorbeeld
  • Witte achtergonddoek, 1 lamp van schuin/voren, windmachina en doeken om lichaam, wellicht twee modellen - voorbeeld

MODELLEN

Joolien
  • Met slang, evt naakt met de slang voor mijn borst
  • Heftige makeup, sterke poses/ blik - voorbeeld
Myrthee_
Noasky
Solarpleure
  • Spinnen/reptielen, in combinatie met veel makeup. Een mix tussen dit: voorbeeld en voorbeeld
  • Het gedumpte poppetje. Waarbij de model zo veel mogelijk als pop gaat. Dus, jurkje, haartjes in een krul + strik, poppen make-up, touwtjes aan de handen en voeten. En dan een beetje verlaten/leeg ergens op/tegenaan zitten. - voorbeeld en voorbeeld

MIDDAG

Fiffill
sMieke

Even snel een quote. Ben vanavond naar een theatervoorstelling om te fotograferen. Daarna een weekendje naar Woerden. Ben bang dat ik mijn ideeën pas zondag verder kan toelichten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:20

Nou hier ideetje één, want ik vind het idee van een slang bij de fotoshoots echt geweldig, dat is een idee wat mij ook erg aanspreekt.

Was even aan het zoeken op inspiratiefoto's daarvoor, kom je ook veel bagger tegen zeg := Vunzigheid en knullige foto's etc.
De voorbeelden die ik heb gevonden (omdat hier al werd gesproken van 'naakt met slang voor de borst') bevatten wel veel bloot, dus pas op: 16+ daarom in linkjes :) En voordat iemand een verkeerd idee krijgt: het zijn inspiratie/motivatie/brainstorm-foto's. Geen foto's om letterlijk te kopiëren, ik heb ook achter iedere foto staan wat mij aanspreekt. Het gaat niet zo zeer om het bloot, meer om de sfeer, het licht, etc.

1 http://img255.imagevenue.com/aAfkjfp01f ... 3_66lo.jpg (hier spreken de groentinten mij erg aan, komt heel natuurlijk over, beetje 'Eva' van Adam en Eva?)
2 http://img231.imagevenue.com/aAfkjfp01f ... _507lo.jpg (LET OP erg bloot... Wel vind ik het gedeelte van het bovenlijf als pose (maar dan de borsten veel bedekter, evt ook met bikini/hemd aan?) erg mooi, dus liggend met de slang vasthoudend daarboven. Ook het licht vind ik prettig)
3 http://fashiontothecore.files.wordpress ... -snake.jpg (Ook erg gewaagd, en mogelijk om met weinig bloot uit te voeren, gave pose en gaaf licht)

En meer portret dus voor alle leeftijden he ;) :
4 http://www.ilovebelgium.be/blog/files/2 ... otos-2.jpg (Compleet andere sfeer, portret en geen sensueel naakt oid zoals in bovenstaande maar meer portretfoto, ook mooi en origineel)
5 http://www.elegantimagesphoto.com/model ... ke-400.jpg (Ook meer portret en geen sensueel naakt, qua foto/sfeer doet deze me weinig, maar wat me hier aanspreekt zijn de vormen of het gebruik maken van de 'vorm' van de slang in combinatie met het lichaam)

Iets concreter idee:
Wat mij erg gaaf lijkt om te doen is het idee met de slang (die vast niet zo groot is als op de meeste foto's? of wel?), in combinatie met een felrode appel, en dan een beetje het Eva-idee (naar het verhaal van Adam en Eva) uit te beelden? Wellicht in een serie, dus bijv eerst de 'verleiding' uitbeelden, zoals ik hier bij foto 1 wel wat vind passen, maar dan met minder bloot en subtieler. Bijv. niet direct in de camera kijken, maar wegkijken, een soort combinatie van de verleiding en de bijhorende schaamte. Ik heb zelf een uitvouwbare lichtgroene achtergrond die ik kan meenemen en hier mooi bij zou passen. Daarnaast zou ik dan graag een meer 'duistere' foto maken, dus van het gevolg van de zonde, wat past bij foto 4. Donkerder qua licht en achtergrond, het model wat van de appel heeft gegeten en nu 'verstrikt' zit in/door de leugens van de slang, (zoals bij foto 4)... zoiets.

Maar geen idee of een model hier voor in is en of de slang hiervoor geschikt is :P
Hoe gaan we het uberhaupt doen? Werkt iedereen zijn of haar idee uit met 1 of 2 modellen?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:26

Je eerste twee foto's doen het hier niet WW

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:37

Oh WW, die 3e foto is heel gaaf!

Edit, ik wil ook wel heel graag met jou idee mee werken!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:43

met jou waarschuwing erbij, ga ik maar eerst ergens anders zitten, mams zit achter me _O-