Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 21:30

Jup.

Ik vraag in ieder geval Anne-Wil en Willemijn daarvoor. Daarnaast in de ochtendgroep Wendy en in de middaggroep ikzelf.
En uiteraard kan iemand anders het op een gegeven moment ook aangeven als er alsnog de tijd vergeten wordt.

Mijn vriend is er ook voor hand en spandiensten, misschien dat hij dat zelfs nog deels wil doen. En wie weet is er wel een ouder of chauffeur die op een gegeven moment de tijdswaarneming wil doen... :-)

Ik denk inderdaad wel dat het handig is om verschillende mensen te vragen om bewust van de tijd te zijn. Als de 1 dat totaal geconcentreerd alsnog de tijd vergeet, dan is er altijd nog back-up.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:35

Timer op telefoon ook zo gedaan:)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:38

Mocht de fotograaf het leuker vinden om samen te fotograferen, wil ik best alleen!

Super hoe je alles doet, mijn complimenten! Ik wacht rustig af hoe alles zal verlopen :).

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:47

Femke_Tweety schreef:
oke, ik heb schema's rond. Die gaan straks in de pb.

Ik heb voor nu 1 fotograaf 's middags alleen staan. Die staat de hele middag alleen.
(Jennefer) Mocht Jennefer dat nu vervelend vinden, en er is iemand anders die het niet erg vind om alleen te staan, dan is dat nog eenvoudig aan te passen.
Laat dat dan zeker even weten!
(Dan hoeven alleen de groepjes fotografen iets anders ingedeeld te worden, en dat is niet zo veel werk)
Waar mogelijk probeer ik om het voor iedereen leuk te houden.

Ik hoop dat de schema's zo werkbaar lijken voor alle fotografen. Veel mooier lukt niet denk ik.

In de ochtendgroep heeft iedere fotograaf ieder paard 2 x.
In de middag groep heeft iedere fotograaf 3 paarden 2 x, en 2 paarden 1 x.

Iedereen krijgt dus in ieder geval alle paarden voor de lens.
Maar dat betekent dus ook dat je niet ieder paard op iedere plek hebt. Dan is het compromis dat noodzakelijk is, om voldoende tijd te creëren, zoals duidelijk werd verzocht.

Het is in overleg natuurlijk best mogelijk om ter plekke toch nog een model op een plek even op de foto te zetten, ik denk dat we de schemas als richtlijn moeten zien. Maar er niet te star aan vast willen houden. Ik kan me bijvoorbeeld ook heel goed voorstellen dat er op de notenlaan een groepsfoto gemaakt wordt, en misschien op de brug op een gegeven moment 2 modellen samen, of zoiets. Het grote nadeel van schema's is dat dat soort "creativiteit" lastiger kan worden.
Maar als er in de basis steeds terug gegrepen wordt naar de schema's, en er in overle soms even wat geruild wordt, moet het denk ik wel goedkomen.
Ik zal in ieder geval vragen of Anne-Wil en Willemijn het totaal overzicht een beetje in de gaten willen houden. En in geval van twijfel gewoon terug naar het schema, of zoiets.

Ik hoop echt van harte dat het zo oké is??

In het volgende berichtje staan ze. Even uploadbare bestandjes van maken en wegschrijven naar google. Dan kan ik ze hier plaatsen.

Als het mogelijk is zou ik toch graag met een andere fotograaf samen werken.
Ik heb nu meerdere meetings met Cyn, Tezzy en Marlinde gehad en ik merk dat we goed op 1 lijn zitten en dat werkt erg prettig :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:48

Aan de fotografen.

Kostuum staat paar pagina's terug, maar wat willen jullie met zijn manen?
Los of gevlochten in strakke hengstenvlecht op de hals?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 21:55

Ok, ga ik Jennefer met iemand samen zetten, en Elin alleen.

Had net de schemaatjes op de site gezet, en wou ze hierheen gaan zetten. (Bokt wil nog steeds niet rechtstreeks uploaden helaas)
Even de middag nog aanpassen.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:58

Dankjewel Femke :)

Ik vind beiden mooi, maar ik denk dat een strakke hengstenvlecht wel heel mooi staat in combinatie met je kostuum.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 22:02

Ochtend

Afbeelding

Afbeelding

Middag

Afbeelding

Afbeelding

Let op: De middag begint dus bij plek 4, dan 3, dan 2 dan 1!!!

1 Uiterwaarden+ --> hier liggen de boomstammetjes, en ook het bootje ligt er heel dicht bij. Verder veel ruimte om eventueel rijfoto's te maken, of indien gewenst (en de paarden niet te nat) portret?

2 Witte brug en gebouwtjes? --> dit is bij het evenemententerrein. Er zijn wat gebouwtjes, de witte brug en misschien nog een laantje/paadje. Dit zit allemaal dicht bij elkaar, en kan dan ook als 1 locatie gezien worden.

3 Voor het huis

4 Notenlaan

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:07

Ziet er goed uit zo! Ga je de schema's toevallig voor ons uitprinten of is dat ieder voor zich? :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:09

In de pb komt nog de start locatie van de middag en ochtend groep neem ik aan?
Aangezien ik anders te blond ben en het weer eens niet kan vinden.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:11

Ik dacht eerst oei, trio is niet handig. Soms vind ik dat je zelfs met z'n tweeën al snel elkaar in de weg loopt,
maar toen zag ik dat er toch twee paarden staan, dus geen probleem!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:12

Mijn laarzen zijn nog nat van afgelopen zondag, oepsie....
Worden dus misschien geen zwarte rijlaarzen, maar mijn bruine winter rij laarzen is niet anders...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:26

Gaan zwemmen sjolvir :D ? Kranten in stoppen!!

Hier beschermers al gewassen, dekje schoon. Alleen tuig nog een keer checken en doekje over laarzen.

Ern ding is me nog niet duidelijk, zijn het alleen foto s onder t zadel of ook zonder zadel.etc. gok op het eerst ivm tijd. Maar anders misschien een touwtje extra meenemen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:28

Zitten al kranten in.
Zwemmen, niet meteen fotoshoot met water gehad dit weekeind, laarzen waren te paard al verzopen, dus uiteindelijk ook de prikpaaltjes maar uit het water gehaald, natter konden ze toch al niet meer worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:39

Ik ga alles morgen doen, inclusief de manen-staart van paardjelief spuiten, dan komt er uiteraard even een foto van mijn kant ;)
Ik neem een hengstenketting mee voor eventuele portretfoto's :)
Op de foto lijkt [naam] trouwens best klein.. Heb hier alleen nooit gezegd dat ze tegen de 1,75 aanzit :P

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:45

Dan kun je niet meer doen dan dat nee. Als de fotos maar mooi zijn geworden :D.

Nou dat is een flinke jongen dan! Had ik nirt verwacht nee haha. Wij hebben het vaak anders om mensen denken dat ze groot is. Maar is maar 1.62 :). Vertekenend als ik erop zit.Hengstenketting is een goed idee.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 22:46

chanelle14 schreef:
Ik dacht eerst oei, trio is niet handig. Soms vind ik dat je zelfs met z'n tweeën al snel elkaar in de weg loopt,

Ja, wel 2 paarden, maar niet tegelijk. paard 1 de 1e 15 minuten, paard 2 de 2e 15 minuten.

Als je liever met een 2tal werkt, kan ik dat nog proberen te regelen. Maar dan komt dat schema morgen of zaterdag, de boel is nu deels al verzonden, de laatste paar moeten nog verzonden worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:46

ti's een merrie :P

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:47

:') Flinke meid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:49

vencedor schreef:
:') Flinke meid

Nu heeft mijn diva een complex, bedankt hè :') _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 22:53

Ha, en die van mij straks een minderwaardigheidscomplex.... Op de foto's toont hij groter dan dat hij in het echt is.
Hij haalt maar net de 1.58 mtr.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:55

och had ik een hele post getypt krijgt mijn internet een ''time out''

maar goed ik zei dat ik er heel veel zin in had :D

vroeg me af of de paarden in de middaggroep makkelijk het water ingaan? mijn paard heeft namelijk een trauma aan water, was van een professionele springruiter en wilde niet over waterbakken springen, nouja ze hebben er alles aan gedaan zodat hij dat wel deed (niet op een lieve manier) en nu 7 jaar later heeft hij nog steeds geen stap in water gezet... maar wie weet dat hij wel een stapje durft te wagen als hij een hele groep ziet gaan?
(anders levert het ook mooie steiger foto's op, of ik die in het water lig oid #) :') )

verder is hij heel braaf hoor :o

@femke: is er ook een mogelijkheid om op die stal op te zadelen enz.?

Toy is trouwens ook 1.75 haha :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 22:59

Zo, en nu bijna bedtijd. Morgen om 6.10 weer de wekker, werkdag morgen.

Ik zal morgen overdag proberen om af en toe pb's te lezen, en het topic bij te houden. Maar als het druk is op mijn werk, kan dat lastig worden. Uiteraard lees ik volledig bij als ik thuis ben, rond 18.30

Als het goed is heeft nu iedereen een pb gehad. (Behalve Anne-Wil, Willemijn en Wendy van de paarden heerlijkheid. Die hebben geen bokt, en worden morgen bijgepraat)

Mocht iemand nu geen pb gehad hebben, laat dat dan weten, dan heb ik ergens iets fout gedaan.

@ Laura, uiteraard. Het is een pensionstal met ongeveer 25 paarden. Dus plek zat om ergens een paard vast te binden. Er zijn in ieder geval een aantal ringen waar ze vast gezet kunnen worden, een spuitplaats buiten en anders gewoon in de stalgangen.
Alle stallen zijn waarschijnlijk leeg, normaal blijft er geen enkel paard binnen overdag.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:14

Femke_Tweety schreef:
chanelle14 schreef:

Ja, wel 2 paarden, maar niet tegelijk. paard 1 de 1e 15 minuten, paard 2 de 2e 15 minuten.

Als je liever met een 2tal werkt, kan ik dat nog proberen te regelen. Maar dan komt dat schema morgen of zaterdag, de boel is nu deels al verzonden, de laatste paar moeten nog verzonden worden...

welnee, het komt vast helemaal goed!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:15

IK degene met watertrauma, met crossen doet ze er niet moeilijk over. Meertje weet ik niet, ga ik denk ik ook niet proberen. Met vorige paard kop onder gegaan en dat een flinke staart gekregen. Paard op ic belandt met luchtweg problemen ivm water binnen krijgen.