Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Re: Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:04

Ik ben het eens met wat hierboven gezegd word. Ik zou ook liever wat minder locaties hebben en dan meer de tijd kunnen nemen op de locaties die over blijven.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:08

Ik neem wel zadeltassen mee, waar dus wat inkan. Hoop dat dat niet uitmaakt voor de andere paarden? Zit in de ochtendgroep.

Vanaf vanavond sta ik op een stal, dus alle mogelijkheid om haar even lekker te wassen zaterdagochtend, heerlijk!! :)

Ik kan denk ik ook wel het een en ander kwijt in de zadeltas, met rugzak rijden vind ik echt drama! Als het maar niet al te zwaar wordt. Ivm eventueel draf en dat gestuiter :')

Handdoek gooi ik er sowieso in, en als ik er aan denk gewoon een zak krentenbollen oid. Drinken overleef ik wel even zonder :+ Ik ben vanavond druk met verhuizen van paarden, nu op het werk, dus lees tussendoor gewoon mee..

Mbt de foto's, ik lees het wel wat er gedaan wordt, meer tijd is mssn wel praktisch ja..

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:08

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het er ook wel mee eens ben.

Als fotograaf ben je er een hele middag aan kwijt, plus nog heel wat uurtjes bewerken en dan wil ik wel zeker
weten dat het echt de moeite waard is. Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om minder locaties te nemen, zodat we langer de tijd hebben per locatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:36

Is het ook niet dat de fotografen eerder op de locaties zijn dan de modellen? Want dan kunnen jullia qua licht al kijken en ook vast wat bedenken qua compositie? Hoeft dat al niet meer in die 10 minuten!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:38

Hoeveel modellen zijn er nu eigenlijk in totaal die nog echt mee gaan?

ik denk dat het ook een goed idee is om wat minder locaties af te gaan dan!

ik heb er wel zin in :)
(alleen paardje's manen worden slechter en slechter door het schuren :(, worden dus toch knotjes... wel jammer maar als ik goed strak vlecht in de ochtend blijft het goed zitten
p.s. Iemand haarlak mee??? ik heb zelf geen haarlak anders had ik dat er wel in kunnen spuiten!)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:45

Is t geen idee om gewoon fotografen op een locatie te laten? En alleen de ruiters te wisselen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:50

Maar dan sta je dus als fotograaf met 4 tot 6 modellen?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:53

Oh ja ook weer zo.... lastig. Misschien twee fotografen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:54

Maar we hebben 7 locaties toch? Haha dat weer ik eigenlijk niet eens...

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:55

Nog een vraag trouwens,

waarom staan er in de ochtendgroep 7 modellen ingedeeld en in de middaggroep 4?

Ik dacht dat het moeilijk was omdat iedereen liever 's middags wilde gaan (mezelf meegerekend trouwens, maar had het fout in het topic gezet maar aangegeven in een pb dat ik liever 's middags wilde)

kan ik nog met de middag groep mee?? zou echt veel handiger uitkomen voor mij omdat ik anders de manege eigenaar om half 7 uit z'n bed moet bellen..... en mn paard alleen moet laden wat niet altijd 100% zeker goed gaat :P

duidelijk site trouwens verder ;)

lijkt me ook wat handiger qua verdeling voor de fotografen,
Laatst bijgewerkt door Laura01234 op 02-10-14 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:57

De verdeling op de site klopt sowieso niet ;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 18:16

Pfoeee, hoop gebeurd hier.

Ik heb in de loop van de dag wel af en toe bij kunnen lezen, maar niet kunnen reageren.
Erg kortdag om dingen aan te passen. Maar ik heb vandaag de nogmaals rit proefgereden met alle reacties in dit topic in mijn hoofd.

Qua modellen en afzeggingen is er ook één en ander gebeurd.

We hebben nu in totaal 9 modellen. Er zijn in de middaggroep meer afmeldingen dan in de ochtendgroep, dus daar ga ik sowieso nog even mee schuiven.
Ik dacht van Laura vast in mijn hoofd te hebben dat de ochtendgroep de voorkeur had. Blijkbaar verkeerd in mijn hoofd. Maar dat kan in dit geval dus aangepast worden.

we hebben ook 9 fotografen. (waarvan 1 misschien af en toe een locatie overslaat om rust te pakken)

Qua locaties:
Met jullie reacties in het achterhoofd hebben we vandaag rondgereden. De appeldijk is op dit moment eigenlijk niet op haar mooist (Of eigenlijk haast op haar slechtst) geen bloesem, blad er al haast helemaal af, en ook geen hangende appels meer. (Nauwelijks iig)
Die locatie kan dan ook prima geschrapt worden. Daar vlakbij is een plek om eventueel het water in te gaan. Voor de ochtendgroep is dat al niet echt handig omdat de paarden dan de rest van de shoot nat zijn.

Dat betekent dat die plekken er uit kunnen. Scheelt ook al weer een keer rijden en parkeren.

Wat er overblijft:

1 Uiterwaarden+ --> hier liggen de boomstammetjes, en ook het bootje ligt er heel dicht bij. Verder veel ruimte om eventueel rijfoto's te maken, of indien gewenst (en de paarden niet te nat) portret?

2 Witte brug en gebouwtjes? --> dit is bij het evenemententerrein. Er zijn wat gebouwtjes, de witte brug en misschien nog een laantje/paadje. Dit zit allemaal dicht bij elkaar, en kan dan ook als 1 locatie gezien worden.

3 Voor het huis

4 Notenlaan

Op deze manier verdeeld kunnen we per plek een half uur rekenen. De fotografen kunnen dan zelf nog zien of ze uit de mogelijkheden bij bv 1 en 2 's middags dezelfde standpunten kiezen als 's ochtends, of andere.
Omdat er per plek nu een half uur is, is het wellicht ook beter mogelijk om ergens tuig af te halen en wat portretjes te doen?

Tussen plek 2 en 3 ook een korte pauze. Er is daar ook wat te drinken voor iedereen.

Er zit weinig rijstijd tussen de verschillende plekken. Plek 1,2 en 3 zit allemaal binnen 500 meter van elkaar. (Plek 1 en 2 grote P, plek 3 vlak voor het huis)
Alleen naar de notenlaan is te ver lopen, dat zal ongeveer 1200 meter zijn.
We hebben gezien dat we daar dichtbij nog een paar auto's meer kwijt kunnen. (Alleen aan weerszijden van de laan) Maar het is dus voor grooms, ouders etc eventueel ook mogelijk om daar te komen. Wel op een iets andere plek parkeren als de fotografen!)

De middagploeg zou eventueel als laatste plek toch nog naar het plekje kunnen gaan waar we het water in kunnen. Als laatste plek in dat geval. Op de dag zelf kunnen we nog bepalen of dat gewenst is, en of er nog fotografen zijn die dat willen. Zo niet kan dat ook prima weggelaten worden.

Dan: ik kan een schema'tje maken, waarin er steeds 2 fotografen samenwerken. En dat de fotografen zich per locatie op 2 modellen focussen. (Wissel dan dus na ong 15 minuten) (s'middags andere 2tallen dan s'ochtends)
Ik schrijf bewust focussen, niet per se 100% alleen maar met dat model. Want mss zie je net op die ene locatie een perfecte plek voor dat ene model. Daar moet dan in overleg wel wat ruimte voor zijn.
Dat betekent dat niet iedere fotograaf met ieder model op iedere locatie werkt, maar wel dat er iets meer ruimte is per locatie en per model.

Daar ga ik me nu op richten, kijken of ik dat rond krijg. In de groep met 4 modellen lukt dat sowieso. In de groep met 5 modellen wordt het misschien iets lastiger.

De tijden blijven gelijk.
Fotografen hebben iets meer tijd voordat de modellen op plek 1 zijn. Dat is prima, het was sowieso al de bedoeling om even kort om 9.30 een briefing/dag doornemen te doen. Het was al de bedoeling dat ik in 1e instantie met de fotografen mee reed naar de plekjes, en voor de modellen arriveerden even -vlot- alles te laten zien. Dat blijft hetzelfde. We hebben kort gezamenlijk start om 9.30, en rijden dan naar de plekken.
Ik moet zelf uiterlijk 11.00 terug zijn op stal. De modellen van de middagploeg kunnen dan ongeveer binnen gaan druppelen, bovendien moet ik Tweet natuurlijk nog uit de wei plukken en klaarmaken.

Het is jammer maar wel onomstotelijk waar dat het bij een organisatie zoals deze, met heel veel verschillende mensen en heel veel verschillende belangen, haast onmogelijk is om iedereen 100% tevreden te houden.
Hoe hard ik mijn best ook doe, dat zal me waarschijnlijk niet lukken.
Ik doe wel hard mijn best.

Ik hoop dat iedereen zich op deze manier in ieder geval serieus genomen voelt, en ook het idee heeft dat het kan gaan werken. ?

Updates komen nog in de loop der avond (Hoewel ik ook een periode van huis weg moet, en dan even niet kan reageren)

goed, ik ga even puzzelen....

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 18:23

Van Otje XXIrisje hoor ik eigenlijk niets meer, al een hele tijd niet. Ook geen echt duidelijke bevestiging.
Dus bij deze ga ik er maar vanuit dat je niet mee gaat?

Als je dit topic leest, en ik het toch verkeerd begrepen heb, laat het dan even weten??

Voor de fotografen: Ik ga er dus vanuit dat dit model niet komt. Het zou theoretisch natuurlijk kunnen dat dit model er onverwacht toch staat zaterdagochtend. Dat betekent dat we dan ter plekke nog iets moeten omgooien.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 18:25

Ervan uitgaande dat er nu niet nog meer mensen last minute afmelden (En dat hoop ik echt van niet)

Ik ga de ochtendploeg op 4 modellen houden, de middag op 5.
S'middags hebben we iets meer ruimte om -indien nodig- ietsje uit te lopen in de tijd.

Ik had bij uitval van modellen nog wel wat mgeglijkheden achter de hand, kennissen zonder bokt. Maar omdat het duidelijk is dat er een grote voorkeur is voor iets minder haast, en iets meer tijd per model, ga ik die niet contacten.

Dat betekent dat ik in ieder geval 's ochtends een mooi sluitend schema kan maken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:34

Prima doordacht volgens mij, merkbaar dat je ervaring hebt met het organiseren van evenement.

Ik ga morgen even achter mn pc bekijken wat nou precies tijden van middaggroep zijn etc. Stiekem hoop ik nog op ergens een boom / struik met mooie rood blad, zou prachtig kleuren bij mn rooie vale. Verder laten we het allemaal over ons heenkomen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 18:37

Een beuk met rood blad volgens mij, vlak bij het grote huis.
Moet mooi kunnen kleuren!

En ik hoop dat we er gewoon een erg leuke dag van gaan maken, en dat iedereen uiteindelijk met plezier op de meeting terugkijkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:41

Ik vind het super geregeld en heb er superveel zin in! :D

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:48

Ik heb er ook heel erg veel zin in :D

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:04

Helemaal top TS! Fijn dat je open staat voor de suggesties. Ik denk dat het een geslaagde meeting gaat worden zo. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 19:11

Ik ben druk aan het puzzelen op schema's etc. (Ochtend is simpel, die is af)

Middag moet ik nog even naar kijken. Ik had graag om deze tijd iedereen een pb met info willen sturen, maar vanwege de recente ontwikkelingen en aanpassingen heb ik dat nog niet 100% af. (Kost mij nu wat meer tijd dan gepland, maar komt goed)

Ik moet nu even weg, ben over ongeveer anderhalf uur weer thuis.
Ik ga dan direct verder. Ik hoop voordat het echt nachtwerk wordt iedereen de pb met concrete info, schema's etc te kunnen sturen.

De komende anderhalf uur kan ik niet echt online.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:13

Mijn enige vraag, is er na afloop van de hele rit de mogelijkheid om terug op stal ook de paarden wat te laten drinken? Of moeten we daar (als modellen) zelf voor zorgen? :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 20:49

Zo, weer thuis.

Water is geen enkel probleem op stal. Er is een spuitplaats binnen, en een ruime spuitplaats buiten. Emmers en tonnen zijn er ook voldoende.
Ik denk dat er - indien gewenst- zelfs nog wel een paddock vrij is smiddags. (Al is het maar om de paarden even te laten rollen bijvoorbeeld)

Nu even verder kijken naar schema, kan zijn dat er 's middags een fotograaf alleen werkt. Even verder puzzelen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:17

Klinkt allemaal prima, ben overigens gewend veel water zelf mee te nemen, maar als er vers fris te tappen is heeft dat mijn voorkeur.
Verder hobbel ik wel simpel achter je aan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 21:21

oke, ik heb schema's rond. Die gaan straks in de pb.

Ik heb voor nu 1 fotograaf 's middags alleen staan. Die staat de hele middag alleen.
(Jennefer) Mocht Jennefer dat nu vervelend vinden, en er is iemand anders die het niet erg vind om alleen te staan, dan is dat nog eenvoudig aan te passen.
Laat dat dan zeker even weten!
(Dan hoeven alleen de groepjes fotografen iets anders ingedeeld te worden, en dat is niet zo veel werk)
Waar mogelijk probeer ik om het voor iedereen leuk te houden.

Ik hoop dat de schema's zo werkbaar lijken voor alle fotografen. Veel mooier lukt niet denk ik.

In de ochtendgroep heeft iedere fotograaf ieder paard 2 x.
In de middag groep heeft iedere fotograaf 3 paarden 2 x, en 2 paarden 1 x.

Iedereen krijgt dus in ieder geval alle paarden voor de lens.
Maar dat betekent dus ook dat je niet ieder paard op iedere plek hebt. Dan is het compromis dat noodzakelijk is, om voldoende tijd te creëren, zoals duidelijk werd verzocht.

Het is in overleg natuurlijk best mogelijk om ter plekke toch nog een model op een plek even op de foto te zetten, ik denk dat we de schemas als richtlijn moeten zien. Maar er niet te star aan vast willen houden. Ik kan me bijvoorbeeld ook heel goed voorstellen dat er op de notenlaan een groepsfoto gemaakt wordt, en misschien op de brug op een gegeven moment 2 modellen samen, of zoiets. Het grote nadeel van schema's is dat dat soort "creativiteit" lastiger kan worden.
Maar als er in de basis steeds terug gegrepen wordt naar de schema's, en er in overle soms even wat geruild wordt, moet het denk ik wel goedkomen.
Ik zal in ieder geval vragen of Anne-Wil en Willemijn het totaal overzicht een beetje in de gaten willen houden. En in geval van twijfel gewoon terug naar het schema, of zoiets.

Ik hoop echt van harte dat het zo oké is??

In het volgende berichtje staan ze. Even uploadbare bestandjes van maken en wegschrijven naar google. Dan kan ik ze hier plaatsen.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:24

Is er iemand aanwezig die de tijd goed in de gaten houdt? En aangeeft als we bijna moeten wisselen of vertrekken? Ik merk dat ik als fotograaf vaak lekker ah schieten ben en zelf niet echt op de tijd let.