Ik had eerst nog goede moed dat Twister tegen de tijd van de fotomeeting wel door zijn wintervacht zou zijn. Maar hij heeft voorlopig besloten dat hij stopt met verharen. Ik kan hem geen ongelijk geven, maar een mooi strak paard in zomerkostuum ziet er toch mooier uit dan zo'n wollig vachtje.
Tamara1991
Geplaatst: 30-03-13 18:16
De jury heeft gesproken, dit is hem geworden: (Charmant is anders)
Mooi hoofdstel Tamara. En wat een knap koppie! Alleen die bitringen lijken zo groot bij dat fijne hoofdje van je pony.
heleenxx
Geplaatst: 30-03-13 23:31
Vond ik eigenlijk ook al, daar hoort een ander bitje bij
Tamara1991
Geplaatst: 31-03-13 00:04
Helemaal mee eens, vind ze ook te groot. Probleem is alleen dat hij weinig bitten verdraagt, eigenlijk geen gebroken bitten. Moest ook nog eens een dun bitje hebben omdat hij niet zoveel ruimte in zijn mond heeft, met het bit van zijn moeder bijv liep hij continu met zijn mond half open.Heb er nu een ongebroken bustrens in hangen. Wilde een bustrens ivm stillere ligging dan watertrens, dit was geloof ik destijds een van de weinige in mijn prijsklasse. Maar ben er ivm het uiterlijk niet echt heel tevreden mee. Misschien maar even op zoek naar wat anders haha
Tamara1991
Geplaatst: 31-03-13 10:43
Beetje rond zitten kijken op internet helaas is er weinig/niks te vinden naar mijn wensen, maar dan met kleinere bitringen. Er zijn helaas niet zoveel variaties van de ongebroken trensjes, enkel of dubbel gebroken daarentegen... Misschien maar eens een watertrensje proberen. Mocht hij het niks vinden is dat ook niet zo'n probleem, die kosten toch niet zo veel
Zit met dit bit nu ook met het probleem dat de neusriem van mijn menhoofdstel te hoog komt, krap 1 vinger onder het jukbeen. Met kleinere bitringen zou die ook wat lager komen, toch wel goed idee om nog even verder te kijken
Dat is zeker wel een idee Myca, 11 cm is nog de goede maat ook. Zal gelijk maar even pb sturen. Misschien inderdaad maar eens een watertrens proberen. Die heb je wel met kleinere bitringen. Zo jammer dat niet overal de dikte van het mondstuk en de afmeting van de ringen erbij staat
Laatst bijgewerkt door Tamara1991 op 31-03-13 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Ga wel even zoeken bij de agradi etc. daar staan bij veel bitten wel de maten erbij, helaas niet allen. Leren bit heb ik eigenlijk geen ervaring mee, ga ik even naar kijken wat dat inhoud
Was vandaag bij m'n ouders...en de kanoroute is op dit moment afgesloten...zijn werkzaamheden vertelde mn moeder. Weet niet of t in april ook zo is...maar denk ik zeg het toch even
Ik was een week of 2 terug op de kanoroute, toen was alleen het deel bij J-dorp nog maar afgesloten
Jessicauvita
Geplaatst: 01-04-13 09:53
Ik heb ook een enkel gebroken watertrens 11 cm voor mijn pony. Ik heb hem toen ooit bij Divoza vandaan. Al is dit wel een jaar of 12 terug Of was je specifiek opzoek naar een ongebroken bit en lees ik het nu verkeerd?
Kanoroute zal toch wel open zijn eind april??!! Dan heb je meerdere tochten. Misschien moeten we ons meer zorgen maken of ze wel mooi in bloei staan aangezien het zo koud blijft Kwam van de week ook al op het nieuws
Misschien moeten we anders even informeren bij de gemeente Den Helder wanneer de werkzaamheden weer klaar zouden moeten zijn.
Fantabulouss
Geplaatst: 01-04-13 10:17
Van denhelderactueel.nl :
Den Helder - De kanoroute en het naastgelegen fietspad van Julianadorp tot Nieuw Den Helder is afgesloten in verband met de aanleg van drie sifonduikers. De werkzaamheden duren van eind februari tot eind april. De aanleg van de duikers in de kanoroute waren al eerder gepland, maar konden door de vorstperiode niet worden uitgevoerd.
De doorgaande fietsverbinding langs de kanoroute is tot eind april onderbroken op de drie locaties waar de werkzaamheden worden uitgevoerd. Deze vinden niet gelijktijdig plaats. Fietsers kunnen alternatieve routes volgen via de Langevliet of de Zanddijk.
De sifonduikers worden aangelegd om het water uit het agrarische gebied los te koppelen van de kanoroute. Zo kan het zich niet mengen met het schone water van de kanoroute. Schoon water blijft dus schoon.
En van denhelder.nl :
De kanoroute en het naastgelegen fietspad van Julianadorp tot Nieuw Den Helder is afgesloten tot eind april.
Ik hoop een datum later inplannen. Hargen gaat niet lukken voor mij.
Myca
Geplaatst: 01-04-13 12:09
Het maakt mij op zich niet zoveel uit wat we doen, maar het zou zonde zijn als het mis loopt door de werkzaamheden. Ik denk dat het wel verstandig is als we wat bijsturen. We kunnen ook afwachten en op het laatste moment kijken hoe het er voor staat.
Wat een koud weer trouwens, Twister is gewoon gestopt met verharen. Wij zijn dus nog volop in winterkostuum, hopelijk is dat tijdens de meeting wel anders:
Ik denk dat het het handigst is om de datum hetzelfde te houden, omdat er anders weer mensen niet kunnen ivm werk enzo. Zijn er mensen die niet kunnen als we het last minute zouden verplaatsen naar Hargen? Als iedereen dan gewoon nog steeds kan komen, kunnen we het in principe op de kanoroute houden, mocht het zo zijn dat de werkzaamheden er de week van te voren nog staan kunnen we het alsnog verplaatsen.