Fotomeeting HONDEN winter Drenthe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Fotomeeting HONDEN winter Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:43

Ik heb wat gevonden moet dr alleen flink voor in mn portemonee tasten eens kijken of dat een mogelijkheid kan zijn :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:57

Oei da's balen zeg, van je lens.

Ik zit een beetje in dubio, zoals ik al geschreven had is mijn hond (nog) erg onzeker voor vreemden. Hij kan met praktisch elke hond goed overweg, weet waar hij staat etc., maar met mensen is dus niet altijd even simpel. Nu is het natuurlijk zo dat er zondag een héleboel nieuwe mensen zijn, en ik twijfel een beetje of het misschien niet teveel voor hem zal zijn. Aan de ene kant een goede oefening voor hem natuurlijk, maar aan de andere kant wil ik ook niet dat hij door het geblaf de middag voor anderen 'verpest'. wat vinden jullie? Gis kan heftig emotioneel reageren op vreemden, meestal is dat wel in 10 min klaar tenzij mensen gaan schreeuwen of hem bang maken. Als we met wandelen nieuwe mensen oppikken accepteert hij die eigenlijk altijd, het duurt alleen eventjes. Hij gaat dan vooral blaffen. Van de week kwamen we vier nieuwe mensen tegelijk tegen met honden en dat deed hij fantastisch, niet één blafje, maar zoals gezegd zijn we er nog niet...

aangezien hier meer mensen zitten met verstand van honden wilde ik het toch even voorleggen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:04

-O- oei da's flink balen Seven! Ik heb hier alles Nikon, kan je ook niet helpen dus.. Ook niks te lenen van een kennis? Zomaar ff een lens aanschaffen doe je ook niet 1 2 3... (tenzij je er al een tijdje een op het oog hebt)

Schreeuwen en bang maken doen we waarschijnlijk niet veel, merrieveulen :D
We zouden alleen met de hele groep naar de plek lopen, misschien dat je er dan wat achteraan kunt lopen om hem niet al teveel "in het diepe te gooien"? Ik denk dat het wel een goeie oefening zou zijn, denk dat je zelf wel aan voelt wanneer het te veel of te heftig voor hem wordt. Blaffen zullen ze allemaal wel ff doen, 't zijn allemaal vreemde honden bij elkaar...
W.b.t. het fotograferen, ik neem aan dat alle fotografen er wel rekening mee houden, gewoon rustig even kennismaken en niet teveel aandacht geven en aan de slag. Ik werk bv. graag met m'n zoomlens, hoef er dus niet helemaal bovenop te zitten maar zit graag een paar metertjes weg...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:09

Neem hem gewoon mee en kijk het aan. Dikke kans dat hij zo overdonderd raakt door alle honden dat hij de mensen helemaal vergeet.
De mijne blaft ook de oren van je hoofd :+ en als het toch te veel wordt, kan je hem altijd terug in de auto zetten.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:10

:wave:

Ik heb er erg veel zin in zondag, maar heb wel een beetje een probleempje :+ Mijn laptop is namelijk stuk en ik verwacht hem op z'n vroegst over 3 weken weer.. Vinden jullie dat een probleem? Intussen kan ik namelijk niks bewerken, dus zullen de foto's op zich laten wachten -O-

Als jullie dat niet erg vinden dan ga ik natuurlijk lekker mee, zo wel dan blijf ik lekker een dagje thuis :j

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:11

Gewoon mee komen :) we doen het allemaal voor ons plezier, dus we kunnen heus wel even wachten lijkt me zo :+

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:15

oh ik zit daar niet mee hoor, vind het allang leuk dat we foto's krijgen haha! dat het dan wat langer duurt maakt me niet uit.

Nou ja dat had ik ook gedacht idd, als het niet leuk gaat dan gaat hij gewoon weg. De kans is groot dat hij toch alleen maar met de honden bezig is, meestal als er honden bij zijn accepteert hij de mensen ook gauw genoeg en het kan dus maar zo dat het gedrag überhaupt niet boven komt. Maar goed niet iedereen zal een hond bij zich hebben, en ik vind het sowieso wel zo netjes om het iig even te laten weten. Sommige mensen hebben er misschien wel problemen mee.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:16

wat je eventueel zou kunnen doen als het echt niet gaat is wandelen en dan af en toe bv bij de groep komen om hem te laten wennen? ik heb er geen problemen mee. en ik ook zal er niet met mijn neus bovenop zitten. :+ :D
nog steeds niet lekker maar we blijven doorgaan en hopen dat het overwaait. :+

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:17

Okee dan kom ik gezellig mee! :)

Het was maar goed dat m'n zusje hier nog meeleest, ik bok niet meer zo veel omdat m'n laptop dus weg is, anders had ik helemaal niet door gehad dat het zondag aanstaande al zo ver was :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:51

Gewoon meenemen tenzei jij je nu al zorgen maakt dan niet doen, je geeft namelijk onbewust spanning door en dan kan het ook minder goed gaan. Dat wil je niet riskeren dus enkel doen als je zelf nu zegt ja ik doe het en ga er voor.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:03

nou ik ben zelf niet zo moeilijk, wij redden ons wel op zich. Het is meer de andere mensen. Maar goed daarom zie ik zondag ook niet alleen als een fotoshoot maar ook als oefening voor Gis, met hoe meer mensen hij goede ervaringen opdoet hoe beter het is natuurlijk.
Maar als jullie er allemaal geen probleem mee hebben gaan wij gewoon gezellig doen hoor!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:31

Leuke oefening voor Gismo, we laten hem wel met rust hoor ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:37

haha ik ben heel benieuwd, heel veel dingen zijn nog nieuw voor ons, Gis kent ook niet zoveel op zich. Maar andere honden is altijd leuk, hihi!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:48

Assad is ook niet gecharmeerd van vreemden hoor die is alleen niet onzeker enkel eenkennig :D

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:01

Dobermann eigen hoorde ik van m'n moeder!

Shiva is gek op zowel mensen als honden, denk dat m'n arm uit de kom gaat worden getrokken zondag := gelukkig gaat vriendlief ook mee

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:52

ja dobermann eigen hij houd niet van aandacht van vreemden en het is eigenlijk bijzonder als iemand hem zo uit het niets mag aaien. Ik laat het ook nooit toe ik kom ook niet aan honden van vreemden tenzei ze naar mij komen.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:53

Goede oefening wel voor gismo. En inderdaad gaat het niet kan je hem altijd nog in de auto doen.
Snoopy is echt een allemansvriend, kruipt t liefst bij iedereen in de broekzak. Jammer voor hem dat t nooit past...

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:07

Haha, ja dat is voor Snoopy inderdaad echt een tegenvaller dan :D. Mailo is echt een grote goedzak. Heb nog nooit zo'n knuffelhond gezien. Hij kruipt je echt aan, heel schattig :')

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:00

Seven schreef:
Ik baal, mijn lens is nu echt kapot was fotos aan het maken van bloem in de bak ik wil inzoomen met mn telelens en knap zei die :(
Ik moet dus zien of ik een andere lens kan regelen voor de 3de anders hemoet ik mn 50 200 kitlens meenemen en die vind ik persoonlijk niet fijn :=

Welke lens heb nodig ik misschien heb ik wat te leen voor komende zondag.
Frans

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:34

wat heb je voor lenzen Jazz? Voorkeur heb ik wel maar als ik niets anders kan vinden vandaag zou een andere optie helemaal top zijn :D

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:42

Seven schreef:
wat heb je voor lenzen Jazz? Voorkeur heb ik wel maar als ik niets anders kan vinden vandaag zou een andere optie helemaal top zijn :D

Kijk in mijn profiel, staat een link naar mijn gear.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:55

ik ben jaloers. woooooowwww <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:42

Ziet er goed uit ik ga je even pben :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:00

@ seven eenkennig is alleen maar fijn vind ik, kan er ook nooit iets misgaan (zeg nooit nooit maar toch) met vreemden. Maar in sommige gevallen kan het misschien lastig zijn als je hond uit logeren gaat?

Gismo sluit best wel vriendschap met nieuwe mensen, maar het duurt meestal wat langer voor hij zich laat aaien inderdaad, zeker als mensen dat héél graag willen en dat ook laten merken. Hij neemt ook van niet iedereen meteen koekjes aan.

Ik heb er helemaal zin in hoor, Gis heeft het vanmorgen ook weer zó goed gedaan! zelfs een hardloper laten passeren zonder emotioneel gedrag, alleen heel even kijken, verder niets. Ik ben trots op 'm!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:03

Ik hoor net op het nieuws dat het zondagmiddag gaat regenen...
Is het niet beter om het ietsje vroeger te doen? Ik snap dat iedereen op zondag er niet al te vroeg uit wilt, maar ik ga liever een uurtje eerder mijn bed uit zodat het nog droog is tijdens de fotoshoot!