Fotomeeting Oktober Zeegserduinen (Zuidlaren) paarden/honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Fotomeeting Oktober Zeegserduinen (Zuidlaren) paarden/honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:39

Ja dan zouden het alleen maar foto's van de voorkant en dr koppie worden toch? Of zie je het ook van de voorkant als ze zit met de pootjes voor de buik?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:50

Dan zie je wel dat haar heupen kaal zijn en haar buik krassen heeft :j

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:50

Hello,
woops ik loop achter! :oo

aah beterschap zieke mensen :(:) heb het ook gehad, vooral RUST nemen, mn moeder is gewoon naar werk etc. gegaan, eigenaar van zpaard ook en die heben het 2 week gehad, ik 2 dagen, eginavorst ofzoiets helpt ook, zit geen smaak aan 1x per dag nemen dan gaat je weerstand omhoog :)) verder gewoon rustig aan oen allemaal! :+:

Bruin Mexicaansegaat mee! :) ja het is een full! :)) mijn haflinger klein Dtje van 1,40 paste hij niet, maar ga sowieso nog wat gaatje bijprikken dus denk wel dat hij gaat passen! :))

aawh wat naar Lotte (? toch?) :(:)

namenlijst! schreef:
Saskiaojan = Saskia
Mossel = Margot
Blacky = Kailey
Jorinda__ = Jorinda
Muds= Steffie
DonCamillo = Fabienne
Sok = Evelyn/Eef/Sokkie
MandyR = Mandy
Elvi_Elisa = Elvi
Hinkewal = Hinke

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:03

Jorinda__ schreef:
Dan zie je wel dat haar heupen kaal zijn en haar buik krassen heeft :j

Mij maakt het niet uit, ik leef me dan wel uit met Photoshop

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:04

Tot nu toe hoef ik dus alleen nog maar de HH switch mee te nemen?

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:26

ohJA LOTTE!
Vergeet je niet een bit mee te nemen? Want ik weet niet of mijn bitjes passen die zijn redelijk klein :))

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:27

Mossel schreef:
Tot nu toe hoef ik dus alleen nog maar de HH switch mee te nemen?

die lak voor Lotte toch of ben ik nu blond?

Ik hoef tot nu toe alleen Mexicaanse mee te nemen? :))
Ik zal vanavond nog ff in mn kas kijken of ik nog mee heb ;p

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:39

Ja das de HH switch met andere neusriem :P

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:48

Ik neem mee:
-water in (meerdere) kleine 2 liter jerrycans, emmers, afsluitbare emmer
-koffie, thee, warme chocomelk, ijsthee, cola, plastic bekertjes, broodjes en knabbels enz ook voor de twee modellen die met hun paard komen (tenminste, als die het er mee eens zijn natuurlijk)
-draad
-veeeel prikpaaltjes
-handgrepen
-podium voor Pepito
-kruiwagen met afdekzeiltje
En als er dan nog plek over is ook Pepito.

Als jullie na afloop de draad netjes weer oprollen zodat er straks geen kinken in zitten kan de paddock gewoon voor de middaggroep blijven staan. Maar hopelijk ben ik er dan zelf nog (of weer...), veel te leuk!

Ik heb van een vriendin die aan die grote brink haar paarden heeft staan begrepen dat er voorbij het hotel aan het zandpad een kleine parkeerplek is voor 1-2 auto's met trailer. Ik ga er vanmiddag even kijken.
Als jullie het er mee eens zijn, zal ik daar morgen mijn auto zetten (als er nog plaats is), dan hebben we alle grote spullen bij de hand. Ik heb een grote 4x4 die de trailer daar met gemak naar toe moet kunnen sleuren en later ook rechtdoor weer via het zandpad verder naar Zuidlaren kan, want je kunt er eigenlijk niet keren.
Akkoord?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:01

Is er trouwens toevallig ook iemand met een extra SD kaart? O:)

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:20

Ik heb nog 3 SD kaartjes van 2 Gb die kan je welgebruiken.. alleen het teruggeven word moeilijk :')

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:33

Ik zou zo even naar ons lint kijken.

Eigenlijk heb ik ook nog een extra SD kaartje nodig maar terug geven gaat inderdaad zo moeilijk. :+

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:34

Ik kan kijken of ik nog een 4 gig kaartje extra mee kan nemen. Ik heb er zelf 2 van 16 gig

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:38

16 gig ? :oo Ik heb er maar een van 8gig en kan zo'n 1000 fotos maken. :+

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:17

Met de 16 gig kan ik er ook 1000 maken, maar ik schiet in RAW en jij wss in JPEG?

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:02

Oh ja klopt. :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:05

DonCamillo schreef:
Ik neem mee:
-water in (meerdere) kleine 2 liter jerrycans, emmers, afsluitbare emmer
-koffie, thee, warme chocomelk, ijsthee, cola, plastic bekertjes, broodjes en knabbels enz ook voor de twee modellen die met hun paard komen (tenminste, als die het er mee eens zijn natuurlijk)
-draad
-veeeel prikpaaltjes
-handgrepen
-podium voor Pepito
-kruiwagen met afdekzeiltje
En als er dan nog plek over is ook Pepito.

Als jullie na afloop de draad netjes weer oprollen zodat er straks geen kinken in zitten kan de paddock gewoon voor de middaggroep blijven staan. Maar hopelijk ben ik er dan zelf nog (of weer...), veel te leuk!

Ik heb van een vriendin die aan die grote brink haar paarden heeft staan begrepen dat er voorbij het hotel aan het zandpad een kleine parkeerplek is voor 1-2 auto's met trailer. Ik ga er vanmiddag even kijken.
Als jullie het er mee eens zijn, zal ik daar morgen mijn auto zetten (als er nog plaats is), dan hebben we alle grote spullen bij de hand. Ik heb een grote 4x4 die de trailer daar met gemak naar toe moet kunnen sleuren en later ook rechtdoor weer via het zandpad verder naar Zuidlaren kan, want je kunt er eigenlijk niet keren.
Akkoord?

Yeahhhh koffie! *\o/* Hoop dat dat 's middags nog een beetje te pruimen is! :Y)

Knabbels voor m'n vetje hoeft niet hoor, hij is al wat te spekkig op het moment.. :o

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:06

Ik schiet normaal ook in RAW, maar ga dit weekend even terug naar JPEG want anders kan ik er maar 300 maken -O- (Ja das te weinig voor mij :') )

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:18

Kan iemand me uitleggen wat raw is? :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 16:15

:(:) Cintha...

Als het goed is heb ik een rechterhand die met auto die kant op gaat dus kan ik ook wat meer spullen meenemen, heb al wat klaar gezet op stal vandaag, morgenochtend nog n hooinetje vullen. Hopelijk komt Nathalie (rechterhand) weer tot leven, heb al even niks gehoord, hoop maar dat ze druk is met werk en niet af gaat zeggen := Zou namelijk ook nog een hond minder zijn, en buiten dat vind ik het heel leuk als ze erbij is :D

Verder even nog maar balen, mn nieuwe jas kwam vandaag met de post, ligt nu bij de buren en die doen niet open :( Ik moet zo werken tot 03 en morgen rond 07 weg dus als ze over n half uurtje als ik weg moet niet thuis zijn heb ik m dus niet voor morgen. Was ook eigenlijk niet mn bedoeling, maar het het wel leuk gevonden. Hij is oranje met bruin dus kleurde wel leuk.

Ik rij morgen met bithoofdstel zonder neusriem (dus bit gaat mee) en zonder zadel die kant op. Twee halstertouwen als teugels en halter onder het hoofdstel. Kan Caily mooi daar grazen als ik op jullie wacht :)

Ga nu ff brood smeren, halsters door de wasmachine gooien en werken.

@Fabienne, jij bent echt zo'n lief mamma-figuur volgens mij :D
Zoals je al las heb ik als het goed is wel vervoer van spullen met een auto, dus kan gewoon mn eigen eten enz. regelen, alleen water werd wat lastig (in geval van nood heb ik nog wel lege flessen hier thuis die ik kan vullen trouwens). Ben trouwens ook niet iemand die daar veel om geeft, rij ook wel eens 30 - 40 km op een dag, ga dan halverwege even zitten om Caily te laten grazen, maar zelf hoef ik pas wat op de fiets naar huis aan t einde van de dag :=

Tot vannacht of morgen! Jullie hebben mn nummer he?

:evaw:

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:30

HijadelaLuna schreef:
UPDATE!

Ten eerste het adres waar je op aan kan rijden
Citaat:
Schipborgerweg 8
9483TL Zeegse

Parkeren:
Citaat:
Parkeren kan voor zover ik heb gezien het beste aan de kant van Zeegse. Het hotel-Restaurant wat daar ligt biedt gratis parkeermogelijkheid, echter durf ik niet met zekerheid te zeggen of je daar zonder kaartje oid op komt, ga er wel vanuit. Anders kan je ook langs de weg de auto kwijt.

[ Afbeelding ]

Mocht dit nou niet lukken kan je een stukje terug (daar waar je net voorbij bent gereden) parkeren op een groot grasveld de "brink" van Zeegse.
[ Afbeelding ]

En het verzamelpunt.
Citaat:
Na het parkeren, bij het hotel (nummer 2) of op de brink (nummer 1) loop je naar nummer 3, beeld erbij hieronder. Het gebied ligt rechts, rechtdoor ga je ahw om het gebied heen, ontkom je niet aan blonde meid met een bont harig paard, Caily en ik dus. Ik wil jullie vragen rechts op het veld te verzamelen. Daar veroorzaken we geen overlast lijkt me. Ik probeer zelf om 08.00 te vertrekken en zou er 1,5 uur over rijden op laag tempo (ivm zweetplekken, ik rij ook zonder zadel). Dus dan zou ik er rond 09.30 moeten zijn, maarja, met paarden weet je het nooit. Het is nog donker als ik op stal kom...

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 0322_n.jpg

Kaartje
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 4681_n.jpg

Dan de schema's, correct me if I wrong
Citaat:

Wat mee te nemen.
Paaltjes en draad staat er vaker op, beter teveel dan te weinig lijkt me. Als fotografen genoeg paaltjes meenemen kan Fabienne die van haar gewoon naar de ochtend gewoon meenemen. Hoeven we dat later niet te regelen ;)

GRAAG HEB IK DAT MENSEN DRAAD MEENEMEN, HIER LIJKT NOG WEINIG VAN TE ZIJN!!!
Eventueel is rood/wit afzetlint ook goed :)

Citaat:
MODELLEN
uiteraard paard, misschien een extra paar handen?
passend en netjes ogend tuig, longeerlijn en longeerzweep mocht een paddock afzetten niet lukken
Eventueel wat te drinken/of wat te eten voor je viervoeter en jezelf

Fabienne >> paaltjes
Steffie >> water

FOTOGRAFEN
Camera met toebehoren uiteraard
Eten en drinken

Elvi >> paaltjes
Carmen >> water
Kaily >> paaltjes en draad

Telefoonnummers.
Alle modellen waarvan ik nog geen nummer heb, heb ik een Pb gestuurd. Van de fotografen ontbreekt ook het een en ander :o
- Carmen
- Hinke
- Kaily
- Margot

Mijn nummer is op te vragen via pb :) Het kan zijn dat ik te paard niet altijd opneem. Ik bel wel terug dan. Of sms mij. Mocht er morgenavond iets zijn, ook sms'en. Ik mag echt niet bellen tijdens werk...

Verzamelen bij 1 of 2? Lijkt me beter om 1 verzamelpunt te hebben is ook makkelijker voor de mensen die er niet bekent zijn dan ga je gewoon af op een grote groep mensen (ik :'))

Daarbij ben ik trouwens niet te missen met m,n regenboog haar :P

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:34

Ik heb trouwens niemands nummer. :n

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 16:38

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:11

Mammafiguur? Ik haat kinderen... Ik ben ongetwijfeld wel de oudste, zou het daar aan liggen?

Ik ben er net wezen kijken: Voorbij het hotel is er inderdaad vrijwel geen parkeergelegenheid meer aan de zandweg. Wat er was stond vol auto's, dus morgenochtend misschien ook en daarna kun je met een trailer echt nergens meer omdraaien. Ik kom daarom via de kant van Zuidlaren, aan het begin van het zandpad laden we de pony uit en gaat mijn verzorgstertje met hem lopen, want de zandweg zit bomvol diepe kuilen.
Als er plek is langs de rand van de zandvlakte, zet ik de auto daar neer, anders rij ik door naar de brink.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:19

Als ik iemand's kaartje mag lenen, misschien kan ik hem dan via de post terugsturen? :o O:)