Fotomeeting paarden Drunense Duinen zaterdag 18 augustus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:05

:j het wordt inderdaad snel te warm hoor.. is ook de reden waarom de meeting van zondag op de ginkelse heide is afgelast..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:06

Nies_ schreef:
Ik zie hem niet? Of ben ik nou stekenblind?

Oh wacht die heb ik er gisteren uit gehaald voor de meeting _O- T is killyennphotography.tumblr.com :)

De planning is als volgt:
Afbeelding

De paarden zijn ingedeeld in groepen van twee, op kleur zodat de fotografen niet in die twintig minuten nog enorm met de instellingen hoeven te wisselen. We wisselen om de twintig minuten, en dus in totaal 4 keer. We proberen niet te ver uit elkaar te gaan staan zodat we snel en soepel kunnen wisselen :) We hebben tussen alle onderdelen door korte pauzes zodat de fotografen even rustig wat kunnen drinken, de modellen kunnen dit tijdens het longeren en losgooien doen aangezien we dit 1 voor 1 doen. Tijdens de eerste pauze ga ik alvast prikpaaltjes neerzetten met het eerste model zodat deze direct kan opwarmen indien nodig, dan kunnen we weer direct van start. Om het allemaal zo soepel mogelijk te houden vragen we de modellen steeds alvast op tijd klaar te staan zodat we meteen door kunnen. Het losgooien en longeren duurt niet zo lang, dit omdat de meeste fotografen hier al vrij snel 'klaar' mee zijn en hun foto's hebben. Verwacht dus geen hele longeersessies :)) Daarna hebben we weer een korte pauze waarin de modellen kunnen gaan zadelen en rijden. We hopen zo rond een uur of 12 klaar te zijn :)

Buiten het eerste rooster om zijn de tijden slechts indicaties, aangezien het nooit precies van te voren te voorspellen is hoe alles verloopt :) Susan, als het niet gaat kun je gewoon rustig aan doen, dat is geen probleem. We werken niet voor niets met een 'tropenrooster' en houden alles zo relaxt mogelijk. We hebben je er in ieder geval graag bij :)

Bagheera_206

Re: Fotomeeting paarden Drunense Duinen zaterdag 18 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:14

Begrijp ik nu goed dat je maar 10 minuten per model hebt waarbij je wss ook nog even reflectiescherm moet afwisselen?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:21

More or less, tijd is verdeelbaar tussen de twee modellen maar daar komt het wel ongeveer op neer. Met meer tijd (bijv. 10 minuten er bij) komen we tegen enen uit en dat wordt erg warm, plus dat de paarden dan lang stilstaan en dat lijkt me in de hitte, met beesten ook geen goed plan. Eventueel zouden we de longeer en losgooifoto's kunnen schrappen voor meer tijd maar dan staan de paarden alsnog bijna 2 uur stil. Het is een beetje behelpen met dusdanig veel paarden in enkel de ochtend en zeker niet ideaal, betere suggesties zijn altijd welkom, dan maak ik zo een nieuw schema :) Aangezien de zon nog niet zo hoog staat tijdens de portretfoto's lijkt een reflectiescherm mij nog geen noodzaak, maar aangezien ik daar überhaupt weinig mee fotografeer kan ik dat mis hebben :j

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:22

Ik ben even alles kwijt, hoeveel fotografen komen er nu? En waren daar nog groepjes voor?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:24

Fotografen mogen zelf groepjes maken, ik geloof dat we er op dit moment 7 hebben maar hopelijk worden dat er 8 :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:29

oke, toch creme dan... ik ga nog ff twijfelen :D

vanochtend tot 11 uur nog les gehad en dat was goed te doen :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:30

Ik zit ook echt te twijfelen als een gek, haha :') :+

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 01:40

Naar mijn mening kan je niet beter weer hebben, als je kijkt na vorige maand was het alleen maar regen!
En in de ochtend is het nog prima uit te houden :)

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:42

Ik zag dat jullie nog een fotograaf zoeken, inprincipe heb ik al een afspraak staan maar ga vandaag even kijken of ik die om kan zetten. Mocht dit lukken ga ik graag mee als fotograaf, ik zal het zo snel mogelijk laten weten.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:46

Aangezien we maar heel kort de tijd hebben per model kunnen er denk ik geen grote aantallen foto's verwacht worden per fotograaf. := Het is helaas niet anders. Is er een richtlijn? Ik zal proberen 3 tot 5 foto's per model te leveren. Met 8 fotografen betekent dat al gauw 25 tot 40 prachtige foto's per model. :D Dus dat komt vast allemaal helemaal goed. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:46

Madieke schreef:
Ik zag dat jullie nog een fotograaf zoeken, inprincipe heb ik al een afspraak staan maar ga vandaag even kijken of ik die om kan zetten. Mocht dit lukken ga ik graag mee als fotograaf, ik zal het zo snel mogelijk laten weten.

Gezellig! :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:10

Ik heb er wel heel veel zin in ondanks het warme weer.
Mijn paard vind een dagje mee op pad ook altijd wel gezellig dus ik maak me over hem niet zo veel zorgen.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:26

Ik ben even in dubio of ik nog wel moet komen
Pres is ntl minder op haar gemak in vreemde omgeving
En met vreemde paarden en mensen ik weet niet of
Dat in 10 min leuke fotos gaat geven..
Ik kan sowieso niet longeren of losgooien met haar
Pres ziet geen omheining en als ik genoeg mensen mee
Kon nemen die zowel haar als mij kennen
Dan zou ik dat wel aandurven maar kan niemand
Vinden die meegaat..
Ik wil heel graag mooie fotos en de meeting lijkt me
Gezellig ook.. Maar ik weet niet of dit nu echt de mooiste
Fotos gaat opleveren??

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:48

Het gaat vast en zeker mooie foto's opleveren, maar ik heb altijd wat moeite om in korte tijd de juiste foto's te maken. := Dus dat ligt niet aan jou of je model, maar dat is denk ik beetje mijn verbeterpunt waar ik nog aan moet werken. := Er zijn vast genoeg andere fotografen die het wel makkelijk lukt om binnen die paar minuten die prachtige plaat te schieten. ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:54

Als je minder foto's hebt is dat geen probleem. Is natuurlijk een extra moeilijkheid met minder tijd :)

Longeren of losgooien is absoluut geen must fabske :) En als model ervaar je de meeting waarschijnlijk iets anders: jullie hebben in het begin 20 minuten om je paard een beetje te laten wennen, en als dat te weinig is kun je altijd de eerste het eerste koppel fotografen 'laten schieten' en dan heb je nog 6 fotografen over om foto's van te krijgen. Dan kunnen die eerste twee eventueel tijdens het losgooien en longeren zelfs nog wat foto's maken. En aangezien de fotografen in koppels lopen zit je steeds twintig minuten met dezelfde mensen opgescheept, niet om de tien minuten nieuwe :j Er is absoluut geen tijdsdruk voor jullie oid, we proberen uberhaupt alles zo rustig mogelijk aan te pakken met dit weer :) We hebben jullie graag mee in ieder geval!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:11

Oke ik kijk even of ik mijn vervoer rondkrijg
Dat hadden cimmy en ik samen geregeld..
Maar die gaat niet mee..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:18

Zorg er voor, dat als je er gevoelig voor bent, dat je je goed voorbereid tegen de zon. Het zand weerkaatst behoorlijk en voor je het weet, zie je er uit als een kreeft. Dus vergeet de zonnebrand en de zonnehoed niet en zorg voor voldoende te drinken. Het ven raadt ik niet aan om uit te drinken als het al niet is weggezakt.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:25

fabske schreef:
Ik ben even in dubio of ik nog wel moet komen
Pres is ntl minder op haar gemak in vreemde omgeving
En met vreemde paarden en mensen ik weet niet of
Dat in 10 min leuke fotos gaat geven..
Ik kan sowieso niet longeren of losgooien met haar
Pres ziet geen omheining en als ik genoeg mensen mee
Kon nemen die zowel haar als mij kennen
Dan zou ik dat wel aandurven maar kan niemand
Vinden die meegaat..
Ik wil heel graag mooie fotos en de meeting lijkt me
Gezellig ook.. Maar ik weet niet of dit nu echt de mooiste
Fotos gaat opleveren??

Bekijk het eens vanaf een ander punt. Na zaterdag is je paard (en jij ook) een hele grote ervaaring rijker! En de mooie foto's worden dan een bonus. Misschien niet bij het eerste groepje fotografen, maar vast bij de 2e, 3e etc wel! :j

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:28

Mwah ik verbrand wel maar ik kan er wel tegen
En neem gewoon genoeg water mee..
Mits ik dus mee kan

Dat is ook zo maar het is nu alles samen
Vervoer
Hitte
Geen hulp etc

Maar ik wil wel heel graag en hoop dat het lukt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:28

Ik ben eens als voorbijganger langsgekomen en zelfs dat leverde een mooie foto op. De fotografen hebben 10 minuten, maar mijn man heeft met zijn paard Desperado wel gemerkt, dat fotografen altijd een voorkeur hebben (vaak onbedoeld en onbewust) Iemand die jouw paard ziet zitten, neemt altijd wat extra tijd voor de jouwe ten koste van die van iemand anders. En dat geeft niks, want per saldo krijg je van elk paard vaak evenveel erg leuke foto's. In jouw schoenen zou ik voornamelijk moeite hebben met het weer. Zeker als je in de middag gaat, want geloof me, op het zand daar voelt een zon al snel heter aan, dan waar ook! En er zijn voorspellingen van maar liefst 33 graden!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:30

Ik heb mij vanmorgen aangemeld als fotograaf, ik zal er dus ook bij zijn morgenochtend :)
Heb er zin in!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:31

Mijn vriend gaat ook mee, die is dan bereid om iedereen te helpen.
En om oortjes te trekken van de paardjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:34

Hulp komt inderdaad vast wel goed!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:26

De dagkaarten zijn binnen, die breng ik zaterdagochtend mee.

Het water is er nog steeds en dat zal , zoals het er nu uitziet, niet geheel zijn opgedroogd.
Ik heb van half 11 tot kwart over 12 in de duinen gereden en het viel mee met de dazen.
moet dus goedkomen zaterdag.