Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koekeroekus schreef:Nou, naar mijn idee reageer je op mij en komt het op mij over als "zeur niet, houd je klep".
Maakt me echt geen hol uit wat ze aan doet, was een tip.
MamaMiesje schreef:Koekeroekus schreef:Nou, naar mijn idee reageer je op mij en komt het op mij over als "zeur niet, houd je klep".
Maakt me echt geen hol uit wat ze aan doet, was een tip.
Sorry, maar dan heb je het echt verkeerd.Mijn eerste reactie was meer een reactie op Setteli; ik vroeg me af of iedereen in "vol tenue" ging.
sunnybellami schreef:Ik heb wel wat dingen die ik fijn vind:
- Schoon paard | even een borstel en babydoekjes meenemen voor als je paard gaat kwijlen of onderweg nog vies wordt.
- Paard met korte manen het liefst knotjes ( natuurlijk niet bij western paardje ofzo) Mooie lange manen de manen los.
- Super schoon tuig, je ziet vlekjes meteen.
- Liever geen touwhalsters, mooie hoofdstellen of een leren halster staat veel netter.
- Paard goed leren stil te staan dit thuis ook oefenen en eventueel op een andere locatie.
- Kijken waar je paard leuk van gaat kijken.
- Een extra persoon meenemen als afleiding, of die je spullen/paard willen vasthouden
- Als je zelf met je paard op de foto wilt, matchende kleren en er zelf ook netjes uit zien.
- Als je gaat rijden, beetje neutraal kleur sjabrak, een fel groene staat minder mooi dan bijvoorbeeld en witte of beige.
- Hengsten ketting!! Als je deze heb, neem hem mee, fotografen gaan van je houden haha! Deze vervangen inplaats van een dik halstertouw of teugels. Kan je mooi wegwerken. ( tegen die tijd heb ik er zelf misschien één.
Hele waslijst, maar dit zijn de meeste dingen waar ik me aan erger op fotomeetings van sommige mensen haha!
_l_amanda_l_ schreef:Meng ik me er als fotograaf nog ff in; zo lang het echt "vol tenue" is, vind ik wit wel prima
Maar als je een gekleurde set hebt, is een andere broek misschien beter..
Zoiets vind ik bv. zeker niet misstaan;
[ Afbeelding ]
Al zou het voor een natuurgebied niet zozeer mijn eerste keuze zijn, die wedstrijdkleding, het kan prima als alles dan "past", dus jasje, broek, dressuurset, knotten etc.![]()
Verder gaan we er natuurlijk wel vanuit dat het dan stralende zon is, dus als je een donker paard heb en alles in donkere tinten behalve je broek, kan dat wel wat tricky zijn.. Wordt dan 'n beetje een witte vlek..Ik heb in het verleden eens een fries paard en dame in 't zwart op een zonovergoten strand mogen fotograferen, nou, dat was me een uitdaging..
![]()
Maar uiteraard geldt; aandoen wat je fijn vindt, als je je goed voelt zie je dat terug op de foto!