[P] Gave dressuurpaarden in Lunteren. - 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Re: Gave dressuurpaarden in Lunteren. - 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 16:54

Zal zo even de modellen lijst met een foto updaten :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:14

Roze. Bah :=

Vind hrt wel erg jammer eerlijk gezegd...

Zal zo even een betere reactie geven. Dit komt wss nogal onbedoeld hard over :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 18:16

Hoezo, het is een dressuur meeting. Is toch juist leuk als ze een in outfit komen? De modellen willen graag in wedstrijd outfit komen. Je hebt toch ook een reflectie scherm? ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:23

DShots schreef:
Hoezo, het is een dressuur meeting. Is toch juist leuk als ze een in outfit komen? De modellen willen graag in wedstrijd outfit komen. Je hebt toch ook een reflectie scherm? ;)

Ik ga proberen uit te leggen waarom ik het jammer vind. Ik zit op de tablet dus typen gaat wat lastiger.

Ik ga naar deze meeting om te oefenen met het maken van rijfoto's en met name uitgestrekte draf/galop en ook zijgangen. Voor dressuur zie ik graag een chique beeld. Dit kan inderdaad een zwart witte wedstrijdset zijn maar het probleem is gewoon dat harde schaduwen onontkoombaar zijn. Zelfs met een reflectiescherm is dit niet mogelijk. Daarbij heb ik ook niemand die een reflectiescherm kan bedienen, zeker niet in de middaggroep aangezien ik daar dus ineens alleen sta.

Roze is absoluut niet mijn favoriete kleur en daarbij vind ik felle kleuren zoals roze, rood, kobalt blauw, turquoise, noem maar op absoluut niet chique maar rommelig en afleidend. Donkerblauw donkerbruin zwart. Prima kleuren. Maar ook niet gecombineerd met wit vanwege de eerder genoemde harde contrasten.

Ik hoop dat de modellen dit begrijpen en ook zien dag get absoluut geen afkraken is oid ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:30

Ik snap je issue Marjo, maar jouw fotoskills gezien te hebben: jij vindt wel een manier om het te laten werken.
Ik weet ook dat het best een uitdaging is, maar dat is ook een fijne oefening! Vind ik dan..

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:33

Marjoow schreef:
DShots schreef:

Ik ga proberen uit te leggen waarom ik het jammer vind. Ik zit op de tablet dus typen gaat wat lastiger.

Ik ga naar deze meeting om te oefenen met het maken van rijfoto's en met name uitgestrekte draf/galop en ook zijgangen. Voor dressuur zie ik graag een chique beeld. Dit kan inderdaad een zwart witte wedstrijdset zijn maar het probleem is gewoon dat harde schaduwen onontkoombaar zijn. Zelfs met een reflectiescherm is dit niet mogelijk. Daarbij heb ik ook niemand die een reflectiescherm kan bedienen, zeker niet in de middaggroep aangezien ik daar dus ineens alleen sta.

Roze is absoluut niet mijn favoriete kleur en daarbij vind ik felle kleuren zoals roze, rood, kobalt blauw, turquoise, noem maar op absoluut niet chique maar rommelig en afleidend. Donkerblauw donkerbruin zwart. Prima kleuren. Maar ook niet gecombineerd met wit vanwege de eerder genoemde harde contrasten.

Ik hoop dat de modellen dit begrijpen en ook zien dag get absoluut geen afkraken is oid ;)

Ik snap je ook helemaal (ik hoop heel erg dat er iemand in donker blauw komt :D)

Maar wat je kan doen tegen de donkere contracten, als je in RAW fotografeer, is in het 1ste scherm wat opend als je RAW openend de schaduwen een stuk oplichten. Je krijg ze natuurlijk nooit helemaal weg, maar zo kan je ze wel een stuk mooier krijgen!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 18:33

Kijk ik snap dat je best komt voor de rij foto's, maar ik kom daar niet voor. Ik heb deze meeting opgezet, met het doel ik wil gave dressuur paarden voor mijn lens. Dus ook portrait foto's, daar had je eerst ook commentaar op als ik eerlijk ben. Ik heb het gevoel dat je met niks eens bent, en je dus ook niks leuk vind. Dat vind ik gewoon jammer om te horen. Ik doe namelijk letterlijk van alles om dingen te regelen. Er hebben genoeg modellen afgemeld, en ik ben met spoed elke keer bezig geweest voor modellen. Nu hebben we zelfs 9 modellen, omdat er iemand komt en 2 vriendinnen en die wouden graag met elkaar in een groep ook.

Er zal genoeg hulp komen, ik heb er bij verteld dat een extra persoon makkelijk is om mee te nemen vanwege het reflectie scherm. Je zal ook niet alleen komen, ben namelijk voor vervanging aan het zoeken. Maar aangezien het zondag passen is, zijn mensen andere dingen aan het plannen. Desnoods ga je met Naomi in de ochtend. Dan ga ik wel alleen als je zo graag wilt anders ;).

Qua kleuren zoals roze, rood, en blauw vind ik persoonlijk ook wel wat hebben. Maar alsnog kiezen de modellen wat ze willen aan doen. Ik heb er duidelijk aangegeven dat ze wel overbelicht kunnen raken. Maar ze zullen hier rekening mee houden! Ze zullen dus waarschijnlijk alleen een witte rijbroek aan hebben! De meeste willen namelijk wel in wedstrijd tenue komen. Maar heb ook gezegd doen dan een witte dekje met een zwart of blauw rijbroek.

Ik vind het namelijk juist een uitdaging om te werken met witte kleding, ik fotografeer ook wedstrijden. Merk eigenlijk weinig verschil van overbelichten dingen. Als je gewoon goede instelling heb, en je kan altijd nabewerken in photoshop/lightroom. Kom je vast wel ergens mee en zal het vast wel goed komen. Deze meeting is om te leren van elkaar, maar ook van je zelf. Je kan alles vragen op deze meeting aan iedereen, maar dat spreekt denk voor zich.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:43

Je mag mij ook wel alleen zetten hoor, dat vind ik niet erg.

En ik denk dat er veel mensen een wit dekje hebben bij hun wedstrijd outfit...daar ontkom je niet aan. Ik vind het niet zo erg....misschien is er weinig tot geen zon en dan heb je ook geen last van harde schaduwen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:14

DShots: Ik begrijp je wel hoor. Het is ook geen kritiek, meer een beetje tegengas om er eens anders over te denken :P Maargoed, daar zal ik verder niet op ingaan ;)
Alleen staan vind ik niet erg, maar ik kan natuurlijk geen reflectiescherm bedienen en fotograferen tegelijk :P

Wat misschien wél heel mooi kan zijn, is een witte broek met daarop een mooie nette polo en een dek in de kleur van die polo. Dan houd je het ook chique en komt in de buurt van een wedstrijdoutfit.

Ik vind het wel fijn als de modellen hierover nadenken, en dat er niet vanuit de organisatie ineens iets word vermeld terwijl je van de modellen zelf niets hoort :)
Ik zou graag het gesprek aangaan met de modellen met wat wel of niet mooi zal zijn op de foto's :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:16

Ik wil ook wel alleen, klets toch te veel tegen mijn modellen :+ Kan ik niemand irriteren :D

Ik kan helaas ook niemand mee nemen, beetje te ver weg. Maar vind het inderdaad ook een erg leuke uitdaging om met wedstrijd kleren te werken!

Ik hoorde trouwens dat er een whatsapp groep was voor de modellen? Is er ook een groep voor de fotograven? Of een gezamenlijke groep?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:17

Ik hoef niet in een groepsapp. :o Vind dat rete irritant. :=
Van mij mogen de modellen dragen wat ze willen, wit is niet makkelijk nee maar wel begrijpelijk...

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:18

Ik hoor niks van de modellen? Ik heb een groeps app voor de modellen waar we het zeker wel over hebben met wat de modellen aan doen zondag. Dus er word zeker wel gesproken over de outfit's.
Zelf weet ik ook wel een beetje wat modellen niet en wel aan kunnen doen en wat beter staat ;)

De groepsapp voor de modellen heb ik gedaan zodat er een betere communicatie is. Mochten jullie als fotograaf iets vragen kan ik het in de groep gooien

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:19

Maar waarom mogen wij als fotografen niet met de modellen communiceren dan? Want je kan ook gewoon iedereen die wilt dan in die groepsapp gooien.
Ik hoor niks van de modellen namelijk ;)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:20

DShots schreef:
Ik hoor niks van de modellen? Ik heb een groeps app voor de modellen waar we het zeker wel over hebben met wat de modellen aan doen zondag. Dus er word zeker wel gesproken over de outfit's.
Zelf weet ik ook wel een beetje wat modellen niet en wel aan kunnen doen en wat beter staat ;)

De groepsapp voor de modellen heb ik gedaan zodat er een betere communicatie is. Mochten jullie als fotograaf iets vragen kan ik het in de groep gooien

Mag ik misschien ook in de groep?
Vind het fijn om mee te kunnen lezen met wat ze aan gaan doen enz

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:22

Als ik heel eerlijk mag zijn :o, heb ik dit puur voor mezelf gedaan, zodat ik de modellen beter kan bereiken!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:24

Kan ik begrijpen :D

Maar ik ben verschrikkelijk nieuwsgierig! En ook meelezen is voor mij prima, maar dan weet ik wat ik kan verwachten :D

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:25

Het is namelijk al zo vanaf het begin geweest, en heb van de week de groep gemaakt puur voor mezelf eigenlijk. Het is nu lekker rustig namelijk :j
Kan eventueel de persoon met foto en de eventuele outfit in een quote plaatsen?
Laatst bijgewerkt door DShots op 30-03-15 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:25

Ja ik vind het ook fijn om wat meer contact te hebben met de modellen, zodat het ook meer een meeting blijft ;)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:26

Marjoow schreef:
Ja ik vind het ook fijn om wat meer contact te hebben met de modellen, zodat het ook meer een meeting blijft ;)

Er zijn heel veel mensen niet van bokt, hou hier ook rekening mee ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:27

DShots schreef:
Marjoow schreef:

Er zijn heel veel mensen niet van bokt, hou hier ook rekening mee ;)

Daarom juist... Hoe moeten we die gaan bereiken na de meeting? ;)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:27

Ik praat niet want ben volgende x pas aan de beurt. Maar ik ga niet in wedstrijdtenue, vind dat echt niks.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:32

Nessie schreef:
Ik praat niet want ben volgende x pas aan de beurt. Maar ik ga niet in wedstrijdtenue, vind dat echt niks.

Weet je al waar je wel in gaat?
(sorry, zoals ik al zij ikke = nieuwsgierig)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:34

Mocht je nog modellen te kort komen voor de volgende meeting dan hoor ik het graag !

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:36

Oke ik ga hier maar een lang bericht typen, want ik word er nu best wel moe van als ik eerlijk ben :o.

Deze meeting is opgezet met als doel een dressuur meeting. Ik zelf zocht toen wat dressuur paarden voor mijn portfolio en bedacht toen een meeting te maken. Dit is dan ook zeker gelukt en heb dan ook zeker zin in zondag. Maar volgens mij zijn er wat dingen die niet duidelijk zijn.

We beginnen de dag met portret door gevolgd rij foto's. Iedere ruiter komt aan bod, en mocht je iets willen zien laat dat dan gerust weten. Heb ook wat verzoekjes gekregen op wat de modellen willen. Dus die zal ik ook even plaatsen hier zo.

Na de meeting krijgen de modellen wel binnen 1 maand de foto's, ik zal dan na de meeting een quote plaatsen met alle email adressen van iedereen zodat iedereen zijn of haar foto's krijgt. In de groeps app stuur ik ook een berichtje van de link naar de topic zodat de mensen de topic kunnen volgen na de meeting zodat ze toch een foto's kunnen volgen

Over de outfit's begin ik niet meer, de modellen hebben een keuze met wat ze aan willen. Heb duidelijk verteld met wat er kan gebeuren en hier zullen ze dan ook echt wel rekening mee houden. Maar het is toch om te leren een meeting? Of zie ik het dan verkeerd?

Want ik krijg nu een beetje het gevoel dat iedereen maar zijn of haar zin wilt krijgen. En dat sommige niet snappen dat hier best wel veel tijd en energie is in geschoten. Want zelfs ik ga zaterdag eten en drinken halen voor tussen middag. Iedereen krijg wat te drinken en een broodje. Dit doe ik ook normaal niet :j

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:38

xWouter schreef:
Mocht je nog modellen te kort komen voor de volgende meeting dan hoor ik het graag !

Ik ga na de meeting voor die schema zitten, mocht het zo zijn. Stuur ik je zeker een berichtje :j