Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:34

Marcato/ Suus, ik denk dat het heel prettig is als jij wil rijden, graag dus!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:35

Femke_Tweety schreef:
Marcato/ Suus, ik denk dat het heel prettig is als jij wil rijden, graag dus!

OK top, geen probleem. Hoeveel plekken heb je nodig?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:36

3 zou heel fijn zijn!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:48

Misschien handig om dag ervoor een groep app voor ochtend en middag aan te maken?

Citaat:
als je het toch zo wil doen, iig dat de spuitbussen niet tegen elkaar klapperen. Daar kan jouw paard misschien, maar misschien ook wel juist het paard van een ander, op reageren
danku :D
Laatst bijgewerkt door vencedor op 01-10-14 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:51

?

Oh, en ik kan niet appen.... antieke nokia, belt en smst nog net.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:52

Hihi dat dan lastig inderdaag :). Dacht misschien handig als iemand het niet kan vinden oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:56

haha geen zorgen vencedor, mijn eigen paard zal dt geklapper ook niet tof vinden :P

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 22:14

Iedereen krijgt hoe dan ook mijn telefoonnummer en Wendys telefoonnummer per PB. (Dat stuk tekst voor de pb staat al klaar)

Dus noodnummer heeft iedereen sowieso.
Ik heb persoonlijk vrij slechte ervaringen met groepsapp, zo ontzettend veel "gezwets in de ruimte" dat ik de echt belangrijke berichtjes ging missen, en het bovendien mijn batterij leeg trok... Bij zowel hondenclub, voormalige stal, en nog een paar groeps apps. Persoonlijk ben ik er dus niet zo voor. Ik had er groepen bij zitten met meer dan 60 berichtjes per uur...

Maar als iemand het niet kan vinden of iets dergelijks, dan ben ik gewoon bereikbaar zaterdag, en als reserve -mocht ik niet reageren- Wendy.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:20

Oke ook helemaal prima, je hebt inderdaad een punt :).

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:32

Ik kan ook altijd nog mensen meenemen in de auto :). Dus dat moet goed komen.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:54

Ik wil toch nog even inhaken op de korte tijd per locatie..
Het is voor mij als fotograaf echt te kort om 10 minuten te hebben, om alleen al composities te bedenken het licht te bestuderen en te 'discussiëren' wie dat moment welk model neemt kost je tijd. Dan moet je dat model nog goed plaatsen, aanpassen in het licht. Die 10 minuten zijn zo voorbij.

Op die manier kan ik geen portfolio materiaal schieten en is het dus eigelijk voor mij meer een buitenrit met wat herinneringsplaatjes.
Uit de OP haalde ik dat er een buitenrit was met als doel portfolio waardig fotomateriaal en kennismaking met het terrein, het komt nu meer over alsof we het hele terrein af Moeten en daardoor eigenlijk tijd te kort komen voor kwaliteit. Ik snap dat dit een nieuwe manier van werken is, maar ik zou dan eerder 's ochtends andere fotopunten nemen dan 's ochtends. Op die manier komen de fotografen op elke fotolocatie maar niet elk model waardoor we meer tijd hebben per locatie (volg je het nog?)

Het is niet om je aan te vallen, want je pakt het goed aan maar ik merk dat de fototechnische inzichten missen ;)
Ook had ik verwacht dat er meer tijd was om portretfoto's te schieten zonder zadel/ruiter, meer variatie.

Ik merk dat ik voor mijn gevoel nu geen kwaliteit ga schieten en er dus zelf 'niks' aan heb :o

*edit
Nog even de OP weer nagelezen..
Uit dit stukje
Citaat:
Want het is niet de bedoeling om de foto's af te raffelen, op iedere plek moet er eigenlijk een minishoot zijn.

haal ik dat er meer tijd zou zijn, onder een minishoot versta ik toch wel 2 modellen per locatie te kunnen doen en daarmee ook wel 2 a 3 verschillende composities maken. Daar heb je wel meer tijd voor nodig dan 10 minuten.

Daarom is er vanuit de fotografen ook wel eerder naar een tijdschema gevraagd. Dat had dit punt eerder aangegeven kunnen worden.

Ik hoop dat je dit kan lezen als feedback en niet als kritiek, ik kan namelijk niet goed verwoorden wat ik bedoel en het kan wel eens verkeerd over komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:17

ik snap je iig wel Tezzy, ik als model vind 10 minuten per locatie ook wel krap... Zitten we aan een tijdslimiet dat we op het landgoed mogen blijven ofzo?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:21

Wellicht een idee om bijv iets minder locaties te pakken en op de overige plekken wat langer te blijven? En dan bij de volgende groep de andere locaties te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:23

Of gewoon de hele rit langer te maken? En dan bedoel ik qua tijd, of zeg ik nou iets heel raars? :x

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:26

Ik denk dat je dan in de knoop komt met de middaggroep.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:27

Marcato schreef:
Wellicht een idee om bijv iets minder locaties te pakken en op de overige plekken wat langer te blijven? En dan bij de volgende groep de andere locaties te nemen?

Dat was mijn idee ook al, inderdaad :)

De rit langer maken is denk ik geen optie, we hebben nu al een lange dag. Bedenk dat de fotografen de hele dag intensief aan het werk zijn, kritisch kijken, composities bedenken/maken etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:27

En die later laten beginnen? T'is maar een idee ;) Maar dat er iig op z'n minst 20 minuten per locatie zijn
EDIT: Hmm das waar, even vergeten dat de middag en ochtendfotografen dezelfde zijn..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:28

Met Tessa eens.. Ik wil ook per plekje weer kijken hoe t licht staat, waar t leukste is om te staan, paard goed laten kijken.. Etc. Dan red je net 1 paard met 10 min. Dan was t slimmer geweest om minder modellen te doen als je echt deze tijd aanhoudt.

En zo komt t op mij over dat de fotografen vaak lang en meer moeten wachten/reizen/lopen dan dat er echt gefotografeerd wordt. En ik moet bekennen dat ik daar weinig zin in heb en bij aanmelding de meeting dus ook anders had voorgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:30

En dan ook daadwerkelijk 1 model per locatie nemen, en dat te verdelen? Dat elke fotograaf op elke locatie een ander model fotografeert?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:31

Ik zou eerder de locaties maar 1 keer pakken in de hele dag, behalve de grotere locaties zoals bijvoorbeeld het water/hindernissen... Zo kort je de route in en heb je meer tijd per locatie

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:36

Sterker nog, ik denk dat we t hele ochtend én middaggroep niet hadden moeten doen. 1 groep en dan wel alles locaties en meer tijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:38

Maar daar zijn nu teveel modellen voor denk ik? Al zijn er wel wat afhakers...

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:46

Ik denk dat we even het antwoord van TS moeten afwachten. Ze heeft ontzettend veel tijd en moeite gestoken in de organisatie van deze afwijkende shoot. Denk niet dat we daar ineens compleet van moeten afwijken wat betreft ochtend- en middaggroep. Dat wisten we van tevoren. Maar wellicht dat het nog wel een optie is om het aantal locaties iets aan te passen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:03

Ik zeg ook niet dat ze de ochtend en middaggroep moet gaan aanpassen. Dat kan ook gewoon niet meer. Je kan moeilijk nu ineens roepen jij mag wel mee en jij niet. Maar ik bedoel gewoon dat t achteraf gezien beter geweest was als we gewoon maar 1 groep hadden met dit tijdsbestek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:09

Zeker niet, maar ik bedoelde, omdat we ook een aantal afhakers hebben, of we er niet een groep van konden maken? Maar ik weet niet precies hoeveel modellen er nog zijn, denk dat het er nog net teveel zijn...