Fotomeeting Honden - Terhorsterzand 17/02

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 23:47

Die is nog best tof inderdaad :j

Edit: Ongeveer 53cm! En ik heb de truuk met de knuffel gedaan en ze blijft netjes zitten voor haar knuffel :')

Air

Re: Fotomeeting Honden - Terhorsterzand 17/02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:17

Dat moet passen :j

SodeletuutJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:44

Ik heb ook auto plekjes hoor. :) Haren, Assen, Beilen. :)

Ik vind trouwens eigenlijk wel mooier met slipketting zodat ik het weg kan werken, maar als ik daarin de enige ben is een band ook goed. :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:24

maj0 schreef:
Hebben wij dan weer een makkelijke hond haha

Weet je dat wel zeker? :P

Ook de fotografen even lekker maken met foto's van zondag op de fotomeeting in Enschede.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik doe haar gewoon zonder riem/hals/slipketting, gewoon 'kaal' vind een halsband uberhaupt niet mooi, ongeacht welke.
Dus je hoeft ook niks te bewerken bij Jesda *\o/*

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:03

Jor, anders neem je beide mee? Kan er gewisseld worden. :) Denk dat ik ook meer voor het wegwerken van de slipketting ben namelijk.
Super handig dat Jesda gewoon los kan zitten. Mooie foto's zijn eruit gekomen bij de meeting! Vind haar echt zo schattig met dat oortje. <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:07

Jaaaa :D
Ik denk dat het voor een fotograaf uberhaupt wel handig/fijn is dat een hond een beetje luisterd. Kan me voorstellen dat je gewoon wilt fotograferen en niet steeds moet wachten omdat die hond niet stil kan zitten of steeds weg loopt of wat dan ook.
Tuurlijk Jesda komt ook wel eens in de benen of gaat opzoek naar een stok, maar dat mag natuurlijk af en toe ook. Alleen wel wanneer ik het zeg en niet wanneer zij wil xD

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:10

Is héél fijn!

Tijdje terug was ik met Claudia op Terhorst met onze hond. Nou, draaaamaa! :') Thuis is ze volleerd model, maar daar dook ze telkens plat de heide in. Of draaide zich ineens om en liep doodleuk weg. _O- Dat werkt echt voor geen meter.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:14

Dat kan ik me nog wel herinneren ja _O-

Die van mij hebben soms ook nog wel bloemkolen in hun oren zitten, verschrikkelijk, en dan zijn ze samen aan het spelen, en doen ze gewoon alsof ze je niet horen :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:14

Ik vind dat Jesda zich altijd keurig gedraagt, vaak kun je wel aan het einde van zown meeting zien dat Jesda het wel gehad heeft. Ondanks dat doet ze toch vaak wat ik van haar vraag.

Mag ik best trots op zijn toch :D

Daar heb ik ook voor getraint

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:19

Mag je zeker trots op zijn :j

Ik merk nu we Kenzo erbij hebben, 1 jaar 4 maanden, en ontzettend hyper, dat Barka vaak bezig is hem te corrigeren, en daarom af en toe eens slecht luistert :') Als ik hem alleen heb gaat het prima :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 11:54

Ik neem de slipketting ook wel mee! :) Kunnen de fotografen per groepje beslissen haha.

Britta luistert over het algemeen wel hoor en kan dan ook gewoon los (vorig jaar kon ze dat ook in ieder geval) maar ik heb liever iets voor de zekerheid mee, en dan is het aan de fotografen wat ze dan liever om de nek zien :P

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:02

JesdaPower schreef:
Ik vind dat Jesda zich altijd keurig gedraagt, vaak kun je wel aan het einde van zown meeting zien dat Jesda het wel gehad heeft. Ondanks dat doet ze toch vaak wat ik van haar vraag.

Mag ik best trots op zijn toch :D

Daar heb ik ook voor getraint

Mag je zeker trots op zijn!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:04

Haha Kwieb luisterd over het algemeen ook wel. Heeft ook wel eens z'n dagen dat ie niets meer hoort of wil horen haha. Maar meestal luisterd hij wel goed. (moet ie alleen niet met de baas mee zijn en dan mij horen/zien haha)

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:31

Ik kan eventueel wel 1 persoon in Beilen op te trein zetten na de middag groep.
Ga zelf naar t oosten.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:43

mijn Dh luisterd ook keurig, Ravi daar in tegen := maar das een heel ander type hond, kan trainen tot ik er bij neer val maar dat zit er niet in :D

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:28

Van schreef:
mijn Dh luisterd ook keurig, Ravi daar in tegen := maar das een heel ander type hond, kan trainen tot ik er bij neer val maar dat zit er niet in :D

Wat voor hond is het? Als je weet hoe je hem/haar moet motiveren en wat hij/zij belangrijk vind kan je een hoop voor elkaar krijgen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:43

Tamaskan(poolhond/wolfhond) hij kan wel luisteren hoor maar het is nou eenmaal geen herder
hij is heel erg hondgericht dus als er andere honden in de buurt zijn is ontzettend lastig om zijn aandacht bij mij te houden

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:49

Van schreef:
Tamaskan(poolhond/wolfhond) hij kan wel luisteren hoor maar het is nou eenmaal geen herder
hij is heel erg hondgericht dus als er andere honden in de buurt zijn is ontzettend lastig om zijn aandacht bij mij te houden

Truc is om iets te vinden wat hij leuker vind. Speeltje of vlees/kaas.
Het zijn wel honden die meer gefokt zijn op zelfstandigheid waar een herder gefokt is om te werken voor zijn baas. Beloning kan ook iets zijn wat hij leuk vind. Fietsen misschien? Mijn aussie kan ik belonen door te laten werken met vee en straffen door te voorkomen dat ze mogen werken met vee.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:52

Ik hoop dat Iggy zich na het speelkwartier redelijk kan concentreren :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:41

Die truc is leuk op het moment dat je ook daadwerkelijk leuker kan worden...
Ik weet dat nog goed op cursus met Thirza, iedereen kreeg een stukje Rodi worst en alle honden hadden opeens daar hun concentratie bij... behalve Thirza :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:52

hij is redelijk voedsel gericht maar dat is ook maar even, zijn concentratie vermogen is niet zo groot :')
ben daar ook verder niet mee bezig, hij hoeft niks zolang hij maar in de buurt blijft

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:26

JesdaPower schreef:
Jaaaa :D
Ik denk dat het voor een fotograaf uberhaupt wel handig/fijn is dat een hond een beetje luisterd. Kan me voorstellen dat je gewoon wilt fotograferen en niet steeds moet wachten omdat die hond niet stil kan zitten of steeds weg loopt of wat dan ook.
Tuurlijk Jesda komt ook wel eens in de benen of gaat opzoek naar een stok, maar dat mag natuurlijk af en toe ook. Alleen wel wanneer ik het zeg en niet wanneer zij wil xD

als je een speelgoed hondje meent kun je de batterijen eruit halen weet je zeker dat ze blijven zitten
Mensen het zijn dieren geen machines
Je kunt ze zo goed trainen maar als ze hun dag niet hebben hebben ze die niet

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:42

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:51

Gaat het wel goed met hem? Ik kan de foto niet zien

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:17

Ja hoor. Hij heeft er verder geen last van, zit er eigenlijk ook niet aan. Het is 1 wond, een flinke van een hoektand, maar de DA zag er verder niet zoveel kwaad in. 3 nietjes die er volgende week vrijdag uit moeten, indien de nietjes het houden. Valt allemaal reuze mee hoor, maar zijn vacht is dus een stukje weggeschoren en ik weet dus niet hoe hard zijn vacht groeit xD