Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Re: Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:39

Volgens mij zou er nog een pb volgen met alle info op een rijtje.

Komt daar ook een klein overzichtje van de modellen die meegaan met een fotootje? Vind ik zelf altijd wel handig om in 1 oogopslag te zien voor tijdens de shoot. En daarna voor uitzoeken en bewerken.

Ik duim trouwens ook voor goed weer. De voorspelling is nu 50/50.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:59

Als je bij Femke_Tweety's berichten rechts klikt op 'door de Topicstarter' krijg je al haar bericht, de fotocollage met modellen vind je dan vrij snel :)

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:45

OK top! Ga ik die even opzoeken en opslaan. Die is dus nog up to date?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:50

Redelijk, zeker als je de laatste neemt! Eentje die volledig up to date is komt loop deze week :)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:03

ben het eens met femke over de snottebel! en als de snot niet groen is, dan is het meestal geen virus of geïnfecteerd. Mijn paard heeft bij weersverandering ook altijd een beetje wit snot uit zijn neus lopen (op dit moment trouwens ook maar met een buitenrit zal dit niet echt zijn hoop ik) maar niks aan de hand verder

ik ga trouwens voor een navy set met een lichtblauwe/groene polo :D

en toch maar mn dressuurzadel, aangezien ik met een dressuurzadel toch wel een beetje kan springen (het zal echt niet hoog worden dus dat scheelt) en met een springzadel mijn houding er niet echt beter op wordt voor de rijfoto's :P

ik hoop dat het weer en beetje beter wordt!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:19

Hier nog steeds dillema's over setjes en kleding.. :') Wel of geen peeskappen (normaal rijd ik altijd met, maar zonder past weer meer bij oostenrijkshoofdstel en zadeltassen) En wat voor kleding ga ik aandoen. Het zal een lastminute besluit worden gok ik zo O:) Zwarte rijbroek staat vast, maar een shirt..

Over de snottebel, mijne heeft ook wel eens witte snotters, staat dag en nacht buiten, en die enorme weersveranderingen maken ook nog wel eens dat ze ineens snottert..

Ze is ook alweer bezig met haar wintervacht.. Past wel bij de herfst, beetje dikkere haren. Gelukkig nog niet heel dik!

Ik ga nog even verder piekeren over outfit.. :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 21:57

Morgen, en anders op zijn laatst overmorgen, krijgt iedereen (model en fotograaf) een pb. Met adresinfo en routebeschrijving (dwarsteeg 3 Beesd, tomtoms pakken dat adres niet)
Daarnaast alle belangrijke info overzichtelijk bij elkaar. Incl mijn telefoonnummer, en telefoonnummer stalbeheerdster.

Nu bedtijd voor mij, wekker loopt 6.10. Ben waarschijnlijk niet voor 18.30 thuis van mijn werk, dus voor die tijd iig geen updates. (of ik moet op mijn werk even een moment hebben, maar dat zal wel niet)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:02

Komt er ook nog iets van een 'schema' voor de fotografen?
Verzamelplek + tijd, vertrekken - waarheen? Hoeveel tijd hebben we per plekje om te fotograferen? Waar dan weer heen? Even alles op een rijtje?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:46

jup, in de pb.

Voor zover mogelijk, 100% planning op de minuut zal niet lukken. Maar om die reden zijn er ook 2 fotografen mee, die de locaties en stal etc goed kennen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:30

Zojuist afgesproken dat ik morgen met Wendy de rit nog een keer volledig proef rij.

Ik ben druk bezig met het opstellen van een PB met alle belangrijke info. Ik zorg dat ik die helemaal klaar heb vandaag, dan kan ik morgen na de rit de allerlaatste dingen nog aanpassen indien nodig, en dan krijgt iedereen die morgen toegestuurd.

Langzaamaan vult de verzamelsite zich ook steeds meer.
http://fotomeetingmarienwaerdt.weebly.com/
Voor iedereen: Misschien is het raadzaam om ook de OP van dit topic nog een keer door te nemen!

@ fotografen:
Cynn: jij kon evt 3 mensen meenemen in de auto toch?
Marcato: Jij kon evt ook kinderzitjes uit de auto halen, en wat mensen meenemen toch?
Anne-Wil kan wel wat mensen meenemen.

Willemijn was daar ook voor gepland, maar dat loopt om een hele leuke reden even iets anders. Ik heb ze al even niet gezien(is een paar maanden geleden verhuisd, maar ze kent de omgeving echt erg goed, heeft jaren op de paardenheerlijkheid gestaan met haar paarden), en ik kreeg afgelopen week het bericht dat ze reeds 7 maanden zwanger is. Zij gaat met alle plezier en vol enthousiasme mee, maar wil - indien nodig- bijvoorbeeld 1 locatie gewoon even de stoel in de auto naar achter gooien en haar rust even pakken. Afhankelijk van hoe het gaat. Daarom is het niet praktisch als er mensen met haar mee rijden.

@Modellen:
_kiki_ Hoe is het met je paard? Gewoon fit genoeg om mee te gaan? En gaat je stalgenoot definitief mee?

Weersvoorspellingen lijken tot nu toe aardig, en worden steeds naar iets beter bijgesteld. Dus dat stemt hoopvol!

Dit staat ook in de PB allemaal, maar nu alvast even voor degenen die het willen weten:
Ik ben waarschijnlijk rond 07.00 al op stal zaterdag, dingen voorbereiden etc.
Vanaf ongeveer 8.30 is iedereen van harte welkom!
Vertrek rit ochtendgroep: 9.30
Briefing/uitleg fotografen: direct na het vertrek van de ochtendgroep, 9.30 dus.

Iets te drinken staat dus vanaf 8.30 klaar.

@Iedereen:
Ik zorg dat er wat te drinken is, maar er is geen horeca op stal, en ook op het landgoed niet echt (Niet waar wij druk zijn iig). Zorg dus dat je voor jezelf wel iets van middageten meeneemt!

Tijdschema: komt morgen nadat Wendy en ik nog een keer proefgereden hebben.
Er zijn 3 plekken waar we wat langer de tijd nemen voor foto's, en een paar "kortere" locaties.
Korter: Ongeveer 10 minuten. (Dit zijn plekken waar je als fotograaf een paar mooie posities hebt, maar niet heel veel. Dus wat sneller klaar)
Langer: 20 a 30 minuten. (Oa Notenlaan en voor het huis)
Exactere planning volgt morgen dus.
Het zal bij deze meeting niet mogelijk zijn om op de minuut de planning te volgen. Maar als richtlijn is het wel prettig om in ieder geval iets te hebben.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:32

10 minuten en 20 a 30 minuten totaal op die locatie?! :o Da's namelijk wel heullll kort om van meerdere modellen goede foto's te schieten :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:47

Het wordt gewoon mooi weer!

Toobs zag er van het weekeind keurig uit is vanavond weer verworden tot zand monster.. nou ja, leuk, mag hij deze week weer in bad.

Hoop dat mijn rijlaarzen dan weer droog zijn, nu in ieder geval nog niet helaas.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:49

Snap ik.

Maar het is ook echt een ander systeem dan de standaard meetings.
We hebben zeker 7, mogelijk meer plekjes. (3 plekken parkeren)
En per plek heb je dan dus automatisch minder tijd.
Ik denk dat er bij bijvoorbeeld de locatie appeldijk, boot, en water niet zo veel tijd nodig is.
Bij bijvoorbeeld het huis, de notenlaan en rondom het klooster zijn er meer mooie posities en mogelijkheden.

Het zal sowieso niet lukken om iedere fotograaf op iedere plek 1op1 tijd met ieder model te geven, dat had ik eerder ook al aangegeven.

Ik ben achteraf ook heel benieuwd of dit voor de fotografen goed portfoliomateriaal oplevert. Ik denk dat die kans vrij groot is, maar zoals eerder genoemd ook in de OP, het is afwijkend en dus blijft het een beetje afwachten of het op deze manier goede resultaten geeft.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:50

Ik kan sowieso 1 Vd zitjes er zelf makkelijk uithalen, dus kan er 2 man met mij mee. Mocht het nodig kan ik ook regelen dat het andere zitje eruit gaat, alleen dat moet manlief dan de dag ervoor al doen. Dan kan ik dus 3 mensen meenemen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:02

Misschien is het idee een tasje met drinken en eten mee te nemen en op locatie bij fotografen te zetten? Ik wil eigenlijk niet mn dekje met tassen op, en rugzak is misschien niet heel handig... ook ivm met rammelen en geluid. Mijne super braaf, maar geluiden. Zo kan ik nog steeds geen flesje water drinken op het paard want dat kraakt. Pakje drinken geen probleem :+

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:21

Ik zit al vol in de auto, mijn vader, ik en nog 2 fotografen. Voor de rest reageer ik morgen wat uitgebreider..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:23

Mijn vriend is er sowieso ook voor hand en spandiensten.
Dus ik denk dat hij wel wat mee kan nemen. Hij staat niet steeds op iedere plek, maar wel op de grote parkeerplek ongeveer halverwege.

Ik neem ook geen zadeltassen mee. Gewoon niet mooi op de foto.

@Cynn, is er al afgesproken wie er met jou meerijden? Dan hoef ik dat nl niet uit te puzzelen...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:25

Tezzy en jenne zitten bij mij in de auto. Bij aanmelding had er nog eentje bij gekund maar we hebben een nieuwe auto en nu gaat t niet meer.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:26

Ok, top.

Dan weet ik wie er verder nog verdeeld moeten worden... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:27

Ik doe een rugtas om! Borstel en kappen erin, en mijn roze-paarse-blauwe spuitbussen neem ik ook mee, om eventueel nog een keer bij te spuiten zodat het mooi blijft :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:29

Als mijn borsteltje en oliedoekjes (die ik niet allemaal in mijn broekzakken kan wegmoffelen) mee mogen in een auto graag.
En eventueel mijn cross beschermers, voor het springen.
15 km zonder drinken overleef ik ook nog wel.
Anders moet ik rugzak omdoen, die dan steeds af moet bij foto's, aangepakt moet worden weer om moet enzovoort, niet handig gezien de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:30

Ag, ik stap wel ff af en pleur dat ding ergens uit beeld, aangezien ik ook cap afdoe moet dat toch ;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:31

Heb je wel eens met rugtas gereden? Ik vind het persoonlijk drama...
Mee laten rijden met een auto is mss handiger?

Zorg, als je het toch zo wil doen, iig dat de spuitbussen niet tegen elkaar klapperen. Daar kan jouw paard misschien, maar misschien ook wel juist het paard van een ander, op reageren.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:32

Mocht ik rijden, er kunnen ook spullen in de achterbak bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:33

Ik zal die netjes in handdoeken wikkelen zodat ze niet tegen elkaar klappen :)
Ja heb ik wel is gedaan, niet ideaal, maar ik overleef t wel ;)
Ik heb er wel onwijs veel zin in! *\o/* Laat je mij ook nog even weten of ik nou met de ochtendgroep of met de middaggroep meega? :)