Beginnende fotograaf meeting 24 mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Beginnende fotograaf meeting 24 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:08

ik kan wel sochtends ja, moet lukken ;)

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:37

Ik neem een vriendin mee die paarden kan vasthouden! Mijn tante is ook mee maar die heeft erge rugpijn dus die kan vast wel wat doen maar die moet wel veel zitten. :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:13

Afbeelding

Dit is de definitieve lijst voor zaterdag! Mocht er zich nog een fotograaf aanmelden, wordt deze in groep 4 geplaatst. Als het goed is (als ik niks over het hoofd heb gezien), gaat iedereen die nu nog op de lijst staat mee :P

De routebeschrijving:
Afbeelding

Op je GPS systeem kan je invullen 'Utrechtse Baan, Leersum' of 'Scherpenzeelseweg, Leersum'. Dat laatste is het makkelijkste, omdat de Utrechtse Baan een zandpad is en geen verharde weg. Op het kaartje hierboven kan je zien waar je moet zijn, bij puntje A. Dit is de parkeerplaats die grenst aan de zandvlakte. Als je op de Scherpenzeelseweg rijdt kom je op een gegeven moment langs punt B, dit is het Leersumse Bosbad, deze moet je niet hebben! Vanaf het bosbad is het nog ongeveer 1 kilometer rijden.

---

Handig is om te weten waar jullie vandaan komen, mochten jullie verkeerd rijden kan ik je via telefoon eventueel makkelijker begeleiden op die manier.

Mijn contactinformatie:
Karin Fijn
Driebergen
06 54 69 03 06 - alleen bellen óf sms-en, ik heb zaterdag geen whatsapp!

---

De weersverwachting is bewolking, over het algemeen droog met hier en daar kans op een bui. Neem alsnog zonnebrand mee, eventueel iets om je hoofd te beschermen mocht het weer omslaan. Voor de modellen, vergeet geen water mee te nemen voor je paard. Helaas kan ik niks meenemen.
Lees de informatie op de website nog goed door, maak voor jezelf een checklist die je kan afvinken voor vertrek. Het is vervelend als je je paard vergeet bijvoorbeeld :)
http://beginnersfotomeeting24mei.weebly.com/

---

Mocht ik iets vergeten zijn, zeg het alsjeblieft! :)
Laatst bijgewerkt door Knudd op 22-05-14 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:38

Ik dacht dat LisaD niet meer mee ging als fotograaf, dat had iemand voor haar gemeld in dit topic dacht ik me te herinneren. En op pagina 23 is er nog een fotograaf die zich aanmeldt, faatxhorse, dat gaat niet door?

Hopelijk houden we het gewoon droog! Het kan ook nog een hele zonnige dag blijken te worden uiteindelijk, zondag voorspellen ze mooi zonnig weer dus wie weet komt dat al een dagje eerder :D

Is het trouwens een idee dat ik op zaterdagochtend even wat spullen op de parkeerplaats achterlaat (verstopt ergens?), dan snel terug met de auto op paard te halen, en dan kom ik te paard naar de locatie. Dan kan ik dus wat flessen water daar vast neerleggen, misschien nog een hooinet, wat last minute poetsspullen etc. Neem aan dat dat ook niet zomaar gestolen gaat worden haha, maar ik kan natuurlijk te paard niet zo veel meenemen, flessen water en een hooinet al helemaal niet!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:50

Aangepast, klopt dat LisaD was afgemeld, helemaal over het hoofd gezien :)

Ik was van plan om wel iets voor tijd aanwezig te zijn, liefste om 9 uur al, kan ik even de omgeving verkennen :) Spullen daar achterlaten is geheel op eigen risico, kan niet gegarandeerd worden dat het blijft liggen. Maar ik denk niet dat voorbijgangers flessen water meenemen, of een hooinet. Als je het uit zicht weg legt, maar niet in de bosjes verstopt, dan levert het denk ik geen probleem op. Zeker niet als ik vroeg aanwezig ben :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:01

Ik wil denk ik rond half 9 die spullen langs brengen dus sowieso blijft het er niet lang onbemand liggen, en dan heb ik daarna nog een uur om paard klaar te maken, dat moet zeker lukken! Ik kom rond half 10 naar de locatie en dat duurt zo'n 15-20 minuutjes als het allemaal goed gaat, dus ben er dan ook mooi op tijd!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:12

hoelaat moet je er s'middags uiterlijk zijn? vriendin moet tot 1 uur werken..

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:37

Fijn dat je spullen mee neemt Chouchou! Water kan ik namelijk te paard ook niet mee nemen.
Ik zit in de middaggroep maar kom al wel vroeg (rond 12 uur) omdat ik onder het zadel kom en dan kan eventueel wat zweet nog opdrogen en weggepoetst worden.
Verder komt er niet iemand met mij mee. M'n verzorgster kon helaas niet.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:52

Misschien dat degene die met auto/trailer komen extra water mee kunnen nemen in ochtend/middaggroep voor degene die dat niet kunnen? :)

's Middags is het 13:00 verzamelen en beginnen om 13:30. Dit is de pauze voor de fotografen :) We beginnen ook echt om half twee, want anders gaat het gigantisch uitlopen en ik moet na de meeting nog 16km fietsen :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:39

Ik neem in ieder geval wel een aantal flessen water mee, moet even kijken hoeveel lege flessen we over hebben hier thuis :) Daarvan gebruik ik ook wel wat water om op locatie de mestvlekken van billen, benen en staart nog even mee schoon te krijgen, ze vindt het toch nog wel wat spannend in het bos dus grote kans dat ze het ook dat kleine stukje niet helemaal droog kan houden, maar dat los ik dus hiermee op!

Ik had vanochtend tijd over dus ik kwam op het idee om nu al vast de staart te wassen en uit te kammen, ik heb met haar afgesproken dat ze hem schoon houdt tm zaterdag :D

Afbeelding

En nog een vraagje, voornamelijk voor de fotografen: vinden jullie dit dekje zo te druk of kan het wel? Op de meeting doe ik niet ook een knalroze vest aan, dus dat scheelt weer wat haha. Ik denk wel dat een ander roze shirtje aandoe, maar dat knalt dan denk ik wat minder.

Afbeelding

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:25

Uhmm zou ik in een groepje kunnen in plaats van alleen...? :o

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:31

Ik vind het roze wel goed kunnen hoor! :)
Misschien neen ik ook nog een paardenvriendin mee, en anders misschien mijn ouders, ik zal het vragen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:19

Ik ga morgenochtend paardjelief ook even wassen, op hoop dat ze schoolblijft, savonds gala dus dan geen tijd voor controle ;)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:10

Ik doe het zaterdagochtend. Ik weet 100% zeker dat hij anders al vies is na een paar uur :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:14

maar dan moet ik wel erruuuug vroeg m'n bed uit :')
Wil 8 uur op stal zijn, wat dus betekend uiterlijk 7 uur m'n bed uit, trailer ophalen :') En vrijdag gala tot 2 _O-
Dus ik zorg dat de pony morgen schoon is :D hahaha en ze houd zich maar schoon ;)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:30

Sharon, ik denk dat ik je aan Karlijn koppel (groep 4). Dan hebben jullie steeds twee modellen (niet tegelijkertijd, je fotografeert nog steeds je eigen model), maar kunnen jullie elkaar wel helpen etc. Degene die ovb heeft aangegeven mee te willen als fotograaf heeft tot op heden nog niks van zich laten horen. Ik ga er ook van uit dat we met 6 fotografen overblijven :)

Wat betref het dekje, ik denk dat het prima kan, zeker als het bewolkt blijft overdag is het geen kleur wat echt knalt. Als jij als ruiter er iets subtiels bij aan kan trekken is dat geen enkel probleem Rachel :)

Wie neemt er een longeerlijn mee?! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:00

ik neem er een mee, maar hij is wel roze :')

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:17

Okee, top! :)
Ik kan er eventueel 1 meenemen, een helemaal donkerblauwe of een donkerblauwe met een licht oranje-bruine streep in het midden (Wel wat natuurlijker?)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:00

Er zijn dus geen paaltjes en draad aanwezig?

Verder kom ik met de bus, het laatste stuk dus maar even lopen, is goed voor me haha :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:06

Ik zou misschien wel wat paaltjes mee kunnen nemen, maar heb geen draad. Ik ben ook benieuwd hoe goed die paaltjes blijven staan in mul zand...

Karlli, het is best een heel stuk lopen vanaf de bushalte... Zeker 2 kilometer die je over een berg heen moet, ik ben altijd kapot als ik eens op de fiets naar stal ga haha. Ik zou je rond half 9 met de auto op kunnen pikken, maar dan ben je er wel heel vroeg... Misschien zijn er nog wel meer mensen die via Leersum gaan en je kunnen oppikken bij de bushalte?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:09

Nu, ik zou half 10 bij de bushalte zijn, en 2km lopen is gelukkig geen probleem, ben het wel gewend ;)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:14

Haha nou dan wens ik je veel succes, is echt best pittig :p

Ben trouwens wel benieuwd: is de voorspelde bewolking juist fijn voor fotograferen of zouden jullie liever zon hebben gehad? Ik was eerst juist blij toen er 25 graden met volop zon was voorspeld, maar misschien is dat voor de foto's juist helemaal niet goed en is het makkelijker met bewolking?

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:22

Het liefst een 'mistig' zonnetje, te veel zon maakt foto's al gauw flets, teveel bewolking weer te grauw :)

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:59

Ik ben er helemaal klaar voor, morgenavond ga ik ponylief vlechten, wassen en de spulletjes schoonmaken. Zodat er nog maar weinig gedaan hoeft te worden die zaterdag. :) Weet alleen nog niet of ik haar wil longeren op die zandvlakte, ik vind het toch wel een beetje eng en ze is heeeeeeel erg sterk en heb dus geen zin om door het zand gesleept te worden. Hoe doen de rest van de modellen dit?

Ik heb er iig heel veel zin in!! :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:32

Ik denk ook dat ik het longeren/losgooien niet aandurf, ik ben te bang dat ze ertussenuit glipt. Als ze dicht bij me mag blijven in het bos is ze best braaf, maar als ze bij me vandaan moet, wordt ze boos en dan weet ik niet hoe ze verder gaat reageren. Uit voorzorg doe ik dat dus maar even niet :) Maar het komt voor mij niet heel slecht uit, ik wil daarna toch ook rijfoto's dus dan heb ik daar mooi ruim de tijd voor!

Ik ben er ook helemaal klaar voor en ik heb er zin in! :D Zojuist ook outfit uitgezocht, ik heb het op advies van Knudd subtiel gehouden haha. Een licht doorschijnend wit blousje met daaronder een roze topje, zodat er nog wel een klein randje roze bij mijn outfit zit - past dan mooi bij het dekje! Schoenen zien er ook weer uit als nieuw met een laagje zwarte schoensmeer! Morgen op stal nog even het zadel wat aantippen en een hooinet vullen en dan zijn wij ook helemaal klaar!