Fotomeeting HONDEN winter Drenthe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Fotomeeting HONDEN winter Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:33

Ja hoe heb ik het voor elkaar gekregen dat vraag ik me ook al de hele dag af := Ik werd smaorgen vroeg wakker van een raar geluid wat uit de toilet leek te komen daar heb ik wel gekeken maar niets kunnen vinden. Toen wou ik weer even met mn instellingen prutsen op de camera hoorde ik ook ineen sdat rare geluid weer uit de keuken en daar zat ie me luid piepend aan te kijken :=

Naar een softe achtervolging heb ik hem door een raam open te zetten boven weer naar buiten kunnen laten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:37

haha 'een softe achtervolging'?

Mijn Gis verhaart lekker op het moment, zal hem dus goed kammen de komende tijd. Bad is voor hem wss. niet nodig, hij is eigenlijk altijd wel mooi wit waar hij wit moet zijn. na een uurtje rauzen wordt dat natuurlijk een ander verhaal...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:38

Ja als dat gefilmd was := Liep als een kat achter hem aan te sluipen hahaha

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:51

@merrieveulen, ik dacht dat Snoopy ook wel mooi wit was. Totdat ik hem in de sneeuw zag... Best geel issie eigenlijk! :=

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:58

Mooi man, ik had dat van de week in de stal. en die domme dingen blijven ook maar tegen de ramen vliegen he...

@ Retivi, ja dat heb ik bij de mijne ook gezien, maar ik denk niet dat ik dat ga redden, om dat mooi te krijgen. de sneeuw is zo oogverblindend en Gis is bijv. op zijn billen, palmboom en buik niet echt wit maar blond, dus dat wordt sowieso niet wit. Zijn kraag wel maar ik ga ervoor dat de sneeuw op 3 Feb. weg is, haha!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:43

Ramen heb je niet in de dieren wereld he en dan dat niet kunnen relatieveren :D vind het altijd sneu ben helemaal gek op roodborstjes

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 08:38

Wij hebben er hier heel veel, ook uilen (heb ik er een keer één van uit een stalraam moeten plukken), boomklevers, ijsvogels, winterkoninkjes en diverse roofvogels etc. etc.. oh ja en een zwerm ooievaars hihi!
Ik vind het altijd leuk om naar ze te kijken als ze bij het voerhuis komen, sommigen zie je alleen in het bos. Ik zet altijd alle deuren open in de stal en drijf ze er dan naartoe, dan komen ze er wel uit. In de zomer staat sowieso alles open dus dan redden ze zichzelf wel.

Dat beestje heeft gewoon geweten dat jij ze leuk vindt, die dacht kom, laat ik eens naar binnen gaan en mooi poseren voor de foto, haha!

Nou wij hebben volgens mij alles bedacht voor de shoot, kennis van ons komt ook foto's maken, wist niet dat hij hier op Bokt zat (JAZZ4ff), dus dat is wel grappig. Ik neem dan iig het dunne kettinkje mee voor Gis, zal er hier ook nog even een paar keer mee lopen, ik heb geen idee of het hem iets kan schelen, zijn dikke band met zachte onderleg of gewoon een kettinkje.

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:57

Hey, ik had nog geen site vermeld.. aangezien die er nog steeds niet is! Maar heb toch even snel een facebookpagina aangemaakt zodat jullie ook kunnen zien hoe ik fotografeer en dat je weet wat je kunt verwachten bij een meeting. http://www.facebook.com/JNSWFotografie

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:36

Ik hoop dat we een zonnetje hebben volgende week liefst zelfs zonder sneeuw en drap hahaha want hier is het niet te doen kwa weer om fotos te maken := Enkel mist en ruis

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:50

Vanaf zondag gaat het hard dooien, voor volgende week is zelfs 11 graden voorspeld := Dus dat komt wel goed Seven :D

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:53

Ik hoop stiekem een beetje op een voorzichtig voorjaarszonnetje eigenlijk :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:00

Laten we het hopen want mn camera doet nu niet wat ik wil := Raakt helemaal in de war van al dat witte in tegenstelling tot mn zwarte merrie hahaha

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:25

Altijd leuk he, zwarte paarden (of honden) in een lekker witte omgeving :D. Wel een uitdaging, daar kun je niks van zeggen, haha!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:29

Het is zeker een uitdaging zeker in je eentje en dan een dier die zowat in je kruipt heb denk ik 250 fotos weggegooid :=

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:00

Haha, hééééél herkenbaar. Allemaal van die neusfoto's, lekker uit verhouding staande hoofden omdat ze recht voor je camera staan hoofden etc. :P

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:42

:') hahaha, nou, die van ons hebben het daar meestal te druk voor, dus t' gaat heel aardig :j (als ze niet met 45km/h door de wei racen dan)
(voorbeeldje spammen, totáál offtopic verder want ze gaan niet mee met de meet: klik)
*edit, oh, het ging niet over honden maar over paarden! Tja, dàn heb ik niks gezegd! :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:23

:D Honden is hier niet moeilijk die stuur ik gewoon ergens heen zeg zit af of sta en ga los hahaha. of ik stuur ze langs me rennend en maak dan kiekjes maar ook dat is kwa instellingen lastig met assad die is vrij donker in de sneeuw :=

Laatst nog wat gemaakt van de hond van mn schoomoeder, die zit dan weer niet braaf stil en dan ook nog zwart was weer een opgave maar waren wel enkel leuke uit gekomen.
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 15:52

Oh die lijkt op onze vorige hond Boris!
Dat was een bouvier x witte herder. Exact hetzelfde koppie

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:53

Is een bouvier x heidewachtel :D
Moeilijke hond maar ik vind dr geweldig

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:57

Hey, even een vraagje. Is er ongeveer een idee over hoe laat we ongeveer klaar zullen zijn. Wordt namelijk afgezet door m'n ouders en die rijden dan door naar familie, maar is wel 3 kwartier daar vandaan. Dan weten hun een beetje hoelaat ze weer richting dwingelo moeten rijden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:35

Dat is moeilijk te zeggen JNSW

Ik hoop enkel dat het wel leuk weer word, wat doen we als het weer zo somber is als nu want dan heeft fotos maken weinig nut. De verwachtingen zijn 20 % zon en 30% regen, en tempraturen van 4 tot 6 graden :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:36

de temperatuur is nu wel lekker, maar idd het is erg donker/ grauw...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 17:39

k durf ook niks te zeggen over de tijd... Dat ligt heel erg aan de fotografen en of de honden zich een beetje gedragen natuurlijk :Y).

Ik ga even de laatste hand leggen aan het verzamelpunt. Details komen zo :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:44

bewolkt vind ik op zich niet erg, als we maar niet midden in het bos staan :=
het knmi zegt 0 tot 1mm regen, dat valt best mee denk ik zo! :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 17:46

Zo, even uitgezocht.

Verzamelen en parkeren bij het Oriëntatiecentrum aan de Oude Postweg 12, 9417 TG, in Spier.
Dit ligt vlak aa de A28 dus lekker makkelijk bereikbaar. Er zijn bij het oriëntatiecentrum ook boekjes verkrijgbaar met hondenwandelroutes. Dus voor degenen die dat nog leuk vinden om te doen kan je ook nog lekker een stukje wandelen.
Ook zijn er een aantal losloop gebieden. Ik moet dan dus even kijken waar precies dan lopen we nar zo'n gebied voor de foto's :)