Ennehh.. als er nog mensen zijn die willen carpoolen. Ik heb nog één plek in de auto vrij vanaf Rotterdam Centraal. De reiskosten delen we dan met zijn allen.
Is er iemand die mij op kan pikken op een station? Of in Leiden, of Utrecht of Amersfoort of in Lunteren zelf?
(of een ander station ergens daar in de buurt waar ik langs kan komen met de trein? ) Ik zou mee rijden met Demi maar dat wordt allemaal enorm ingewikkeld helaas en voor mij echt extreem vroeg opstaan
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 28-03-15 18:38
Het adres voor de navigatie is Hessenweg 85. Dat is de Goudsberg. Dat is een recreatiecentrum. Daar tegenover zit een ingang (gele hek)
waar je met paard naar beneden kan. Parkeren is langs die weg gewoon, is geen aparte parkeerplek. Weg is breed genoeg maar dan wel allemaal aan de kant van het gele hek parkeren. Nadeel: er parkeren ook veel auto's die naar de Goudsberg gaan. Als je daar naar beneden gaat is het ongeveer 10 min lopen naar het midden van het zandgat.
Als je iets doorrijdt, dus voorbij de Goudsberg, tot aan het 'einde' (bord uitgezonderd landbouw) kan je er daar links ook in (foto met wit hek).
Dat is ook ongeveer 10 min lopen maar dan kom je bovenaan de afdaling uit. Op dat punt kan je ook via een pad naar de zandverstuiving wat ook weer 5 min lopen/rijden is.
Denk dat ingang 2 dan het handigst is. Daar stond ik vandaag ook met de auto en verder niemand. Meer rust om je paard te laden. Als je daar rechts gaat kom je bij pannenkoekenhuis Het Uilebos. Ik weet niet of ze het op prijs stellen als je daar je trailer parkeert.
Hier sta ik met mijn rug naar het verboden bord en moet je dus links voor het pannenkoekenhuis. Hier zie je dus dat het rustig is. Ik wil best wat eerder komen als de organisatie dat fijn vindt.
Duidelijk verhaal, maar ik heb geen flauw idee waar ik nu moet parkeren? Langs de weg gewoon bij foto 1? Of wat bedoel je met ingang 2?
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 28-03-15 18:43
Je kan langs de weg parkeren ja. Bij het gele hek of een stuk doorrijden tot dat verbod bord en dan daar parkeren. Ik zou zeggen rij helemaal door want daar is het rustiger.
Je kan op 2 plekken naar het zandgat toe. Ik ben bij allebei al es geweest maar de achterste vind ik fijner lopen.
Ik raad de modellen wel aan om 1/2 extra mensen mee te nemen die de spullen kunnen sjouwen. Het is namelijk best een stukje lopen en dat kost tijd. Als er genoeg mensen mee zijn is er altijd wel iemand die op de spullen kan letten en we zijn nooit ver weg. Het is er heel open namelijk. Maar als er mensen naar de verstuiving willen moeten we daar dus wel weg en moeten de spullen mee.
Het heeft dus niet mijn voorkeur om na de portret/losgooi (als we dat hadden) eerst terug te gaan om te zadelen....eer de modellen terug zijn ben je een half uur verder namelijk...(of ze moeten al losrijden terwijl ze terugrijden maar daar is de route niet heel geschikt voor)
Maar ik wacht af wat de organisatie ervan vindt...
Naoom_
Geplaatst: 28-03-15 18:52
Mij lijkt het ook het handigste als alle spullen gelijk worden meegenomen, anders ben je inderdaad weer een hoop tijd kwijt. Ik denk dat als iedereen een handje helpt het goed te doen moet zijn. Of desnoods het paard opzadelen en op de bestemming weer afzadelen, dat is ook zo gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Naoom_ op 28-03-15 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt
En die vrachtwagen blijft dus staan? Dat moet wel lukken hoor maar dan echt zoveel mogelijk in de berm parkeren en dan raad ik aan dat we de 2e plek nemen. We moeten wel allemaal dezelfde plek nemen, is het handigst. Tenzij het anders te vol wordt maar er is best wel ruimte vind ik...en als je besluit hem toch bij de Goudsberg neer te zetten moet je gewoon helemaal naar achteren lopen/rijden. Is alleen niet zo leuk voor de mensen die moeten lopen.
Naoom_
Geplaatst: 28-03-15 19:54
Ik denk dat als je in de ochtendgroep zit het met een vrachtwagen nog te doen is qua ruimte. Lijkt me stug dat het al druk is om half 10.. ook al is het pasen.
Zo het schema is afgerond, twijfel of we kwart voor 10 beginnen of 10 uur. Naomi moet namelijk ook rijden aangezien ze uit eten gaan. En aangezien ik dit met haar organiseer.
Verder is de ochtend 4 modellen en de middag 5 modellen, er komt in de middag 3 vriendinnen die met een leuke dressuur pony komen. Die wouden graag met elkaar. Dit komt helemaal uit met het schema ook
We beginnen kwart voor 10. Marlies wacht jullie 09:15 op de locatie, wij zullen dan 09:20 aankomen, maar kan natuurlijk altijd eerder zijn. Daarna zullen we als groep naar de locatie vertrekken om 09:30 en kunnen we 09:45 beginnen.
11:45 zijn we klaar met de eerste ronde, en kunnen de fotografen en hapje eten, en gaan Naomi en ik de modellen halen van de volgende ronde. De modellen daar zulllen ook rond die tijd aankomen. Zodat als zij aankomen, gelijk mee kunnen met ons
We zullen dan de volgende ronde beginnen om 12:30.